Daydreamer: hij lag de vorige keer iets voor de uitgang, en nu kon ze het niet goed zien...dus volgende keer waarschijnlijk even met een inwendige echo kijken hoe ie ligt... Geboorteplan: inderdaad dat moet ook nog gebeuren De VK begon er al over, dus ga een dezer dagen daar es goed voor zitten...
Hallo dames, Nou...ik krijg het niet voor elkaar om alles bij gelezen te krijgen.... Hier gaat alles goed. Ik ben alleen zo ontzettend stram. Als ik even gezeten heb, en ik wil opstaan, dan is het net of ik een oud vrouwtje ben. Bovendien doet lopen de laatste dagen ook pijn...van onderen, zeg maar... Na een heftig weekend en een paar dagen slecht slapen was ik maar wat blij gisteren dat mijn medewerkster al ingewerkt was, zodat ik even in bed kon kruipen. Fijn. Vanmiddag zelf wel werken, maar ik doe alles nu op het halve tempo. Vannacht gelukkig wel goed geslapen! Zo... en nu ga ik weer aan 't werk! Groetjes, Elmo
Yeah,net terug van de dietiste...sinds januari niets aangekomen Fijn zo`n meevallertje hihi Bevallen en meerdere kids.Hier een geplande ks,dus dat is wat dat betreft handig.Mocht ik eerder in nood `s nachts naar het ziekenhuis moeten dan kan ik bij een buurvrouw aanbellen en m`n ouders bellen die dan binnen 10 minuten hier kunnen zijn. Ludora,ik herken het "ineens de kriebels hebben dat alles klaar moet zijn" .Hier is dat ook zo goed als gelukkig,geeft een hoop rust. Volgende keer aan de bel trekken,niet te lang wachten als je twijfels hebt of het goed is of niet.
Meerdere kindjes en bevallen: heb ik niet, maar ik zou idd ouders of broer vragen. Thuis of in ziekenhuis: voor mij geeft ziekenhuis veel meer rust (idee dat er medische hulp in de buurt is en ik heb gewoon liever mijn eigen bed voor andere dingen dan een bevalling). Overigens ben je over het algemeen redelijk vroeg in het ziekenhuis, wel weeën, maar te handelen (heb ik me laten vertellen aha, geen ervaring!). Je kan ook als je thuis wilt alsnog naar t ziekenhuis moeten, dus zekerheid dat je thuis blijft heb je nooit. Wel zorgen ze ervoor dat je zo lang mogelijk thuis blijft, wordt ook aangeraden, omdat je dan idd lekker kan rondlopen/zitten wat je wilt. In ziekenhuis kan dat ook, tenzij je aan de apparaten moet, maargoed daar heb je toch niks over te zeggen, als t noodzaak is dan is die er. Slapende handen: nee ook geen last van, wel gaan mn benen snel slapen als ik op de wc zit hihi. Heel raar, want als ik gewoon zit heb ik het niet. Daro: aha, mijn man is ook geen praktiserende moslim hoor, maar toch maakt dat wel indruk als ik zoiets zeg. Hij heeft dan geen lef om daar iets naars over te zeggen. En juist in 2012 zou je toch juist je partner moeten helpen, we leven toch niet meer in een eeuw waarin vrouwen niet werken en de hele dag thuis de tijd hebben om te huishouden te doen? Ik heb ook lang gedacht dat mijn man niet zou veranderen, maar is toch gebeurt (duurt ff maar dan heb je ook wat haha). Maargoed, als jij het verder geaccepteerd hebt, dan is het ook geen probleem meer lijkt me. Vraagjes: Gaat beeb bij jullie op de kamer of niet? Wij hebben lang over nagedacht, maar doen de beeb toch bij ons op de kamer, tot hij/zij doorslaapt denk ik. Mocht t zo zijn dat we geen oog dichtdoen door alle geluiden, dan kunnen we alsnog verplaatsen. Waar kopen jullie leuke positiekleding? Ik kan maar weinig leuks vinden en heb t idee dat iedereen met hetzelfde als ik loop als ik echte positiekleding koop. Heb veel gewoon bij normale winkels gekocht, maar dan maatje groter of stretch/lang.
Haha helemaal mee eens. Ik ga nog ff wat doen. Heb net Ky naar het dagverblijf gebracht en heb nog to 14:30 de tijd voordat ik moet gaan werken, dus ga maar eens beginnen met de zooi van de zolder uit te zoeken
Elies25,hier komt beeb wel bij ons op de kamer.We maken een co-sleeper (ledikantje aan mijn kant van het bed vast). Dochter en zoon sliepen op hun eigen kamer.Dochter sliep meteen door,zoon deed daar ruim 2 jaar over.En dan met de nachtvoedingen vind ik het wel zo praktisch dat beeb naast me komt te liggen. Schuif ik hem zo mijn bed in en kan hij drinken
Hallo meiden, Ik ben er ook weer even. Heb wel steeds via mn telefoon meegelezen, maar even niet gereageerd. Nu voor t eerst de laptop weer aan. Heb even extra rustig aan gedaan na de schok van vorige week dat k de baby niet voelde en mezelf gewoon echt niet lekker voelde. Al moet ik zeggen gaat het nog steeds niet fijn, nu zit ik met een griep die net niet doorzet. Zweet breekt me steeds uit, mn neus zit vol, scheermesjes in mn keel. Maar zoals ik lees, hebben meerdere hier last van. Vervelend hoor! Meiden met BI. Hebben jullie ook het gevoel dat het slimmer word nu we verder in de zwangerschap komen? Eerder kon ik in de nacht nog wel herstellen om dan vervolgende de volgende dag weer "opnieuw" te beginnen. Maar dat is nu echt niet meer het geval. snachts veel wakker van de pijn en sochtends met opstaan nog net zo krom in de benen komen als savonds. Ben het zooo zat!! Ga verder even reageren op de algemene onderwerpen en niet op namen want die weet ik allemaal niet meer.... Groeiecho. Stelt niks voor, ik was zo weer klaar. Hoofdje, buikje en beentje meten en klaar is kees. Onze uk loopt een paar dagen voor, was nu 1890 gram geloof ik... Vk was tevreden, dan ben ik dat ook he Slaapprobleem. Lees je veel over in het laatste trimester. Denk ook dat je van geluk mag spreken als je heerlijk doorslaapt om je zo het beste te kunnen voorbereiden op de bevalling. Hier is het waardeloos door de pijn in mn bekken. Behulpzame man. Hier is het echt een schat. Had ik nooit verwacht van te voren omdat hij ook wel is goed lui kon zijn maar nu. Ik mag vooral niks forseren en in het begin moest ik dingen vragen maar het komt al steeds meer dat hij het uit zichzelf doet. Ben echt super trots op hem. TummyTub, Krijgen wij van mijn broer. Ga hem zeker in het begin gebruiken. Schijnt voor de baby fijn te zijn maar vind t ook schelen qua slepen met een badje of een emmer. Badje kan hij daarna nog lang genoeg in dus als hij lekker in de tummy tub kan terug naar zn foetus houding in lekker warm water..... Baby op de slaapkamer. Ben ik onwijs over aan het twijfelen. Ik wil het wel heel graag. Vooral omdat we borstvoeding gaan geven en wil gewoon zo snel mogelijk ons kindje leren kennen qua geluidjes etc. Maar bij de intake van de kraamzorg rade ze ons af de baby in de kinderwagenbak te laten slapen. En dat was wel onze bedoeling. Ik ga geen wiegje kopen, alles is al duur genoeg en heb er niet echt de ruimte voor. Dus voor ons was de optie in de kinderwagenbak bij ons op de kamer. Maar nu word dat afgeraden dus ja hebben we eigenlijk geen keus en m in zn eigen bedje te laten slapen. Maar echt blij ben ik er niet mee.... Euhm verder weet k t eigenlijk niet meer... Ga ff opzoek naar een leuk positiejurkje, volgende week partnerschap registreren dus moet er dan wel een klein beetje leuk uitzien he
WIlde hoop reageren maar vergeet ook weer een hoop geloof ik. Baby op kamer, alleen als man nacht moet werken denk ik, en anders gewoon op eigen bed Zoon mag van mij als ik thuis beval bij bevalling aanwezig zijn, mijn moeder blijft bij mij samen met mijn vriend en mijn vader zit beneden als oppas zeg maar. Zoon wilt aan de ene kant erbij zijn en andere kant ook weer niet, hij zegt dus ik vlieg gewoon trap op en af en kom ik wel gluren die schat. En in het ziekenhuis mag hij geloof ik er niet eens bij zijn, want vriend en oma zijn al bij bevalling en dat is max geloof ik. trotsemams, JEEEEEEEEEEEE niets aangekomen, goed zo Heitje, ojee bij jou is het ook al spannend ivm placenta. Nu vraag ik me af, bij een laagliggende placenta moet je dan ook in ziekenhuis bevallen? of mag dat weer thuis? Bij een placenta echo is het toch zo wiezo inwendig of uitwendig? Hier kleine meid strekt zich dan wel erg vaak uit, nijntje nu je het zo zegt zie ik me een baby voor mij die een eerste sinassappel hapje krijgt ook die trilling erna haha. Ze doet het vaak op mijn blaas loop nu met een kruisje rond.
Heitje Okee, dus als de placenta wel iets voor de uitgang ligt, dan dus een keizersnee? (een oud-teamgenoot van mij vertelde toen ze ongeveer 34 weken was.. "Ik krijg met 38 weken een keizersnee, de placenta ligt helemaal voor de uitgang." Wat bleek.. Met 38 weken lag hij er niet meer voor en werd ze naar huis gestuurd! Ze is bevallen na 41 weken. Balen dat ze deed! Niet omdat de keizersnee niet doorging, daar was ze blij mee, maar ze had zich zo op die 38 weken gefocust.) Trotse mams Scheelt weer een paar kilo straks! Haha! Geplande keizersnee maakt het inderdaad gemakkelijk qua oudere kindjes, ja! Baby op de kamer Levi heeft een week of 10 bij ons op de kamer in een wieg geslapen. Daarna naar z'n eigen kamer. Weet nog dat ik me heel schuldig voelde. Hahaha! "Ach, ligt de arme schat helemaal alleen!" Maar moeder vond het erger dan zoonlief zelf. Was trouwens wel handig met de borstvoeding! Kleding Ik heb wat positiekleding van Noppies en Mamalicious, maar ook wat shirtjes en dergelijke van Vero Moda of Only ofzoiets gekocht, gewoon een grotere maat, ja! Essie Ja, de bekkenklachten worden hier ook wat erger momenteel! Ik heb dan wel 1 x in de week a 2 weken bekkentherapie, die oefeningen helpen wel het stabiel te houden. Maaar.. Nee, laatste 2 weken wordt met name het opstaan pijnlijker. Ik loop eerst krom, voordat ik weer gewoon loop. Old wief! Hihi! Maar ja, is niet anders... Dus volgende week geregistreerd partner! Leuk hoor! Jaaa, dan moet je wel even wat leuks shoppen!! Ik heb 1,5 week voor dé datum een bruiloft. De hele dag! Ik hoop zo dat ik er bij kan zijn. Maar weet nog niet wat ik aan moet doen...?
@ Daydreamer. Ja balen is dat van die bekkenklachten. Vind dat daardoor het echt genieten een stuk lastiger is. Ik loop ook krom in het begin hoor, allemaal oude omatjes haha... Jaa volgende week is voor ons de dag zeg maar... Wel zin in. Doen dit nu om het voor de kleine goed geregeld te hebben. Maar gaan zeker nog trouwen als er meer geld is om een leuk feessie erbij te geven... Ik heb nu bij wehkamp een jurkje besteld hopelijk is t wat. Ik vind t ook erg moeilijk. Oe 1,5week van de tevoren nog! Hopelijk hou je het een hele dag vol en anders voldende rust tussendoor nemen he! Ik heb ook voornamelijk positiekleding van mamalicous dat zit gewoon echt lekker. Bovenkleding draag ik nog wel wat oude basic truitjes die uit mogen rekken, maar dat gaat nog prima... Ik zou voor die bruiloft voor een jurk gaan, je loopt dan op t eind, zal een broek dan nog wel lekker zitten? En ws is het dan mooi weer, dat hoop ik tenminste
Essie Op de site van Otto zag ik ook wel leuke jurkjes! Denk ook dat het een jurkje wordt. Al ben ik geen jurkjestype.. Haha! Ik hoop zeker dat ik het redt de hele dag, vorige keer voelde ik me tot aan de 40 weken top, maar ja, dat zegt nu niks, hè.. Mijn zusje trouwt dan! Dus jaaa... Wil ik liever niet missen. 2 dagen na dé datum heb ik ook een bruiloft trouwens, alleen 's avonds. Maar.. Als ik die mis, door mijn kindje.. Maakt me dat totaal niks uit! Haha! Ik ben ook benieuwd naar het weer tegen die tijd.. Geen 30 graden i hope. Hihi! Wij zijn trouwens ook getrouwd aan het begin van de zwangerschap (van Levi dus). Stiekem. Lekker met z'n 2en en daarna op (huwelijks)reis. Alles goed geregeld, net wat je zegt! Pat Oooh.. En die mag er bij zijn? Wat spannend voor hem!! Ik moet er niet aan denken. Whahaha! Ook m'n moeder niet erbij, hoor.. Zijn er meer die moeders (of vriendinnen) bij de bevalling zouden willen hebben?
Essie: onze kraamzorg zei juist dat de kinderwagenbak ook gewoon kon, maar ik vind dat zelf niet zon prettig idee, omdat je daar ook mee naar buiten gaat enzo. Wel lastig dat die kraamzorgbureau zo verschillend zijn in dit soort dingen. Maar ik ken veel mensen die het met de kinderwagenbak hebben gedaan hoor, dus misschien kun je nog ff contact opnemen en vragen waarom niet? Je kan trouwens ook van een ikea ledikantje een cosleeper maken, en die bedjes heb je al voor 60 euro. Misschien een idee? Bekkenklachten: heb ik geen last van gelukkig (zul je zien dat het morgen begint). Moeder bij de bevalling: ja mijn moeder is er ook bij (is de planning, je weet natuurlijk nooit hoe snel het gaat en of ze nog op tijd is) samen met mijn man. Opa wacht op de gang haha. Maar denk niet dat mijn moeder er constant zit, af en toe ff luchtje scheppen enzo zal wel gebeuren.
Ook hier gaf de kraamzorg tijdens intake zelf aan dat we ook de kinderwagenbak konden gebruiken. Ik mag de hangwieg van m'n schoonzus lenen Waarschijnlijk wil ik mijn mams wel bij de bevalling.
@ veldmuisje, wel apart van je vk dat ze maar blijft zeggen over ziekenhuis bevalling. Je vertelde laatst dat je vlakbij een ziekenhuis woont, mocht het dan echt nodig zijn dan kan je toch altijd nog heen?? Het is het belangrijkst dat jij het ook fijn vind. Kijk als er echt gevaar is voor jou of je kleintje en je moet echt in het ziekenhuis bevallen, dan is het anders. Je had het over baarmoedersamentrekkende medicatie, maar heb ik bij beide bevallingen niet gehad hoor. Je krijgt ook pittig wat uren kraamzorg, ben je daarvoor ook verzekerd? In het basispakket zit maar 49 uur als je bv geeft als je kv geeft is dat minder. Alleen als je heel uitgebreid verzekerd ben kan je nog uren extra krijgen. Je hebt sowieso een eigen bijdrage van 4,- per uur. Al wordt dit bij sommige aanvullende verzekeringen ook voor je vergoed. @ elies, over de knip, geloof mij maar als het zover is en je bent aan het bevallen en je hebt een knip nodig, gaan ze niet eerst overleggen, maar knippen ze gewoon. Ze doen dit in een wee, en bij een goeie wee voel je die knip echt niet hoor. @ miffy jammer van je echo, maar wel fijn dat ze nog steeds een meisje is. @ bloem jij ook nog een mooie echo gehad dus. had je nu ook met dvd?? @ daydreamer, Bij ons gaan de jongens naar m'n ouders. Ik ga en mag niet thuis bevallen. Ik heb nog geen idee hoe ze het bij mij willen doen qua bevallen dus ze gaan er of onverwachts naar toe of al gepland. @ pat als je een laagliggende placenta heb hoef je niet perse in het ziekenhuis te bevallen, alleen als ze zien dat ie gedeeltelijk of helemaal voor de uitgang ligt. Als dat zo is krijg je sowieso een KS. Een echo van een placenta kunnen ze in en uitwendig doen. Als ze verachten dat ie voor de uitgang ligt doen ze het wel inwendig omdat ze het dan beter kunnen zien. @ baby op kamer, hier staat het wiegje al klaar op onze kamer, de 1e weekjes zal hij bij ons op de kamer slapen en daarna gaat hij naar z'n eigen kamertje. En dan gaat het 1e van het babytijdperk weg. de wieg @ iemand erbij bij de bevalling, hier niet hoor. Alleen m'n man mag erbij zijn. Hoeveel ik ook van m'n ouders hou die horen het vanzelf als ik bevallen ben, misschien mocht ik nu een ks krijgen dat het anders is. Dat zij dan wel al aanwezig zijn in het ziekenhuis, maar ja die jongens zo'n tijd moeten wachten in het ziekenhuis is ook niks. @ hier vannacht weer heel beroerd geslapen, gister weer bloed verloren, maar durfde het ziekenhuis niet te bellen wil niet weer opgenomen worden. Vertel het morgen wel aan m'n gyn. Ik had/ heb telkens dat er een bal uit hangt daar beneden. Vorige week met een gyn en verpleegkundige over gehad, dat schijnt m'n baarmoeder te zijn die totaal verzakt is door de zwangerschappen en bevallingen. Als ik bevallen ben moet ik daarvoor weer bij de gyn komen, maar vroeg me af hebben meerdere al mama's hier last van of gehad en wat hebben jullie eraan gedaan?? Bekkenbodemspieren doe ik al elke dag al 4 jaar lang maar die helpen er niet voor.
Hoi dames, Ik kom alleen even zwaaien Ik ben finaal gesloopt! En kan daardoor weinig tot niet concentreren op andere dingen.
Hier ook geen moeder(figuren) of vriendinnen bij de bevalling... Ik vind mijn kerel, VK en KZ genoeg!