mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Ik las weer een aantal goede controles, altijd goed.

Urine checken: Wordt hier ook niet gedaan.

Sam: Beterschap voor je hond, hopelijk heeft ie er weinig last van. Zo zielig als de beestjes pijn hebben.

Verder ben ik blij dat ik nou verlof heb, kan veel minder aan dan normaal. Als ik even wat heb gedaan heb ik gelijk harde buiken. Maar goed de afgelopen dagen het hele huishouden aan kant gemaakt plus de extra klusjes die ik wilde doen. Dus vanaf nu kan ik het echt rustig aan gaan doen.
    Vanmiddag even boodschappen gedaan, kreeg het spaansbenouwd, werdt misselijk in de winkel. Rustig aan de boodschappen in geladen en naar huis gegaan. Daar lekker 2 uurtjes op de bank liggen slapen. Ach ja zolang ik niets doe voel ik me goed.

Vanavond weer zwangerschapszwemmen, kijken of dat nog ontspannend werkt. Ben de laatste weken steeds alleen geweest dus hoop dat er vanavond eens iemand erbij is, is toch gezelliger.

Vanavond komt in iedergeval het mannetje weer thuis dus daar kan ik heerlijk tegen aan kruipen vannacht. En nou was ie maar 1 nachtje van huis.

2. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Daro: wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit, maar kan me er wel wat bij voorstellen, steeds al die controles e.d. Heb je natuurlijk liever niet.
    Beetje bijgekomen na het slapen? Ja, wel aan jezelf blijven denken hoor, een ander doet het niet voor je!

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja, rustig aan Daro. Fijn dat je moeder zo meedenkt en K. even voor haar rekening neemt. Je hebt ook wel wat te verwerken gehad de laatste tijd, kost ook veel energie!

4. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben gelukkig geen seconde in het ziekenhuis geweest! Alles thuis gedaan en zou ook echt niet anders willen! Zo fijn om lekker in je eigen omgeving te zijn!
    Bevalling is ook zo natuurlijk verlopen, hij heeft superlang bloot op mijn borst gelegen en daar heb ik echt van genoten! Lekker ventje!

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    heerlijk dribbel! :)

Hier vandaag 2 mama's op bezoek gehad voor schoonmaken, fijn maar ook raar hoor!

ga vanaf nu weer bijlezen... heb vandaag alleen maar plat gelegen zonder laptop en bijlezen...

6. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Update in de club ;)

Poeh wat hebben jullie veel gekletst. Ik heb alles bijgelezen en ben overmand door vermoeidheid.

@Skaya, gelukkig niks aan de hand. Snap wel dat je nog bezorgd bent vooral als je niet lekker bent. Hoe is het vandaag?
    @Fotoshoot, leuk!
    @Daro, begrijpelijk dat je je zo voelt. Het is ook zo stressvoll. Gelukkig begripvolle vk. En idd als je het niet vertrouwt gewoon langsgaan. Nu lekker bijkomen, heb je nodig.
    @Controles/vk, mooi dat jullie weer zijn goed gekeurd.
    @Yupgup, gezellig doen helpt hier ook niet!
    @Sam, gelukkig is je vriend weer thuis.
    @Alma, fijn dat je man vandaag weer thuis is. Ik slaap ook lekkerder met man in naast me ;)
    @Dribbel, wat een mooi mannetje is Mika. En hij doet het goed, mooi! Lekker genieten.
    @Kraambezoek, zie ik ook op tegen. Maar heb mijn man instructies gegeven.

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Miffy jij kan weer heerlijk ontspannen dus:)

Ilonka doe maar rustig aan.

Sam, fijn dat de hond weer thuis is en alles goed is gegaan.

Oh dribbel, ik hoop dat ik straks ook zo kan praten. Nou geniet ervan!

Kraambezoek, ik zit er helemaal niet tegenop, lijkt me helemaal leuk! Ik verwacht niet dat mensen te lang blijven en anders gewoon aangeven dat ik moe ben. Ik wil wel gelijk alle ouders en zussen bellen en wil ook dat ze gelijk langskomen, moet natuurlijk pronken. Maar kan natuurlijk niet inschatten hoe ik me voel dus dat kan je pas dan beslissen. Als we er klaar voor zijn kunnen ze komen en 's nachts zou dat een 10 minuten bezoekje zijn en dan graag weer snel langskomen:). Niet te veel bezoekjes inplannen, agenda erbij. En een vriendin van mij wilde ook graag dat iedereen snel even kwam maar om 20.00uur gaat de deur dicht. Lijkt mij een hele goeie.
    En kindje hoeft helemaal niet van hand tot hand maar mij lijkt het heel leuk als het kraambezoek het even kan vasthouden. Kindje ligt in de wieg of in mijn armen en ik schat wel in of het kindje even vast gehouden kan worden.
    Ik schat eigelijk ook in dat de mensen echt niet langer dan een half uur blijven, tenzij wij nog wat te drinken aanbieden en dat ze niet gaan vragen of ze het vast mogen houden. Maar goed we gaan het meemaken. :)

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Zo 19 pagina's bijgelezen

@Dribbel: prachtige zoon. smelt...

Verder niet veel te melden, ben moe. vanavond lui op bank tv kijken dus

9. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Dribbel, je zit volgens mij helemaal op je blauwe wolk, super!! Ook fijn dat hij alweer aan het aankomen is!

@Marja, leuk nog een fotoshoot gedaan!!

@Daro, snap best dat je je extra bezorgd maakt. Gelukkig denkt je moeder en vk goed met je mee. Rustig aan hoor.

@Gezellig doen, gebeurd hier wel, maar geen resultaat tot nu toe ;) Maar het mag ook pas vanaf morgen.

@Alma, ja je begint het nu wel duidelijk aan je lichaam te merken he, dat het zwaarder wordt. Maar alles is aan kant dus nu echt rustig aan! En fijn dat je man weer thuis komt.

@Kraambezoek, mijn ervaring? Eerste week kwamen alleen ouders en broers/zussen (zijn er best een aantal) en vanaf de tweede week vrienden en verdere kennissen. Als je het gewoon een beetje bijhoudt en niet alles tegelijk plant, vond ik het prima te doen. Soms vond ik de bezoekjes zelfs te kort haha. Heerlijk om met je kindje te pronken en vrijwel iedereen heeft de baby ook wel vastgehouden, tenzij hij in de wieg lag te slapen, dan liet ik hem lekker liggen. Ik had ook heel erg de behoefte om mijn verhaal te doen rond de bevalling en hoe mooi en geweldig ons zoontje wel niet was, dus ik vond het fijn om veelvuldig een luisterend oor te hebben. Zoontje was om 20 uur geboren, mijn ouders en broertje en zusje zijn dezelfde avond nog langsgeweest. Hoop dat het nu weer een beetje zo gaat allemaal, dan heb ik een prima kraamtijd!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @daro
    nog steeds 2x in de week voor controle, jeetje
    dat lijkt me best wel heftig hoor!!
    kan me voorstellen dat je daar wat stress van krijgt.......
    lekker genieten van de tijd voorjezelf
    wat lief dat je mama zo goed voor jullie zorgt

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dank jullie wel voor de lieve reacties!!

kraambezoek: ik heb hier helaas de vervelende ervaring gehad dat een oom en tante op zondagmiddag maar niet weg wilden gaan (zelfde tante die ook haar pink in zijn mond duwde, bleh!).. nu zou ik er wel wat van zeggen maar toen deed ik dat dus niet.. had ze al geen drinken meer aangeboden maar ze zaten nog erg op hun gemak.. ik denk dat ze van 1 tot 4 zijn blijven zitten ofzo.. erg vervelend!!

Dus deze keer instrueer ik mn man wat beter en hoop ik zelf ook wat mondiger te zijn.. stomme kraamhormonen maken je echt een ander mens!

Dribbel: wat heerlijk om te lezen dat bij jullie alles zo goed gaat!!

@hier: heel de avond druk bezig geweest.. weer een typisch gevalletje van nesteldrang.
    Zat ik opeens op mn knieen een gat te boren om het traphekje te repareren! Tja als ik op mn man moet wachten dan gebeurt er niks ;).. Hij kwam me gelukkig wel helpen met schroeven en kwam spontaan met de stofzuiger naar boven om de boel op te ruimen en de hele bovenverdieping te stofzuigen *applaus voor mijn man*. Daarna heb ik nog "even" het ledikantje in onze slaapkamer gezet, daarvoor moest ik de halve kamer verbouwen, nachtkastjes aan de kant enzo. Hoezo rust nemen?

Maar weet je wat het is.. nu is het allemaal af, mn huis is van boven tot onder he-le-maal aan kant (zo schoon is het nog nooit geweest denk ik) en dat maakt me blij!

Nu mag de baby van mij wel komen :) Ik ben er helemaal klaar voor!

Ik sluit af, ga met een koppie thee lekker relaxen in bed, morgen lekker uitslapen!

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    :$:$:$ Dat is toch ook niet normaal!!! Bord voor hun kop, dat is toch geen kraambezoekJE meer?

Super dat je nu helemaal tevreden bent en je voldaan voelt over je huis. Zo ver ben ik nog niet, maar dat komt wel goed. Heb nog even...

13. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    zow dames, we mogen bijna een nieuw deel openen.

ff wat ik nog weet.

@miffy, fijn dat alles oke was.

@kraambezoek, hier de eerste dagen alleen naaste familieleden. De rest pas als ik er aan toe ben.

@sam, rot dat je je beessie moest achter laten. Heb er zonder hormonen al moeite mee, laat staan met. Gelukkig is alles goed gegaan.

@minkie, heeft je dekbed het overleefd of toch niet?

@daro, wie weet heeft je nesteldrang wat te betekenen?!

uhm ja, misschien schiet me nog wat te binnen.

@hier, net naar de inloopavond van de verloskamers geweest. Ging mij er meer om dat ik de weg er naar toe weet, ben daar echt een zeikerd in.Geeft me iig geval rust.
    Verder ben ik de laatste tijd echt doodop. Heb vannacht eindelijk redelijk geslapen en vanmorgen broodje gegeten en weer verder gaan slapen. Was uiteindelijk 13.10. Zal het wel nodig hebben gehad.

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Oh wat heerlijk om te horen Miffy,wat zal je opgelucht zijn.Fijn!

15. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dat is echt niet duur nee,ben benieuwd naar de foto`s ;) En fijn ook dat alles goed was bij de vk!

16. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    Me hier gelukkig weer wat beter voelen ! Zo heel af en toe een harde buik.

Ik ga eens lekker op de bank liggen film puss in boots kijken ( 3de poging) en dan lekker slapen !

Morgen maar eens wat boodschappen doen en btje huis poetsen alleen mag nu niet meer zoveel van mn vriend ik moet echt rustig aan doen, maar is zo frusterend als hij door t huis rent en ik kijk toe .....

tot morgen dames ( hoop niet vannacht)

17. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ bloem, zou er inderdaad van de week al aan beginnen, maar had er geen puf voor. Ging ik vanmiddag aan de gang had ik het lint niet goed gedaan waardoor alles er weer af moest. pfft morgen maar weer een poging doen.

@ kraamvisite, bij devin en Owen hadden we de halfbroer van m'n man langs met z'n gezin. Hun zoons zijn de meest drukke irritante jongens die er maar bestaan. Deze keer krijgen ze al geen kaartje dus verwacht ze ook niet deze keer:):):). Ga deze keer echt genieten en relaxen in m'n kraamweek.

Vanmiddag met Devin naar de kinderarts geweest. Hij moet naar de uroloog en die gaat bepalen of hij geopereerd moet worden of dat we het nog even aankijken.
    Straks nog even een schaaltje met yoghurt en aardbeien eten en dan lkkr naar bed. Hopelijk weer een nachtje slapen.

18. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Daro: ik herken wel wat je zegt hoor. Het is zo fijn om je huis lekker aan kant te hebben! Dan maar een dagje daarvoor inleveren! Volgens mij is mijn huis ook nog nooit zo schoon geweest! Behalve toen we er net woonden en nog geen beesten hadden hahahaa

@ Miekr: had je niet al eens verteld dat hij geopereerd moest worden? Of was dat bij iemand anders.. :) Hoop dat jullie snel wat meer weten

@ Ilonka: ja die film wou je al vaker kijken heb ik gelezen hahaa Grappig!

Wat is het hier stil vanavond zeg, moest zomaar niet hele blz door te spitten!

Ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken. Twijfel om bij de hond op de bank te ploffen om hem in de gaten te houden. Had al shirt aan gegeven maar blijft niet zitten (borstomgang is breder dan achterkant he..) Zo nog eens proberen samen met mijn man. Ben zo bang dat hij gaat likken en bijten aan zijn wond..

Weltrusten dames!

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik kan wel janken.....
    hoor net dat een vriendin opgenomen is in het ziekenhuis met 28wkj
    het zit haar de hele zwangerschap al niet mee, heeft helaas van alles en moet ook eerder ingeleid worden, maar dit is echt nog te vroeg
    hoop zo dat haar kleine uk nog eventjes blijft zitten
    ben helemaal van streek :( geef mij die stomme harde buiken maar (die meer richting weeën gaan volgens haar) ik mag namelijk al bevallen zij niet :(

20. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Dames ik heb de liefste man van de wereld. Heb net mijn kraambezoek angsten besproken. Hij was zo lief en begripvol. Begreep mijn gevoel naar zijn moeder ook helemaal. (Ligt dus niet alleen aan mij en de hromonen!) We hebben heeeeeel fijn afspraken samen gemaakt. We zaten ook mooi op 1 lijn qua gedachten daarover... He wat fijn, opluchting.

Miffy ai dat is erg he.... Ik kan me je gevoel voorstellen. Ik hoop dat t meevalt voor d'r. T hoeft niet in drama af te lopen hé. Kijk naar draak!!! Kop op...

Daro, daar ging je rust, maar innerlijke rust is ook belangrijk!! Ik vind ook innerlijke rust door op te ruimen! Hopelijk morgen niet te grote straf ;)

Ilonka fijn dat je je beter voelt.

Cullen ik ga in club kijken!

Euhhhh, ik ga oogjes toe doen! De rest ben ik toch kwijt. Hopelijk goede nacht voor iedereen.

Deel Deze Pagina