Jeuj deel 4!! Jeuj jarig hier, ik ben 33 jaar ouwe bok!! (zondag 'vier' ik het pas dus rustig dagje) Vanmorgen intake met VK gehad (tsja loop alleen in t ziekenhuis dus dat moest nog.) Ik had naast mijn eigen Angel Sounds nog nooit t hartje gehoord, alleen steeds gezien op de echo. Maar wow wat mooi!! Heel fijn verjaardagskado. Echt niet te vergelijken het geluid met de angel sounds. Beeb ligt nog steeds koppie naar beneden, en voelde goed aan. Dus dat was allemaal fijn. Vriendin die aangeteld is na eeste IVF, voor diegene die het nog herinneren, heeft gister een hele heftige bloeding gekregen. Bloed liep zo uit haar, diep donker rood. Vanmorgen direct naar de kliniek, er zit een hemtoom naast het vruchtje, waar wel hartaktie te zien is. De eerste echo zou ze eigenlijk volgende week pas hebben. Vruchtje is 7+5, maar het is 50/50 kans. Ze moet nu weer een week wachten.... Oh wat een hel.... Ben dus zeer druk met duimen bidden en hopen...... Potjes/voeding waaaah, jullie gaan heel erg hard. Maar jullie zijn dan ook al mama's. Mijn gedachtes zijn pas bij uitscheuren en eerste keer aanleggen voor BV !!! Kaartjes van de fotofabriek, tsja ik heb besteld, en ik zie wel, verwacht dinsdag de proefdruk. Daro 3 euro voor een kaart vindt ik errrrrug veel. Maar als het dat kost om kwaliteit te hebben... Ik heb in ieder geval nu het idee, de drukker zoek ik dan nog wel even verder voor. Slapen.... gister maar een uur, vanacht zeker 5 uur, dus een heeeeeele vooruitgang. Miffy en....... (sorry) fijn dat jullie controles ook weer goed waren. Essie, wat schrikken!!!!!!! Wel fijn dat je urine goed was. Rustig aan dan maar!!
Zo even een paar dagen er niet geweest en gelijk alweer deel 4 Even een kort ego berichtje van me, maar ben nog niet helemaal top. Ben vanochtend weer thuis gekomen nadat ik dinsdag met spoed was opgenomen in het ziekenhuis. We waren dinsdag lekker uit eten geweest toen we thuis waren even wat makkelijks aan doen en toen verloor ik wat bloed. Toen ik naar de wc ging bleef het bloed maar lopen. Dus ik de gyn gebeld en ik moest meteen komen. Bloedde nog steeds. Ik moest voor de zekerheid wat nachtspulletjes meenemen. Maar toen ik op de afdeling kwam kreeg ik gelijk te horen dat ik zeker moest blijven. Ik werd aan de ecg gelegd, kreeg inwendige controle. Bmm zag er goed uit en ecg was ook goed dus het bloedverlies kon ze niet verklaren. Gister de hele dag op bed moeten blijven liggen mocht er alleen uit om naar het toilet te gaan. Verloor nog steeds wat bloed. en moest dus gister ook blijven. Vanochtend na m'n ecg mocht ik naar huis, als ik maar wel beloofde om het rustig aan te doen. Zodra ik weer bloed verlies, moet ik weer komen en gaan ze me weer opnemen. Dus ik hoop dat het bloeden nu wel even weg blijft. M'n hb was wel iets gestegen, maar of dat nog zo is na al dat bloedverlies??? Heb nu ook tabletten omdat m'n foliumzuur te laag was. straks maar weer op de bank liggen en niks doen. moet nu elke week onder controle bij de gyn en zal vaker bloed moeten prikken en een echo krijgen.
He gatver Miekr!!!!! Rustig aan!!! Oh wat schrikken zeg..... Nog even volhouden Miekr! Dan maar niets doen.... (moeilijk met al een gezin..) Hoop dat je hulp hebt!
Ludora, van harte gefeliciteerd!!! En wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van het hartje! Miekr, sterkte!
Ludora: gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooi kado! He wat naar voor je vriendin. Zo is mijn zwangerschap ook begonnen en uiteindelijk is het goed gekomen (na veel onzekerheid), hoop ik voor jouw vriendin ook! Miekr: wat een schrik!! Gelukkig is het bloeden gestopt, maar wel jammer dat ze niet weten wat het nou was. Rustig aan doen in ieder geval en hopelijk blijft t goed gaan! Heb je hulp om je heen?
Jeeeetje meiden wat kletsen jullie veel!! Heb dus ook nog niet terug gelezen, misschien vanavond op mijn gemakje. Zit dan toch weer alleen thuis. Net lekker ff met de hond naar het losloopveld geweest, die is weer lekker moe. En heb me kleine aquarium nou toch maar weer eens bewoonbaar gemaakt. Zaten altijd guppen is, maar werd gek van al die beesten. Had ik het net op orde, hoppaaaa weer eeen lading kleintjes. Dus die zijn naar de achterburen. Heb hem gelukkig nooit leeggehaald. Dus wat extra steentjes erbij, planten zijn nog goed. en nu nieuwe kleine visjes erin. Vind het er altijd zo leuk uitzien. Ben benieuwd wanneer mijn man het opmerkt Ik zeg niks haahaaa Tot vanavond weer!
he bah miekr wat vervelend allemaal, en vooral dat ze de oorzaak niet kunnen vinden, dit maakt je denk ik ook onzeker, Lekker rustig aan doen hoor. LUDORA van harte meis, 33 jaar alweer ik wordt in sept 34 dus echt een ouwe bok ben je nog niet hoor, ik ben eerder haha. Essiee wat fijn dat alles goed was met ctg en en je urine, nu hopen dat het zo blijft. Ik had bij vorige zwangerschap ook heel veel vocht en dat is idd geen pretje, ik kon geen enkele schoeisel meer aan, liep rond met open geknipte teenslippers en verlengd met ducttape, zie je het al voor je. Moest toen nog ruim 8 weken voor ik beviel. Ik beviel toen in sept. enigste wat hielp was in rust met benen ophoog zitten en je hebt een bepaalde groente die vocht afdrijft en dat hielp ook wel, geen idee wat dat was, kreeg het van wijlen oma te horen. En heeeeeeeeeeeel veel drinken!
@Rapley, ik heb het altijd wel een interessante methode gevonden, maar ook al heel snel ontdekt dat het voor ons niet fijn werkt. Het wordt natuurlijk echt een enorme knoeiboel als ze zelf eten.. Dat voelde voor ons niet fijn, dus we zijn snel overgestapt naar het pureren van eten, en na een maandje of 8-9 het prakken om ze wel te laten wennen aan het eten van stukjes. Vanaf die leeftijd at Joas ook met de pot mee (we eten sowieso al zoutloos) en als het kon lieten we hem dan bijvoorbeeld van een vorkje stukjes opeten. Verder maakten we zijn eten wel vrijwel altijd zelf klaar, gewoon 1x per week babykoken met verschillende hapjes, en dan de vriezer in Hadden we altijd een voorraadje. Potjes zijn natuurlijk erg makkelijk, maar gebruikten we alleen als we buitenshuis waren. Ik vond het zelf koken voor mijn baby wel wat hebben. Maar zoals gezegd ging Joas al redelijk snel met ons mee eten, alleen als wij bijv pizza of patat oid aten dan pakten we voor hem een gezonde maaltijd uit de vriezer. Maar Dribbel, hoe doe je het dan met Rapley als je rijst of pasta eet? Want lijkt me echt lastig eten voor een kleintje? @Miffy en Ladytijger, goede controles gehad! @Essieee, poeh dat was wel even spannend zeker, naar het ziekenhuis.. Gelukkig dat alles wel goed is! Wel fijn dat ze je goed in de gaten hebben gehouden. @Child, lakentjes heb ik via internet gehaald, op bijvoorbeeld villa-uk.nl staan hele schattige. Maar die zijn wel ietsje duurder. Verder heb ik de oude lakentjes waar ik zelf nog onder gelegen heb van mijn moeder gekregen. Mijn beppe (oma) heeft daar zelf allemaal dingetjes op geborduurd (eendjes, paddestoelen) dus dat is superschattig en ook waardevol. Gebruik de wiegenlakentjes ook in de kinderwagen. Heb er 4 in totaal, precies genoeg @Ludora, gefeliciteerd!!!!! @Miekr, jeetje schrikken zeg! Doe maar rustig aan hoor, liever geen nieuwe bloedingen..Gelukkig wel veel controle, ze houden je goed in de gaten. @Pat, nu geen last van vocht vasthouden? Hier aan het werk, maar zit er al aardig doorheen. Nog een uurtje, dan heb ik weekend gelukkig. Heb vanochtend weer te hard naar de trein gelopen, merk het meteen aan mn bekken, auw Vanavond lekker op de bank voor Wie is de mol. Wie zou het zijn??
Geen idee, dat zou best kunnen, het zit ook wel eens in salade idd. weet wel dat het hielp, en lekker fris voor de zomermaanden. Ik at het rauw
@ minkie, nee nu houd ik geen vocht vast gelukkig, ik draag nu ook heel anders gelukkig Toen droeg ik heel erg rondom, overal kwam ik vreselijk aan, voelde me een opgeblazen michelin manneke. Nu draag ik van voren, het zit allemaal in mijn buik, en wellicht een beetje op benen, maar verder mag ik me nu eindelijk gelukkig prijzen
Wow,ik had heel wat bij te lezen Ludora,ook hier gefeliciteerd Miekr,tjee wat schrikken zeg!Heel veel sterkte! Heb je wel hulp? Rapley of niet,geen idee nog.Bijvoeden beginnen wij pas vrij laat mee ivm grote kans op allergieen (dochter en zoon beide gehad,zoon heel extreem). Ik heb inmiddels een second opinion gehad in een ander ziekenhuis.Wat een opluchting!Heb daar echt veel meer vertrouwen in het ziekenhuis als hier.Niet naast de deur,maar dat is dan maar zo.Gyn daar begreep me iig volkomen en gaat heel het verhaal (zoon heeft een hele heftige geboorte gehad) overleggen met collega`s en neonatoloog.Volgende week donderdag weer een afspraak en dan horen we wat hun advies is qua bevaltermijn (gyn hier wil afwachten tot 39 weken). Verder alles z`n gangetje..nog steeds beperkt.Fysio is voorlopig gestopt omdat ze toch niets meer kan doen (kan de behandelingen beter opsparen tot na de bevalling).
@Pat, dat klinkt een stuk beter dan de vorige zwangerschap @Trotsemams, wat fijn die second opinion! Wel goed dat je dat nog hebt gedaan dan. Ben benieuwd wat volgende week hun advies zal zijn. Er is in ieder geval goed naar je geluisterd!
Hier best teleurgesteld van de 3D echo thuisgekomen.. grote vriend werkte compleet niet mee en lag te slapen (gaap om de 10 sec ) met zijn voet onder zijn kin haha. we hebben korting gehad ter compensatie, want we schatte in dat het een volgende keer niet beter zal zijn in mijn fotoalbum staan een paar foto's oh en volgens de metingen ben ik bijna 31 weken!? meneer weegt al over de 1500!!
Grmbl ik typ, druk op backspace en alles is weer weg.. stomme laptop. Essie en Miekr: jeetje wat schrikken, allebei naar het ziekenhuis! Hopelijk gaat het nu weer goed en fijn dat jullie allebei goed in de gaten worden gehouden. Sterkte! Ludora gefeliciteerd met je verjaardag! Trotsemams: fijn die second opinion! Erg fijn dat je door deze gyn wel serieus genomen wordt. Elies25: ja ik zou de zware dingen beter aan mn man kunnen overlaten maar ik ben nogal eigenwijs en ik heb niet zoveel zin om iets 100 keer aan hem te moeten vragen voor er eens iets gebeurt. Maar ramen zemen ga ik zeker niet nog een keer doen, staat nu op mn lijstje 'things NOT to do' Ik dacht dat het resultaat niet zo best was maar eigenlijk zien de ramen er best aardig uit nu, dus ik ben toch wel blij da'k het gedaan heb. Lakentjes: heb ik hele saaie witte van de Wibra denk ik ofzo. Eens in de zoveel tijd hebben ze daar babyspul in de aanbieding en die heb ik toen gekocht. Voor kinderwagen heb ik geen apart lakentje, gebruik gewoon een ledikantlakentje dubbelgevouwen.
@Minkie, rijst eten we bijna niet, maar dat gaat op zich best (beetje bijvoeren met een lepel en de rest wel zelf laten happen). Pasta had ik altijd fusili, dat kunnen ze heel makkelijk vastpakken
aaah stelletje kletsmiepen deel 4 alweer. De meeste dames slapen dus beroerd! @Zieken, beterschap. @Potje, zal hier ook alleen voor nood zijn. Maak het liever ook vers is zo gepiept. Die rapley methode klinkt mij ook goed in de oren alleen dat stikken lijkt mij doodeng. Ik heb zelf namelijk een aversie tegen gepureerde en geprakte dingen haha.
Trouwens de kruidvat shopper heb ik al opgehaald. Je krijgt dus een shopper (roze met bloemen) groot flesje, pak newborn luiers 18 stuks en een tube zinkzalf. Bij de aanbieding in de email zat een kortingscode voor 30% korting op geboortekaartjes van kruidvat zelf. Misschien nog een idee voor de dames die zoekende zijn.