mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ahw Miekr, wat een gedoe hé met dat kaartje van jullie!

Haha BB gaat goed met je banner... Gelukkig gaat het wel goed met jullie, bijna 30 weken jippieee!!

Tummytub, hebben we wel maar alleen omdat we hem bij het badje kregen (MP). Is geen doorzichtige, dat is dan wel weer jammer :) vind het zo mooi om die beentjes opgepropt te zien zitten.

Gisteren een emomomentje. Heb het fotoboek van mijn broer bekeken. Hij is geboren met 31+5, wat onze beeb dus gisteren was. Mijn broer was 1100 gram en 38 cm. En het was al zo'n compleet mensje, zo'n mager babietje... vind het zo raar om me voor te stellen dat dat nu in mij zit! Dat die frummel in mij, dat schoppertje, al zo 'af' is (en waarschijnlijk een stuk zwaarder dan de 1100 gram van mijn broer, placenta van mijn moeder werkte niet goed + zwangerschapsvergifting). Echt heeeeel raar....

Verder gaat het hier wel goed, zoals ik eerder al zei de afgelopen dagen geen maagzuur. Maar nu wel veel last van mijn bekken. Hoop zó dat het toch geen BI is en beeb gewoon lekker aan het indalen is :);)

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    meiden met 30 weken 31 weken en 32 weken jieuwwwwwwwwwwwaaaa. inderdaad nog ff doorbijten:)

Tummy tub bij zoon gehad, en was super leuk, en hij vond het heerlijk. Nu weer een tummy aangeschafd:D

hele woonkamer is onder handen genomen, en de wc, moet alleen nog dweilen maar heb zo geen zin meer:x

Bij ons is de groeiecho/liggingsecho niet standaard, ze willen bij mij voornamelijk weten of het hoofdje mooi mee gegroeid is, liep met 20 weken anderhalve week achter en waar mijn placenta nou precies ligt?? Ze konden mijn bmm toen helemaal niet vinden? maandag over een week al:) ene kant leuk, andere kant vind ik het nogal spannend ivm de ligging van de placenta. Krijg ik een ks of niet?

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Hihi ik heb een proefmonster liggen en ga dat met 35/36 wk eens proberen... Ik lees ook wel dat je er ook gewoon andere olie voor kunt gebruiken, het gaat erom dat het gemasseerd wordt. Maar welke olie dan :( olijfolie, babyolie, bak & braad ;):p

4. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Bleh, bak en braad:D:p
    Maar zou je zomaar andere olie voor kunnen gebruiken? Want las ook ergens dat je gedeeltelijk inwendig masseert???? dat lijkt me niet erg fris dan...

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Zooo jullie hebben goed gekletst! Ik ben meestal in weekend niet online, zit doordeweeks hele dag achter compu dus in t weekend blijftie uit.
    Teveel om op iedereen te reageren, maar paar dingetjes.

Sefanja: welkom, leuk dat je je voorstelt! Wat jammer dat het zo anders is gelopen, gelukkig hebben ze adequaat gehandeld. Goed je rust houden! En wat een prachtig kamertje, echt supermooi!

Roken: doe ik niet en nooit gedaan gelukkig. Mijn moeder rookte ook bij ons allemaal door (4 kids). In die tijd vonden ze verminderen beter dan helemaal stoppen ivm stress. Tja ben er niet blij mee, maar wat moet ik doen, haar op haar kop geven?

Harde buiken: volgens mij heb ik die nog steeds iet gehad. Heb sowieso wel een stevige harde buik, dus of ik een verschil zou kunnen voelen?

Rusten: ik probeer ook echt naar mijn lichaam te luisteren en veel lekker o de bank te hangen met boekje/tijdschrift. Nu een boekje met allerlei dingen over bevallen. Staan ook ervaringen in van andere vrouwen (en mannen die vader werden). Heel leuk en interessant. Maar probeer ook wel in beweging te blijven. Op mijn werk zit ik al de hele dag achter compu en merk dan om 4 uur dat ik doodmoe ben. Het gekke is dat ik eenmaal thuis helemaal opfleur als ik lekker aan het koken en rommelen ben. Dan krijg ik weer kleur op de wangen en energie! Dus alleen maar rusten/stil zitten werkt voor mij ook niet.

Sluitlaken: heb gelezen dat het niet echt veel uitmaakt zo’n laken voor wat betreft het slinken van je buik ofzo. Maar misschien ligt t wel prettig?

Infodag ziekenhuis: had ik ook afgelopen zaterdag (was jij ook in wkz utrecht pat??), was leuk en interessant! Kijkje genomen op verlosafdeling en verloskamer en presentatie gehad over niet-medisch bevallen en film over borstvoeding.

Minder drukke baby: bij mij is het ook minder schoppen, veel schuiven/draaien en golfbewegingen. De hik voel ik hier ook elke dag wel een keertje.

Hemeltje: wil ik wel, mijn moeder gaat er waarsch. Een maken. Vind het mooi en schijnt ook iets van geborgenheid te geven voor de beeb.

Aankomen: ik zit nu op 7 kilo, alleen op de buik. Het is echt niet altijd vet ofzo, sommige vrouwen hebben gewoon veel vruchtwater of houden veel vocht vast. Collegatje hier zit op 15 kilo en is 4 weken korter zwanger dan ik. Nou ik zie echt geen mega buik bij haar en ook geen vet op andere delen van t lichaam. Dus waar t dan door komt, geen idee! Ze rekenen vanaf je normale gewicht, niet vanaf het gewicht dat je had na afvallen. Ik was eerst ook 3,5 kilo kwijt, maar die tel je niet mee.

Haar verven: ik weet van haarverf dat er veel soorten bestaan die niet schadelijk zijn. Van permanentvloeistof weet ik het niet. Ik heb in november nog laten verven en wil deze maand of begin april weer terug voor wat zomerse highlights, beetje mooi in t kraambed liggen toch haha. Bij mij duurt t ook 2-3 uur (heb lang haar en doe highlights over heel het hoofd). Zie wel hoe het dan gaat straks.

FF een vraagje: hebben jullie wel eens last van duizeligheid? Gister had ik het de hele middag en begin van de avond. Niet dat ik bijna flauw val, maar wel duizelig. Iemand idee wat t kan zijn? Vandaag geen last meer van.

6. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Perineumolie, zat bij mij ook ergens in zo'n doos. Ik heb het weggedaan. Ik vond de gebruiksaanwijzing erg vreemd, idd dat inwendig enzo... Lijkt me niet erg goed voor je binnenklimaat zeg maar.

7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Elies, hoe is je bloeddruk? Eet (en drink) je genoeg en regelmatig? Ik heb er zelf wel last van als mijn bloedsuiker ineens zakt, als ik bijv. te weinig heb gegeten en wel koffie heb gedronken.

Wah Child, dat had ik nog niet gezien, dat het ook inwendig moet. Hmm, weet niet of het dan sowieso handig is dat ik het gebruik... ben ook nogal gevoelig voor 'verstoringen' in dat gebied... En wat voor olie dan, ik zou het niet weten :D ben ook wel benieuwd!

8. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Mijn bloeddruk was afgelopen keer goed, na maanden een lage te hebben gehad was hij nu omhoog gegaan. Van die lage nooit last gehad... Misschien idd bloedsuikerspiegel, na het eten was t weg,,,

9. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    perineum masseren?? nog nooit van gehoord, bij mijn zoon ook niet en die is goed geboren hoor, zonder inknippen of scheuren. Ligt denk ik ook aan de grote van het hoofdje van je baby. Lijkt mij niet dat als je kind groot is je door te masseren inscheuren kan voorkomen?? Of ik moet het helemaal verkeerd hebben dat kan ook.

Sevanja, nee ik was niet in Utrecht beetje ver uit de richting ook.

Hier weer net lekker woordenwisseling gehad. Soms denk ik echt was ik maar verliefd op een vrouw, die begrijpen je snel en zien dingen snel maar ook die zijn vast niet zaligmakend he. Mannen zijn soms gewoon zo stronteigenwijs en aardslui en alles moet voorgekauwd worden. Zo dat moest ik ff kwijt.

10. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Vanmorgen de huisarts gebeld, want heb nu 3 dagen last van maagzuur. Helemaal als ik wil gaan slapen. Het brandt dan ook zo lekker in je slokdarm. En dan lig ik echt wel zo hoog mogelijk. Mijn rug vind het minder fijn, want zodra ik op mijn zij wil gaan liggen komt juist het maagzuur omhoog. Op mijn rug minder. Rennies helpen dan ook niet meer. Ik ben nog niet terug gebeld door de huisarts dus ws kan ik na 15 uur gewoon naar de apotheek om medicijnen te halen. Dat is in ieder geval afgesproken met de assistente. Nu wacht ik nog op telefoontje van het ziekenhuis over mijn bloeduitslag. HB, suiker en trombosetest. Dit ivm de bloedverdunners die ik gebruik en ik steeds moeier wordt. Maar tot nu toe nog geen belletje gehad. Kan nog tot 13 uur anders ga ik zelf bellen.

Maar wil gaan slapen want ben moe. Was ook al vroeg wakker omdat manlief moest werken. En we kamperen tijdelijk in de woonkamer dus wordt dan wakker van het gerommel van mijn man. Nog een paar dagen hoop ik. Stucwerk is bijna droog dus dan gaan ze voorstrijken en dan schilderen. Weekend als het mee zit laminaat leggen en dan kan het bed weer in elkaar gezet worden. Baby kamer afmaken en inruimen en dan pas de overige kamers opknappen.

Dus nog genoeg te doen.

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hier word ik ook schijtziek van mn vriend...maar heb geen zin om erover uit te wijden.... Ben em echt ff zat :(

12. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Nou, zh heeft gebeld. Uitslag bloed was niet helemaal netjes. HB is te laag. Maar omdat ik alfa-thalasemie heb (vrom van bloedarmoede) heeft ijzertabletten geen zin want die werken onvoldoende. Ook is mijn suiker te hoog 8.8 dus ook ik mag aan de suikertest gaan geloven. Ik wordt nog terug gebeld voor een afspraak.

Wordt het suiker dan getest dmv een vingerprik?

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Wow Pearl, flinke verbouwing nog. Dat je dat nu nog aankan, moet er echt niet aan denken. *respect*
    Balen van de bloeduitslagen! Kunnen ze helemaal niks aan je HB doen?

Heya Pat... wat jammer joh, dat het bij jullie zo loopt... maar niet alle mannen over één kam scheren he ;) Soms denk ik ook weleens, snap je me nou echt niet? Maar hij snapt me eigenlijk altijd wel, hij vergeet alleen goed uit te leggen dat ie het niet met me eens is haha - en vooral dan waarom niet. Gelukkig komt het hier zonder woordenwisseling ook weer goed...

Heitje, *knuffel*

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Wow, alweer een deel 4 van de mei mama's!
    In dit deel zullen we waarschijnlijk wel allemaal bevallen denk ik zo :D
    Heb niet alles bijgelezen, want het topic is alweer 37 pagina's lang.

Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer gisteren? Echt heerlijk!

Ik zie een nieuwe, welkom Sefanja!

@ hemeltje, hier wel een hemeltje boven het ledikantje. Vind het mooi staan :)

@gewicht, 2 weken geleden was ik iets van 9kg aangekomen. Binnenkort weer eens wegen.

Ludora, lees dat je jarig bent geweest, nog gefeliciteerd!

Miffy, drukke dagen voor de boeg!

@pijn door schopjes, geen last van eigenlijk.

Bloem, veel plezier vanavond met je pretecho!

Sam4Hope, wat balen dat je zo slecht slaapt! Heb ook een periode gehad dat ik slecht sliep, maar nu slaap ik weer super. Is echt een wereld van verschil hoe je je dan voelt.
    Sterkte ermee iig!

Daro, ik wil wel een tummytub gaan kopen. De kleine van een vriendin vindt dat helemaal leuk. Dus vandaar dat ik het ook wil aanschaffen.

Minkie, leuk dat de meubeltjes zijn bezorgd!

Elies25, hier geen last van duizeligheid.

Pearl, nog genoeg te doen in huis zo te lezen. Fijn als het straks allemaal af is!

Heitjekarweitje, das niet zo leuk van je vriend :( Knuffel!

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Uhm, ligt eraan welke je krijgt ik moest indd thuis een dagcurve doen. 5x op een dag (nuchter, 3x 1.5 uur naar maaltijd en 22.00uur) mezelf met een machientje in de vinger prikken. 8.8 is wel hoog indd zeg!

ik zit overdag rond de 5.5! Succes en ben benieuwd wat ze voor je gaan doen!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    phoe ik mag blijkbaar echt niet klagen over mijn mannetje...:)

we hebben nog helemaal geen woorden gehad sinds ik zwanger ben. En hij pakt alles in huis op zonder dat ik er iets van moet zeggen. Het lijkt zelfs wel dat hij ipv ik nesteldrang heb hahaha....

helemaal sinds ik in het zh gelegen heb is hij zo actief en lief! Sta dr echt van te kijken. De zwangerschap heeft hem echt doen veranderen!

Sterkte voor de meiden die ff klaar zijn met hun mannetje!!
    Komt vast snel goed! En anders PRATEN!! xxx

17. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    pearl balen van je uitslagen, hopelijk kunnen ze je je ijzer omhoog krikken en valt de suikertest reuze mee. Er zijn hier een aantal meiden die ook zo´n test hebben gehad, misschien dat die ff kunnen reageren.

viev, het is idd erg lekker weer, nu ook de zon schijnt vollop. Straks zoon uit school halen en lekker een ijsje kopen en terrasje pakken (als er plek is)

18. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    Zo ik ga ook weer eens reageren. Heb wel meegelezen ;)
    Nou hier vanaf vrijdag een spier in mn schouder vast zitten. Mn schouder is al een heel verhaal maar nu doet hij nog meer pijn :(
    Vanmorgen ook bij teamhoofd geweest en ga wat uren therapeutisch thuiswerken. Want anders moet mn vriend me elke dag brengen en halen. Pff wat een gedoe.
    Toch maar eens op zoek naar een fysio misschien kan die wat losmaken. Ben blij als de baby er is dan kan ik weer naar de pijnpoli en kan er misschien eindelijk eens iets aan gedaan worden.......
    Nu een vrije middag vriend is weg en ik heb t huis voor me alleen. Dus ik ga lekker bankhangen.
    Heb even geprobeerd om veel dingen te reageren maar is er lastig met 1 hand typen..... ;)

Benauwd : ja voel ik ook vaker maar dan ligt ukkepuk ook helemaal boven... Erg lastig om dan schoenen en sokken aan te doen...

Groeiecho: krijg ik niet (wel jammer)

Vraagje vanaf welke leeftijd mag je met de kleine onder de douche ????

Hier woensdag ook al 32 weken nou de tijd gaat snel (mag ook wel)

Bloedneus: Nog niet gehad wel vaker gehoord dat dit in de zwangerschap voorkomt. Wel elke ochtend mn neus snuiten zit dan helemaal dicht en soms met een betje bloed maar dat was t dan ook...

Vriend: Hier heel lief en behulpzaam voel me soms zo schuldig dat hij alles moet doen pfff. Gister ff dipmoment had echt zoiets van vind je me nog wel leuk? Kan bijna niks moet veel vragen mn hele lichaam is verandert. Bah bah die stomme hormonenen....
    Slapen nu al bijna een week apart omdat ik zo snurk dus het intieme leven staat stil ( en dat mis ik wel :( Maar zo moe en ja zoek maar eens t ideale standje met al die pijn hahaha

perineumolie: wel van gehoord maar of t echt werkt en ik t ga gebruiken hmmm geen idee..

Minder drukke baby: hier soms ook wel t idee maar als ik dan in bed lig dan opeens weer vanalles bewegen en dan lig ik weer stil te genieten.

welkom Sefanja: leuk weer iemand erbij

19. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    @ilonka,
    Ik ging op dag 3 na de geboorte al met mijn zoon onder de douche. Heerlijk was dat maar ook eng, glibbert nl haha.

20. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Net gebeld door zh. Morgen de test. Om 8 uur aanwezig zijn. Vanaf 23 uur niets meer eten en drinken. Water mag wel. Chiro verplaatst naar de middag. Woensdag wordt ik dan gebeld voor de uitslag. En het wordt bloed prikken uit arm, heeft de assistente verteld. Scheelt weer want vingerprik is gevoeliger.

Deel Deze Pagina