mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zo, heb me de ochtend bezig (lees: wakker) kunnen houden met wat boodschapjes. Ben moe nu!

Nog een tip, bij de Action hebben ze Nestle kant&klaar voeding nr 1 & nr 2 voor -ik dacht- 79 cent per 2 stuks. Zijn nog houdbaar t/m juli en augustus (aug stond achterin de stelling bij onze Action). Heb er zelf twee verpakkingen gekocht, dus 4 stuks, wil wel borstvoeding geven maar mocht op zaterdagavond nou blijken dat het niet wil dan heeft de beeb in ieder geval wat te eten zonder dat wij in de stress schieten. Heb ook een verpakking Nutrilon in huis. Zou ik die zo door elkaar kunnen gebruiken (in geval van nood)?

Zo, ik ga instorten, reageer later even op jullie. Had al snel doorgescrolled en gezien dat er niemand was bevallen, jammer ;)

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hmmpppff ik vind het steeds saaier worden thuis, elke dg slaap ik zodra zoon de deur ui is van half 10tot 12/13 uur :( net alsof ik depri ben en alleen maar kan slapen, ben niet depri hoor! Iedereen zegt geniet van je laatste loodjes , valt weinig te genieten als e alleen maar slaapt :( ben zo blij als er een onderbreking in dag is, zo
    Zometee controle in ziekenhuis vor mijn zoon en een klein boodschapje halen. Pech is dat iedereen werkt hè:(

Ik lig hier echt in de wachtmodus :(

Klaagbericht uit.

Euhm verder o forever is nu bezig. Spannend hoor.

Kermis, vroeger de mullepier in Rotterdam nu waag ik me er niet meer aan, draait daar altijd uit op vechtpartijen.

Kermis Tilburg wel elk jaar :) gezellig en megagroo. Dit jaar denk ik niet omdat kleine meid dan gewoon te klein is . Net 2
    Maandjes zou ze dan zijn, endan die herrie neeeeeeeh slaan we wel over

3. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Zo, ben je er ff een paar uurtjes niet..

@ Skaya: jah! Die broeken, ik had er 2 gekocht in het begin, en die 2 zitten nog goed, had er daarna nog 2 gehaald, zelfde maat.. passen niet!
    En bij de Hema 2 gehaald, zitten ook nog wel goed, maar hebben enorme buikband eraan zitten! (niet handig)

@ Klusser: heb gevraagd aan de vk hoe je het verschil kan voelen, en hoofdje schijnt een stuk gladder en ronder te zijn

@ Miekr: hier vandaag ook weer last van schaambotje, alleen hier rechts. Daarstraks met de hond gelopen en nergens last van..
    Heb even gezeten en jahoor, kom bijna de stoel niet af..!! :(

@ Kermis: geen feestjes, wel kermis, vind ik helemaal leuk! Jammer dat het zo duur is!

@ Nijntje: moet ook nog afspraak maken bij de kapper, volgende week denk ik maar, heb nog tijd he :) Bij jou wordt het op het randje hahaaa

@ Child: he wat vervelend dat je een andere vk hebt, de 1 is de ander niet. Ik merk ook veel verschil tussen de 2 die bij ons zitten..
    Ik vind je bloeddruk ook niet zorgelijk hoog hoor, inderdaad wordt er vooral naar de onderdruk gekeken..
    Even in de gaten houden hoe je jezelf voelt, anders alsnog aan de bel trekken hoor

@ Heitje: forever ken ik inderdaad ook nog ergens van.. Wat leuk!! :D

@ Yupgup: kan je niet helpen, totaal geen verstand van die voedingen.. Wij hebben de mazzel bijna op de grens te wonen, dus supermarkt op zondag open.
    En in het dorp zelf is de supermarkt ook open op zondag..

Zo.. ik ga zo nog even langs de Hema, krijg net een mail dat mijn bestellingen daar binnen zijn! Kan ik lekker vanmiddag wiegje in elkaar zetten en wasje draaien.

Heb trouwens een enorm schuldgevoel!!!! Ik was de Abraham spullen aan het uitpakken die ik heb besteld om me vader te verrassen. Zit er ook zo een masker bij. Hond was in de huiskamer, dus ik masker op en zo gebogen om de hoek gekeken. Hij kijkt: gromt, dus ik strompel zo naar hem toe, schiet hij toch al blaffend weg, hij wou zo snel dat zijn poten hem niet bij konden houden..!! Ach ik vond het zo sneu! Hij is zich kapot geschrokken!! Hijgen! Niet normaal! Kon niet eens erom lachen.. En als je je bedenkt dat er een duitse dog op het laminaat weg wil vluchten is het nog zieliger.. *foei* Ik voel me een slechte baas!!

4. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Oja yupgup, ze raden het aan om bij 1 soort voeding te houden, dit omdat de pakken onderling van samenstelling wisselen.

5. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik herken dat wel hoor.. Slaap ook veel, tegen de middag of net erna kom ik uit bed, als ik verder geen plannen heb staan. En dan een drama om de dag door te komen en om iets te verzinnen... Heb alleen dat ik echt met de hond wegmoet op een dag, verder niks..
    Maar genieten tja, is misschien ook makkelijker als je je helemaal top voelt enzo. Maar net zoals winkelen enzo dat zit er niet in hoor...

6. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Wauw de eerste mei beebjes worden al geboren. Spannende tijd komt er aan dames. Hier vandaag de eerste wasjes gestreken. Krijg wel beetje emo kriebels als ik die kleine dingentje in de handen heb. Het is onwerkelijk soms.

Hebben jullie al de bevalling besproken met de VK? Rond welke week doen ze dat, mij vriend wil dan graag mee... Mag je als je pliklinisch wil bevallen zelf aangeven bij hoeveel cm je naar ziekenhuis wil?
    Ben zo bang dat het dan zo gehaast word als je met 7 ofzo pas mag...

Zo ik ga even klein tukkie doen!

7. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ahhhh ben gelukkig niet de enige dan.:)

Moest trouwens wel erg lachen om je hond/ masker verhaal:) is hond nu een beetje bijgekomen van de schrik??

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Meestal doen ze de bevalling bespreken tussen de 34 en 36 weken, ds zou je vriend maar gewoon mee nemen. Ik hb die van mij vorige week gehad en was achteraf blij dat vriend erbij was. Volgens mij ga je bij 5cm naar het ziekenhuis, maar dat weet ik niet zeker hoor. Gewoon lekker bespreken met je verlos.

9. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Sam: aaah arme hond!!!

Doetie: hier doen ze dat met 33 of 35 weken.

Slaap heb ik nu juist niet zoveel in tegenstelling tot de dagen die ik nog werkte, man, dan kon ik zo een dutje achter mn compu doen. Vanmorgen hier al onze kledingkast gedaan en nu staat er een cake in de oven voor morgen, ga nog ff langs werk om te trakteren. En nu even de keukenvloer dweilen. Man doet dat normaal wel, maar hij doet t toch niet altijd even goed vind ik.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier is net het kraambed bezorgd
    jeetje wat een ding!!
    heb nu echt geen ruimte meer over in de woonkamer :(
    en dat bed kan en zomaar nog 6weken staan :$

11. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Klusser haha de kermissen hier ja daar kan je niet omheen. Kermis is hier drinken, kermisborrels en bijna geen atracties. Errug gezellig! :D
    Het lijstje komt wel overeen met hier, bij mij staan er ook 16x16gaasjes op maar in mn kraampakket heb ik er wel veel maar dan kleiner, nou die grbuiken ze dan maar hoor;)

oh miffy de slijmprop, alles komt nu steeds dichterbij, spannend!

Wat grappig dat er hier nu meerdere zijn net als ik toch op het laatste moment voor een wiegje kiezen!

Skaya, ik vind niks meer lekker zitten van mn zwangerschaps, broeken, spijkerrokje. Veel te trak onder mn buik. Draag het liefst een legging met een jurkje of stretch rokje.

Whaha sam ik zie je hond helemaal voor me:D. maar haha idd arm beesie.

Bevalling bespreken met de verloskundige gaat binnenkort gebeuren, man willen ze er ook bij hebben dus afspraak staat om 8uur 'sochtens dan komt hij iets later op zn werk.

Net weer bij de vk geweest mn urine was goed denk ik daar zei ze niets over. Mn bloeddruk is 150/80. Onderdruk iets gezakt weer maar boven natuurlijk veel te hoog, moet het rustigaan doen, letten op wat ik eet, hou ook vocht vast en kant en klaar maaltijden is veel slechter dan als je zelf wat zout toevoegd bij het eten.
    Hoofdje ligt diep in het bekken. Kan het hoofdje niet goed voelen dus moeilijk inschatten hoe groot het is maar eerder iets kleiner dan gemiddeld dan groter, nou dat vond ik mooi berichten:).
    Ze zei 2 34, op kaart staat 32, 34 is dat nou het gemiddelde dat het kindje hoort te zijn met 32a34 weken???
    Verder raadde ze me aan om toch even contact op te nemen met de fysio. vanwege de pijn met omdraaien en uit bed stappen en dat ik eigelijk al maanden niet op mn rug kan liggen, dan schiet het gelijk in mn rug, erg fijn als ik straks moet bevallen op mn rug. Ik ga de baarkruk ook maar even opnoemen.

Net 3 pakken billendoekjes van zwitsal voor 5 euro gekcoht. En ik leen een bed dus heb 2 hoelakens daarvoor gekocht. Nu nog een dekbed overtrek. Zag een leuke bij de action maar dat is allemaal van dat stugge stof, lijkt wel jute.

Oh ja aambeien, hebben vast meerder last van. Ik ben er gevoeleig voor mag dacht dat ik zomaar eens de gelukkige was, helaas, heb er nu een week last van, komt een beetje naar buiten bloed niet maar wel vervelend. Trossen hangen eruit straks natuurlijk na de bevalling:). Wat doen jullie er tegen???

Oh en net weer een nieuwe poging, heb een fuik gekocht maat l/xl, goed rekbaar bij de action. Eens kijken vanavond of daar wel van die mega surfplanken inpassen;)

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Je zwangerschapsduur -4 moet ongeveer de grootte van je baarmoeder zijn. Dus je baarmoeder loopt 2 weken voor? Als er 32 staat. Zou ik denken. Maar ben geen expert. Anders ff bellen en navragen?

Aambeien, tsja de ontlasting zacht proberen te houden en niet drukken maar laten 'uitglijden' zei de fysio van pufcursus :p. Een tijdje terug lukte dat nog, maar de laatste weken is 't weer knoeihard en is er wel wat hulp bij nodig. Met als gevolg... juist. Ben er ook bang voor hoor straks, maar na de bevalling haalt vriendlief maar even een pakket curanol ;) Schijnt goed te helpen.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Meiden ben ik weer.... wel terug gelezen geen reactie want ga zo eerst ff plat..!

controle was prima, wel te laag ijzer dus weer pillen erbij (zit ik op 15 per dag pfffff!!!) urine was 3.8 wat gestegen maar nog oke volgens gyn. Nu woe op dond weer doen en dan vrijdag weer controle.

dan oook bespreken met 37wkn inleiden!!!!!!!!!!!!!!!!

14. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Aambeien: hier een kleintje, maar doe er niks aan. Gaan na de bevalling als het goed is vanzelf weer weg. Dus haal er niks voor in huis!

@ Hond: ja die is weer rustiger gelukkig hihi

@ Miffy: balen dat het bed zo groot is uitgevallen.. Maar zie het zo, nog maar even!!!

Net bij de Hema geweest, dus zo ff mijn bestellingen checken. En ben naar boven! Wiegje in elkaar zetten!
    *krijg er de kriebels van!!*

15. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Spannend!!
    Wat slik je voor je ijzer? Voorgeschreven medicatie of gewoon van drogist?
    Ik heb die tabletten van Floradix, er werken prima!

16. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    hier geen last van aambeien ondanks het feit dat ik maar 1keer per week voor grote boodschap naar wc gaat.

Bij mij hebben ze nog nooit met een cm mijn buik opgemeten, bij mij staat er bv nx3 ofzoiets.

O moeten zometeen naar het ziekenhuis met de auto, is maar 5 min rijden maar ik durf het eerlijk gezegd niet meer sinds ik afgelopen zaterdag met pech langs de kant heb gestaan omdat accu leeg was:( En met de fiets, tsja het is hier momenteel zo hard aan het regenen.

heb ff mijn moeder gebeld en die brengt ons even heen en weer:) pfoei. Gelijk weer huilen aan de phone, bah bah stomme hormonen

17. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Doetie, met 5 cm ga je naar het ziekenhuis. Is mij op pufclub verteld in ieder geval... Daar ga ik wel van uit! Mooi poliklinisch naar het ziekenhuis!

Morgen brengen ze hier het kraambed! Kreeg net telefoon! Kan ik daar lekker op slapen 's middags! Niet meer op de lage bank waar ik bijna niet vanaf kan komen!

Zijn hier lekker aan het verven en poetsen, heerlijk een man met nesteldrang!

Over de flesvoeding kan ik weinig nuttigs zeggen, word voor het eerst mama....

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier net de laatste baby dingetjes in de was gedaan, bekleding kinderwagenbak in een handwasje gedaan
    we hebben besloten de kinderwagen nog maar even boven te laten nu het kraambed zo groot is
    moet er niet aan denken dat de kinderwagen er ook nog bij staat, die kan later wel

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    indd een voorgeschreven medicijn van apotheek. Weet zo even niet welke.

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Misschien een stomme vraag, maar die molton onderleggers..

Moeten die over het hele matras? Of alleen tot het midden ofzo?
    Want heb er 2 bij de Hema besteld, nu zie ik erop staan:
    Maat na wassen minimaal 66x68cm

En een wiegmatras is 80x40..

Deel Deze Pagina