@ An1985: misschien laatste uur voor slapen (saai) boek lezen? Bij mij werk laat tv kijken of computeren altijd averechts als ik moeite met slapen heb.... In ieder geval succes deze nacht en ga anders gewoon uit van nog een klote-nacht, dan valt het altijd mee en lig je jezelf tenminste niet op te fokken.... Ik probeer altijd maar kalm te blijven en zeg tegen mezelf 'van lekker liggen rust je toch ook een beetje uit, ook al slaap je niet'... Of van 500 naar beneden tellen met stapjes van 3. Dus 497, 494, 491 en daarop concentreren! Of prettiger: heel bewust aan je tenen denken en deze dan helemaal 'slap en zwaar maken'. Daarna je wreef, enkel enzo. Alles heel rustig en langzaam alles 'heel zwaar laten worden'. Dan de andere voet, dan de benen. Heel langzaam en bewust. Goed concentreren, niet af laten leiden. Dan mag je hopen dat je bij je heupen wel zo'n beetje indommelt...
Warme melk helpt bij mij altijd goed als ik slecht in slaap kom, behalve als ik pijn heb! tv kijken, ligt eraan of het boeiend is. Maar boek lezen werkt bij mij niet, ik blijf namelijk lezen.. Puzzelen daarintegen, vooral sudoku, of iets waar je flink bij moet nadenken helpt wel eens... Verder zou ik het niet weten..
@Sefanja, wat een schatje om bij weg te smelten. Ik wil OOK. @kraam bed/Bedje opmaken: Hoe maak je het kraambed en het babybedje klaar - YouTube ik heb vanmiddag hier even gespiekt. Heb de wieg en ledikant opgemaakt. Wist dus ook niet dat het zo laag moest dus gelijk aangepast. @Babyshower, geweldige verrassing.
Nadeel bij mij is dat ik van rekensommen vaak weer actief wordt.. Puzzelen is niet echt rekenen dus helpt wel eens ontspannend.. Vaak moet ik maar gewoon mezelf erbij neerleggen dat ik niet snel in slaap kom. Het komt vanzelf, dan maar om 4u snachts.. Gelukkig kan ik me er nu bij neerleggen om sochtends dan langer te blijven liggen...
om te ontspannen ga ik wel eens mijn hele lichaam af om te ontspannen. Concentreer ik me eerst op mijn voeten, hoe ze voelen en ontspannen.Dan mijn onderbenen, knieën enz. tot ik in slaap val of klaar ben. Of denken aan mooie natuur, lekker fantaseren over mooie en rustige dingen.
Nog een klein kwartiertje en dan is mijn was klaar. Ik ga alvast alles afsluiten, anders blijf ik toch weer plakken! Als ik niet kan slapen dan zien jullie me vannacht weer hoor haha Toch makkelijk internet op je telefoon Weltrusten dames, hopelijk kan iedereen lekker slapen!!!
Sefanja wat een schatje is Neva! Fijn dat ze het zo goed doet! Nu zelf ook nog opknappen.... Landal Mijn zusje is nu met haar gezin in Hellendoorn. Bevalt haar goed, ze hebben zo'n speciaal kinderhuisje. Heel leuk! Ik za zo poging doen tot slapen! Tot morgen!
Leuk, morgen eerste velofdag en mijn vader komt morgen helpen met klusjes, fijn! Ga ik binnenkort ook ook maar eens kijken wat we nog in huis moeten halen voor de nieuwe beep. Het meeste hebben we natuurlijk al, maar luiertjes en (extra) aankleedkussen natuurlijk nog niet. En nog even kijken welke kleertjes (en mutsjes) van Jop in 50 ook bruikbaar zijn voor ons meisje en of we nog nieuwe kleertjes moeten (heb al een deel). Denk het niet, krijg er vast weer veel cadeau.. En even kijken wat haar allereerste outfit gaat worden (misschien wel hetzelfde pakje dat Jop destijds aankreeg, vind ik wel mooi idee?). En kraampakket checken. En beginnetje maken met vluchttas.... En Klusser-man aansporen om ontwerp geboortekaartje te maken, zodat ik in ieder geval tijdig enveloppen kan schrijven.... Box in elkaar zetten komt later wel, maar kamertje en kleertjes wil ik nu wel in orde gaan maken. Moet eigenlijk nog wel alles doen, maar dat komt wel goed. Maak me nooit zo druk, heb nu verlof en veel tijd. En wieg-bak van kinderwagen weer eens van zolder toveren. Ik heb via mp zo'n extra beugel (Bugaboo) erbij gekocht. Dus gebruik straks 1 beugel voor zitting voor Jop en 1 beugel voor wieg-bak voor nieuwe beep. Kunnen we gewoon op en afklikken om te wisselen, hoef je niet steeds de hele wagen om te bouwen. Alhoewel Jop steeds minder in de wagen zit, hij loopt veel zelf en we zijn alvast aan 't oefenen met de kid-sit. Dus meestal zal de wieg er wel op zitten. Kan die beugel altijd weer terug op mp zetten... Zo, nu wel even forum-klaar. Ga nog effe theetje zetten... Helaas alle chocola vanmiddag al opgegeten, balen!
Je mag er 25% van je werktijd aan besteden. Werkgever moet een ruimte/oplossing bedenken en dat mag geen toilet zijn.
ervaring?? hahahaha ik zit al titanic te kijken hahahhaa... warme melk helpt meestal ook wel en sudoku is mijn grootste vriend deze zwangerschap ik ga meestal gewoon tegen vriendlief aanliggen (hoofd op borstkast) en dan slaap ik zo... maar je had wel goeie tips! mocht het vannacht weer prijs zijn dan ga ik zeker jouw tips eens uitproberen... net raamsticker besteld voor onze kleine man... LEUK LEUK LEUK!!! wij zijn er helemaal klaar voor!!
Hmm, kan kloppen. Maar als ik me verplaats in mijn werkgever, zou ik in ons pand ook moeite hebben om een ruimte te bedenken.... Er zijn niet echt kleine kamertjes, die dan ook nog eens zonder ramen of met luxaflex o.i.d moeten zijn. Er zijn bij ons alleen maar grotere werkruimtes voor meerdere personen te gelijk, een kantine en een grote technische werkplaats. Ik zou zo gauw zelf ook niets anders kunnen bedenken in ons pand behalve dan de archiefruimte... Of ze moeten een schaftkeet van de bouwvakkers voor de deur of in de werkplaats zetten, ha ha!
Sam, twijfel ook of hond mee gaat, ene kant hij hoort bij t gezin. Andere kant de eerste keer met zijn 3tjes. Plus dat in veel huisjes ook niet zomaar een hond mag.... An ik hoop dat je slaapt!! En de rest ook natuurlijk!
Bij ons ook geen ruimte voor. Mijn ouders wonen gelukkig heel dichtbij mijn werk, dan ga ik daarheen.
Nog even leuk, de top-20 van 2011 (en 2008, 2009 en 2010) en alle (!) namen van 2011: SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20
Ik ga ook een poging wagen tot slapen, welterusten meiden! Hopelijk tref ik jullie hier niet vannacht Zie dat we aardig op weg zijn, zal me niks verbazen als er een volgend deel komt voordat het mei is......
Was vandaag bij familie waar nichtje vertelde van kennissen die hun zoontje Dex hadden genoemd. Op zich heel normaal, maar als 2e naam hebben ze een opa vernoemd en die heette Henk... Toch niet echt lekker
Ik sluit af, welterusten allemaal! En anders gewoon bedenken dat je vast niet de enige bent, gedeelde smart is...