mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Denk dat ik morgen ff ga bellen wat dat trillen kan zijn??? Net alsof ze de koude rilling heeft? Zal vast spierstrekkingen zijn.

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dat trillen kan zijn als de beeb zich uitstrekt.Idd net als een koude rilling..alleen dan heftiger.Zoiets als een drilboor imitatie ;)

3. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ben ik ook weer ff..

Even wat antwoorden op vragen die ik zag.
    Ja, ik gebruik al een voedingskussen en ligt heerlijk hoor, maar alleen op mijn rug tegenwoordig, anders benauwder of maagpijn.
    En ik zou werken tot ca. 12 april, maar baas zei al dat hij twijfelde om mij in april in te roosteren.
    Maar vanavond weer 5 uurtje gewerkt, nja iets korter want was niks meer te doen voor mij. Maar ben gaaaarrr!!

Morgen afspraak VK en alles even doornemen en vragen over het werken. Als het zo is dat ik gewoon meer mijn rust moet pakken (nog meer.. *zucht*) dan is dat maar zo. Al valt het me wel zwaar. Ben niet iemand die goed stil kan zitten..
    Morgen na afspraak VK ook werkoverleg, dus mochten er dingen bij VK uitkomen kan ik gelijk ff me baas aan zijn jasje trekken..

Ach we zullen wel zien, vannacht redelijk geslapen..
    Zow lekker douchen en dan lekker mijn bed in denk. Boekje erbij en proberen weer wat te slapen.
    En ik ga proberen om morgen het een en ander terug te lezen dames!

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hihi ik las 'Denk dat ik morgen ff ga bevallen' :D :D
    Doe dat maar even niet ;)

Net de leesproef voor het geboortekaartje goedgekeurd, hij is nu helemaal naar mn zin!
    Vervolgens een tummy tub via marktplaats gevonden, ik had op iets van 5 of 6 verschillende 5 euro geboden en ik kreeg binnen een uur al 3 mailtjes met een akkoord. Ze zijn waarschijnlijk allang blij dat ze er vanaf zijn want er staan er echt veel te koop ;) Maar ben wel blij want ik vind 5 euro een mooi bedrag.
    En ook de mail van kruidvat gekregen om de gratis producten op te halen.

Nu maar eens richting bed denk ik.. want ik ben kapot. Tot morgen!

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @an1985 en heitjekarweitje: gefeliciteerd met 30 weken zwangerschap
    @nynke: hoe was de controle vandaag?
    @ludora: 10 echo's? Mag ik vragen waarom jij onder controle staat?
    @pat78: de laatste echo duurt niet zo lang, ik stond met 15 minuten weer buiten.
    @Daro: Ik heb een tummy tub gekocht. Het geeft de baby een veilig en geborgen gevoel. Baby zit lekker tot aan zijn/ haar schouder warm in bad, dat zorgt voor totale ontspanning. Het water blijft zijn temperatuur houden, koelt niet snel af. Hoe is je dag verlopen?
    @Elies25: mooie samenvatting
    @pearl29: Wat gaan de artsen nu doen? bloedsuiker wordt met een vingerprik gedaan. Soms gebruiken ze een dagcurve nuchter (voor elke maaltijd en voor het slapen) of lab. Fijn dat je morgen al terecht kunt.
    @Ilonka85: meestal 2 dagen na de geboorte dat je met beebs mag douchen.
    @tiny84: lekker gevoel he, als je weer gerust bent door verloskundige.

@bloedneuzen: ik heb nergens last van, maar ze zeggen dat vele vrouwen hier last van hebben door twee factoren; hormoon progesteron (bloedvaten worden dunner en slapper) en tijdens zwangerschap heb je meer bloed in je lichaam. Bloedneus is onschuldig. Het wordt gekenmerkt als zwangerschap kwaal.

@geboortekaart: heb ik mij nog helemaal niet mee bezig gehouden.. binnenkort maar met manlief om tafel zitten, hoe en wat. Tekst heb wel al.

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    lieverd, ik zat voor ik zwanger was nooit stil ook al werkte ik maar 20uur in de week (4middagen) maar als het moet dan moet het en doe je het wel... ik lig nu al vanaf week 5 nonstop op de bank.

alles behalve mijn ding, maar het moet... hoe moeilijk en jammer ook.

7. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wat een aangename verassing.. Grey's Anatomy op tv! wiieeeeehoeeeeee

8. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Dag meisjes!
    Ben lekker een college eerder van school vertrokken, ik ben zo moe! Heb ook drie dagen geen middagtukkie gedaan. Een studiegenoot gaat mooi wat aantekeningen maken :) Daarnaast moest ik eigenlijk 6 lessen kunst geven; 2 dans&drama, 2muziek en 2 beeldende vorming. Hoorde ik dat de klas voor die periode deze lessen met z'n allen mogen geven voor 1 klas! Dat is dus 1 les pp!!! Ik ben dus weer even voor mezelf opgekomen en met resultaat!!! Voor mij geldt nu ook 1 les. Wel moet ik 6 lessen schrijven, maar hoef ze niet allemaal te geven...

De kleine is lekker druk en ook hier wordt het maagzuur al vier dagen minder!!!

Die perineumolie gebruik ik niet. Weet niet of het zoveel zin heeft.

Tummytub hebben we gekregen. Als het niks voor ons is, halen we gewoon een badje in huis. Waarschijnlijk hebben we zelfs 2 tubs, als ik er 1 over heb laat ik het jullie wel weten.

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @nijntje85: Goed dat je voor jezelf bent opgekomen, schilt je een hele hoop energie... De energie kan je op het moment wel voor iets anders sparen...

Ik ben ook een work-a-olic, maar zoals bezigbijtje zegt; wat moet dat moet... Grootste moeite heb ik om mijzelf stil te houden en rust te nemen... Ik heb zelfs mijn steun en toeverlaat voor een half jaar weg moeten doen, ik was emotioneel gesloopt (ben ik nog steeds)... Je hebt nu alles voor je kleine over en je zou je voor je hoofd kunnen slaan als er problemen ontstaan tijdens zwangerschap als je niet luistert naar je lichaam...

10. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Weer op controle geweest bij de verloskundige!! Totaal 7 kilo aangekomen en me hb was 6,6 bloeddruk ook nog keurig!! Kleine man was al aan het indalen!!

Tummytub- heb ik nog niet twijfel wel!

Moe- ben ik ook heel erg maar alle controles waren goed moet dus echt woensdag gaan bespreken voor een stappie terug!! *Baal*

Slapeloze nachten- hierdoor de maagzuur nu de tip van
    Mijn vk gekregen dat ik zoiezo na elke maaltijd en voor t naar bed gaan een rennie moet nemen of ik nou al maagzuur heb of niet dus ook dat weer proberen!

Suiker- ik had een dagcurve zelf geprikt op me werk alle waardes waren goed onder de 7 dus happy me maar t hoefde bij ons maar 3 x pdag

Echos- hier 3 van de vk 11 wkn 20 wkn en groei(29-03)
    En zelf met 18 wkn geslachtsbepaling gedaan en dan laatst met 27 wkn de 3d

Uhmzz verder ff kwijt!!
    Maar heb al een aardig lijstje!!
    En dat via een telefoon hihi! Geheugen werkt mee een x!! Jipieee

Liefssss

11. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ooja meiden aan jullie nog een vraag wat voor pijnmedicatie heb je hier in nederland allemaal bij een bevalling waarvoor je kan kiezen ipv ruggeprik??

Liefss

12. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ BB, ja ik kreeg hier toen van m'n vk te horen dat dat een mooie waarde was.

@ pearl, die van mij was nu 5,1 moet ijzertabletten blijven slikken, maar nadat ze geprikt hadden verloor ik s'avonds heel wat bloed,en daarna hebben ze niet meer geprikt.

@ ludora bij twijfel altijd bellen hoor daar zijn ze voor.

@ kruidvat nog steeds niks van gehoord wacht nog maar ff.

@ perineumolie, gebruik ik niet hoor, geen idee of het werkt, maar denk dat het met de grootte van onze knullen niet uitmaakt of ik dat wel of niet gebruikt heb. Die zijn gewoon te groot om er doorheen te passen.

@ echo's hier ook al heel veel echo's gehad, heb ook al een boekje vol. Woensdag mag ik weer even naar hem kijken. altijd heerlijk krijg ook altijd wel 1 of meerdere foto's mee.

Woensdag onze duowagen ophalen:):) en eerst ook nog voor de geboortekaartjes kijken. kijken of ze bij een drukker hier in de buurt iets hebben wat we bedoelen ook qua afbeeldingen.
    ja wij zijn lekker makkelijk hoor qua kaartje:p yupgup weet wel hoe lastig we zijn:)

13. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Tummieytub lijkt me niks maar mn zus vond het geweldig! Hier hebben we een 2ehands badje, kindje gaat denk ik zo snel mogelijk met mij mee in het grote bad of met papa onder de douche.

Perineumolie, heb ook een proefmonstertje en wilde het eigelijk wel gaan gebruiken. Baat het niet dat schaadt het niet. Maar nu lees ik dus dat het ook inwendig moet en 2uur lang moet smeren voor ebig effect;). Ik ga hierover nog maar even googlen.

Net pretecho gehad en begonnen toch te twijfelen om 3d te doen ipv 2d, Hebben nu van alles wat, dan weer 2d en dan weer even 3d. 3d ging niet helemaal goed, ze stopt haar hoofd in de placenta. En jaaaaa het is nog steeds een haar! Dus al het roze mag blijven:D
    ze weegt nu 1447gr en ligt 1 dag op voor. Lange benen, bolle wangen, klein hoofdje. Alles zag er goed en gezond uit en dat is ook wel fijn om te horen. oh en ze zag haartjes! Haartjes??? Ik krijg een kale hoor zei ik. :p

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    tummy; zat bij ons bij het badje, beide doorzichtig; zo leuk:D

echo's; elke controle 1 gehad, maar het word wel minder bijzonder vind ik hoor na de 20wken:)

mmaagzuur; ik zou echt aanraden naar de apotheek te gaan en antagel te halen, dat werkt hier zo goed!

15. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ja die optie zij me vk ook antagel maar wat is dat precies?? Een soort gelei?

Liefss

16. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @pijn medicatie:
    Ruggenprik is de bekendste en ook meeste effectieve methode.
    Dan heb je de pethidine injectie (morfine achtig), kan ik elk ziekenhuis op elk tijdstip gegeven worden. Dan heb je Remifentanil (krachtige, snelwerkende pijnstiller) toediening dmv een pompje.

pijnbestrijding thuis
    Geboorte- Tens (apparaat dat elektrisch pulsen geeft via elektrodes die op de rug worden geplakt, je kan zelf de sterkte van pulsen aanpassen). Accupunctuur en hypnose

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Antagal kan je krijgen in kauwtabletten of drank vorm..
    Dit voorkomt maagzuur.Het neutraliseert de maaginhoud.

18. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ha allen,

Vandaag kregen we onze drukproef van het geboortekaartje via de mail binnen. Heel mooi, al willen we nog wel het eea wijzigen (qua lettergrootte enz.) Maar het is wel echt wat we willen! Van de week even de enveloppen ophalen en dan gelijk met de drukker doornemen hoe we het echt willen..

Verder heb ik vanaf tweekend regelmatig een scherpe pijn links of rechts in mijn been. Net of er dan een zenuw oid bekneld zit. Zou heel goed kunnen zijn dat de baarmoeder tegen iets in mijn liezen drukt, het is ook zo maar eventjes, niet continu. Maar het doet wel verrekt zeer zeg! Verder ligt het beebje volgens mij nog steeds met het koppie omhoog, hoop echt dat het binnenkort uit zichzelf gaat draaien en anders maar naar het ziekenhuis om het te laten draaien.

Woensdag ga ik trouwens weer naar de VK. Voor de 3e groeiecho en dus een gesprek over wat we nu gaan doen (ziekenhuis of thuisbevalling). Nu, voor ons is het duidelijk: voorlopig nog steeds thuisbevalling. Vorige week trouwens nog de VK aan de telefoon gehad (diegene die ik telkens bij de echo's had en die ik zo fijn vond). Deed ze op eigen initiatief, omdat ze bang was dat er anders teveel communicatiestoornis zou ontstaan. Dat zij namelijk bij mij benadrukte dat er geen noodzaak voor ziekenhuis was gezien de groeiecho's, stond echter wel los van het vergrootte risico op sneller een shock bij bloedverlies. Dus hun advies blijft wel staan. Wel heeft ze goed geluisterd naar mijn verhaal, ook dat ik eerst dacht dat het ook nog afgewend zou worden wanneer ik goed zou aankomen en de groeiecho's goed waren. Nu ligt het echter weer aan die gyn van het ziekenhuis (met wie ze om de zoveel tijd overleg hebben) die mij weer op risicovol heeft gezet. Zij hebben mij naderhand weer met haar besproken en ook gezegd dat ik goed aankwam en gewend was bloed te geven en dat de echo's goed waren, maar ze zijn daar zo voorzichtig in, dat die dr. weer een negatief advies gaf. En omdat de overheid na al die commotie rondom zuigelingensterfte bij thuisbevallingen heeft besloten dat het overleg tussen de 1e en 2e lijn intensiever moet zijn, moeten ze dat advies ook overnemen. Het is echter geen eis (wat het bijv. bij zw.vergiftiging, zw.diabetes, verkeerd vruchtwater etc. wel is). Alleen willen ze wel benadrukken dat het veiliger zou zijn om naar het ziekenhuis te gaan, stel dat er iets gebeurd.
    Toen ik vroeg naar hoe vaak dit nog gebeurd, zei ze dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt nog wel voor. Trouwens.. baarmoedersamentrekkende medicijnen geven ze al standaard en verder hebben ze inderdaad een infuus bij zich.
    Ik zei haar ook dat ik - ook al zou ik waarschijnlijk toch voor thuisbevalling kiezen - ik het wel lastig vond tegenover hen. Dat wilde ze snappen, dus moest ik dat goed uitleggen ;). Nu, dat.. stel zij zou mij komen helpen bij de bevalling, dan zou ik dat ook gezellig willen hebben.. een fijn contact met haar en me rustig en veilig voelen. Maar waarschijnlijk zou ik me nu eerder schuldig en naar voelen en constant denken.. 'wat zullen ze nu van me denken?' en 'het liefst racen ze nu met me naar het ziekenhuis dan dat ze hier blijven...' enz. Ze verzekerde me echter dat ze mij in al mijn beweegreden en ook wens om thuis te bevallen heel goed begreep. Ook omdat ik verder gezond ben, goed functioneer en verder geen noemenswaardige dingen heb. Dan is het ook logisch dat je met zo'n lichaam gewoon thuis wil blijven. En zullen ze me daar heus niet om veroordelen en me ook thuis alle goede hulp geven (wat hoop ik dat ik haar heb zeg!).
    Verder gaf ze ook toe dat ik waarschijnlijk een x aantal jaar geleden gewoon zonder enig advies zonder problemen thuis zou mogen bevallen, maar dat alles nu veel strenger en voorzichtiger is geworden nav alle commotie binnen de politiek over thuisbevallingen. Dus daar ben ik dan ook een beetje de dupe van. In de verloskundig wordt nu veel meer als eerst rekening gehouden met 'mogelijke risico's'.
    Naja.. ze snapte nu wel zo halfhalf dat we toch voor de thuisbevalling gaan kiezen. En daar leggen ze zich dan ook wel bij neer, al blijven ze me gewoon elke controle goed in de gaten houden.
    Ben nu dus erg benieuwd naar a.s. woensdag!

Merk verder ook wel dat ik sneller buiten adem ben zeg! Ff een trap op en ik sta me daar toch te hijgen ;).. Zwemmen daarentegen gaat juist heel goed. Schijnt ook te komen omdat je dat onbelast doet. Ik zwem dan vaak op lekker hoog tempo mn baantjes.

Heb vanavond weer wat genaaid aan het boxkleed. Wordt leuk!

Perineumolie: heb ik ook en wil ik ook wel gaan gebruiken. Maarre.. je hoeft het maar 10 min. per keer te masseren hoor, net aan de binnenzijde van het perineum. En zo'n 4-5 keer per week, dus ook niet dagelijks. Staat gewoon in de bijsluiter.

Afgelopen vrijdag trouwens ook de intake van de kraamzorg gehad. Zie het wel met ze zitten.. Ik krijg ook best veel hulp: 8 dagen / 64 uur en dat gaat pas de dag ná de bevalling in. En da's gewoon hun standaardpakket, als ik wilde kon ik zelfs nog bijkopen! En ze doen ook veel in het huishouden, tot aan koken toe aan het einde van de dag, zodat manlief dat na een dag werken (hij neemt niet continu vrij in de kraamtijd) dat niet meer hoeft te doen. Ideaal!

Zo, en nu ga ik mn mandje in! Weltrusten allemaal!

19. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Bedankt sefanja!! Nog welkom trouwens!!
    En bb ook bedankt voor de tips
    Ik wil idd zh bevalling maar twijfel nog over pijn medicatie en al helaam over ruggeprik!! De 29 e rondleiding vertellen ze dit dan ook??

Liefsss

20. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    64 uur kraamzorg??? Vergoed jouw ook meer dan 64uur???
    Wel een heel verhaal, ga duimen dt je gewoon lekker thuis kunt bevallen:)

@hier, er wordt elke keer op mijn blaas gedanst:( echt ik ben in 30min tijd 9keer baar wc geweest anders plas ik in mijn broek, al moet ik zeggen dat dat wel steeds vaker voorkomt nu:(

Trusten ladies

Deel Deze Pagina