Miffy en Lady weer controle gehad zie ik! Alles goed dus, super! Lady idd niet erg dat je nog es een echo krijgt!
Joepie nieuwe topic! Gaat hard dames! Maagzuur: heb ik nu 2 keer echt gehad savonds in bed, verder niet meer gelukkig (zal je zien dat ik t vanavond krijg). Ik eet max tot een uur voor t slapengaan, savonds geen vruchtensappen meer en ook geen vette dingen. Heb wel altijd kauwgumpjes onder mijn kussen liggen, dat helpt bij mij goed. Ben niet zo van de medicijnen, dus rennies hoop ik niet aan te hoeven (ook al weet ik dat die mogen). Eten uit potjes: ik wil het ook zelf maken en alleen potjes als we op reis gaan ofzo, verder liever niet, zitten toch stoffen in om het houdbaar enzo te maken. En idd zoals iemand al zei: wij eten ook geen kant en klaar, dus de baby ook niet. Las trouwens in Wij jonge ouders ook iets over die Rapley methode idd. Zou het eetgedrag verbeteren, omdat veel kindjes het zelf willen doen. Er stond ook wat over dat kokhalzen, dat de kokhalsreflex bij babies voor in de mond zit ipv achter in de mond bij volwassenen. Dat het niet erg is als hij/zij kokhalst, ze eten gewoon weer verder. Maargoed moet geen stikken worden natuurlijk. Weet niet of dat wat is, maar leek me ook wel interessant om over na te denken. Verder in ieder geval beginnen met 1 groente per keer, niet meteen mengen. Zo leren ze smaken beter kennen. Slechte nacht: heb ik ook achter de rug. Voor t eerst dat de kleine me wakkeer heeft gemaakt met harde schopjes, maar vooral het duwen met hoofd/kontje/schouder. Voelde heel mijn buik aan alle kanten omhoog komen.
Het nadeel van rapley lijkt me dat ze in het begin zo weinig binnen krijgen en vooral veel rotzooi maken. Daar moet je maar zin in hebben en ook geduld voor hebben. Heb ik dus niet Maar niks op tegen als anderen het wel willen hoor!! Ik zie zeker wel de voordelen ervan! Ik ga gewoon pureren en prakken, maar idd wel de smaken zoveel mogelijk behouden dus geen bruinig prutje hier. En af en toe een potje voor het makkelijke (bijv op rennen-vliegen dagen of ergens op bezoek), zoals ik in het vorige topic al schreef voornamelijk met ingredienten die ik zelf niet zo snel in huis heb (pompoen, verschillende soorten vis). Dat potje is wel bruine prut vaak, maar af en toe vind ik dat niet zo erg. Ik stoom trouwens wel alle groenten, ik heb zo'n dubbele stoompan van mn sm in Marokko gekregen. Dan worden groenten niet zo slap en volgens mij blijven de vitaminen ook beter behouden? Geen idee of dat klopt hoor, maar zoiets dacht ik. Vind het zelf ook lekkerder. Mn zoontje at vrij snel kleine zachte stukjes, eten pureren tot pap vond ik maar niks. Ben met 4,5 mnd begonnen bij hem, heb de eer van het eerste hapje aan mn sm gelaten (die mist al zoveel eerste dingen) dus gewacht tot we in Marokko waren. Grappig trouwens, onze kindjes moeten nog geboren worden en wij praten al over groente en fruithapjes hahaha Hier net zoontje even in de achtertuin laten spelen terwijl ik de ramen zeemde.. weer iets dat ik op mn lijstje kan zetten van dingen die ik niet meer kan doen met mn BI.. au au au!! En het is ook niet echt goed gelukt.. had het net zo goed niet kunnen doen
mogguh meiden!!!! En gefeliciteerd met deel 4!!! En met de internationale vrouwendag!!!! Hier erg goed geslapen vannacht... misschien had ik dan twee zandmannetjes? Ik zal komende nacht 1 terug sturen naar jou Heitje! Verder geen nieuws, geplop in mijn buik.. :Kweetnie wat de kleine wil zeggen
@Elies: wat een mooie tekst trouwens op jouw banner: "Children are one third of our population and all of our future". Prachtig!
Nee ie van mij werd keer op keer panisch als we m eerst een stukje gaven. Mochten van arts ook geen stukjes meer geven ivm voedselweigering zoon is ook een apart geval hè. Maar idd als ik ff verder denk op kdv krijgen ze met 6md al Liga in handen gepropt, dus waarom geen zacht gekookt groente. Bij zoon ben ik gestart met 4mnd met groente en met 8mnd fruit. Fruit is te zoet hij eet gelukkig spruiten etc wat veel kids niet moeten. Ook de baby krijgt eerst groente en pas later fruit. Roosvicee etc krijgt ze ook niet, alleen diksap, water, thee.
Oja, neusspray gehaald en meteen erin gespoten, eindelijk leef ik weer op aarde jedem wat een opluchting zeg. Apotheker zei dat zolang je je aan de hoeveelheid houd dan is het goed, en ipv 7dgn nu 3-5 dgn.
Jeetje wat gaan jullie hard zeg! Hier is een bezoekje vk een bezoekje zkh geworden.. Kwam op controle maar voelde weinig tot geen leven. Nog steeds hoofdpijn en sterretjes enzo. Half uur aan ctg gelegen en was gelukkig goed nog een echo gehad voor u vruchtwater was ook goed. Moet rustig aan doen (deed ik al met m'n bi) en klachten in de gaten houden. Nu volgende week alweer terug naar de vk. Heb veel vocht en kom ook mega veel aan ben ik echt niet blij mee!! Fruithapje wil ik ook zelf gaan maken en een potje voor de vluchtige momenten.. Tini had t geloof ik over blauwe plekken op dijbeen? Ik heb dat ook wat helaas straie zijn geworden. Niet groot hele kleine dunne streepjes. Ben ook meer aangekomen op m'n benen en kont als m'n buik zeg maar. Misschien heb jij dat ook?
Zo deel 4 alweer (is er al een melding gedaan over andere topic dat die gesloten kan worden eigenlijk?) @Essieee: Moest jij niet opnieuw urine inleveren ivm eiwitten? Hoe is dat eigenlijk afgelopen? Hier ook beroerde nacht! Elke 5 minuten een andere droom en tussendoor wakker worden. Pff. Voel me nu ook niet helemaal lekker eigenlijk. (niet echt klachten, gewoon beetje slecht in mn vel) Vraagje: Waar hebben jullie de lakentjes vandaan voor ledikant/wieg? Ik moet het nog aanschaffen. Heb bij Hema wel leuke gezien en ook bij Prenatal wel.
Dat is wel ff schrikken Essie! Gelukkig niks ernstigs. Wel vervelend dat je zo aankomt door het vocht. Hadden ze daar geen tips voor? Ben wel wát aangekomen op mijn benen, maar toch vooral mijn buik. Het zijn echt blauwe plekken met striae (naast elkaar, niet door elkaar). Als ik mijn buik insmeer neem ik nu gelijk mijn benen mee. Wie weet helpt dat wat....
Ik heb geen melding gedaan... Lakentjes haal ik bij de Hema, mijn schoonzus heeft daar bij haar dochter zelf een lintje op genaaid ga ik ook doen, scheelt weer een boel centjes!
veel te lang geleden dat ik geweest ben. sorry. ben nog steeds ziek en met momenten echt erg. afgelopen 4 dgn weer nauwelijks iets binnen gehouden. maar vandaag gaat het wel weer. minder last van bi als verwacht dankzij een super fysio (denk ik). veel last van harde buiken (had ik bij de 1e ook). we zijn eruit wat betreft de namen, alleen twijfel ik steeds meer over de meisjesnaam terwijl we die dus al hadden bij de 1e (stomme hormonen) ik las iets over eten: hier gewoon eten wat de pot schaft en niet uit kant en klaar potjes. ook snel al zelf laten proberen. lekker in het wipstoeltje met een bakje op schoot en lepeltje in de hand. kliederboel ja dat wel, vooral de eerste tijd natuurlijk. maar ach wasmachine draait wel (is toch geen probleem om die draaiende te houden met een baby in huis). hoop dat ik bij de 2e net zoveel rust heb om het op deze manier te doen. we prakten trouwens het eten. vlees werd wel gepureerd.
Ja klopt moest ook opnieuw urine meenemen was nu goed. Volgende week weer controle.. Ti's dus een beetje afwachten allemaal.. Volgens mij speelt ie een spelletje met me, voel m nu wel af en toe schoppen gelukkig...
lakentjes koop ik, uhm overal waar ik leuke zie?? heb 2 witte van de hema, en 1 met de naam van de hema voor het wiegje en voor het ledikantje heb ik er pas 1 van de prenatal heb verder nog geen leuke gezien, zat te twijfelen over die van bambino van de kruidvat, maar ze hadden hier alleen nog maar rose liggen dus ik wacht nog even de echo af (mag niks rose meer kopen van vriendlief tot na de echo) ooooohw gister had ik wel rompertjes gekocht bij de kruidvat van bambino, en die lagen hier helemaal vol trots op de salontafel al uit de verpakking, staat me schoonmoeder voor de deur (die weten het geslacht niet) en ze zijn flink rose gekleurd dus ik heel onopvallend me laptop er snel op gezet en toen me vriend mee liep naar de auto om schade te bekijken heb ik ze snel verstopt, maaar volgens mij heeft ze het wel gezien
Ja was wel even schrikken ja. Maar wel fijn te weten dat het voor nu goed is. Bij mij waren het ook eerst dikke blauwe plekjes leek het wel, worden nu pas streepjes.. En heb ze echt al wel heel veel weken.. Gelukkig niet op m'n buik. Nee dat vocht kon ze voor nu niks mee uitkijken met zout en goed drinken maar dat doe ik al wel..
Ik doe denk ik witte lakentjes van Hema en laat ze borduren door mn ma. (heeft borduurmachine met errug leuke prints) Hebben jullie ook lakentjes voor kinderwagen dan? Heb al wel dekentje, maar ze adviseren dat toch om te combineren met wiegelakentje...
Ik had het vorige topic gemeld. Lakentjes voor de kinderwagen, heb 3 wieglakentjes, twee normale en een iets te kleine (was een restje stof en ik dacht, dat kan wel ) en maak er nog 1 bij. De eerste tijd ligt beeb ook in een wieg dus moet er nog wel eentje bij hebben.
Daro: Ja het zal zijn voor- en nadelen hebben, vind het wel de moeite waard om te proberen (als mn man er ook voor te porren is). Wat lief dat je dat aan je schoonmoeder hebt overgelaten, die eerste hapjes! Als wij gaan is de kleine nog te klein voor bijvoeding denk ik. Die couscouspan is idd handig voor stomen van groenten. Als je het niet te lang doet blijft het lekkerder en steviger. Kun je die zware dingen dan niet beter aan je man overlaten?? Vond die tekst op mijn banner ook mooi! Lakentjes: heb ik van V&D, gewoon standaard wit. Krumfrum: beterschap!! Essie: gelukkig was alles goed!