Ohw yupgup wat schrikken! Ik heb net ook wat zitten drukken, ging goed maar nu ik dit lees, ga ik het morgen nogmaals doen en dan wel een beetje kracht erbij zetten. Dit mag niet zomaar gebeuren! En dan was dit kamertje wel afgeprijsd ze moeten gewoon kwaliteit leveren! Anders mogen ze het helemaal niet verkopen. Laat je morgen even weten wat de babydump gezegd heeft? Gelukkig heb je je buik niet bezeerd... Ben benieuwd one born, heb t opgenomen. Ga nu eerst dr. Deen kijken en als k dan wakker kan blijven one Born erachter aan... Zo te lezen is het spannend...
Vind ook niet dat het moet kunnen dat ze zulke gevaarlijke bedje verkopen. Normaal wordt alles toch eerst getest ofzo? Of zou het eraan kunnen liggen hoe je het in elkaar zet? Ik ga zo ook mijn bedje opzoeken, na I didn't know I was pregnant.. Morgen hele dag alleen thuis, man moet naar Rotterdam voor zijn werk, vind hij helemaal niks! Maar geeft ook cursus savonds.. dus vanuit zijn werk door daarheen.. Dus van half 6 tot half 10 ofzo alleen thuis.. Bah zeg! En dan ook nog een zieke hond, nog steeds koorts (al vanaf de 6e) en vandaag bloed geprikt, morgen uitslag..pff ben benieuwd Truste dames!
@sefanja, ik heb veeeeel vulling gebruikt... witte-chocoladebotercreme, frambozen, perzik, banketbakkersroom en nog een beetje monchou met kersengelei... @cullen, je zou een cupcake recept kunnen proberen waaraan je nog wat bakpoeder toevoegt? en anders even kijken op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! daar staan een hoop recepten (en lekker!!!!!!!) Bij mij waren ze vroeger wel bol, omdat ik gewoon veel beslag in een vormpje deed. Nu ik de cupcakes versier wil ik ze liever plat hebben. @vmb, ja erg lekker!!! Hij is helemaal opgegaan @Michellemb, welkom! @Alma, ik ga zo je foto bekijken in het topic! @An, lekkere communicatie weer! Ik hoop dat je VK wel kan helpen met een oplossing!!! @Bloem, fijn dat die 70 euries niet berekend worden! En ik herken het helemaal niet hoor om vooral niet bang te zijn voor de bevalling.... Ik dwing mezelf af en toe ook om er over na te denken.. oei... Pijnbestrijding, hier doe ik niet aan mee. Nog steeds een gruwelijke aversie tegen ruggenprik en daarnaast ook allerlei stofjes die toch bij de baby komen... Als het een KS wordt, dan maar helemaal onder zeil! Oh Sam, wat een goed idee die kauwbladeren!!! Even kijken of iemand in mijn omgevind nog plannen naar verweg heeft @Sam, Ik krijg tegenwoordig ook veel sneller slapende voeten. Benen over elkaar of als ik met de pootjes op tafel lig. @spinnenfobie, voorheen gaven ze in Artis nog fobie-cursussen... helaas is dat ook ten einde... @Yupgup, jeej! ook zo snel stuk!!! Ik hoop dat ze het vergoeden en daar niet te moeilijk over doen! ff ego, vandaag gezellig op school gehad, even alle afspraken en wijzigingen voor de komende periode op papier gezet met mijn SLB'er en dus gezellig met de klas taart gegeten. Daarna naar Ellen ten Damme geweest, was weer mooi En nu... bedje in!!!!
Hoi allemaal... sorry dat ik niet op iedereen reageer... maar ik moet even mijn frustraties kwijt... Alles lijkt hier momenteel tegelijk te komen... en dan vooral het negatieve natuurlijk . Vrijdag is mijn schoon-oma (oma van manlief) overleden en op de verjaardag van mijn eigen oma wordt zij begraven. Nu kreeg ik vanochtend bericht dat mijn oma's borstkanker (weten we ook pas een maandje) toch uitgezaaid blijkt. Jeetje... ik zou het zo erg vinden als ze haar derde achterkleinkind niet zou kunnen ontmoeten.... *zucht* Gelukkig duurt het niet meer zo lang voordat onze smurf geboren wordt, maar toch.... ineens is mijn fitte actieve oma (van 86) niet meer fit en actief...
Jeetje gecondoleerd elmo, dit is inderdaad totaal niet leuk. Hopelijk kunnen ze het van je oma nog lang en menswaardig uitstellen met medicatie zoals bij mijn oma die had al volgens medici 5 jaar dood moeten zijn tuurlijk gaat ze je kind zien, gewoon daarvan Uit gaan, anders ga je wel heel erg nerveus de laatste loodjes af.
Gecondoleerd Elmo. Nooit leuk om mee te maken, maar nu helemaal niet! Sterkte. Ze hadden verwacht dat mijn oma er ook niet meer zou zijn, 2 jaar geleden had ze stadium 4 en blijkt nu al lange tijd kankervrij! Ondertussen zijn wel mijn opa en tante aan deze nare ziekte overleden Wat ik probeer te zeggen: Geef de hoop niet op! Ze zal jullie uk vast nog kunnen zien! Helemaal als zij daar zelf voor wilt gaan...
Jeetje Yupgup dat is schrikken! Ter vergelijking: wij hebben een van de goedkopere bedjes van Ikea (weet zo niet welke, Sniglar ofzo?) en mijn zoontje van zo'n 14 kilo is de afgelopen dagen regelmatig in het babybedje geklommen (het bedje staat op de hoogste stand, dus hij klimt zelf op de zijkant, zet zich af op de lattenbodem en dan duwt ie zichzelf over de rand) en in het bedje gaan staan en liggen. Gisteren heb ik m er wel uitgehaald na de verhalen hier en omdat ik de lattenbodem lichtjes zag doorbuigen. Niet ernstig hoor, maar we willen graag nog een tijdje met dit bedje doen Maar om maar aan te geven hoe stevig dat bedje is.. hij kiept ook niet om als mn zoontje eraan gaat hangen ofzo. Van een kamertje van 600 euro mag je dus zeker meer verwachten!! Elmo gecondoleerd en heel veel sterkte met het nieuws over je oma! Wat een rotnieuws zeg, rotziekte is dat toch ook! Nijntje81: voor zover ik weet geven ze je in principe geen algehele narcose bij een ks gezien de risico's. Of heb je dat al afgesproken met je vk/gyn? Zwangerschapsclub ofzo: vorige keer een paar lessen "pufclub" gevolgd maar ik vond het verschrikkelijk. Nu niks gedaan. Het kindje komt er heus wel uit hoor Bewegen: na een paar dagen minder beweging (ik ging me al zorgen maken..) is de baby nu bijna constant aan het draaien en duwen. Vannacht een groot gedeelte van de nacht wakker gelegen, af en toe best pijnlijk dat gesjor in mn buik. Maar ik klaag niet hoor, beter dit dan je steeds afvragen of je m nou al gevoeld hebt! Wij gaan donderdagavond naar de informatieavond van het zkh. Alhoewel "we".. man heeft het weer op zn heupen gekregen en roept nu heel hard dat ie niet meegaat. Vorige keer is ie meegegaan en dat vindt ie meer dan genoeg. Fijn hé zo'n betrokken man Deze keer ruim twee jaar later, ander ziekenhuis in een andere woonplaats.. dus het is wel degelijk nuttig om te gaan. En aangezien ik niet meer kan autorijden en 's avonds amper kan lopen zal er toch iemand moeten rijden en eventueel de rolstoel moeten duwen. Gelukkig ken ik hem langer dan vandaag, hij draait wel bij.. maar soms zou ik willen dat ie wat minder egocentrisch kon reageren :x Bij de 20 weken echo hadden we ook al zo'n discussie.. een beetje meer betrokkenheid bij de zwangerschap zou niet vervelend zijn!
Elmo, he bah!! Gecondoleerd met het verlies van je schoon-oma!! En wat schrikken van je eigen oma! Is het niet meer behandelbaar? Sterkte...... Essie fijne dag vandaag, jullie hebben mooi weer!! An wat een blamage, zit je op te wachten als je je al zo voelt... Knuffel meid. Miffy al klaar voor morgen? Wanneer zouden jullie aan de bel trekken met bloedneuzen? Ik heb nu gemiddeld op een dag en met name nacht een keer of 10 een spontane bloedneus, duurt niet heel lang overigens. buiten het feit dat het vervelend is, vraag ik me af of t echt niet kwaad kan.... Ik ga maandag een afspraak rondleiding regelen op de verloskamers in het ziekenhuis, rondleiding door VK. En in april heb ik een avond bijeenkomst voor BV. Manlief zegt duidelijk iedere keer, wel zorgen dat ik mee kan he! Ik moet t ook eens proberen om iets alleen te regelen. Dan voelt ie zich echt gepasseerd. Hij is heel erg begaan, en ik vind t wel heel lief moet ik zeggen. Ik kan echt wel zeggen dat gedurende mijn zwangerschap wij nog closer geworden zijn. Ik heb een drukke dag, ik denk een van de laatste, want autorijden wil niet meer vlotten. Ik kan niet meer goed genoeg rechtop zitten om nog fatsoenlijk adem te halen. dus kan ik bijna niet meer bij mijn stuur. En stoel naar voren werkt ook niet. Ook achteruitrijden wordt niet makkelijker. Dan baal ik wel hoor, bij wonen op een landgoed, 10 km van het eerste dorp af, er is hier eigenlijk niets.... Pfff. Zonder auto ben je hier zwaar geisoleerd. Nou ja nu gaat t nog. Fijne dag iedereen!
An1985: ooh ik heb dat ook, maar in mindere mate! Ik kan echt gaan hyperventileren als ik iemand zie/hoor overgeven of als ik overgeefsel zie liggen, hartkloppingen, misselijk, kortademig. Vreselijk gewoon. Ben ook altijd bang misselijk te worden of over te geven, hoewel dat niet eens heel vaak gebeurt. Heb ook spastische darmen en daar word je soms ook misselijk van, dan ben ik elke keer bang dat ik moet overgeven bah. Nu ik las over overgeven tijdens bevalling heeft dat me ook wel enigszins bang gemaakt. Maar niet zodanig dat ik er echt psychische problemen van heb. Kunnen ze nu in dat andere ziekenhuis wat voor je doen? Zon therapie lijkt me verschrikkelijk! Maak je je ook wel eens druk om wat er gebeurt als je kinderen straks moeten overgeven? Die angst heb ik namelijk ook een beetje. Uiteindelijk zal t misschien meevallen, maar als ik eraan denk .
Bedankt voor de felicitaties! Heb een heerlijke verjaardag gehad,`s morgens lekker relaxed (ontbijtje op bed,wow) en `s middags heerlijk in het zonnetje kunnen zitten. Ludora,10x per nacht een bloedneus?Dat is wel heel veel,daar zou ik zelf wel even voor bellen.Ze hebben je zo verteld wat hun advies is toch. Elmo,gecondoleerd en veel sterkte..
@ludora we zijn bijna klaar, zometeen nog een paar boodschapjes halen enz straks de laatste versieringen ophangen en alle tafels en stoelen een plek geven enz en dan is het volgens mij wel klaar vriendlief is hier wel erg betrokken bij de zwangerschap, is erg teleurgesteld als hij niet mee kan naar de vk, ook al stelt dat niks voor, maar hij vind het hartje luisteren ook zo leuk en bijzonder hij is ook mee geweest naar de voorlichting over de bevalling (vonden we beide niks aan) en hij gaat als het goed is ook mee naar de bv-curses 3x en mee naar voorlichting+rondleiding in het ziekenhuis verder...... het is hier nog even druk,druk,druk maaar bijna alles is klaar voor de grote dag morgen ben wel erg moe dus hoop vanavond optijd me bed in te kunnen en een beetje te kunnen slapen had gister ook al last van "harde buik", in ieder geval buik was erg gevoelig en stevig
Miffy,ohh leuk leuk morgen trouwen.En zoals het ernaar uitziet gaan jullie het onwijs treffen met het weer. Doe maar rustig aan vandaag,op tijd rusten enz.En alvast heel veel plezier gewenst voor morgen!!
het kan morgen gewoon 17graden worden qua voorspelling kan het gewoon niet beter en ik doe ook wel rustig aan hoor, voor mij is het vooral balonnen opblazen al zittend op de bank de mannen doen de rest wel
Elmo gecondoleerd en sterkte met je oma! Wat een vervelend nieuws! Miffy alvast veel plezier morgen! Zou echt een mooie dag worden he, heeeeerlijk! Nou, ik heb op hoge poten gebeld met de Babydump ik word nog teruggebeld door de meerdere van de jongen die ik sprak. Had hem verteld over andere bedje van ander forum. Zei ik tegen hem, dat eerste verhaal kan al niet, dat is toch niet veilig, en nu dit bij ons bedje! Hij: al onze producten zijn veilig, anders verkochten we t niet blabla... Ik: deze dus niet :x, is doormidden bij een knoest Hij: ooh maar bij een knoest, dan had hij vervangen moeten worden Ik: oh super, want jullie medewerkers hebben hem in januari in elkaar gezet (na de zoveelste andere klacht) en die knoest is niet te missen (8 x 5 cm). Wat een veilig gevoel dat ze hem gewoon zo hebben afgeleverd! Hij: ......oh *ha, daar heb ik je!* toen had hij geen antwoord meer. Kan daar slecht tegen, als ze je proberen af te wimpelen. Ben in staat om te zeggen, haal t kamertje maar op en doe ons een andere, of stort het geld terug en we gaan naar de concurrent. Mocht zijn meerdere nou moeilijk gaan doen dan is dat ook precies wat ik wil... Ben er zoooo klaar mee! Moet er toch niet aan denken dat je kind, op welke leeftijd dan ook, door zn bedje heen zakt!
*like* Ben vriendlief hier nu aan het plagen met een 'perscadeau' haha. "nou schat, een ketting draag ik niet, een nieuwe ring daarentegen...." het dringt wel door, maar hij negeert me wijselijk hihi
Misschien een tip voor de meiden die hun lattenbodem willen checken..... Pak een paar boeken en leg deze op het matras. Als je zelf gaat duwen is het gewicht toch weer anders en met boeken kun je ong. het gewicht uitrekenen wat je kindje zou kunnen wegen. Is misschien wel makkelijker.