mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    HIer goed geslapen gelukkig, op een kleine onderbreking na van zoonlief die zijn speentje kwijt was, maar dat ik daarvoor eruit moet merk ik al bijna niet eens meer :)

Ehm nee van die navelstreng lijkt me inderdaad een flink bakerpraatje..

@Kale baby, ik durf niet op een hele volle haarbos te rekenen. Zoontje had wel iets haar, maar je zag wel flink duidelijk de hoofdhuid erdoorheen. Maar met petjes kom je een heel eind. Hopelijk lijkt ons meisje meer op papa en heeft ze wat donkerdere haartjes ;)

2. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
  3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wihi wat een lekkere haarballen ja :D prachtig!

4. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Schattig dribbel! :)

Ik denk dat onze uk niet veel haar zal hebben. Ik had heel dun witblond haar en leek tot bijna m'n 2e wel kaal :$
    Mn mams deed me wel vaak speldjes in zodat het nog wat leek...

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Aaah lief, die haartjes:D

Ik hoop ook dat kindje haartjes heeft.... vind kale baby's minder mooi
    Haarbandje is geen oplossing, die vind ik nog lelijker:p
    Mutsjes vinnik wel lief

Ben moed aan het verzamelen om te gaan zwemmen. Zo geen zin, maar wel nodig en gezond...

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    dribbel zo was mijn zoon ook, hij komt niet uit digitale tijdperk, werkte toen nog met rolletjes haha dus heb babytijd niet op schijf staan.

net ff samen met zoon een spreekbeurt in elkaar geflanst, nu maar hopen een goedkeuring haha

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Hoi dames, heb weer bijgelezen!

Trotsemams: wat goed die second opinion!

Minkie86: ja het moet natuurlijk wel werken, die rapley methode, denk ook niet dat t bij ieder kind goed gaat. Warm jij het babyvoedsel dan op in magnetron of pannetje?

An1985: ah wat jammer zeg dat jullie kleintje zo stil lag!

BB: goed om te horen dat alles goed was!

Bloem18: rustig aan! Hoop dat je een goeie nacht heb gehad.

Pat78: haha pas maar op wat je zegt, straks krijg je nog een kale baby hihi.

Daro: wat spannend! Succes voor je man!

Ludora: is volgens mij onzin, maar ver uitrekken kan wel voor scheuren van je buikspieren zorgen.

Dribbel: wat een mooie bossen haar!!!

Gister eerste kleertjes gewassen en in de kast gedaan. Man heeft ze staan strijken en ik opvouwen/ophangen.
    Staat al zo leuk! Alle witte kleertjes en het beddengoed/hydrofielluiers/badcapes liggen nu in de kast.

Nu nog twee wassen doen: licht gekleurd en donker gekleurd en dan zit het er allemaal in!
    Kwam er wel achter dat ik veel in maat 50/56 of maat 56 heb, maar geen pakjes in maat 50.
    Ga er daar toch maar 2 of 3 van halen. Geen idee of de baby daar in zal passen of dat hij/zij meteen te groot is, maar wel goed om in huis te halen.

Heb trouwens rompertjes van zeeman en van terstal. Die van zeeman zijn echt centimeters langer dan die van terstal, terwijl het beiden maat 50/56 is!
    Op zich goed, want weet natuurlijk niet hoe lang hij/zij is. Welke rompertjes hebben jullie? Las nog wat negatieve verhalen over die van zeeman, dus ben nu bang dat ze niet goed zitten. Misschien nog wat van hema halen?

Ook een rotnacht gehad trouwens. Eerst wakkeer geschrokken van schreeuwende jongeren (leuk zo’n flat), die blijven dan hangen als ze uitgaan of terugkomen en schreeuwen expres alles bij elkaar. Man eruit gegaan om er wat van te zeggen, maarja toen was ik al wakker. Toen nog n keer wakker rond half 6 denk ik zo, wakker gelegen tot wekker van mijn man ging om half 7. Toen met oordoppen nog even gepit tot half 8 en mijn wekker ging.

8. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Dribbel, wat een heerlijke koppies met haar!

Maar zoals ik al zei, dat verwacht ik hier echt niet :)

9. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Elies, balen van die slechte nacht :( Wel leuk aan het babywassen geslagen! Heb ik ook zo'n zin in, maar eerst even wachten tot de kast in elkaar staat voor ik aan de gang ga.
    Ik verwarmde het babyvoedsel trouwens gewoon in de magnetron, op een wat lagere stand. Ging prima!

@Rompertjes, heb geen ervaring met Zeeman rompertjes eigenlijk. Heb voornamelijk van de hema gebruikt, en van de Wibra. Misschien dat die van de Zeeman wat eerder uit vorm raken? Maar voor de eerste tijd lijkt me het niet zo'n probleem hoor, je gebruikt ze toch maar relatief kort in die eerste maatjes.

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hoi meiden,

ann had al een klein updatje gedaan maar zal ff verder toelichten :)

controle gister was super in orde, het heeft me erg gerustgesteld ook, was zo bang dat ik ineens toch weer moest blijven:)

echo; groei is perfect, onderste is ingedaald. Dat is die druk die ik regelmatig voel. De onderste heeft ook heeeel veel haar al. Dat kon ze zien (kleine puntjes zei de gyn) normaal letten ze daar niet zo op, maar dit was zo duidelijk te zien zei ze. Dat heeft de kleine alvast van mama:D (papa had tot zn 2e niks hihi)

Bloeddruk; prima in orde en GEEN suiker! Dat kwam dus echt door die pretnisolon dat de meting vorige keer in zh zo hoog was. |Gelukkig ben ik van die troep bijna af... (moet heel langzaam worden afgebouwd, iets met mijn nieren anders...)

Bmm; de baarmoedermond is niks verkort meer, nog steeds 2.5 wat erg goed teken is dus, de harde buiken hebben geen invloed tot nu toe op de bmm!! Zo fijn!

Afspraak; niewe controle pas over 2 ipv 1 weken, ze was zo tevreden (fijn gevoel:D) en dan ben ik 31+1 weken.. hopen dat ik dat haal want dan mogen we de week erna met 32+1 mooi naar ons eigen gyn en zh terug... we vinden dit zh zooo 10xNIKS!

vriendje, oh nee manlief heeft boven het bed op klossen gezet (ik heb trapje nodig nu hahaha) en matrasberschermer ligt er ook op.... hij heeft verder lekker alles schoongemaakt boven dus zo lief en lekker (en dat op vrije dag!)

mijn mams komt komende week de badkamer nog een flinke beurt geven en dan is alles wat goed schoon moest weer gedaan! Heerlijk idee....

nu aftellen tot de 32 weken (19 dagen!!;)) en dan is elke dag extra mooi mee genomen.... word wel steeds nieuwschieriger zeg:cool:

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier vanochtend door vriendlief wakker gemaakt met een ontbijtje op bed
    toch wel lekker wakker worden :)
    eigenlijk ook heel goed geslapen

babywas, wij gaan alle spulletjes na ons trouwen wassen, want iedereen wil dan de babykamer ook zien als ze hier toch zijn en dan kan ik daarna alle rose babyspulletjes enz erbij hangen/leggen en de kast goed indelen

Rompertjes zeeman, ik heb gehoord dat vooral de grotere maatjes na het wassen erg breed worden en vrij kort zijn, de kleine maatjes blijken prima te zijn......

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @bb
    wat goed dat ze tevreden waren en je pas over 2weekjes terug hoeft
    en nog maar 19daagjes tot de 32 weken, dat moet je redden
    ik duim voor jou en de beebs!!!

13. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Wat fijn bb dat het zo goed gaat!

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    zo even kijken of ik nu nog kan/weet t reageren op wat ik de afgelopen tijd gelezen heb:

Slapen; balen meiden die zo slecht slapen. Ik moet het echt afkloppen ik slaap HEERLIJK. Ondanks dat 2x in de nacht de wekker gaat voor medicatie val ik meteeen weer in slaap en slaap tot wekker vriendje gaat.

3d echo; jammer an, fijn dat ze jullie wel tegemoed kwamen. Maar jullie mannetje word vast super knapperd hoor, nog ff geduld ;)

uhm....:)

miek; jeetje schrikken meid! Vreselijk he in het zh te moeten liggen:
    Bah doe mij maar lekker thuis! Rustig aan doen hoor!!! Liefs

kleertjes; hier is alles gewassen, ruikt heerlijk! Wij hebben nu in de maten 44-48, 50, 50-56, 62 en 68 heel veel.... (veel gekregen, en ga nog meer krijgen van me buuf) ook wat dingen gekocht hoor...
    ziet dr zo leuk uit:D

vluchttas; ook die staat sinds vanmorgen klaar! Vriendje had er helemaal haast mee. Vond het helemaal niks de vorige keer dat hij alles ineens zo moest pakken...;)

15. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    BB wat super goed nieuws heb je gbracht:) die 19dgn zing je ook wel uit en de dagen erna ook;)

Verder weinig te melden, vraag me af wanneer die verkoudheid weg is met neusspray:( blijft waardeloos

16. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Heueueu??? Kale babytjes niet mooi? Ik vind dat juist veel leuker dan een bos haar. Zou mij juist "tegen vallen" als ze haren heeft en dan vooral donkere. Ik verwacht net zoals ikzelf was een kale baby. mn man en ik waren vroeger erg blond/wit. Ik zou echt heel raar staan te kijken als er een kindje met donker haar komt, kan dan toch niet van ons zijn? :D.
    Wat ik persoonlijk wel vreselijk vind is zo'n bandje met strikje of bloemetje om hun hoofdje. Zijn dan net paaseieren:p

Bb fijn dat het goed met je gaat.

Hier goed geslapen, vanochtend gewerkt, wel weer een harde buik maar niet pijnlijk met lopen. Nu middagje vrij en ik blijf heerlijk op de bank zitten. Nog 5 weken werken en dan verlof.

Marja bedankt voor je stem. Ik loop nu 5 stemmen achter dan de nummer 1. Spannend hoe ga ik dit winnen? Moet maar snel lid worden overal haha, nee grapje. Ah ik ga mn banner aanpassen :D

17. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ja ik geloof wel dat ik eruit ben.Het idee dat de gyn daar iig gaat overleggen met meerdere artsen doet me gewoon erg goed.Soms zijn situaties te uitzonderlijk om daar alleen over te kunnen oordelen.

18. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Haha Bloem, Paaseieren:D
    Maar idd, vind zo'n bandje ook vreselijk. (zie je in Amerika ook veel, althans op tv:p)
    Ik vind haartjes juist erg lief. Ach, je eigen kind vind je toch het mooiste, met of zonder haar. (hoop ik...zou je ook zien als je kindje niet zo mooi is?:);):p)

BB, fijn dat alles zo goed gaat zeg!

Hier: Gezwommen! Voelt toch wel weer goed.
    Volgens mij staat mijn buik stil qua groei. Had verwacht al veel dikker te zijn voor bijna 32 week (als je zag hoe snel het in begin ging...)
    Ach, kan het ook niet in de weg zitten toch?

Voor degene die al eerder zwanger zijn geweest: Kregen jullie nog een groeispurt aan het eind? en rond welke week was dat ongeveer?

19. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Wat super om te horen allemaal bb!!! Echt fijn,op naar de 32 weken voor je.Lijkt me ook een stuk prettiger als je dan terug kan naar je eigen gyn.
    Lief van je mannetje zeg!En van je moeder :)

20. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik denk dat ik het echt wel zie als mijn kindje niet moeders mooiste is. Maar het is natuurlijk wel de liefste en als het een bos haar heeft dan staat dat ook vast mooi bij onze kleine meid:p

Deel Deze Pagina