mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ja precies!! Ik had t namelijk ook gevraagd op de bijeenkomst, en dan krijg je t antwoord dat je dat niet moet doen omdat je er sneller naar grijpt als je een minder momentje hebt.

Misschien is dat ook wel waar. Maar ik sta wel achter BV, alleen ik ben een controlfreek, en ik wil gewoon echt niet, ookal heeft uk reserves, dat ik een stress situatie creeer omdat ik verder niets in huis heb.

Stoppen met roken werkte ook zo bij mij, gewoon weten dat ik het in huis heb, en doorzetten, das ook gelukt 2 jaar geleden, ik mezelf daarin toch...

En daarbij, als je FV geeft dan zeggen ze dat je niet moet wisselen meer. Dus dan wil ik van te voren ook weten dat als ik moet switshen van BV naar FV dat ik meteen naar t goede ga. En als ik dan een verpakking van 15 euro moet weggooien, omdat ik het toch niet gebruik doe ik dat liever. Daar voel ik me altijd beter bij dan als bij niets in huis hebben...

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @FV voor de zekerheid, als je het echt in huis wilt halen, dan heb je in ieder geval van Nutrilon wel van die kleine kant en klaar pakjes (ben je voor 2 euro klaar en hoef je niet meteen zo'n grote bus te kopen) Ik heb bij Joas zowat alle melk wel geprobeerd, hij luste ook alles en had er geen problemen mee als ik switchte. Maar ik ben begonnen met Nutrilon, dat klonk mij toen het bekendst en veiligst in de oren ;) Maar Friso of Nestle is ook echt prima, net als kruidvatvoeding ook goed is . Prijsverschil zit hem in het algemeen in het merk, of mooiere bus ofzo. Alle babyvoeding is supergoed getest en je kunt ervanuit gaan dat het allemaal goed is.
    Oja, wil je echt op zeker spelen dan kun je in plaats van standaard voeding ook hypo allergene voeding halen. Dat is nog iets liever voor het buikje mocht je met allergieen oid zitten.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    net te horen gekregen dat die vriendin van mij is overgeplaatst naar een ziekenhuis waar ze beter om kunnen gaan met kindjes die te vroeg komen
    ze heeft ook weeënremmers en longrijping spul gekregen

wij gaan even de stad in, moet van manlief me telefoon thuis laten (kijk nu om de minuut of er al nieuws is)
    dus we gaan even afleiding zoeken, begon toen straks al zomaar te huilen omdat ik zoooo ontzettend gespannen ben
    ik kan toch niks voor der doen helaas, had al gezegd dat ze der weeën wel aan mij mocht geven maarja dat lukt helaas niet

dus nu maar opzoek naar een leuk cadeautje voor de baby

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Oh wbt kraamvisite hebben we eensgezint t volgende afgesproken (voor diegene die t interesseerd ;) )

Op maandag en woensdag avond, en op zaterdag plannen we bezoek. Zondag niet, en in de eerste week ook niet. Eerste week aan elkaar wennen, en leren.

Directe familie is dan uiteraard wel welkom, na bellen. Hoe snel na de bevalling dat de opa en oma's en broer en zus kunnen komen bekijken we dan pas. Ligt geheel aan de bevalling zelf!

Als ik zelf beslis om een vriendin te laten komen overdag als ik thuis zit en t aankan bekijk ik zelf eventjes. Maar ik vindt t wel fijn dat we in eerste instantie een deel hebben afgebakend qua wat we willen.

En dat we er samen in staan. En dat mijn man ook echt achter me staat. Hij snapt mijn gevoel naar zijn SM overigens heeeeeel goed. Dat gaf me (hoe vervelend voor sm ook) wel een goed gevoel.

Ik ben trouwens ook niet bang dat ik over me heen laat lopen. Ik ben bang dat ik te lullig en gillend iedereen de deur uit schop :D

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Klinkt goed Ludora!!

Hier zal het wel mee vallen met bezoek, maar ik ga het de eerste dagen ook wel een beetje afhouden. Het zal al genoeg wennen zijn, ook voor mn oudste!

De enveloppen voor de kaartjes heb ik nog niet geschreven, ik denk dat ik dat zelfs pas ga doen als de baby er is. De kaartjes gaan dus ook pas na een week weg ofzo, vorige keer moest en zou ik ze meteen de tweede dag versturen maar deze keer ga ik het anders doen. Onze rust in de kraamweek is deze keer heilig, ook voor mn oudste is dat superbelangrijk.

De avonden zijn sowieso voor ons als gezin (zeker door al die gebroken nachten ben je 's avonds echt kapot!). De oudste ligt toch rond een uur of 7 uiterlijk op bed, en hopelijk kan ik dan een paar uurtjes rusten tot de baby weer voor een voeding komt. Want 's morgens wordt mn oudste toch weer om 7 uur wakker, dus uitslapen zit er niet in. En verder zien we het wel, het hangt inderdaad ook erg af van de bevalling.

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ludora Ja precies! Zo ongeveer willen wij het ook doen. Is toch niet leuk, hele kraamweek visite? Je kindje is er dan nog maar net! Mogen we zelf ff wennen en kennismaken?
    Dus alleen eigen, familie dus, en goede vrienden. Daarna, ma/di/wo avond en zaterdagochtend. En doordeweeks overdag kijk ik wel, keer wat collega's van me of een buurvrouw, zoiets..

7. daydreamer

Oja, en tuuuuurlijk.. Je wilt je kindje heel graag aan iedereen laten zien! Uiteraard. Maar eerst aan de mensen dicht om ons heen.

8. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Ludora: ben ook bang dat ik zo zal zijn, normaal ook al erg direct, maar met die hormonen een tikkeltje te..

Pff mijn geheugen is vandaag niks waard hoor!
    Heb gelezen, maar er blijft compleet niks hangen.

Ow ja over flesvoeding in huis halen, ik doe het niet! Heb het ook nagevraagd bij info avond enzo, en ze raden het echt af.

Bed opmaken, nog niet over nagedacht, maar slaap sowieso zonder molton, mij te warm! (misschien een idee voor na de zwangerschap, was altijd een koukleum)

Slapen kindje, in de wieg met laken en dekentje en in ledikant met dekbedovertrek met deken erin. Heb wel slaapzakje, van collega gehad, maar ligt er maar net aan hoe de kleine het doet hoor.

Zo, en nu ga ik maar weer eens wat te eten maken. Heb het een beetje gestrekt, omdat ik anders om 15u weer honger heb! Nadeel van zo vroeg wakker zijn..

Net ronde met de hond gelopen, viel nog mee. Hij trekt minder nu hij ook niet 100% is. Maar hij heeft zijn pleister er af gekregen! Vond ik net op het bordes, wanneer dat hij dat gedaan moet hebben is mij een raadsel. Nou ja, als hij de rest maar netjes laat zitten (hechtingen)

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hahaha... Hier hebben we ook afgesproken pas na een paar uur te bellen. Is het dan niet te laat, dan mogen schoonfamilie+mijn ouders nog langskomen. Maar niet te lang. Is wel lullig want schoonfamilie moet bijna 2 uur rijden maar afijn, heb er ECHT geen zin in dat ze hier de hele dag zitten. Dan gaan ze maar naar mijn ouders en komen s avonds nog eens terug ofzo. Vrienden whatsappen we na een paar uur maar die staan niet direct op de stoep (ook lang rijden). Na een dag of 2,3 zijn er wat buren eventjes welkom, maar NIET s avonds. En vriendlief opperde gisteravond om zijn verjaardag (31 mei) samen te doen met een kraamfeest, maar daar sturen we later uitnodigingen van. Denk dat ik dat half/eind juni wel aankan, als beeb een maand oud is. Collega's van vriendlief hoef ik eigenlijk voor die tijd ook niet over de vloer..... Die nemen hun kinderen nl altijd mee = druk!

10. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    O, over de kraamweek.
    Echt de 1e dagen alleen familie hoor, gelukkig is die niet zo groot!

Vrienden, alleen hele goeie, en als ik me goed voel! Maar niet de 1e dag al hoor!

En verdere collega's ed. zijn na een week pas welkom. Als alles een beetje gewend is, kraamzorg de deur uit is enz.

*wordt nu al moe bij het idee...*

Misschien dat ik zo alvast de enveloppen ga schrijven.
    Wou ook eerst stickers maken op de pc, maar vind het er zo raar uitzien. Hebben enveloppen die bij kaartje passen.. geen gezicht als daar een sticker op gaat. Nou maar poging doen om netjes te schrijven met die wordtvingers die ik vandaag heb hahahaa

11. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    hier net boodschappen gedaan vriend deed alles maar toch door de winkel lopen bezorgde al harde buiken dus heel rustig aan gedaan.

Ook meteen de beschuit met muisjes meegenomen dan hebben we ze al in huis, wel leuk om te doen maar wat een kleine verpakkingen zijn die muisjes.

Veder bedankt voor de tips van t bedje wij beginnen hier ook met dekentje en lakentje en dan zien we later wel hoe t verder gaat.

kraambezoek we zien t wel mensen komen dr niet in als ze niet ff vantevoren bellen voor een afspraak dus dat komt wel goed.

@ tinie wij lopen gelijk ;) alle 2 uitgerekend op 9 mei eens kijken wie eerder is.

verder nu ff wat eten en vanmiddag zien we wel weer.

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh dus overgestapt zonder problemen! Fijn!!
    Las net dat wennen aan flesvoeding sowieso een week of 2 duurt. Dus denk niet dat ik het dan heel erg maak door even een dag wat anders te geven, de shock van bv naar fv zal al groot genoeg zijn ;)
    Heb gisteren nog wat pakjes kant& klaar van nestle gehaald die nu 80 cent zijn bij de action. Nu weet ik zeker dat ik genoeg heb voor een dag+nacht, geeft best veel rust!

13. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Meiden: Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

An: Ik denk dat de zon jouw kant op is want hier regent het nu.

Daro: Denk je wel aan jezelf!!

Ilonka: Wij laten de kleine slapen met een dekentje en een lakentje, na een week of 3 gaat ie in een slaapzakje.

Yupgup: Heerlijk zo'n schoonmoeder en moeder, hier gelukkig geen last van.

BB: Succes met de controle.

MIffy: Makkelijker gezegd dan gedaan maar maak je niet te druk, stress is nou niet goed voor je en de kleine.

Tinie: Heerlijk toch dat jullie bijna klaar zijn met klussen. Hoop met je mee dat je beeb nog even blijft zitten, het toch het mooiste als jezelf alles op orde kan maken.

Sam: Fijn dat je toch nog even hebt geslapen.

Flesvoeding: Haal ik niet in huis, mij is gezegd dat mocht de BV echt niet lukken de kraamzorg wel wat bij zich hebben.

Bezoek: Wil ik ook alleen op afspraak. Ouders en schoonouders laten we tegelijk komen als wij er aan toe zijn, daarna mogen ook onze broer en zussen komen met aanhang. Maar goed het ligt er ook een beetje aan hoe laat we bevallen.

Zojuist de eerste lading enveloppen geschreven, straks nog even overleggen wie van de schoonfamilie nog een kaart moet hebben, er zijn er een aantal die ik nog nooit heb gezien, maar ja het zijn toch ooms en tantes van m'n mannetje.

Nou ga nou nog even een paar boodschapjes halen en dan de rest van de middag lekker relaxed op de bank met mijn borduurwerk.

Vanavond komt ons neefje (buurjongetje) en ons buurmeisje eten en logeren. We gaan gezellig naar de pannekoekenbakker daarna naar de kermis met ze en dan hoop ik dat ze moe genoeg zijn en knal ik ze lekker het bed in. Wel gezellig weer. Buurmeisje wilde vanochtend al komen want dan kon ik er ook wel even naar school brengen!

14. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@Daydreamer Ja, ik denk dat ik dat maar moet proberen.
    We moesten de babykamer laten stuken ivm nieuwe muur, toch ook maar hal en trapopgang laten doen. Leuk, maar die moet ook geschilderd/behangen...moest eerst een week drogen (niet echt rekening mee gehouden).
    En de trap moet geschilderd. Zit nu in de grondverf(grijs) en de lastige hoekjes zijn al gedaan (wit), geen gezicht maar moet maar zo. Heb ook geen zin in die stank en 20uur drogen! Komt wel als we weekend weg gaan. Dan hoeft de uk ook niet in de stank te zitten.

@Miffy Gelukkig houden ze haar goed in de gaten. Ze kunnen tegenwoordig zó veel, komt vast goed!

@Ludora Daar ben ik ook eerder bang voor. Dat ik kattig ga doen of mensen uit huis zet als ik het zat ben. Denk dat ik ze vooraf maar even ga waarschuwen ;)

@Kraambezoek Alleen op afspraak (kan ook belletje 2min vooraf zijn) en net hoe ik me voel. Vriendlief heeft ook iPhone en agenda's zijn gedeeld. Heb al een kleur aangemaakt voor "tijd samen, geen visite!!";)
    Komen ze onverwachts hoeven ze niet binnen te komen... Doen ze het straks de keer daarna ook... Maar heb ook in geboortekaartje staan dat ze eerst moeten bellen!
    Ik moet de eerste week boven blijven ivm bi, hoef ook niet iedereen op onze slaapkamer.
    Denk dat we wel snel gaan bellen als uk er is, maar wel aangeven dat we nog een keer bellen (paar? uurtjes later) als we toe zijn aan bezoek.

@Ilonka Ga jij maar eerst ;) dan kan ik zijn kamertje nog afmaken.
    Mijn vriend heeft 9mei echt in zijn hoofd als datum, heb hem gister kunnen overtuigen dat het nu echt elk moment kan gebeuren! :$

@Almah Bedankt voor het zonnetje! Ik heb 'm hier!:)
    Veel plezier met de buurkindjes!

15. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ sam, ja klopt alleen moesten we het eerst proberen met zalf en als dat niet zou helpen moest hij geopereerd worden. Nu heeft het wel al wat geholpen, maar nog niet helemaal zoals het moet.

@ miffy sterkte voor je vriendin. Hopelijk mag ze haar kleintje nog wat langer in haar buik houden zodat hij/zij nog even wat sterker kan worden.

@alma Zette ik eerst nog neer hoe het met je konijn is lees ik een paar stukjes verder dat hij is overleden. Nooit leuk!!! sterkte.

@ bloem, veel plezier met de enveloppen!!! altijd leuk die in orde maken zodat straks alleen de kaart er nog in hoeft.

@ ilonka, onze kanjer gaat slapen met een deken en daaronder een laken. Nog geen slaapzak, daar moet hij dan even ouder voor zijn.

@ heitje ja daar kan je van schrikken als het opeens zo stil is in je buik.

@ raamsticker, een vriend van ons heeft daar z'n eigen bedrijf in dus als we dat zouden willen kunnen wij voor een klein bedrag dat nemen, maar we gaan toch onze vertrouwde ooievaar weer ophangen, en een vlag met hoera een jongen en balonnen. en binnen de hele boel versieren:)

@ludora heb boven het zeiltje nog een groot badlaken liggen, dan kraakt het niet zo en is het iets minder warm.

@ marlinde, ik heb gewoon de standaard 1 voeding van bon bebe. (is dezelfde als friso alleen het scheelt een aantal euro per pak)
    Nu scheelt het dat ik gelijk ga beginnen met kv, maar bij Owen kwamen we er dus s' avonds achter dat hij echt niet genoeg kreeg (voor z'n gewicht) en dat m'n hele tepels kapot waren. Wij moesten dus bij mensen die ook pas een kleine hadden aanbellen of zij kv hadden. Dus al zou ik nu wel het idee hebben om bv te geven zou ik evengoed kv in huis hebben voor het geval dat.

@kraamweek, ouders en schoonouders mogen komen als we weer op de kamer liggen en we eerst even met z'n 3tjes zijn geweest. De jongens komen met mijn ouders mee dus die mogen er snel bij. M'n zus mag ook gelijk komen omdat zij de peettante is. De kaarten versturen we pas na een paar dagen. Maar ervaring met de 2e, er komt steeds minder kraamvisite als bij de 1e, dus verwacht er deze keer ook niet veel van.

Nu bezig met m'n geboortekrans en wordt langzaam gek, het wilt maar niet lukken:(

Vanochtend de papieren binnen van het ziekenhuis. De datum van de ks is toch anders geworden. Maar wel weer onder voorbehoud. Dus mijn datum mag van de lijst. Hopelijk krijg ik donderdag wel de definitieve datum. datum is nu namelijk eerder gepland.
    ik weet niet meer wie de lijst bijhoud, maar mijn datum van KS mag eraf.

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Aha, thanks, ga er nog even naar kijken. Ben net weer thuis.

Lunch was gezellig. Helaas geen mooi buiten-weer, dus speeltuin maar niet gedaan. Binnen een plaatsje gezocht en kleurtjes en leesboekje meegenomen, ging ook prima!
    Nu hopen dat ie zo gaat slapen, hoor hem nog kletsen, dan ga ik zo ook weer even liggen.
    Vanavond mijn volleybalteam aanmoedigen, laatste wedstrijd van deze competitie. Sinds de kerst speel ik niet meer mee, maar wil nog wel een keertje supporten...

Niet teveel kletsen hoor, ga even bijlezen...

17. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Snap ik!

Ik wilde in januari 2010 ook nog dingen afmaken. Toilet tegelen, granito-vloeren laten polijsten, babykamer behangen en inrichten en even tuttebellen. Wij waren net verhuisd in december na een mega-verbouwing. Ik heb al die dingen nog kunnen doen, en toen kwam de baby...
    Ik denk dat jouw baby ook pas komt als je jouw dingen gedaan hebt! Waar we 't van de week over hadden, je psyche heeft ook invloed...

O ja, die van mij mag ook nog wel even blijven zitten hoor, ben er ook nog niet helemaal klaar voor / mee. En elke dag nu nog in de buik kan ze nog veilig groeien...

18. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Mij werd geadviseerd om geen kv in huis te halen. BV opstarten heeft tijd en geduld nodig (soms, 't kan natuurlijk ook meteen heel goed gaan) en dan zou je 'in de verleiding kunnen komen' om de kv te pakken.
    En als je echt niet meer BV wil proberen of de beep echt kv nodig heeft, heb je 't binnen no time in huis.

Dat was wat mij in 2010 verteld is (en hoe het ook gelopen is).

Na een tijdje zaten wij op een combi van bv, gekolde moedermelk via een flesje en kv via een flesje. We hadden toen nutrilon hypoallergeen (een duurdere) omdat die de meeste overeenkomsten met de moedermelk zou vertonen....
    En Jop heeft inderdaad nooit een probleem gemaakt van deze combi van moedermelk en kv, die dronk het beide. En ook tepel en fles accepteerde hij beide (fijn/mazzel!)

Maar ja, maak je eigen keuze! Anders zo'n mini-pakje van 3 voedingen...

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier geen kv in huis. Werd afgeraden en ik heb zoiets mocht het nodig zijn is het snel gehaald.

Mijn zeiltje ligt ook op bed, m'n vliezen mogen breken :D

Hier de vaatwasser kapot gegaan gisteren, niet echt het moment daarvoor.. Hopelijk kunnen ze hem maken en heb ik garantie, hij is pas 1,5jaar oud..

Bezoek hebben wij ook duidelijke afspraken van gemaakt. Ik beval in het zkh, ouders en schoonouders mogen daar even komen kijken. Daarna willen we met z'n 3tjes thuis komen en even met rust gelaten worden. Ja de kraamhulp zal komen, maar wl geen bezoek de eerste uren en ligt aan de tijd natuurlijk van thuis komen. Dan n overleg mogen opa en oma's nog weer komen. En m'n broers bellen eerst wel van te voren..
    Verder zien we het wel.. We vinden het allebei erg belangrijk dat we samen kunnen wennen aan de nieuwe situatie en vooral veel kunnen genieten met z'n 3en en daar heeft de rest zich maar op aan te passen..

Ben wel heel benieuwd wie de volgende is waarbij de bevalling begint, het kan zo langzamerhand bij steeds meer beginnen hè... Leukkk ik kan niet wachte:D

20. daydreamer

Psyche Ja, misschien speelt het wel mee, ja.
    Al hoor je soms ook verhalen van dames midden in een verbouwing, komt de kleine 2 of 3 weken te vroeg! Tsja.. Dat kan natuurlijk wel gebeuren.
    Hier met de 1e.. Er overleed een dierbare van ons, verschrikkelijk zeg! Hele week daar mee bezig geweest en nauwelijks thuis, crematie werd gepland op mijn uitgerekende dag, verloskundige zei nog: "Meid, je maakt nu zoooveel adrenaline aan, dat houdt de bevalling echt tegen!" Niet dus, ik beviel 's nachts op dé datum. Dus geen crematie.. Heel dubbel!
    Misschien was ik wel zo niét met de bevalling bezig, zo rustig wat dát betreft.. Ik weet het niet..

Van mij mag kleine uk nog even blijven zitten. Ben er nog niet klaar voor of mee. Of het nou deze week komt of over 3 of 4 weken. Maakt me niet uit! Of nou ja, liever niet binnen nu en een week, m'n zusje trouwt volgende week! Daar wil ik natuurlijk wel héél graag bij zijn! :D

Deel Deze Pagina