mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    tijdens de zwangerschap van mijn moeder was er beetje onduidelijkheid over de uitgerekende datum
    me moeder had 26april uitgerekend en dit was uiteindelijk ook de echt datum
    groei van de bm klopte ook met die termijn
    maar op de echo's zagen ze een kleiner kindje (groeiachterstand) en werd de uitgerekende datum richting 10mei vastgesteld (is ook 8mei geweest, mijn uitgerekende datum)
    toen ik eenmaal ter wereld kwam (me moeder is ingeleid) zeiden de vk en gyn dat ze me veel eerder hadden moeten halen, 2dagen later had het helemaal verkeerd kunnen zijn......

2. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@wihe Welkom! Fijn dat het zo voorspoedig gaat!

@Trotse Ik had er voor mijn zwangerschap veel last van en nam toen thee voor stoelgang van zonnatura (wij noemen het goed-poepen-thee maar zal vast iets van stoelgang heten;))
    Weet alleen niet of dit tijdens zwangerschap mag. Wel gewoon bij supermarkt te halen.

@Miffy Tnx voor de update, en wees blij dat je die klachten niet hebt!

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Heitje,ik kreeg de tas-mail ook nu pas.Het is hier ivm mijn diabetes dat ze me zo lang door willen laten lopen.Ik verwacht niet dat beeb vanzelf komt...bij dochter en zoon ben ik ook ingeleid met 39w3d en die hadden het nog prima naar hun zin.
    We wachten nog even af wat ze zeggen..

4. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ik ben vandaag bezig geweest met het eerste fotoalbum van mijn uk.
    Via HEMA kun je nu ook losse bladen bestellen om in een multomap te doen.
    Heb nu een stukje over de zwangerschap, testen, reacties, buiken.

Het zijn minimaal 30blz. dan kan ik straks wat eerste foto's aan het einde toevoegen en bestellen... Kan kraamvisite ook meteen gluren.

En daarna voeg je gewoon del 2 toe!

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    dan gaan we ons klaar maken voor iets wat ik altijd minder leuk vind
    op bezoek bij me schoonvader
    dames, niet te veel kletsen :p anders moet ik vanavond zoveel bijlezen vanavond hihihi

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Deel 2 van mn boekverslag:

pearl: wat goed dat je suikerwaardes zijn gezakt! En dat je jezelf hebt geprikt :)

Pat: wat een opluchting zeg! Alles goed dus met je kleine meid! En nu nog even proberen te genieten he van de laatste weekjes dat ze nog in je buik zit!

Bloem: heeft je HA de moedervlekken bij het zien niet meteen al weggehaald dan? Oh ik lees het al! Sterkte ermee!
    En inderdaad, tegen anderen roepen: ja het gaat goed! omdat je geen zin hebt om over klachtjes te praten, volkomen herkenbaar!

Elizabeth: nee, ben het zwanger zijn hier nog niet zat, ondanks alle vervelende klachten.... ik geniet nog met volle teugen!
    Soms voel ik wel een beetje ongeduld ja, maar dan denk ik: nee dat komt straks wel, eerst nog even genieten van mn buikie ;)
    Wel balen zeg dat je suiker hebt!! Moet je ook alle suiker laten staan nu?

Sefanja: schattige foto! Wel jammer dat ze ondanks het op en neer gespring van jou zich niet heel goed wilde laten zien! Wel leuk dat jullie al jezelf in haar herkennen!

Ilonka: en, heeft de fysio je wat geholpen?

Yupgup: jeuj eindelijk tevreden met het kaartje, weer een zorg minder! ;)
    En dat 'oh moet nog zo lang' en 'aah het is bijna al zover' herken ik ook wel ja haha, lekker tegenstrijdig inderdaad
    Witte wijn..nehhh geen zin in....denk pas als het echt mooi weer wordt dat ik dan wel zin krijg in een rosé-tje ofzo :p

BB: ik ga even je buikfoto's bekijken! Gaat het verder goed met je? Nog erg last van harde buiken of helemaal afgezakt nu? En nog misselijk geweest?
    Oeh pannekoeken, krijg er ineens spontaan zin in!

Zin in verjaardagen: hier de hele maand maart vol met verjaardagen, gelukkig dit weekend niks, maar merk dat ik er ook steeds minder zin in heb...het is zo'n onderneming en word er mega-moe van, al dat ge-ouwehoer haha!

Cullen: oh rond 38 weken dus....nou das een mooie week om te bevallen toch!

Daro: hahaha zo wordt een spinnenjacht-avontuur inderdaad wel erg grappig :D Jammer dat het niet hebt kunnen filmen hihi

Miekr: mooie wagen! Ziet er erg praktisch uit!

Ludora: he?? Nouuu wat slordig zeg van ze!! Al dat gedoe dus weer om niks? Daar zakt je broek toch van af zeg..

Child: lijkt me een behoorlijk controle-freakje, die schoonzus van jou ;)
    100 euro hoor je vaak dat dat het gemiddelde is ja, vind het ook een klap geld!

Daro: hier maak ik me ook zorgen over de info-avond in het zkh. Ze zeggen dat het 1 uur en een kwartier duurt, maar kan echt niet zo lang staan/lopen/slenteren! Ik zou als ik jou was, gewoon zo'n rolstoel daar lenen, kan jou het schelen toch!! Denk dat ik dat ook doe hoor als het nodig is! En anders kan je, als het niet meer gaat, toch tussendoor zo'n ding halen?

To-do-lijstje: heb ik nog steeds niet gemaakt...kom telkens in mn hoofd voorbij dus moet dat eigenlijk echt doen! Net als een 'nog te kopen'-lijstje, heb ik ook niet!
    Fijn te horen dat het goed gaat bij Priscilla en dat het huis doorgaat voor de bevalling!

Miffy: lekker is dat he, als je zomaar weer eens een nachtje goed slaapt! Voel je je weer helemaal opgeladen!
    En jeetje zeg, maar goed dat je er toch optijd uit was dan! (uit je moeders buik)

Wihe: welkom! Ben wel benieuwd naar je buik!!

Minkie: jeuj, veel plezier met inrichten!!!

An: geniet van je topdag :D

Tinie: wat leuk dat je dat boek in delen kunt maken!

Ohhhhhhhhhhh en nu ben ik helemaal scheel van het lezen, heb ineens -5 gekregen na het lezen van 30 bladzijdes hahaha

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Nou nog even wat over mezelf:
    Heb eindelijk weer eens een goede nacht gehad, maar een paar x wakker/wc en vanmorgen om half 10 wilde ik opstaan maar dacht: nog heeeel ff liggen...en schrok toen wakker om 12 uur! Voel me wel lekker uitgerust nu, erg fijn!
    Lekker rustig dagje vandaag, na het avondeten nog even naar onze nieuw te openen winkel hier in de stad (spullen inrichten) en daarna met vriendjelief naar de bios. Weet nog niet welke film maar zag veel leuks! Iemand een aanrader?? Wil naar Pathe Arena :)

Vraagje:
    heeft iemand van jullie wel eens 'restless legs'? Zit zeker niks anders op dan een rondje te lopen dan??

Hier nu 10 kilo aangekomen....ik groei echt een halve kilo per week nu (precies het gemiddelde dus). Krijg vaak complimentjes over mn buik, dat ie zo mooi naar voren staat, erg leuk om te horen!!

8. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Hier opgestaan met pijnlijke rug. Dat heb ik wel eens vaker. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en was 7 ons afgevallen door niet meer te snoepen (trots zijn). Suikers zijn een beetje wisselend. Voor de lunch was ie laag 4.6. Heel mooi vind ik zelf. Nu even afwachten wat ie voor het avondeten doet. Net even gedouched en paracetamol ingenomen ivm rugpijn. Het is iets gezakt maar nog niet weg. Kort geslapen vanmiddag omdat ik gewoon niet wist hoe ik moest liggen. Manlief ligt nu op de bank te slapen en we moeten zo nog boodschappen doen.Wil wel om 18 uur weer prikken en dan avondeten zodat ik een beetje en schema heb met eten en suiker prikken. Nog maar 3 prikjes te gaan en dan nog de fraxiparine vanavond, dus eigenlijk nog 4 te gaan. Hopelijk is morgen de rugpijn weer minder. Laatste dagje werken en dan weer 2 vrij.

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    hahaha heitje..ineens -5 gekregen :D We houden zo van zp :p

Hier geen restless legs.Rolstoel advies heb ik een tijd geleden wel gekregen van fysio.Krukken vond ze niet aan te raden,de druk op m`n bekken door beeb blijft dan evengoed groot.
    Een rolstoel heb ik nog niet gebruikt,maar ik ben dan ook in de gelegenheid om situaties waarin ik hem nodig zou hebben kan vermijden (kom dus haast nergens :p).
    Maar goed,ik doe dat gewoon niet graag.En ik weet wel dat het soms niet anders kan,maar dan nog zou ik ervoor passen.Tikkie eigenwijs maar :cool:

10. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@Heitje jeeeeeeeemig wat een boekverslag!! Wel lief van je om alles terug te lezen én te reageren!

Heb helaas geen tips voor bios en restless legs...
    Wel eens last van gehad, maar geen idee wat helpt...

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @Ilonka85: Hier zijn zelfs een paar regendruppels gevallen, maar gelukkig niet koud en de regen heeft niet door gezet.

@Child: De vrijgezellenfeest is door schoonzus georganiseerd, ik zou niet weten hoeveel het hen heeft gekost... Wij zijn gaan paaldansen en de mannen paintbal, daarna gezamenlijk bowlen en eten...

@Miffy: Goed nieuws over Priscilla, sterkte gewenst voor de komende tijd.

@Bloem: ik heb op je gestemd hoor... Het is een mooie foto... Je staat op nummer 1....

@Wihi: Welkom... Leuk om te horen dat alles goed gaat.

@ Heitjekarweitje: Wat een lap tekst heb jij geschreven zeg... Restless legs; Ik heb zeker drang om te bewegen maar geen akelige gevoel... Veel mensen vinden baat bij: wandelen, strekoefeningen, hete of koude baden, massage, hete of koude windsels om de benen, acupressuur, yoga, meditatie en seks.

12. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hm, volgende keer als ik me zo onrustig voel in bed, zal ik vriendje maar wakker porren dan :p
    Thanks voor de tips!

Tinie: ja voor mn gevoel had ik al een tijdje niet meer gereageerd (was gewoon te moe en afwezig gevoel) dus wilde graag weer even op de hoogte zijn van alles en iedereen! ;)

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Hebben jullie eigenlijk al namen voor je kleintje?
    Wij waren er heel snel over uit... Als wij een jongen zouden krijgen, wilden wij hem Ravi noemen (komt weinig voor)... Ons meiden naam nog nergens gezien....

14. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    @ Heitje nee fysio was niks moet er bij het opstaan en zo opletten dat ik dooradem (kreeg ik bij alles te horen) maar verder is er niks gebeurd :( dus ga echt een ander zoeken grrrr.

ja die rusteloze benen heb ik ook van echt de hele tijd kriebels dan moet je echt ff lopen ja verder geen idee wat er aan te doen is..

@sefanja hier nog geen regen wel erg afgekoeld (tegenover gister dan)
    Naam was hier al lang bekend :D Vond het zelfs lastig toen we hoorden dat we een meisje kregen ik zoiets had van maar ik vind mijn jongensnaam heel mooi en nu dan... hahaha btje wazig he...

nou net even nieuwe haarverf gaan kopen krijg binnenkort nog de haren geverfd heb goeie uitgroei nu en onze overbuurvrouw is kapster dus erg handig :D
    Sprint gewon de straat over om de haarverf uit te spoelen hihih mn buik zit in de weg voor over de wasbak te hangen....

( misschien teveel info maar acht beter dan zeuren toch)

Vanavond lekker met mn sjattie voor de tv en morgen een lekkere hangzondag

15. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Poeh meiden heb de puf niet om alles terug te lezen!!

Vandaag High Tea gedaan met vriendin, heel leuk en gezellig en lekker maar erg vermoeiend!
    Daarna met man ff naar Praxis en Karwei geweest voor eea voor in huis. Willen de boel nog ff opknappen voor de kleine komt.

Man is nu eten aan het maken, lekker wraps. Weet alleen nu al dat ik maagzuur erna ga krijgen!! Pittig eten he...

Ben ondertussen weer aan het wachten tot me buikfoto binnen komt in me mail.. Hopeloos geval die telefoon van mij. Als het goed is volgende week een nieuwe.

Heb niet zoveel te melden eigenlijk.. Twijfel nog of en wat we vanavond gaan doen. Misschien weer lekker naar de bios!

Hele dag al beetje drukkend gevoel op onderbuik, maar met vlagen. Zou dat ook al indalen kunnen zijn? Het is verder niet hinderlijk of pijnlijk ofzo. Alleen aanwezig.
    Kleine ligt nog steeds zoals altijd hoofd beneden, billen links boven me navel en voeten onder me rechter ribben. Leukk!! Auw!

16. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Hier ook, en hij kan flink shoppen ook! Au!

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zo, ff bijgelezen wat ik vanmiddag gemist heb maar het viel wel mee eigenlijk, iedereen vandaag lekker druk geweest denk ik :)

Mn zoontje heeft vanmiddag gewoon 3,5 uur geslapen.. en mama dus ook. Ik wist niet wat ik meemaakte, ben tussendoor zelfs gaan kijken of alles wel goed was haha maar wel lekker liggen rusten met het geluid van tjilpende vogeltjes op de achtergrond, de pijn in mn bekken was vanmiddag meteen beter vol te houden.

Rolstoel: ja voor de informatieavond zal ik eraan moeten geloven ben ik bang. We zitten ook al een tijdje te dubben of we nog een middagje dierentuin zullen doen voordat de baby komt, dat zou dan ook met rolstoel moeten anders is het niet te doen voor mij. Maar ook met rolstoel is het best heftig, vandaar dat we nog twijfelen. Maar zoonlief vindt het zo fantastisch en ja het is cliché maar als hij geniet doe ik dat ook!

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Wo0w heitje wat een boekverslag :D :D Geen RSI aan over gehouden. Restless legs check. Ik heb er met gyn, VK fysio en huisarts over gehad want ik kan dus geen avond op de bank rustig TV kijken, dan beginnen mijn benen. Tot tranen aan toe heb ik er last van. Maar geen van de 4 heeft dé oplossing. Tips wel maar ze doen t niet voor mij. Ik heb sowieso een stuk Sunlite zeep onder mijn voeteneind liggen. Ik bed had ik er al weinig last van, maar baat het niet schaat het niet dacht ik. Verder, even lopen, benen koelen, benen warm houden (ja echt, lekker tegenstrijdig) Benen hoog houden. Deze werken bij mij allemaal niets... Film, ik weet niet wat er draait momenteel, maar fijne avond.

Miffy, meid je moet je echt niet schuldig voelen!!! Ben je gek, je moet heerlijk genieten!! Sommige van ons hebben al een voorgeschiedenis en andere hebben pech helaas (als ik naar mezelf kijk, ik had al niet verwacht er helemaal fluitend doorheen te gaan hoor....) En heej we zijn zwanger he, t kan erger (niet zwanger maar t wel willen zijn...)

Daro fijn dat je een fijne dag hebt gehad.

Sefanja, wij zijn er ongeveer wel uit. Wij hadden wel een meiden naam maar geen jongensnaam.... Sinds een week of 2 zijn we er denk ik wel uit. We hebben het nog niet definitief uitgesproken zeg maar. :D Komt goed!!

Hier ook een beetje schoonmaak woede gehad. Heerlijk (maar auw uiteraard) Komt manlief binnen na de hond uitlaten, heeft t geregend, kan ik dus opnieuw dweilen...... Zucht... Morgen, ofzo, weer een dag.... pfffff

Vanaaf bankhangen!!

19. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    dag meisjes!!! :)
    Ik lees even terug vanaf blz. 87... Geen zin in eerder ;)

@Child, ik snap dat je schoonzus voorkeuren heeft voor haar vrijgezellenfeestje, maar stom dat ze daar ook echt op gaat rekenen zeg! Ik zou zeggen dat ze het lekker zelf moet organiseren ;) controlefreak....

@Daydreamer, beterschap voor je kleine kerel!

@Bloem, lekker geshopt?

@Sefanja, ja yoga is heerlijk. Veel ademhalingsoefeningen voor het opvangen van ontsluitingsweeën, rugweeën, buikweeën, hoe je te concentreren en niet in paniek te raken, veel buikademhaling en ontspanning. Voor mij is het echt een uurtje ontspannen, voor MIJ :)
    Over de namen zijn we het gelukkig uit, voor J/M beide twee namen bedacht.... Oeh, ik ben zo benieuwd wat het wordt :D Trouwens, de meisjesnaam (roepnaam) wisten we al zeker 4 jaar... Dus Ilonka, wij hopen ergens in dat geval ook wel op een meisje hoor ;) Ook al zijn we ook tot op het bot blij met een kereltje!

@Miffy, bedankt voor de update van Pris!

@Wihe, welkom en wat ben jij een gigantische bofkont om zonder kwaaltjes de zwangerschap door te fietsen!!!

@Trostemams, wat balen die verstopping... Ik weet niet wat je wel/niet geprobeerd hebt, maar hier mijn lijstje:
    *zakjes Legendal via de HA
    *pruimen,
    *roosvice Laxo,
    *kiwi's,
    *volkorenbrood,
    *lijnzaad,
    *lijnzaadolie (in de yoghurt),
    *Activia,
    *broodje roosteren en gelijk kaas opleggen, zodat deze gaat zweten... Niet geheel lekker, maar op een eoa manier moet ik dan toch snel!!!
    Ik heb ook gevraagd om speciale thee, maar dat mocht niet ivm zwangerschap...

@Heitje, wat lekker dat je zo'n goeie nacht hebt gehad! :) Restless legs heb ik af en toe, maar van korte duur gelukkig. Ik ga ze dan lekker schudden?! Oh en je kerel over je benen laten strijken van boven naar beneden... misschien helpt dat?

@Pearl, sterkte met je rug!

@Sam, lekker een High Tea... heb ik eigenlijk ook wel zin in ;)
    Indalen zou best wel kunnen denk ik hoor. Ik had het van de week met ongi-achtige krampen en gister een grote druk op mijn bekken/onderbuik. De VK zei iig woensdag dat het indalen idd begonnen was. Zou wel fijn zijn, want de uk ligt goed upsidedown!

@Daro, wat heerlijk voor je dat je lekker hebt kunnen slapen/rusten vandaag!!! Mjam!!!

@spinnenverhaal, ik pleurde van mijn stoel van het lachen!!! :D :D :D

@Kruidvattas, idd uitprinten die bonnen. En ik heb ook in 2 winkels mijn spulletjes bij elkaar verzameld... Gelukkig zitten er ook 2 in 1 winkelcentrum. Ook het personeel is idd niet op de hoogte en gingen er van uit dat ik dat wel wist...Terwijl ik juist denk van ik krijg van JULLIE kadootjes, dus gaan JULLIE die mij geven. Dat vonden ze gek! ???

@Hier, vandaag mijn laatste dagje vrijwilligerswerk gehad voor de kleine komt. Wel gek, want het is zo leuk om te doen en ik ga het zo missen.... Verder weer moe en vanavond lekker even geen huiswerk maken. Even een chill-avondje gepland!

Zo, ik ben weer bij :D

20. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Nijntje,bedankt voor de tips! Heb je het idee dat de activia wat doet? Zoiets heb ik nog niet geprobeerd,de rest wel ;)
    Hoewel ik met eten niet al te veel kan doen ivm de diabetes.

Deel Deze Pagina