mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @sefanja: De controle was verder goed. Kleintje lag mooi met het hoofdje naar beneden. Ook lag het iets voor op mn termijn.

@slapen: Vannacht wel een goed nachtje gehad. Ben 1 keer wakker geweest om naar de wc te gaan en daarna weer ingedommeld

@maagzuur: rennies helpen bij niet. Ik neem Maalox tabletten en die geven wel verlichting

@miffy: veel plezier met het passen van je jurk

@BB: Leuke banner hoor. Vind hem leuker dan die van gister.

@controles/echo's: Veel succes en plezier vandaag

Had trouwens gister nog wel op mn kop gekregen van de gyn. Vorige week de kleine iets minder gevoeld, maar niet dat ik ongerust werd, maar moet dan toch bellen.
    Verder is vriendlief van het weekend in groningen bij familie geweest, en nu moeten we toch de zolder verder leegmaken en een begin gaan maken voor de dakkapel. Die komt dus toch sneller als dat ik had gedacht. Nu maar hopen dat ik niet in de stress schiet

2. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Het zit niet in mn zij, maar in mn benen, naar beneden toe. Dus draaien is het niet, want het koppie ligt nog steeds bovenin. Wat het wel is weet ik niet goed, ik denk dus dat de baarmoeder dan even tegen zenuwen aandrukt ofzo.. Maar ik hoop wel dat de baby snel uit zichzelf gaat draaien. Over 2 dagen 32 weken, dus het mag onderhand wel..

Groetjes!

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Daro: zo is de mijne ook opgevoed (denk de meeste Marokkaanse mannen) en je wordt gewoon uitgelachen als je als man eerlijk toegeeft dingen te doen.
    T heeft bij ons wel even geduurd, maar hij doet nu vrijwel alles gewoon zonder morren. Misschien niet meteen, maar kan zelf niet tegen rommel of vuil, dus lang zal het vaak niet duren.
    Maar eerlijk is eerlijk, dat heeft wel een aantal jaar geduurd. Bijv. afwassen, als de Marokkaanse buren dan langsliepen, gauw wegduiken naar de gang haha. Nu niet meer hoor, maakt hij er een grapje van.
    Enige wat ik doe is koken, vaatwasser soms, was opvouwen en opruimwerk. De rest doet hij vrijwel allemaal. Dussee gewoon volhouden, ook Marokkanen kunnen goed meehelpen.
    Misschien nog tip: profeet Mohammed hielp zijn vrouwen ook in het huishouden, en wie is nou een beter voorbeeld dan hij ;)

Knip: op de voorlichtinsgdag in WKZ hebben ze duidelijk gezegd dat ze nooit zomaar hulpmiddelen als knip of vacuümpomp inzetten, alleen als het echt nodig is en altijd in overleg. Maar ik heb ook in mijn bevalplan gezet dat ik eerst wil horen wat ze willen doen, en dat ze niet zomaar knippen. Ik ga er wel vanuit dat ze dat in overleg doen.

Trillen baby: heb ik ook vaak, heb niet t idee dat t een voorwee is of daardoor is gekomen. De bewegingen zijn nu gewoon heel anders merk ik, meer trillen, golven en duwen. Maar heb sowieso erg beweeglijke baby voor mn gevoel (kan niet vergelijken, maargoed).

Vermoeidheid: ik ben ook wel vermoeider, maar niet zo erg als ik hier soms lees. Na een dagje werken moe, maar knap weer op tijdens koken en na het eten en ga gewone tijd naar bed. Gelukkig maar.

Pijnmedicatie: kun je het beste bij je verloskundige of ziekenhuis navragen. Maar na wat ik heb gelezen over de nadelen voor jou en de baby zou ik er niet te snel voor kiezen. In mijn bevalplan staat in principe zonder pijnbestrijding, tenzij sprake is van uitputting of enorme weeënstorm zonder zicht op snel persen. Dan kan eventueel ruggenprik, maargoed dat duurt ook altijd ff voor ze het zetten, dus of t er van komt, geen idee. Miljoenen vrouwen doen het zonder, soms in hutten in Afrika of Afghanistan, dus waarom zou ik het niet aankunnen denk ik dan maar.

Maagzuur: valt hier mee, heb er nu 3 keer echt last van gehad in bed en dan is bij mij al voldoende om wat water te drinken, rechtop t zitten en diep ademhalen (via de buik). Dan kauwgumpje en ik slaap weer.

Kraamzorg: bij borstvoeding is standaard 49 uur, in principe verdeeld over 8 dagen.

Benauwdheid: Ludora heb je al ademhalingsoefeningen geprobeerd, om je ademhaling naar je buik te brengen ipv zo hoog te ademen?

Vocht vasthouden: nee geen last van gelukkig (zal je zien dat t binnenkort begint haha, heb ik altijd als ik zoiets zeg!).

Hier gister zwangerschapsgym gehad, een van de meiden was er niet, ze heeft waarschijnlijk de bof! Dat was wel even schrikken, kan gevaarlijk zijn.
    Hoop zo dat het goedkomt en dat er geen schade is voor haar en de baby.

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hooooi!!! :D

Nieuwe topic gevonden, ga even een paar (nee, niet alles) bladzijdes teruglezen en proberen zoveel mogelijk te reageren!

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    net terug van echo
    kleine uk wou niet meewerken, dus geen foto's :(
    wel kunnen zien dat het nog steeds een meisje is

nu richting de bruidswinkel voor de trouwjurk

6. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier wou de uk gister ook niet meewerken hoor. Hebben dit keer dus ook nog geen profielfoto van de kleine, want die draait iedere keer zn hoofd weg. Maar ja je hebt wel weer ff kunnnen genieten.
    Veel plezier zometeen

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    wat jammer Miffy! :(
    Veel plezier bij het passen van the Dress!!!!

trillen: ik had het de vorige keer gevraagd aan de VK. Het was de kleine die gewoon even lekker aan het schudden was... Net als uitrekken, dan kunnen je spieren ook gaan trillen.

8. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Miffy balen!!!! Maar wel leuk de bevestiging dat ze nog steeds een meid is. Bloem jij had ook die bevestiging nu he!! Fijn!! Ik droom nog steeds bijna iedere nacht dat ze zeggen, gefeliciteerd met jullie meid.... (ook leuk!!)

Elies, heb haptonomie gedaan in het revalidatie centrum, daarna ben ik Reiki gaan doen, ik heb Reiki 1 en 2, dus de ademhaling laag brengen lukt me wel. Maar met name gister voelde het alsof mijn keel dicht geknepen werd. Als ik niets doe, zoals nu, gaat het wel. In beweging is t drama... Morgen controle, of als het vandaag weer erger wordt...

9. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Veldemuisje, vervelend die pijn. Misschien ischias? Hopelijk trekt het op een gegeven moment weer weg.

@Elies, leuk om te lezen over je marokkaanse man en zijn ervaringen met het huishouden :) Oh en 1 van de meiden op je zwangerschapsgym waarschijnlijk de bof, dat is niet zo mooi nee. Hoop dat het meevalt.

@Miffy, jammer van de echo, gelukkig staat het geslacht nog steeds vast :) Leuk straks trouwjurk passen! Nog maar eventjes tot de grote dag!

@Trillen baby, herken ik wel erg, maar begrijp nu van jou Nijntje dat de kleine dan gewoon de salsa aan het dansen is ;)

Hier gisteren de meubeltjes bezorgd. Manlief heeft ze gisteren meteen in elkaar gezet, en het ziet er zo gaaf uit! Nu kan ik eindelijk met mijn babywasjes beginnen vandaag, de eerste trommel draait al :)

10. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Minkie: leuk he die meubels!! Hier staat t ook al klaar en bijna alle kleertjes heb ik gewassen. Heb geurzakjes van zwitsal ertussen gelegd, ruikt heerlijk naar baby :D

Ludora: aha, balen zeg dat het zo heftig is. Rustig aan dus maar. Misschien kan je VK nog wat tips geven morgen?

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Minkie, ja die beebs hebben al gevoel voor ritme ;)

Ademhaling, dat gevoel van dichtgeknepen keel herken ik wel. Ik kan normaal gesproken ook makkelijk buikademhaling toepassen, maar nu is dat vaak erg lastig. Dan moet ik echt gaan liggen, of onderuitgezakt zitten om me erop te concentreren. Helaas trekken mijn spieren en huid zo strak als ik het toepas, waardoor ik ook de neiging krijg om me in te houden. :(

12. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    deel 1 opdracht af....
    (even mezelf een beetje moed inkletsen ;))

13. daydreamer

Tummytub Hier toen niet gekocht, maar gekregen van m'n schoonzus die 'm toch niet meer gebruikte. Vond het ideaal, hoor! Levi vond het ook heerlijk!

Moeheid Ja, dat merk ik de laatste paar dagen ook weer meer. Middagdutjes.. Ja, 's ochtends vroeg denk ik: "Vanmiddag doe ik écht een dutje! Ben zo moe!" Maar als Levi dan op bed ligt, pak ik liever een WIJ, Kinderen en of de laptop en geniet ik even van de rust. Haha!

Groeiecho Helaas.. Ze doen het bij onze verloskundigenpraktijk wel vaker dan eerst, maar.. Geen reden bij mij om het te doen. Ik groei goed, baby ook, ze kunnen voelen hoe de baby ligt (ingedaald inmiddels), dus nee.. Geen echo meer. Best jammer eigenlijk!

Bloem Fijn dat het roze kan blijven! :D Zou toch wat zijn..

Maagzuur De laatste weken ineens vaker op een dag last van maagzuur, nam echt de rennies overal mee naartoe. In elke tas wat gedaan, in de auto.. En nu, de laatste.. 1,5 week? Zoiets.. Nauwelijks maagzuur! Wel vorige week gehoord dat de baby ingedaald is, dus ja.. Drukt natuurlijk minder.

Medicatie Ik heb de vorige bevalling het pijnpompje gehad (soort morfine). Beviel prima! Hahaha!
    Ik had alles goed onder controle, was heel rustig, ging met 5 cm naar het ziekenhuis, daar vliezen gebroken en toen ineens.. Persweeen! Dacht echt.. "Het komt!" Die druk is zo enorm! Maar nee, moest het wegzuchten en toen kreeg ik het wel een beetje moeilijk en had zoiets van: "Geef me dan ook maar iets tegen de pijn!" Haha! Ideaal! ;)
    Na 1,5 uur dacht ik dat die op was, maar nee, toen wel 10 cm en eindelijk (heerlijk!!) persen maar!

Pat Haha! Hier ook steeds vaker plassen. Fijn hè? :)

Thuis of in het ziekenhuis bevallen 1e keer dus gekozen voor ziekenhuis bevalling. Hoewel ik dat prima vond, begin ik de laatste weken toch te twijfelen.. Ik was thuis zo rustig, in het ziekenhuis moest ik in bed blijven (omdat Levi in het vruchtwater gepoept had) aan alle apparatuur, kreeg ik die verrekte persweeen te vroeg.. Toen vond ik het wel ff heftig!
    Nu denk ik.. "Zou ik niet lekker thuis blijven?" Gewoon in je eigen huis, bed in of uit, ff naar beneden, toch douchen of in bad of.. Het zou ook mooi zijn als de baby 's avonds of 's nachts geboren wordt en Levi kan blijven slapen! Maar ja.. Wat als je tóch naar het ziekenhuis moet? Verkleurd vruchtwater, hartslag dat wegzakt, te lang persen.. Ik noem maar wat. Dan moet je met enorme weeen nog in de auto. Daar heb ik dan weer geen zin in. Haha!

Meerdere kindjes en bevallen Hoe gaan jullie dat doen? (schoon)ouders bellen om op te passen? Wanneer bel je ze dan? Willen jullie ook thuis bevallen?

Sam4hope Die programma's ken ik niet? Waar kijk je dat?

Kraamzorg Deze keer heb ik een telefonische intake, omdat het ons 2e kindje is, maar nu ik erover nadenk.. Nog niks gehoord eigenlijk!

Slapen Ik slaap eigenlijk nog prima! Gelukkig wel, zeg. Maar áls ik, om welke reden dan ook, toch wakker wordt.. Dan duurt het zo een uur voor ik weer slaap. Echt klaarwakker! (lang leve telefoon met internet en spelletjes dan!)
    Vannacht voor het eerst slecht geslapen, of nou ja, kon gister ff geen fijne houding vinden, beetje frustrerend, sliep niet voor 2.00u, denk ik. Hopelijk vannacht weer beter! :)

Vocht Ik had van het weekend toch ineens dikke voeten en enkels! Nu weer weg. Dus.. Maar goed veel water blijven drinken en pootjes omhoog. Was ook wel een avondje weg geweest met vrienden, dus ja.. Daar kwam het misschien wel van. Ook word ik 's ochtends regelmatig wakker met slapende handen. Herkenbaar?

Babykamer Verbouwing zolder is helemaal klaar nu! 2 ruime slaapkamers gekregen en nog een vliering. Echt super! Aannemer was op zich zo klaar, maar ja, toen moesten we zelf alles nog schilderen, sauzen en Levi's kamer behangen. Vanmiddag komt de vloerbedekking en Levi gaat dus 'over' naar z'n nieuwe en stoere kamer. Kan ik me eindelijk focussen op zijn oude kamer 'de babykamer'! Yes! 1 muur wil ik opnieuw behangen, wil andere accessoires kopen, naam van de baby op een muur, wiegje neerzetten.. Lekker bezig zijn! Ein-de-lijk!

Verlof Morgen nog werken en daarna nog 2 werkweken. Schiet ook mooi op! Lekker rustig aan doen met Levi. Hopen op een droog en zonnig voorjaar!!!

14. daydreamer

Oh, en 32 weken vandaag! :D

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hahaha nou zo erg is het gelukkig ook weer niet, dat ie wegduikt naar de gang als er Marokkanen langslopen :D Mn man is een geval apart wat dat betreft. Hij schaamt zich niet voor de dingen die ie doet, als zn familie op bezoek is gaat ie juist heel demonstratief thee zetten en afwassen enzo, omdat ie het achterlijk vindt dat zijn ooms op hun kont blijven zitten en hun vrouwen alles laten doen.
    Hij doet alleen niks uit zichzelf. Hij is liever lui dan moe.

Het helpt dat hij geen zussen heeft en zn vader is ook helemaal niet traditioneel qua rolverdeling, maar mn schoonmoeder heeft mn man een beetje te veel verwend, waarschijnlijk had ze geen zin om af te wachten tot hij eindelijk eens iets deed ;) En hij is de oudste thuis en het zag er een tijdje naar uit dat hij de enige zou blijven, dus mn schoonmoeder heeft hem behoorlijk voorgetrokken. Zn enige broertje (5 jr jonger) doet wel heel wat meer om haar te helpen, zoals koken, afwassen en zn eigen rotzooi opruimen. En da's vrij zeldzaam in Marokko.

Mijn man gaat nooit veranderen hoor, is naast cultuur ook gewoon aard van het beestje. En dat wist ik al voordat we trouwden. En helaas zal het voorbeeld van Mohammed bij hem ook niet veel uithalen, als ik dat tegen hem zou zeggen zou ie waarschijnlijk iets antwoorden over dat we in 2012 leven en niet in de tijd van Mohammed haha daar trekt ie zich echt niks van aan.. maar ja hij is dan ook niet bepaald een praktiserend moslim ;)jammer genoeg!

Meerdere kindjes en bevallen: Ik reken op mn moeder, hopelijk kan zij mn zoontje ophalen als de weeen eenmaal goed doorzetten. Hij heeft daar gewoon een bedje enzo dus dat is geen probleem. Wel een beetje jammer dat ze 2 weken na mn uitgerekende datum een lang weekendje weg geboekt heeft naar Duitsland. Maar mn vader zei al dat mn zoontje anders bij hem terecht kan. Indien nodig neemt ie vrij van zn werk daarvoor, dat kan heel gemakkelijk.

Slapende handen: die had ik aan het begin van mn zwangerschap een paar weken lang, toen een tijdje niet en nu weer bijna iedere nacht en soms ook slapende onderbenen/voeten. Ik word er regelmatig wakker van en steek dan mn armen in de lucht, erg vervelend gevoel en het ziet er vast ook erg grappig uit :D
    Nu zal het wel met het vocht te maken hebben, toen rond 12 wk kon mn vk er geen verklaring voor geven aangezien ik toen nog helemaal geen last had van vocht vasthouden.

16. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @daydreamer: Ik beval zo wie zo in het ZH. Mijn moeder past dan denk ik op de kleine. Heb er eigenlijk nog geen idee van. Hoe ga jij dat doen?

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Daro: idd, rennies smaken naar krijt! (net als de Antigel trouwens...) Behh neem ze ook liever niet, maar als het moet dan moet het!

Ludora: veel plezier met je babywasje!

Miffy: hoe was de pretecho? Oh ik lees het al, jeetje dat zit ook niet mee dus :(
    Gelukkig nog wel een meid, nu dus lekker eindelijk roze shoppen?
    Veel plezier met passen van je jurk!

Hier: gisteren de hele dag last gehad van steken onder in mn buik.
    Vanmorgen naar de VK geweest en die zei dat het al van indalen kan komen, maar dat het niet erg is gelukkig!
    Verder groeiecho gehad, kindje loopt gemiddeld 5 dagen achter, is een ukkie dus! Maar kan nog bijtrekken...al heb ik niet het idee dat het een groot kindje gaat worden, waarom weet ik niet?
    Verder was alles in orde, bloeddruk,suiker,HB, én het kindje is ook Rhesus-negatief dus hoef geen prik!
    Over 3 weken weer een echo omdat mijn placenta twijfelachtig laagligt....

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    You go girl! :D

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Daydreamer: Sam heeft het over de programma's op TLC (overdag is dat Animal Planet). Ik zou zeggen: gauw opzoeken want zijn leuke programma's!

20. daydreamer

Daro Ook heel handig dat je moeder en vader kunt bellen! En dat je vader vrij wil nemen eventueel. Niet zo handig (en leuk) dat je moeder in die periode een weekendje weg heeft geboekt?

En jij herkent dus de slapende handen. Okee! Ik had ze in het begin van de zwangerschap inderdaad ook weleens.

Nyncke Ja, als je sowieso moet bevallen in het ziekenhuis.. Dan moet je dus wel iemand als oppas hebben.

Nou, mijn ouders wonen hier 300 meter vandaan en mijn schoonouders een straat 3 á 4 verder. Dus zij kunnen hier in no time zijn! Mijn ouders heb ik al gevraagd, zij zullen telefoon dag en nacht in de gaten gaan houden. M'n vader werkt wel fulltime, m'n moeder 4 halve dagen. Wel in de buurt beiden, dus kunnen zelfs van hun werk komen wanneer nodig. Schoonouders willen we komend weekend even vragen. Zij werken niet meer, maar hebben wel een vakantiehuis. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze er in die periode al heengaan of dat ze bewust thuis blijven.. Op het moment zelf kan ik dan hopelijk beslissen wie ik bel. Liever mijn eigen ouders (blijven je paps en mams, hè!), maar.. Mijn 2 broertjes wonen nog thuis, ze hebben altijd wel familie of vrienden over de vloer.. Dus vindt het jammer als 'iedereen' al op de hoogte is dat ik aan het bevallen ben! Bij mijn schoonouders (zijn wat ouder) is dat veel minder, hoogstens mijn schoonzusje met de kinderen.

En eigenlijk zou ik mijn helemaal niemand willen bellen. Ja, pas als de baby er is! Hahaha! Verrassing!

HeitjeKarweitje Lage placenta dus? Ligt er niet voor?

Kauwgom Schreef vanmorgen nog dat ik nauwelijks maagzuur meer heb, neem ik een lekker paaseitje (okee, iets meer) en ja hoor.. Gestraft! Haha! Heb nu kauwgom, helpt ook wel!

Geboorteplan Ik ga me hier vandaag eens in verdiepen! GEBOORTEPLAN - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen

Deel Deze Pagina