Hoi, ik moest ook een dagcurve doen maar mijn suiker was veel hoger, 15. Ik spuit nu thuis insuline, de suiker begint te dalen maar het is altijd boven de 7,5. Balen. Ik ben ook altijd moe. Ben jij ook altijd moe? Succes!
Net terug van de verloskundige, alles goed. Tot nu 6,5 kg aangekomen. Bij het luisteren naar het hartje schopte m'n uk flink. Blijkt dat het voor de uk flinke herrie maakt. Alsof je op het perron staat en er 2 treinen tegelijk langsrijden... Arme uk, heb thuis af en toe ook met angelsounds geluisterd...
@ pearl balen van je bloed uitslagen. Weet je ook welke test je precies krijgt?? Zoals ik het lees lijkt het de Gtt (glucose Tolerantie Test) vanaf vanavond niks meer eten en drinken behalve water. Dan wordt je morgen om 08:00 geprikt om te zien hoe je bloedsuiker is. Als die goed is mag je een suikerdrankje drinken. (die is vrij zoet) Dan 2 uur in het ziekenhuis blijven en wordt je om 10:00 weer geprikt. Maar je hebt ook de test dat je morgen om 08:00 nuchter wordt geprikt, dan mag je of thuis of in het ziekenhuis wat eten en ik geloof 1,5 uur later wordt je weer geprikt. Deze uitslagen van het bloedprikken was je voor het bloedprikken nuchter of had je wat gegeten?? toen ik laatst wat had gegeten voor ik moest bloedprikken was m'n suiker 8,6, maar dat vonden zij normaal. Als je geen ijzertabletten mag wat gaan ze dan doen? En wat krijg je dan normaal voor je bloedarmoede??
Vandaar dat onze man het ook niks vind/ vond. Toen ik vorige week aan de ctg moest telkens draaide hij alle kanten op. Hij was de gyn en de verpleegkundigen goed aan het plagen haha.
hier zwommen ze ook weg steeds bij de ctg's.... vingerprik doet echt geen pijn hoor, liever dat dan bloedprikken gewoon. (ook al vind ik dat ook niet zo erg) miekr; vonden ze dat oke jah??? Ik heb me laten vertellen dat waarders in zwangerschap tussen 4-7 mag liggen.. mijn avond prikje van 6.8 mocht nog net dus @all; hier steeds meer rugpijn van het liggen/zitten steeds.... en merk dat ik anders ga dragen... hollere rug dat werkt ook niet mee...
Ruzies: kom op dames, ff irriteren is niet erg, maar blijf er niet in hangen, is zonde van tijd en energie. Wij zijn het ook lang niet altijd eens en allebei fel, maar alles gaat weer voorbij, du sik maak me er niet zo druk meer over. Mijn beeb is het belangrijkst en het is het niet waard om me zo op te winden over dingen als waarom hij dingen nog niet heeft gedaan. Overigens laatste tijd bijna geen last meer van, hij doet superveel uit zichzelf, zonder te vragen. En soms vragat hij: moet er nog wat gebeuren? Dan zeg ik wel heel netjes: ja, dit of dat, maar hoeft niet perse nu meten hoor. Werkt veel beter dan dat ik ga lopen roepen: heb je nou nog niet gestofzuigt? Mannen hebben misschien minder snel door wanneer iets moet gebeuren of doen misschien niet alles uit zichzelf, maar t zijn geen kleine kinderen die erop zitten te wachten om gecommandeerd te worden. Althans, ik heb gemerkt dat dat niet werkt. Pearl29: he balen zeg die uitslagen! Bij mij was de suikertest een challengetest waarbij ze in de vinger prikken en meteen uitslag hadden. Collegatje hier kreeg echter een andere suikertest en moest week op uitslag wachten. Met kleine onder de douche: geen idee, maar het lijkt mij persoonlijk helemaal niks eerlijk gezegd. Maar ieder voor zich uiteraard. Doptone: aha vandaar, hier ook steeds schoppen als er geluisterd wordt. Nu weet ik waarom!
Sorry, net wakker. Heb even geslapen zover dat ging met het maagzuur. Ik krijg de GTT test. Dus nuchter prikken dan suiker drankje en dan 2 uur later weer prikken. Heb een beetje trauma overgehouden van vroeger met vingerprik in zh. Dus dan liever gewoon bloed afnemen. HB wordt nu nog niks aan gedaan. Volgens gynaecoloog heeft ijzer tabletten geen zin. Heb ik wel eerder gehad toen ik ook wat laag zat. Was toen 6.5 dus nu nog lager. Als hb lager wordt dan zal het bloedtransfusie worden volgens Gynaecoloog. Nu even naar apotheek om te kijken wat huisarts heeft voorgeschreven voor mijn maagzuur. En dan nog even brood halen. Neem morgen maar mijn borduurwerk mee naar zh. Heb de laatste tijd er weinig aan gedaan. Lekkere afleiding heb ik dan.
ps... ik krijg woensdag telefonisch al de uitslag. Tenminste dat heeft de assistente met me afgesproken.
Ik heb even geslapen, maar ben nog steeds erg benauwd en erg kortademig, en dizzy. Mijn moeder net gesproken en die vindt dat ik iemand moet bellen ha of vk. Maar volgens mij ligt de baby erg hoor, en is dat t probleem en is daar niets aan te doen.... Voel me echt niet fijn. Maar beeb is gewoon lekker actief... Wat zouden jullie doen?
Ludora,bij twijfel altijd bellen zou ik doen.Mss komt het wel doordat beeb hoog ligt,maar dan weet je dat ook.Geen idee hoe je bloeddruk is?Klachten herken ik daar wel van. Je kan toch even bellen en horen wat de vk zegt?
Hier ook zo'n man .. hij vindt dat ik niet teveel moet doen maar doet het vervolgens niet zelf, waardoor ik het op een later tijdstip alsnog moet doen. Ga nu ff verder lezen..
Zo nu ff verder gelezen... Ludora: ik zou ff bellen voor de zekerheid.. beter een keer teveel dan een keer te weinig gebeld. Duizeligheid herken ik niet, maar kan duiden op een lage bloeddruk. Ruzies: hier ook regelmatig, hij is de laatste tijd weer veel de hort op en da's niet fijn als je al zo weinig zelf kunt en veel pijn hebt. Maar ja in alle eerlijkheid, hij is geen huismus (nooit geweest) en ik wel.. dus dat botst wel eens. En dan de hormonen erbij.. en hoe meer ruzie we hebben, hoe meer hij weggaat dus dat werkt alleen maar averechts. Onze ruzies zijn altijd heel heftig maar we maken het meestal ook weer snel goed. Huishoudelijke klusjes heb ik hier moeten opschrijven (zijn idee hoor) zodat hij weet wat hij moet doen. Twee keer in de week ofzo doet ie dan als een idioot 3 of 4 dingen van het lijstje (meestal ook dezelfde: beneden stofzuigen, vuilnisbakken legen en speelgoed opruimen van de grond) en de rest van de week kijkt ie er niet op. Meer dan dat doet ie ook niet, dus afwas, was, dweilen, badkamer, toilet, alles komt op mij neer. Ik probeer al 2 weken voor elkaar te krijgen dat ie boven stofzuigt en schimmel van het plafond in de badkamer verwijdert. Hij is tot zn 25e erg verwend door zn moeder en is van mening dat vrouwen het huishouden horen te doen (maar dan had ie niet met een Nederlandse moeten trouwen zeg ik altijd ) dus da's soms erg gezellig Tummy tub: ik denk dat ik m toch ga kopen. Ik wil gewoon kijken of dat fijn is voor de baby, en het is voor mij wel een stuk gemakkelijker dan het gedoe met het 'grote' badje. En is het niks, dan zet ik m gewoon op marktplaats. Douchen met de baby: kan heel snel al hoor, zeker als er een tweede persoon bij is die de baby aan kan pakken en kan afdrogen etc (hoeft niet, is wel makkelijker). Ik vond het de eerste paar keer erg eng en glibberig. En zoon zette het altijd op een krijsen (ik dacht: even wennen maar nee dus) dus ik ben er al snel mee gestopt. Twee weken geleden ben ik weer begonnen met hem onder de douche meenemen.. en nu pas begint ie het leuk te vinden. Verschilt denk ik heel erg per kind, douchen is wel veeeeeeeel gemakkelijker vind ik. Perineumolie (goed gespeld?): geen ervaring mee, vind het maar raar om daar te masseren eerlijk gezegd Heb het proefdingetje ook weggegooid. Vorige keer wel een knip gehad, maar nu duidelijk besproken met de vk dat ik dat alleen wil als het echt nodig is, ik heb de indruk dat ze in het zkh al snel denken: hoppa een knip erin dan gaat het allemaal wat sneller. Hier vanochtend 1 uur en vanmiddag 1,5 uur met zoontje in de zandbak gezeten, was 2 keer drama om hem naar binnen te krijgen. Heerlijk die peuterpuberteit. Hij lijkt op zn vader.. is het liefst buiten en kan erg driftig worden als dingen niet gaan zoals hij het wil
hier gelukkig een ontzettend lieve vriend die me uit de brand helpt met dingen... zo vind hij het al helemaal niks als ik met een wasmandje de trap af loop want dan kan ik me niet vasthouden aan de leuning de lieve schat perineumolie heb ik een tijdje terug al aangeschaft.. baad het niet schaad het niet toch? ik wil het risico niet nemen wat een 2 heerlijke dagen zeg! jammer dat het vanmiddag dichttrok benauwdheid neemt hier gelukkig af.. de kleine is al aan het indalen dus de benauwdheid EN maagzuur nemen wel iets af..wel af en toe een naar onrustig gevoel als ik een harde buik krijg.. heb t idee dat de kleine dan juist weer omhoog kruipt? en ik merk dat ik mijn hartslag soms wat meer voel, beetje opgejaagd gevoel en ik zie mijn aderen in mijn handen vaak zie... mijn bloeddruk enzo is altijd perfect laag, maar op dat soort momenten denk ik wel eens van hmmm.. is hij nu ook wel laag? pearl, succes met de onderzoeken meis!! BB, ik vind je banner ook tegenvallen hahaha grapje mop oh ja,, tummy tub, wij hebben een badje met een extra zitje die ook in het grote bad kan.. een tummy tub lijkt mij juist heel onhandig (heel krap) verder weet ik het even niet meer... oh ja! ik heb al 2 nachten best goed geslapen! maar een paar keer kort wakker en ik merk ook dat ik overdag in de middag vaak een tukkie doe.. het begin gevoel in de zwangerschap is er weer ach daar zit ik voor thuis! om lekker mijn rust te kunnen pakken
Ook hier een lieve man.... Mag bijna niets doen van hem. Ja, gauw op de bank.... Perineumolie, hebben we het op pufclub over gehad. Moet je iets van 2 uur per dag in- en uitwendig mee masseren voor het iets helpt. Ik laat het maar.... Verder weinig nieuws... Nog dik 2 weken werken en dan verlof, zie er al naar uit! Straks weer zwemmen met de andere dikbuikjes... Fijne avond dames!
Wordt de kleine na een voorwee erg onrustig???Als het dat is?? Ik had net zo 5 min af en aan evt kramperig pijn bij schaambothoogte, ben van zij op rug gaan liggen en toen trok het langzaamaan weg, maar de kleine ging daarop heel erg trappen en trillen etc?? Is dat normaal?Voor zeker van 10min?
Pat, ik heb de kleine ook een keer soort van voelen trillen, vond het heel raar!! Geen idee wat dat is en of het met je voorwee te maken kan hebben! Perineumolie, wel aan gedacht, maar geloof er niet echt in eigenlijk.
Pat,hier is dat wel normaal...hier is het niet normaal als beeb 10 minuten niet aan het trappen ,bewegen of trillen is.Dus ik denk niet echt de beste vergelijking. Ik lig alweer in bed,gtst kijken..even reclame nu
Bijna, maar ben wel bekaf. Vanmorgen controle gehad alles was goed. De kleine lag met zn hoofdje mooi naar beneden. Uit de echo blijkt dat ie iets voorligt. Weet ook niet wie het vroeg, maar ik krijg niet iedere keer echo's mee naar huis hoor. Volgens mij was de laatste keer dat ik een echo mee naar huis had ook de 20 weken echo. Verder niet bijgelezen. Heb de hele dag gewerkt. Slaap lekker allemaal en tot morgen