Nijntje doet dat in een documentje wat ze hier post, en zodra zij bevalt neem ik het over. BB in de club, dacht ik.
Slimme opmerking! Circa 50% van de geplande thuisbevallingen wordt alsnog een ziekenhuisbevalling (bij 1e kind). Bij 2e kind dacht ik 20%, maar dat weet ik niet zeker (staat in die brochure die ik kreeg van vk 'hoe bereid je je voor op je bevalling' van het KNOV).
@Klusser: Nee zit niet echt regelmaat in. Maar heb het nog niet eerder zo gevoeld als vandaag (dat samenknijpen dan. die ongesteldheidspijn wel ivm indalen) @Yupgup: Nee hoef nu niet te poepen maar heb wel een heeeeeeel regelmatige stoelgang momenteel. (afgelopen 1,5 week soms wel 3x per dag.(en nacht, hoe irritant) heel raar want ben verder niet anders gaan eten ofzo. En bloemkool is laatste waar ik momenteel zin in heb, bleh. (ben er niet erg gek op) @Mamajolanda: Whaha, vliezen die alleen buiten breken Zou wel goed uitkomen denk ik.
BB-tje deed het in de club, maar die is niet makkelijk aan te passen. Hier in dit topic doet Nijntje het. Ze zou hem 1x per dag plaatsen (als er aanleiding is?). Ze heeft het liefst een pb...
Jaa mijn vent heeft gedroomt dat dit 20 mei buiten gebeurd (vliezen breken) als we samen met de honden lopen dat is rond een uir of 23;00 en rond 00:30 komt de vk en moet ik naar het zh en binnen 2 uur komt de kleine haha nouuu als me vent gelijk heeft dan krijgt hij wat hij wil hahah lol!!! Liefss
@ bloem, qua voeding zou ik gewoon standaard 1 in huis halen. En dan zelf kiezen voor Nutrilon, Friso of een ander merk. Wij hebben bon bebe (bij de deen of deka) is exact hetzelfde als Friso alleen veel goedkoper (5,99 per pak)
Worden jullie ook een beetje somber als je hier naar kijkt: Weer, buien radar Delft. 14 daagse weersverwachting Delft (en dan even op 14 dagen zetten)? Aan de andere kant ook wel weer geinig dat de betere cijfers zo ongeveer vanaf 'onze maand' er toch wel staan...
Nou... Ik zag in m'n kraampakket wel van die sexy netjes wat onderbroeken bleken te zijn Lekker zo'n matras erin en dan is alles veilig, bank, auto, stoelen in restaurant Denk alleen niet dat ik m'n broek dan nog aankrijg
Ik word sowieso erg somber van het weer, waar is dat zonnetje nou gebleven van een paar weken geleden? Ik ben blij dat ik toen alle babykleertjes gewassen heb en ze lekker buiten heb kunnen laten drogen.. want dat kan nu niet. Verder vind ik het nu wel goed geweest, ik mis mn drukke kleine mannetje en wil m lekker knuffelen! Hij zal binnen nu en een half uur wel thuisgebracht worden dus da's mooi
@Skaya Fijn dat alles goed was, alleen vervelend van je hoofdpijn... Ik krijg dat alleen als ik te weinig drink...
Het is hier echt stralend weer (Drenthe) Zonnetje schijnt Heb zondag een high-tea, hoop dat het dan nog steeds zulk weer is. Maar ja, niet de verwachting....
Haha Tinie ik zie het al voor me, zo'n dik pak in je broek! En dan zul je net zien dat je over tijd loopt.. 3 of 4 weken met zo'n pak in je broek voor het geval je vliezen breken... nehhhhhh Veel mensen hebben trouwens een hekel aan die netbroekjes maar ik vond ze echt fantastisch vlak na mn bevalling! Als mn vliezen breken op mn bank dan zou ik inderdaad snel opspringen om de schade enigszins te beperken haha en dan zou ik me later wel druk gaan maken om de vlek. Als er geen meconium in je vruchtwater zit is het toch vrijwel helder, volgens mij valt de vlek dan ook wel mee. Maar als je kindje ingedaald is, is het niet zo dat het er meteen met golven uit komt stromen hoor, gelukkig!!
Daydreamer ik heb de eerste etiketten al uitgeprint, het is gelukt! Bedje: ik heb een dekentje en een laken en geen slaapzak. Dat is als het goed is niet nodig omdat het kindje nog stil ligt. Als ze dekentjes eraf gaat schoppen/draaien dan ga ik opzoek naar een slaapzakje want die moeten precies op maat toch? Zeiltje, ik heb een waterdichte molton bij de Hema gekocht. Ooit op ZP gelezen dat dat een aanrader is, geen gekraak. Daaroverheen ga ik mn gewone hoeslaken doen. Het goedkope zeiltje uit het kraampakket doe ik op een eenpersoons bevalbed die ik denk ik toch maar beneden ga zetten. Miffy, even afleiding zoeken is zo te horen wel even goed voor je, dit geeft te veel stress, wat naar allemaal zeg! Oh dat is raar miekr, stel je je in op een datum en dan gaat die niet door, gelukkig wordt het niet later Ik ga me ook verdiepen in welke FV ik in huis haal hoor. Ook al raden ze het af. Vind het gewoon fijn om te hebben, geeft rust. Heb ook al een flesje klaarstaan die mij het meeste aansprak in het geval dat. Child, zijn dat niet gewoon voorweeen???? Tinie, heeeeel snel van de bank springen! Ik hoop niet dat mn vliezen in bed breken en ik van schrik naast mn bed sta. We hebben witte vloerbedekking Miekr het is idd handig als het gewoon bij deen of deka in de schappen ligt. Ik xzal ook eens kijken naar bon bebe. Pfff moet je je ook zorgen maken als je kinde overdreven over actief is???. Gisteravond ging ze uren achter elkaar door en ook vandaag voel ik haar heel vaak. Op het irritante af af en toe. Maar goed beter te veel als te weinig voelen. Krijg wel steeds meer last van mn aambeien, zucht, ik stel me de trossen al voor tijdens/na de bevalling. Net curonol gehaald, hoop dat dit beter werkt dan iets anders wat ik erop smeerde.
@Bloem: Geen flauw idee of het voorweeën zijn. Vind het zo lastig, al die benamingen. Weet nu duidelijk wat bandenpijn/harde buiken en indalingspijn is. Dat is dit niet haha. Wat heb je dan nog: Voorweeën, oefenweeën (of is dit hetzelfde als voorweeën?) en echte weeën (waarvan ontsluitingswee en perswee) Man man, we mogen wel es een studie volgen voor al die benamingen
Ik heb ergens gelezen je tepels stimuleren dan word ook het hormoon afgegeven... Ik ben al de hele dag op m'n tepels aan t sabbelen, zonder resultaat tot nu toe
Oe, dan heb jij een lenige/lange nek of mooie grote memmen... Of een hele lang tong, dat kan natuurlijk ook nog Je weet dat je dat dan wel 2 dagen moet volhouden he, dat sabbelen...
Hahaha geloof geen van allen hoor, zal daarom ook wel niet werken, kan er niet goed bij zo Manlief komt zo thuis, moet ik hem maar 2dgn aan t werk zetten...
Laat m zo gelijk beginnen! Kan hij doorgaan tot maandagmorgen, nou dan moet het toch wel effect gaan hebben...