mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@heitje pearl en almah
    Het lijkt zo gewoon, maar is echt een wonder. Fijn dat het toch gelukt is :)
    Ik kan zo boos worden als mensen zeggen een kindje te 'maken'.

Straks nog ff checklist compleet maken... Vandaag 37 weken!!

2. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Mooi gezegd Heitje!! Voor jou en Pearl, en nog enkele van ons dacht, is het inderdaad een lange weg geweest om uberhaupt zwanger te worden.
    Ik besef me regelmatig (door helaas close vriendinnetjes bij wie t niet zo makkelijk gaat) dat ik echt iets unieks mee maak en dat ik van geluk mag spreken dat het allemaal zo goed gaat (ondanks 1 mk meteen weer zwanger) Maar ik begin me wel steeds meer te beseffen dat een einde in zicht is van deze periode. En dat er dan weer iets nieuws aanbreekt. Ook wonderlijk, en eng en spannend en jah pffffff.

Vanavond in het ziekenhuis een rondleiding bij de kraamkamers ben ik erg benieuwd naar!! Ook echt zin in.

3. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Haha, ik dacht dat hij sliep, maar door die muziek heb ik ook een bewegende buik :D zó grappig!

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik reageer vanaf de 12e blz terug... pffff... typen doet zeer dus reageer kort....:)

koken; mijnes kan dat wel, moest hij thuis ook regelmatig omdat ouders beide later thuis waren van t werk. Maar hij eet nu al weken 9vd10x kant en klaar of iets van mijn moeder omdat hij geen zin heeft om na 18u nog te moeten koken als die thuis komt. Ik kan het helaas de hele zwangerschap al niet :(

almah; goed bezig met je sopje:D JGZ? Hier nog niks van gehoord.

forever.... jeej gefeliciteeerd, benieuwd naar je verhaal. Hopelijk is alles goed gegaan.

pat; ik heb dat ook. Ben er klaar mee en wil pas weer wakker zijn als ik moet bevallenn......!!!!!!!!!!!!!!!!! gelukki voor mij nog "maar" 2 (lange) weken...

klusser; heftig zo snel zeg! Let maar op nu met de 2e indd!
    Als je vind waar je dat kan bestellen, laat t mij dan even weten ;)

minkie; je hebt hem dus niet mee gevonden? Wat raar zeg!

wakkerliggen; ik ook na mijn wc bezoekje van h5... maar niet op zp. Proberen te dutten. Sliep ik eindelijk gaat wekker vriendlief...;)

sam; we zijn indd 35 weken vandaag :D:D

nijn; wauw 38 weken!!!!!!!!!!

heitje; ik deel en ken je geviel helemaal.... bijzonder is het! Koesteren moeten we dat! Wij zijn net geen 2jaar bezig geweest en ik heb toch wel altijd de hoop gehad dat het zou lukken. Ondankss alles.

vocht; jullie daar ook zo'n last van? Ik heb echt dikke voeten de hele dag. Helemaal als ik ze naar beneden heb. Jeetje doet gewoon echt pijn :(

hèhè ik ben bij!!

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    meiden, daar ben ik weer!

@Priscilla, gefeliciteerd! Wat lekker dat je hypotheek rond is!

Hier hebben we de pullen van het dak gehaald. Ik zal later de foto's plaatsen. Een(d)je was nog erg zwak, zat nog een puntje op z'n snavel en kwam helaas net mee met de rest. Moedereend zwom stug door, dus hebben we het ukkie naar de vogelopvang gebracht (aan de andere kant van de stad;)) Daar zit ie nu lekker in de couveuse bij de andere verstotelingetjes...
    Nu ben ik moe... Dus straks lekker even tukken als mn man weer geluncht heeft (doen we altijd samen als ik thuis ben) en verder een beetje wat mailtjes sturen, opa en een oma bellen etc.... Misschien nog even fietsen naar de molen voor wat bakspulletjes... Kan ik de komende dagen een mooie taart maken voor mijn kerel. We veren zijn verjaardag nu zaterdagmiddag ipv afgelopen zaterdag.

kinderopvang hebben wij niet nodig, proberen het hier op te lossen. Misschien ga ik minder werken of misschien wel stoppen... ik weet het nog niet.

Ja, een wonder blijft het.... zo'n klein mensje in je buik, helemaal compleet in lichaam en ziel.... wauw...

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Eerst even ego, ga zo bijlezen, maar: onze beep ligt weer goed, althans vandaag wel, lekker met haar bolletje naar beneden! Ben heel erg opgelucht!
    Ben dus vanmorgen bij VK geweest. Zij (dit keer de veteraan) en stagiair gingen eerst voelen en ook nog met echo gekeken. Leuk om haar koppie weer gezien te hebben. Ben pas 34+3, dus het is nog niet definitief, maar ben toch wel blij met deze ligging! Over twee weken weer controle, dan gaan ze ook de ligging weer goed controleren...

* Ben ook weer gewogen, ben nu ongeveer 69 kilo. Circa 10 zwaarder dan aan 't begin. Valt dus erg mee! Vorige keer was het meer (maar dan kwam toen ook pas in mijn verlof)...
    * Bloeddruk heb ik geen verstand van, maar is 122/78. Zie op mijn kaart dat onderdruk eigenlijk steeds rond de 65/67 was, alleen de laatste twee controles dus voor 't eerst 73 en 78. En bovendruk varieerde steeds tussen de 100/112, alleen de laatste twee keer dus 117 en 122.
    * Baarmoeder 33 cm hoog of 2/3nx (op 2/3 tussen navel en botje borstbeen).
    * Indalen nog niet: cbbbi (hoofdje beweeglijk boven bekken ingang). dus vandaar dat deze ligging ook nog niet definitief is, maar ben toch blij!

Verder zeer uitgebreid gesprek gehad, best wel uitgelopen. Alhoewel ze steeds aangeeft dat ze er natuurlijk echt wel op tijd proberen bij te zijn, heeft ze toch de nodige instructies aan mij en met name aan Klusser-man gegeven voor het geval dat ze er niet op tijd zijn / het via telefonische instructies moet gebeuren.

Ze geeft aan dat we zeker naar het zh zullen vertrekken met zijn allen als daar echt nog genoeg tijd voor is (max. 2 cm ontsluiting), maar dat ik toch sterk rekening moet houden met (weer) een thuisbevalling. Alle spullen heel goed klaar leggen en liefst wat extra celstofmatjes bij de hand. Met mijn voorgeschiedenis (en die van mijn moeder en zus) zegt ze 'je moet met 5 cm echt niet meer de auto in willen, een geboorte in de auto willen we echt niet'.
    En verder heeft ze nog wel wat verteld dat me wel gerust stelt over thuisbevallingen / dat zij ook het nodige kunnen bij acute situaties bij thuisbevallingen (altijd zuurstof bij zich voor baby of moeder, allerlei medicatie/spuiten voor teveel bloedverlies etc., jaarlijkse training voor acute situaties, spullen voor infuus aanleggen en haar ervaring dat de ambulance er altijd binnen no time is (wonen 2,5 km van zh)).

En mocht het toch een stuitligging zijn + onverwacht beginnen + weer heel snel gaan, dan heeft ze wel al vaker thuis stuitbevallingen gedaan. Het komt niet veel voor, ze vraagt dan altijd wel assistentie erbij van een andere veteraan-collega, maar ze heeft het in al die tijd al meerdere keren meegemaakt. Niet jaarlijks, dus wel spannend, maar niet nieuw.

Nou, ik voel me toch wel opgelucht. Hopen dat ze netjes ondersteboven blijft liggen!

Zo even bijlezen...

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Klusser, fijn om dan toch zo'n uitgebreid gesprek te hebben gehad zeg! Ondanks ze niet zo vriendelijk was/is. En lekker dat je kleintje weer door de APK is gekomen ;)

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    pffff voel me echt niet lekker :(
    eerst werd ik vanochtend opeens wakker met keelpijn en snotneus enz
    nu werd ik net opeens ontzettend misselijk en heb ik weer heel gezellig alles eruit kunnen gooien :(
    ik baal er enorm van, voel me zo beroerd opeens :(

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja, heb buiten de belastingdienst al met een paar instanties contact gehad die bovenstaande bevestigen. Val dus echt tussen wal en schip en 'reparatiewetgeving' wordt op korte termijn niet verwacht, zeker niet gezien de onderhandelingen over bezuinigingen in het Catshuis... Gewoon balen dus!

Lastig he, wat je zegt 'zonder opvang geen werk en zonder werk geen opvang'. Helemaal als je er twee kwijt moet...

Vorige keer vond ik weer werk per april en toen de mazzel dat we per mei gelukkig een plek hadden voor Jop voor 2 dagen / week. Dus we hebben maar 1 maand moeten improviseren...
    Dus 't kan best wel goed komen natuurlijk, zeker nu de kdv's minder klanten hebben, maar ik vind 't zo jammer voor Jop dat ie dan eraf moet / uit zijn groep en dan later weer ergens (bij dezelfde of niet?) er weer op...

10. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Volgens mij wel hoor. haha, ik vergeet echt alles. Stom ik kan het me echt niet meer herinneren

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    iemand vroeg nog of mijn buik nog erg gegroeid was, maar dat valt wel mee. Zal even kijken of ik er vandaag of morgen een foto op kan gooien ;)

12. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wat vinden jullie van mijn kraamfeesttekst? (we doen een kraamfeest voor familie/kennissen. Vrienden laten we wel gewoon thuis komen)

Mijn mama kreeg in plaats van een wee
    Vanwege haar slechte rug een keizersnee
    En omdat zij nog even moet herstellen
    Wil ik u graag het volgende vertellen:

Omdat ik nul geworden ben
    En nog niemand ken
    Wil ik graag een babyborrel geven
    Kom je dan ook even?

13. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Miffy beterschap

BB maar we zijn hier blik voor je dat je over 2 weken eindelijk ingeleid wordt, vergeleken met jouw zwangerschap stelt die van mij weinig voor met mijn kwaaltjes;)

Nijntje jeuhhh 38weken:)

Meiden met de mmm super fijn dat het bij jullie na lang wachten gelukt is:) heb ook van dichtbij 2 collega's gehad die erin zaten en nu 2 prachtkinders hebben. Wij hadden hier het geluk dat het meteen lukte, voelde me erg lullig tegenover een naaste collega die toen in ronde 16 zat, helaas is ze nog steeds bezig.

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    ahh lief he!

15. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Hallo dames ;) Update in de club (helaas niks spannends)

@nachtbrakers, mijn nacht was ook niet goed door de spanning. Het hoort er ook bij in deze laatste weken.
    @Nijntje, wat schattig jullie hebben een familie eend haha.
    @35,36,37.38 weken zwanger Hoera! Komt steeds dichterbij.
    @Kdv, wat een gedoe voor sommigen en ook nog eens met det toeslagen.
    @Klusser, fijn dat je zo uitgebreid alles hebt kunnen bespreken. Je vorige bevalling was echt snel!
    @Heitje, child het is ook een wonder he. Ik geniet er dan ook elke dag van.
    @Pris, fijn dat de hypotheek rond is. Poeh nog verhuizen voor de bevalling!
    @Heitje, ik vind de tekst erg leuk :D

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    heitje; leuk erg origineel!

pat; alle kwaaltjes zijn vervelend. Ik heb alleen de pech gehad dat ik er zoveel teglijk heb gekregen in deze zwangerschap...

17. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @CB, ik vind die vragen ook zo achterlijk. Hoorde van een vriendin dat ze op de eerste afspraak het bureau ook vroegen hoe is de relatie met je partner enz. Gelukkig komen ze hier ook niet voor de bevalling.

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Goed bezig geweest Nijn met de pullies! En super dat je die ene naar de opvang hebt gebracht zeg!

Klusser: lekker een uitgebreide check gehad dus, fijn! En helemaal goed geïnformeerd ook!

Miffy: hm dat klinkt wat minder....doe rustig aan meid, kruip als het kan lekker onder de wol!

19. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ heitje, leuke tekst

@ pris, fijn dat het met de hypotheek goed is gekomen.

Hier zit ik al vanaf 08:00 op car glass te wachten. Ze zouden tussen 08:30 en 12:30/13:00 langskomen. Manlief wilt nu al gelijk bellen, maar ik wacht nog wel even. Wel vreselijk irri dat je zo lang moet wachten en ze dan pas op het laatst komen.

Vannacht wel redelijk geslapen, vandaag alleen erg beroerd, telkens spugen en diaree. M'n bult (baarmoeder) hangt er al de hele dag uit, denk dat ik daarom zo beroerd ben. wordt zo namelijk de hele tijd gestimuleerd.

@ je kleintje, het blijft een heel groot wonder om zwanger te mogen worden en je kindje bij je te dragen. Ik ken er een paar die er heel makkelijk over denken, maar die werden gelijk zwanger toen ze een kindje wilden en hebben nog nooit een mk gehad.
    Maar het is een heel groot wonder en het blijft bijzonder.

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    ben een uur met die tekst bezig geweest haha, en vond steeds alleen maar standaard berichtjes op internet, maar wilde graag ook wat uitleg geven zodat de mensen niet evengoed in de eerste weken al gaan bellen en apart langs willen komen...

cullen ik ga in de club kijken!

Miekr haha anders even terugkijken in je pbtjes? Of heb je alles al gewist?

Deel Deze Pagina