mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Jaa sorry ben dan idd 36,3 weken hahah blontt:)

Verder kraambezoek zal hier meevallen hoop ik! Mensen waarvan ik niet wil dat ze komen krijgen ook geen kaart (ook fam) we horen nooit wat van onze helft vd fam dus nodig Ik ze ook niet uit!! Sorry maar zo denk ik erover!!
    Voorbeeld me vriend heeft een nicht horen we nooit wat van nou krijgt gewoon geen kaart belt ze wel om af te spreken zal ik hierin ook duidelijk zijn er geen intresse in te hebben sorry tis misschien hard maar mensen die nooit wat laten horen en alleen als hun korting willen voor autospullen (vriend zijn werk) of de computer het niet doet (vriend zn hobby) die hoeven van mij niet naar me kleine man te komen kijke

Ik heb ook min werk maar 23 kaarten voor familie die ik opstuur en 7 voor werk en collegas/vrienden,

En wij bellen omas en opas pas als ik ben bevallen behalve me vriend zn mama mijn sm dus want deze wilt graag langskomen zodra ik thuis ben ( is voor haar eerste kleinkind) (allebei onze ouders gescheiden en op mn vriend zn ma na hb iedereen al stiefkleinkinderen dus maken zich niet zo druk als me sm)

Liefs

2. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Gewoon lekker zelf je beep blijven vasthouden of in wiegje laten liggen als je dat niet wilt.

Maar dikke kans dat zelfs de meest drukke (!) kindertjes toch echt even stil worden als ze zo heel zachtjes bij jou in de slaapkamer komen en jou daar in bed zien (werkt beter dan beneden op de bank bezoek ontvangen, beetje patient-idee in stand houden :)), want dat is al vreemd voor ze, en jij ze op fluistertoon gedag zegt en ze dan dat hele kleine babietje zien liggen...

En als dat kind herrie maakt, kan je gewoon zeggen dat dat niet mag en dat hij maar even beneden moet spelen ofzo?

En als je vader + vriendin echt al snel langs willen komen, echt in de eerste dagen, kan je man gewoon zeggen bij het bellen 'Komen jullie even kijken? Maar wel kort hoor, want Sam4hope kan nog niet zoveel hebben. En neem 'druk kind' anders volgende keer mee, dan kunnen we 't iets uitgebreider doen'. Iets in die trant.

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Dan is het toch: 't gaat helemaal niet om jullie, 't gaat nu even om mijn kindje en de rust die het nodig heeft.

En als je echt problemen verwacht / 't onredelijke mensen zijn, moet je ze de eerste dagen niet hebben hoor. Dan ben je zooooooo emotioneel van jezelf, inclusief kraamtranen en alles :p

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Whaa die kids komen echt mijn slaapkamer niet in! Dan geen bezoek!!
    En van te voren bespreken, denk dat ik dan juist scheve gezicht krijg. Zie het tegen die tijd wel. Mijn man weet ook precies wat ik wel en niet kan handelen zegmaar. En zegt er ook zeker wel wat van. Daar ben ik wel blij om..

-----------------------------------------

Ben weer terug van de dierenarts.. Iets wat ik NOOOOIT meer doe tijdens een zwangerschap.
    Man heb echt me tranen in moeten houden.
    Mocht in wachtkamer blijven zitten met hem, kreeg hij zijn spuitje, als hij dan sliep zouden we hem samen naar behandelkamer brengen en op tafel leggen.. *leuk idee, behalve dat die hond 80kg weegt..*

Na spuitje werd hij wat onrustig, dus ik tegen hem gepraat, naast hem op de grond gaan zitten (lastig als je zwanger bent) Maar hij begon te stuiptrekken en braakneigingen. Ik vloog bijna omhoog en door de deur van de dierenarts. Hij schrok zich dood maar snapte mijn bezorgheid.. oef.. Was schijnbaar wel normaal..
    10 minuten later was hij echt rustig maar toch nog steeds zijn kop op willen tillen om te kijken wat er gebeurd..
    Komt de dierenarts aan met een brancard.. heb hem toen even suf aangekeken geloof ik.. Daar ging mijn maatje nooit echt op passen! Ging nog net niet hysterisch lachen, zo dicht bij elkaar die emoties!
    Nja, zijn lijf pastte er net op, kop moest ik vasthouden en poten moesten we goed oppassen met door de deur te gaan. Dierenarts heeft brancard gesleept, was niet te tillen (joh!!)
    En eenmaal in de behandelkamer keek hij mij en zijn assistente aan.. En besloot hij toch maar om de operatie op de grond te doen, op zijn knieen!! Want hij zag het niet zo zitten om daarna dat gewicht met 2 pers. weer van de behandeltafel te halen. Nee, zag mijn hond al stuiteren.

Hij heeft de behandeling uitgelegd. En rond 4u half 5 kan ik gebeld worden.. Hij belt wat later zodat als ik hem ga halen, hij beter loopt. Want hij moet wel zelf de auto in zien te komen. Ik kan hem niet meer tillen nu..

Al met al, ben er beetje van overdonderd. Ik ga nu maar eens strijken met een muziekje. Hopelijk leidt dat wat af!

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ahh Sam! Dat is idd echt niet leuk op dit moment!!! Dan giert alles echt dwars door elkaar door je lijf qua hormonen en gevoelens... Ik kan me heel goed voorstellen dat je van slag bent...

Bezoek: de eerste week doen wij het heel rustig aan! Ik denk dat mijn kerel mag bellen als we zelf een beetje bijgekomen zijn zeg maar. Dan alleen mijn pa&vrouw en sm. De rest zien we wel. En na de eerste week gaan de geboortekaartje pas de deur uit.

vasthouden: Alleen als het goed voelt. Als de kleine slaapt of ik voel me er niet prettig bij, blijft de kleine lekker bij mij ;) Misschien dat iemand gaat piepen...jammer dan!

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Oh sam ik kan me dat nog zo goed herinneren met mijn paard. Werd ook gecastreerd, was niet zwanger maar hij stond in dezelfde box als waarin een paard een definitief spuitje krijgt. En dan zakt een gevaarte van 600 a 700 kilo tegen de muur in elkaar. Gatverdamme wat was dat akelig.

Net met mijn moeder over gehad. Ze kon zich wel voorstellen hoe ik me voelde mij kennende. Maar ze is er van overtuigd dat manlief echt wel achter mij staat, als ik me een keer uitleg !! Ahhhh lieve mama!

7. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
  8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ga zo weer eventjes terug lezen,
    eerst ff een updaten ;)

net terug van de verloskundige, weer controle en echo gehad
    alles was goed
    vruchtwater was niet veel meer als vorige keer maar omdat het ook niet minder is geworden hoef ik me geen zorgen te maken
    hoofdje lag op 36wkj buikje op 35wkj en beentje zelfs op 39 :$
    we krijgen dus een lange slanke meid ;)
    dus we mogen lekker zo door blijven gaan en volgende week weer op controle komen

9. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Super dat het zo goed gaat Dribbel!! 40 gram is al veel toch? Wow wat geweldig... Ik wil fast forward!!! :D

Ben je nu al thuis of wanneer mag je naar huis? Huh of was je niet naar t zkh geweest. Dement :p

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Een manquin!!!!

Fijn dat t allemaal goed is, hoop dat t lukt je dan ook wat minder zorgen te maken ;)

11. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    hier mn energie ver te zoeken gister en vannacht veel harde buiken en alles doet pijn draaien in mn slaap is een drama.

Vanmorgen opgestaan 10 min later weer gaan liggen zo misselijk en duizelig :(

ff uurtje geslapen en toen ging t wel weer maar nu weer me niet fijn in mn vel voelen :( pfff

dus zodra ik me weer beter voel kom ik weer reageren op iedereen.

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @sam.. Same here. Heb de afgelopen weken alle 2 mijn hondjes moeten laten opereren. Wij mochten de operaties zien. Ik vond dat wel fijn. Maar daarna als ze uit narcose komen en pijn hebben. Vreselijk. Zucht. Maar niet teveel over schrijven. Vreselijk.

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wij zijn ook weer terug, heb baantjes getrokken, wilde nog prima. Nu wel wat last van bekken. Daarna naar de praxis even nieuwe plantjes gehaald voor de pot op de galerij. Wel zo gezellig voor de kraamvisite :p

Toen door naar de VK. Ook wij zijn weer goedgekeurd! :D Ze schat hem nu op 2800/2900 gram en bij een bevalling na 40 wk op 3400 g, netjes gemiddeld dus :) ze denkt dat hij wat later komt want hij heeft nog ruimte zat (oh ja, waar komt dat maagzuur dan van!!). Sexen om het op te wekken had nu nog niet zoveel zin zei ze, spaar je krachten en probeer het bij 40 wk nog eens - hahaha (leuke meid!!)

Nu ben ik moeee... Straks nog ff koken en dan vanavond lekker op de bank. Vriendlief is toch trainen dus ga lekker languit ghehe.

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Gaaaap, dacht dat een middagdutje niet zou lukken, dacht dat ik niet zo moe was. Maar gaaaaap, is prima gelukt. Jop slaapt ook nog steeds!!! Die ga ik maar effe wakker maken!

Nijntje: fijn dat alles goed is. Lekker weer he, een positieve boost!

Sam: heb geen huisdieren en heb niet zoveel honden, maar kon door hoe je je verhaal schreef 't helemaal voorstellen! Zielig! Succes ermee...

Dribbel: geweldig, wat groeit ie goed!

15. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Haha yupgup dat stukkoe over sexe haha!!

Mijn vriend vraag het iedere x als we het gezellig hebben ook kan dat dan niet de bevalling opwekken (ik zeg dan gewoon neeee joh hahaha) maar jij heb t dus echt met je vk er over gehad dat zou ik dan weer niet durven he bang dat ze me raar vond ofzo hahaha vaag figuur!!

Maar ik ben dus niet de enige die t nog welleens gezellig heb ;)

Verder fijn dat je controles goed waren dus jij ook ong een 7 ponder hier nog een haha!!

En sam hoe is het met je hond(je)

Liefsss

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Mijn grote vriend net opgehaald.. Gelukkig is alles goed gegaan, hij was erg blij ons weer te zien!

Heeft even geplast en hebben hem net wat te eten gegeven. Hij zwalkt nog wat, dus ga zo lekker met hem op de bank zitten!

Alle beddengoed voor de kleine is gewassen en gestreken en ligt in de kast!

Fijne avond!

17. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ik lig even op het kraambed in de huiskamer...

Controle bij de verloskundige was goed! Nette bloeddruk, Ukje ligt met hoofd in bekken! Hartje klonk goed. Verder de bevalling doorgesproken. Wanneer te bellen etc.

Toen de fotoshoot! Leuk! Ben zo benieuwd naar het resultaat! Met 1 of 2 weken krijg ik de cd rom met foto's.... Was bij iemand thuis... Was echt niet duur, 50 euro voor een uur foto's maken. Hebben we niet eens vol gekregen...

Fijn dat het goed met de hond gaat Sam, altijd spannend!

Dribbel; Jeuj! Go Mika! Keurig!

Verder, ?????

Straks koken en dan op kraamvisite bij een collega... Drukke dag!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Sam fijn dat met je hond alles goed is!

Kraamverband: is inderdaad Kotex, maar ik ben spuit 11 want het is al vaak genoemd zie ik. Inderdaad de verpakkingen die niet per stuk verpakt zijn, je hebt geloof ik twee soorten (wit met rood ofzo en zwart met rood ofzo?) voor overdag en s nachts, die voor de nacht zijn nog iets langer dan de witte. Zeg ik allemaal uit mn hoofd hoor, kan zijn dat ik het mis heb.

Yupgup: fijn dat alles ok was bij de VK. En grappig wat ze zei over sexen :D

Miffy ook fijn dat bij jou alles goed is, heb je je dus voor niks zorgen gemaakt! Probeer nu maar lekker te relaxen!

Marja: bij jou ook goede controle, super!

Sam: hihi wat grappig dat je uit mn stukje kunt opmaken dat ik niet vrolijk klonk :) Had er misschien mee te maken dat ik bij mn moeder zat te tikken, maar je hebt wel gelijk; ik zat niet lekker in mn vel toen ik dat typte.

Vanochtend toen de VK aan me vroeg hoe het ging begon ik al te huilen, ik weet zelf eigenlijk niet goed waarom. Ze vroeg of ik er klaar mee was.. - nee dat eigenlijk niet.. Ik denk zelf dat het komt door telkens weer die onzekerheid en machteloosheid.. mn bloeddruk kan ik zelf niet meten en twee tot drie keer per week daarheen moeten gaat me gewoon niet in de koude kleren zitten.. iedere keer ben ik weer bang dat ik in het ziekenhuis moet blijven en als ik me zo beroerd voel als de afgelopen dagen denk ik telkens: "moet ik nu bellen, of niet?"..

Gelukkig had ik een hele lieve VK (de vierde, dus ik heb ze nu allemaal gezien gelukkig) die heel begripvol was. Eigenlijk wilde ze me morgen alweer terug zien om mn bloeddruk te meten maar als dat me teveel stress gaf kon het gezien mn goede urineresultaten en nu nette bloeddruk ook tot maandag wachten. Dus hebben we een afspraak voor maandagochtend gemaakt.. als ik me weer beroerd ga voelen mag ik altijd bellen en als ik me toch nog bedenk en toch morgen nog een keertje langs wil komen om mn bloeddruk te controleren dan mag dat.

Ik moet wel twee keer per week blijven langskomen tot de baby er is en iedere keer moet mn urine gecheckt worden. Maar zolang er geen eiwitten worden gevonden door het lab (de teststaafjes van de VK zelf gaven wel eiwitten aan maar die zijn minder betrouwbaar), is er niets aan de hand.

Mn zoontje is vanmiddag en de komende nacht bij mn moeder gebleven, ik had en heb echt even tijd voor mezelf nodig. Ik ben alleen maar aan het zorgen voor anderen en vergeet mezelf een beetje. Mn moeder heeft me rond 13u thuisgebracht, ik heb nog wat was opgehangen en opgeruimd (en uitgehuild :p), ben rond kwart over 2 naar bed gegaan.. voor mijn gevoel heb ik helemaal niet geslapen maar toen ik keek hoe laat het was, was het opeens al half 5 :$

Urine checken: is vorige zwangerschap ook helemaal niet gedaan hoor, volgens mij doen ze het over het algemeen alleen als daar reden toe is.

19. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miffy; fijn dat de controle goed was! Lange benen!

Deel Deze Pagina