mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik Bedoelde bij mijn vorige bevalling ;)

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hoi hoi dames!

Oh Elmo, wat een nare periode voor je.. Heftig! Zo dubbel dan, hè? Gecondoleerd met je 'schoon' oma. En sterkte met je eigen oma.
    Ik zat in een soortgelijke situatie tijdens de 1e zwangerschap. :(

VMB Klinkt gezellig, zo met z'n allen! Met of zonder mannen erbij? Haha!

Overgeven tijdens bevalling Ik moest wel overgeven. Pas tijdens het persen. Ik had zo'n enorme druk, dus het ging allemaal vanzelf en heel snel. Voor Levi (zijn hartslag) té snel, dus moest 'ff' pauzeren door op m'n zij te gaan liggen en de weeen te gaan wegzuchten. Ha, zonder dat ik aan voelde komen, spuugde ik de zuster onder. Haha! Krijg je ervan.. Gauw weer op m'n rug gaan liggen en tadaa.. Daar was onze kleine man al! :D

Yoga Hier wel. 1e keer niet gedaan, maar vind het nu heerlijk. Of ik er straks wat aan ga hebben met de bevalling, weet ik natuurlijk niet. Maar de oefeningen in je achterhoofd hebbende.. Zou kunnen helpen! We zien het wel. 1e keer zonder is ook gelukt. Haha!
    Wat ik zelf gewoon erg fijn vind.. Dit is echt mijn avondje uit, een avond rust en stilstaan bij het feit dat er een 2e kindje op komst is. Heerlijk, genieten!

Ben aan het werk, dus uitgebreid reageren wordt 'm nu niet. Wens jullie allemaal een fijne en zonnige dag!

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Nou, gisteren weer op controle bij de vk geweest en de kleine ligt niet meer in stuit :D
    Hij/zij ligt al ingedaald en met het hoofdje wat vast. Verder was alles weer goed.
    Ben wel heel blij dat de kleine nu goed ligt!

Ga nu even bijlezen.

4. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Vanmorgen zelf maar zh gebeld voor afspraak diëtist. Ze had nog geen tijd gehad om te bellen. Vervolgens wil ze dat ik donderdag kom, maar dan werk ik tot 12 uur. Ooo, ik overleg met mijn collega's en dan bel ik terug. Zit nog steeds te wachten op het belletje. En ik krijg het niet vergoed, maar dat kan me minder schelen. Gaat lekker daar in zh. verder geen problemen met zh hoor.

Suikers waren gisteren netjes. Binnen de norm van 7.8 mmoll. Het hoogst was 7.4 mmoll. Dit gemaild naar diabetes vpk, maar nog geen reactie gehad.

Nu maar weer even slapen want ben moe en begin hoofdpijn te krijgen. Dag dames.

5. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor jullie lieve reacties. Tja... ik kreeg vanochtend te horen dat oma toch uitzaaiingen blijkt te hebben en bestraald moet worden. Op zich wel fijn dat er wat aan gedaan kan worden. In combinatie met het overlijden van schoon-oma (waar ik overigens nauwelijks een band mee had) is het wel even slikken.
    Ook mijn moeder heeft borstkanker gehad in het verleden en de vraag over erfelijkheid speelt hier dan ook weer mee in mijn hoofd. Vooral omdat het de oma van mijn vaders kant betreft nu.

Groetjes,
    Elmo

P.s: over voeten tegen je ribben gesproken... tja... dat doet die van ons als de beste... ik heb rechts momenteel beurse ribben!

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hier gaaat het niet goed, ik spuug sinds 2 dagen weer erg veel. Vandaag komt zelfs alles eruit (boullion ook)

ik twijfel of ik even moet bellen...

7. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Priscilla, wat voor huisje hebben jullie eigenlijk gekocht? Heb dat nieuws een beetje gemist ;)

Nijntje, hihi iig niet in galajurk bevallen :D
    Mooie taart gemaakt!

Ashely, welkom!

Trotsemams, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad? Ja dus, mooi!!

Daro, schrikken dat je van de trap bent gevallen!

Essieee, veel plezier vandaag met je geregistreerd partnerschap!!

BB, irritant zo'n traanoog zeg. Hopelijk is het vandaag wat beter.

Ilonka, fijn dat alles goed was bij de vk!

Pat78, fijn dat je thuis mag bevallen!
    Mooie foto!

Elies, bedankt voor de tip van de joggingbroeken van de Hema! Wil ook nog joggingbroeken gaan kopen!
    En jij hebt lekker lang vrij zeg straks, heerlijk!

Michelle, welkom!

Vocht, nog geen last van!

Skaya, hopelijk ligt je kleine man volgende week weer goed!

An, das jammer van je schoonfamilie, maar idd je krijgt ze er gratis bij ;)
    Das ook apart van je vk over het ziekenhuisverhaal! Je moet toch zelf weten welk ziekenhuis je wilt bevallen?

@cursus, ik doe cursus zwangerschapsbegeleiding, maar wel samen met een vriendin. Dus dat is wel gezellig. En ze geeft veel uitleg ed. dus vind het wel fijn.

Elmo, bah dat is geen leuk nieuws van je oma en schoonoma. Sterkte!

Miffy, alvast veel plezier morgen!

Yupgup, schrikken van het bedje zeg. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

VMB, leuke droom gehad hihi.

8. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elmo, gecondoleerd... Sterkte met je oma. Uit je laatste bericht haal ik dat je toch iets positiever bent, of niet?

@bedje Babydump, wat een gang van zaken zeg....

@BB, gewoon bellen als je het niet vertrouwd... Is meestal ook jouw advies;)

@Miffy, alvast heel veel plezier! Ik weet nog vorig jaar dat ik om 6 uur in de ochtend mijn teen nagels zat te lakken omdat ik niet meer kon slapen van de adrenaline. Wat een bijzondere dag was het! Ik hoop dat jullie dag ook zo bijzonder mag worden!

Hier... Vanmiddag groeiecho. Mijn man kan helaas niet mee, maar mijn broer gaat mee! Zo leuk! Die heeft er erg veel zin in! Jullie horen vanavond wel hoe het is gegaan met de echo....
    Ben best ook zenuwachtig. Misschien heb ik het destijds wel verteld, maar een neef en nicht van mijn man hebben met ongeveer 33 weken zwangerschap hun dochtertje verloren. Er was geen oorzaak te vinden voor het overlijden in de buik...
    Nu ik zelf zover ben, oef, ben ik blij met elk teken van leven. Hoe heftig.... Moet er niet aan denken...
    Verder... Zitten de babykleertjes in de wasmachine! Samen met mijn man in de machine gedaan, even lekker symbolisch... Straks lekker buiten in de zon hangen. Het gaat nu echt vlug he dames! Binnen 12 weken hebben we allemaal een (of 2) baby!

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    klopt hahha, maar helaas doen ze met/aan misseijkheid niet veel..
    Daarom bel ik daarvoor niet zo snel... nu toch gebeld, word zo terug gebeld

10. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    goed zo;)

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    de kleine is deze ochtend echt superdruk!!! Zit ook steeds in mijn rechterribben te klieren :) En ohw, uitgeslapen tot 10 uur? Ik voel me nog zo moehoe!!!:( Maar ja, toch even flink aan de bak met mijn o zo welkome huiswerk!!!:cool:

12. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Wat leuk vmb!! Zie ons al liggen!

Hoe bevallen: gewoon liggend denk ik, heb wel aan de baarkruk zittend enken, maar het grote risico op uitscheuren maakt me wel wat bang.
    Maargoed, tegen die tijd vind ik misschien wel een hele andere houding. Zelf eruit halen is niks voor mij, net als spiegels erbij enz. Nee dat hoef ik niet te zien.

Bezigbijtje: wat naar zeg! Hebben ze al teruggebeld?

Viev: graag gedaan! Ze zijn ook van wat lichtere stof, voor als t straks waarschijnlijk wat warmer is.

Marja: wat leuk dat je broer meegaat zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik las pas ook over een doodgeboren kind met 39 weken! Ze bewoog minder en ineens niet meer, naar VK en bleek hartje te zijn gestopt. Verschrikkelijk! Dat soort dingen wil je gewoon niet aan denken.

Ik ben echt doodmoe vandaag trouwens, weer onrustige nacht. Als ik ga liggen savonds dan slaap ik, maar probeer maar eens door te slapen pfff
    Word zeker 4 keer wakker, waarvan 1 keer heel lang. Vandaag uurtje eerder naar huis en vrijdag vrij genomen.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ben net terug gebeld, hij maakt zich totaal geen zorgen om de kids. DIe krijgen alles wel wat ze nodig hebben. Ik moetalleen niet uitdrogen en ook niet slechter worden dan moet ik meteen bellen.

Morgen moet het minder zijn, anders morgen al terug ipv donderdag.

14. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    BB, goed nieuws! Goed dat je gebeld hebt...
    En nu hopen dat je je weer een beetje beter gaat voelen...
    Nog 8 dagen! Dan zit je op 32 weken!

15. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Heb ff een berichtje bij draak achtergelaten, ben wel benieuwd hoe het met ze gaat.

16. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ego...

Onze baby heeft nu al goede muzieksmaak! Ik kijk even een paar nummers van Rammstein op Youtube en meteen mee schoppen!
    Of.... zou hij/zij het niet mooi vinden?? :)

17. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    denk dat die zich het ape lazures is geschrokken:D

18. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi! Denk het ook!

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    @Elies: ben bang dat het deze keer niet zoveel met zijn afkomst te maken heeft, maar gewoon met zijn karakter en zn psychische gesteldheid. Bij de eerste is ie altijd meegegaan naar de vk, nu interesseert niets hem meer. Hij zit nogal met zichzelf in de knoop, loopt daarvoor ook bij een psychiater. En daarnaast heeft ie het idee dat alles toch hetzelfde is als bij de eerste dus vindt hij het niet meer zo nodig om mee te gaan. Dat ik dat misschien anders zie komt niet eens in hem op.

Miffy: oh bijna trouwen!! Wat bijzonder! Alvast een hele fijne dag gewenst, geniet ervan!

Cadeautje bij bevalling: nog nooit van gehoord, maar cadeautjes zijn altijd leuk :)

Spugen tijdens bevalling: vorige keer niet, ben ook helemaal niet misselijk geweest. Moest wel naar de wc tijdens het persen maar daar denk je op dat moment echt niet meer over na. Behalve in het geval van An, als je een fobie hebt is het natuurlijk wel anders. Lijkt me heel moeilijk en ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind het goed dat je hulp zoekt! Een klasgenootje van mij vroeger had die fobie ook, zij durfde in de trein alleen maar naast de toiletten te zitten omdat ze zo bang was dat ze moest overgeven.

Hoe bevallen: ik wil deze keer de baarkruk proberen. Heb gelezen dat dat misschien beter is ivm BI. Vorige keer liggend, had weinig keus ivm infuus. Maar hier ook geen spiegels of zelf aanpakken hoor, niks voor mij. Wel ga ik deze keer zelf de navelstreng doorknippen. Mn man wil dat niet en ik vind het wel mooi/symbolisch om het zelf te doen, vorige keer deed de vk het.

20. Elies25

Elies25 Niet meer actief

aha, ja zo'n periode heeft mijn man ook gehad (paar jaar geleden). Goed dat hij hulp heeft gezocht, heeft mijn man destijds ook gedaan bij psycholoog en heeft geholpen!

Deel Deze Pagina