Ik vind dat echt een slechte zaak,helemaal dat ze zo reageren bij babydump.Zo`n bedje moet toch wel een tijdje gaan zou je denken. Wij hebben ruim 8 jaar terug een ledikantje bij ikea gekocht (30 euro was dat maar)...Is al 2 rondes meegegaan en heeft lang als logeerbedje gestaan waar onze zoon tot zijn 6e ongeveer in geslapen heeft Je zou toch eerder verwachten dat zo`n goedkoop bedje het zal begeven.
@elies: ja ook ik maak me druk voor als de kleine een keer ziek zal zijn.. daarom wil ik de therapie ook.. lijkt me verschrikkelijk als je als kind moet spugen en je getroost wilt worden door mama dat dat niet kan omdat die labiel door t huis rent!
Je bent de eerste die ik erover hoor hier haha. Mn moeder heeft bij alle 4 wel iets gekregen. Had t laatst met man erover. Hij vroeg of het normaal was. Ik heb geen flauw idee haha... Maar nu hoor ik jou er ook over haha. Net naar VK geweest. Toch verwijzing naar gyn voor sec.opinion gekregen ivm 2 week voorlopen... Aankomende vrijdag moet ik heen. Misschien dat ze weer suikertest doen of evt inleiden maar dat liet VK aan gyn over.... Ben benieuwd. Lopen gaat erg moeilijk momenteel. Gisteravond kon ik geen stap meer zetten (terwijl ik niet gek veel heb gedaan gister) en vannacht kon ik bijna niet bij wc komen. Zo'n pijn in schaambeen! Verder is neefje hier en is erg actief vandaag! Slaapt normaal ruim uur 's ochtends en nu maar 20 minuten! 's middags slaapt ie normaal 2 uur, hopen dat ie dit vandaag ook doet Heerlijk weer vandaag. Ga zo ff naar speeltuin met neefje
volledige narcose; dat doen ze niet snel hoor! En ik zie daar juist tegen op... het idee dat je zoveel mist van het eerste moment van je kindje(s) bah nee moet dr niet aan denken.... elmo; jeetje meid heel veel sterkte, dat is niet niks om zo mee te maken helemaal niet in zwangere status.. Maar net wat ze zeggen: geef de hoop niet op meid! Elies; dat spugen tijdens bevalling is alleen echt iets (na wat ik weet) voor meiden met HG (extreme misselijkheid in zwangerschap) dus zal jou niet overkomen hoor meid... Mij daarintegen zou het wel grote kans zijn. Zeker omdat ik nu nog steeds (of nou ja weer) dagelijks 1-3x per dag moet spugen Miffy; Maar je hebt prachtig weer joh!!! Die dag kan vast niet meer stuk GENIET! Bloedneus; hier geen last van, maar zou gewoon ff bellen. an weet je het metee
@Elmo, sterkte!!! @Daro, we hebben nog geen bevalplan besproken bij de VK. Maar dat komt binnenkort. En ze zullen het er misschien niet mee eens zijn, maar het is mijn lijf, en ze hebben ook niets aan een losgeslagen panische vrouw @Yupgup, wat een rare gang van zaken bij de Babydump! @perscadeau? Nog nooit van gehoord! Ja nu wel dan Geen idee of mijn kerel daaraan denkt... Moet zeggen dat dat ook niet echt leeft hoor (al zijn kadootjes uiteraard erg leuk ) @hier,heb ik erg goed geslapen... Zelfs de eerste wekker van mijn lief niet af horen gaan... Ga mezelf nu ook maar even aanwennen om eerder mijn bed in te gaan voor mijn stageweek volgende week... Ik ben echt een avondmens, maar volgende week piep ik wel anders denk ik Wat mij trouwens ook opviel deze winter was dat mijn beenharen op sommige plaatsen niet groeiden??? In de winter groeien ze natuurlijk al minder, maar zo had ik het nog niet eerder meegemaakt. Helaas groeit het nu wel weer door Ik vond het wel handig, want nu kan ik er niet zo makkelijk meer bij...
Een vaak harde, donkere plek in het hout waar een tak oid heeft gezeten... zo'n bruin cirkeltje. Ik dacht dat die plekken meestal harder/veiliger waren, maar mijn schoonpa zegt dus dat dat bij vurenhout niet zo is... en volgens mij is dit vuren (= al niet superstevig hout). Aii Child balen van de pijn... hier gaat het nu na 2 dagen pijn gelukkig weer beter. Wat zei je man verder over het perscadeau? gaat ie er wat mee doen hihihi. Van mij hoeft het ook echt niet hoor, maar plaag hem nu al drie a vier jaar met een trouwring dus dan kan dit er ook nog wel bij haha. Ja Trotsemams zit een beetje te balen dat we dan niet gewoon hebben gedaan... een kwart van 't geld en 4x steviger gevoel. Plus, 'je weet wat je kunt verwachten' dus als t dan alsnog lang mooi blijft ben je alleen maar blij. Pearl, de boeken vangen het gewicht misschien wel op als je kindje stilligt maar als het in het bedje staat te springen kunnen ze aardig wat kracht zetten! Liever het zekere voor het onzekere nemen! En zo hard drukte ik echt niet, meer alsof je de salontafel aan de kant schuift (op laminaat en op viltjes, gaat supermakkelijk hier, heeft alleen ff een zetje nodig).
Volgens mij moeten heel veel mensen overgeven tijdens zwangerschap hoor. Dacht ergens een poll te hebben gezien laatst... Hier op zw. cursus leren ze ook dat je rond 3 cm ontsluiting en bij 7 cm ontsluiting vaak moet overgeven. (bij 3 om je lichaam te reinigen, net zoals diarree van tevoren) en bij 7 ivm heftigheid weeƫn Ik heb vreselijk hekel aan overgeven dus hoop dat ik het beetje kan loslaten straks
Weet niet of ie t gaat doen, hij verrast me maar Ach je kan me niet blijer maken dan met een kindje, dus tsja....
ja vreselijk! Ik ben ook lang echt heel bang geweest, nu ik eenmaal zwanger ben, is dat soms erger, maar soms ook juist niet, t zal uiteindelijk wel goedkomen. Maargoed, er naar uit kijken doe ik niet.
Er zijn volgens mij ook meiden zonder HG die misselijk zijn en moeten spugen tijdens de bevalling, althans ik heb er heel vaak over gelezen/gehoord. Wat jij hebt lijkt me overigens verschrikkelijk!
Baby tegen ribben: heb ik niet, maar t is soms net een kneedmachine of flipperkast daarbinnen. Gaat alle kanten op. Ben benieuwd morgen hoe hij/zij ligt. Verlof: ik moet hierna nog 5 weken en ben er dan een half jaar tussenuit (zw. verlof, 5 weken vakantie en 4 weken ouderschapsverlof), heerlijk!! Ilonka: wat heerlijk zo;n kamer! Ik kan helaas niet ver reizen (ook niet naar BelgiĆ«) zonder reispil, dus kom nergens. Zwangerschapscursus: doe ik wel, maar geen yoga. Dit is een combi en bevalt goed! Maar uiteindelijk doe je toch wat je instinct je ingeeft, dat zegt onze lerares ook. Ik vind het vooral handig voor bepaalde houdingen tijdens de zwangerschap (staan, zitten, liggen, omdraaien, tillen etc.), wat ontspanningsoefeningen (nu en tijdens een wee) en 1 partnerles zodat mijn man toch een beetje een idee heeft wat wel en wat niet te doen. En ik vind het ook wel leuk om wat dames te ontmoeten die ook zwanger zijn en in de buurt wonen. Dus voor mij positieve ervaringen, maar verschilt per persoon natuurlijk. Vocht: heb ik nog geen last van. Geboortetens: geen ervaring, ben wel benieuwd. Denk trouwens dat mijn man dat echt niet ziet zitten, het idee van elektrische stroomstootjes. Yupgup: wat een rotspul zeg dat het zomaar doorbreekt/doorzakt! Die van ons voelt vrij stevig aan, heb ook in de winkel toen gevoeld aan volgens mij de denver of een andere en ik vond vooral de kastdeuren erg slap/zwiepend. Bij deze was dat niet en hebben we voor deze gekozen. Ik zou ook even langsgaan bij babydump, maakt soms meer indruk dan telefonisch. Elmo: gecondoleerd en wat een rotnieuws over je oma! Daro: veel Marokkaanse mannen zijn niet gewend om zo betrokken te zijn bij een zwangerschap. De mijne gaat gelukkig braaf mee (behalve naar 9maanden beurs haha) en wil het zelf ook graag. Maar vrijwel alle andere Marokkaanse mannen uit de familie/vriendenkring doen dat niet. Misschien bij een eerste mee naar de 20-weken echo, maar verder ook niks. Veel Marokkaanse vrouwen gaan met hun moeder/zus/vriendin naar controles en echoĀs. Mijn schoonmoeder zei ook al dat ze het zo jammer vond dat ze niet mee kan naar controles omdat ze dus in Marokko woont. Maarja, als ze hier had gewoond had ik haar niet meegenomen, dat is iets voor mij en mijn man. Hopelijk draait je man bij. Ludora: ik zou toch wel even langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Miffy: wat leuk, mooi weer ook morgen! Fijne dag alvast! Morgen naar VK, ben benieuwd hoe hij/zij ligt en probeer toch een groei-echo los te krijgen. Een van de dames bij de zwangerschapscursus heeft het ook voor elkaar gekregen door te zeggen dat ze het zo jammer is dat we vanaf de 20 weken echo geen echo meer krijgen tot een liggings-echo bij 35 weken.
Oke, dat wist ik niet.... zou wel kunnen hoor! Het is vooral vreselijk om hoe je je voelt, ik vind het spugen zelf inmiddels niet meer erg. Vaak is het erna een opluchting
Goeie tip, maar ze zitten op een half uur rijden dus proberen het eerst even zo. Kan altijd nog in de winkel stennis gaan schoppen whihi Moeten ze wel nog terugbellen... Ik wilde gaan zwemmen maar sla maar een keertje over, wil eerst dit geregeld hebben!!
Ja dat klopt, ik heb ook meer een hekel aan het gevoel zelf. Maar is het bij jou dan ook een tijdje weg daarna? Die misselijkheid?
Sorry dames, Maar heb echt geweldig gedroomd. Alle mei dames, wij dus, lagen met zn allen in hetzelfde ziekenhuis in dezelfde ruimte. Was wel zo gezellig. Als je kijkt naar het tempo van onze berichten op het forum, dan kan je je wel voorstellen dat het een aardig kippenhok was. En de eersten die gingen bevallen waren Pat78 en Pris. Was zo leuk. Iedereen leefde ook echt met elkaar mee. We zijn uiteindelijk allemaal bevallen van gezonde kindjes en toen pas gingen we naar huis. Slaat nergens op, maar werd helemaal gelukkig wakker. Zo, ego weer uit
Geweldig vmb!! Klinkt ook erg gezellig,ipv met vreemde op een kamer te liggen haha We zijn ook maar een tikkie verslaafd aan zp Zo erg dat we erover dromen,niet zwangere denken vast dat we een steekje los hebben als je dat verteld
O dat vind ik wel een super droom dan, dat betekend dat de baby veeeeel eerder dan 19 mei komt vind ik niet erg hoor Ik droom hier dat mijn buik van klei is en de baby uit mijn buik hangt in de klei????je ziet de hele vorm in klei zeg maar, Zo stom, zal vast komen doordat ik haar snachts tegen mijn linker en rechter buikwand voel kleien met haar voetjes. Doet best pijn. Bij vorige zwangerschap gelukkig niet gespuugd, was eerder uitgedroogd van de dorst ook niet gepoept, wel geplast tijdens de persweeen. Hoe willen jullie bevallen? Ik wil het verticaal gaan proberen of hangend op mijn knieƫn aan mijn bed of baarkruk. Ben benieuwd hoe de vlos er tegenover staat. O en ik wil de baby zelf eruit halen De babykamer van mijn zoon was een doorgroeikamer ook van babydump en daar heeft mijn zoon 8 jaar plezier van gehad incl een spoedverhuizing en een normale overleefd enigste wat bagger was was het 1 persoonsbed, daar ben ik na 3 jaar doorheen gezakt hihi.