mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ben er even voor gaan zitten dames, wou nu toch wel eens even op iedereen reageren.. *oef*

@ Dribbel: he, CTS, dat is ook balen zeg, hopelijk ben je er na je zwangerschap snel vanaf. Erg vervelend gevoel!
    Gelukkig was verder met de kleine alles goed!

@ Cullen: wow 38 weken joh! Dus misschien in April je kleintje al, ook leuk!!

@ Ludora: Zeeman is volgens mij meerdere mensen zijn vriend hahaa Heb daar 2 shirtjes gekocht met leuk lenteprintje, heb turqoise (vergeet geloof ik ergens een letter) buikband die eronder kan, want lengte is niks.. Hopelijk is het wat, heb het nog niet aan gehad hahaaa
    Lijkt me ook griezelig ineens slijm te verliezen.. goed in de gaten houden dus...

@ ijzertabletten, nergens last van gelukkig! Heb ze van Floradix, want vond drankje niks.. bleghh!

@ MamaJolanda: oef ook CTS, lijkt me toch behoorlijk zwaar en lastig als je het altijd hebt. Het is niet een typisch zwangerschapskwaaltje, maar komt regelmatig voor ivm. vochtophopingen

@ 77wonder2: welkom!

@ Sefanja: wel leuk he je vluchttas inpakken? Hier ook al gedaan, twijfel alleen of ik badjas en sloffen e.d. nodig heb.. Wat denken jullie? Vind het zon gesjouw!
    En spullen naar boven brengen, nee helaas, tenminste bij ons niet (babyplanet) ze leveren voorbij de 1e deur :)

@ Marja: een man met nesteldrang :p LOL mijne heeft dat altijd al gehad ben ik bang, is echt van een schoon huis, soms iets TE!
    En nog ff volhouden hoor, nog maar een weekje!

@ Child: las over rondleiding zkh, is dat standaard? Of moet je dat aanvragen? Drukke planning.. succes! Ennuh schoeven niet aandraaien? Idd waarom heb je ze dan??
    Ik ben juist pietje precies daarin, eerst alles tellen en checken voor ik iets in elkaar zet...

@ Minkie: heerlijk onverwacht dagje vrij, lekker naar buiten!! :)

@ BB: kan me een beetje indenken hoe je je voelt, hier nog 1 die flink tegen de rechterkant van me ribben zit, en dat zijn alleen maar voeten!
    En daar al flink last van, laat staan 2 die daar liggen te vervelen.. bah hoor en sterkte!!
    Ow ja, moet ik ook me woonplaats e.d. doorgeven als ik niet meega? Toch niet handig? Heb je straks super lange lijst terwijl misschien de helft meegaat..?
    Gezond eten schiet er hier ook wel eens doorheen, of ik geen trek of beide geen zin om te koken...

@ Yupgup: is zo'n tussenstuk voor je BH dan niks? Of ook niet de oplossing? Lijkt me erg vervelend als je niks kan vinden wat naar je zin is..
    En lijkt me inderdaad niks om afhankelijk van iemand te zijn, maar soms is het niet anders. En wat fijn om te horen dat alles goed was bij de VK.
    Testen die bij jou niet je urine? Hier moest ik dat vorige keer al meenemen, maar vergeten, dus volgende week ff. En dan met elke controle...

@ Elies: witte broek.. zou ik tegen het einde van je zwangerschap dan toch niet meer aandoen. Als je vliezen breken kan je je witte broek denk ik wel weggooien :p
    Ennuh die hemdjes van de Zeeman zitten ook zo lekker!! Ben ook niet per see van de positiemode hoor, gwoon idd lange shirts!

@ Daro: woon ook tegen de Belgische grens aan, soms erg handig vind je niet? En idd hier ook veel babyspul van de Zeeman!

@ Miekr: lekker genieten met je 2 mannen, heerlijk!! Kan je wel gebruiken na zo'n nacht..

Zo, ik ben er! Als ik op iemand niet heb gereageerd dan is dat omdat ik niks over onderwerp wist om iets nuttigs te melden had hahaaa..

Kleine heeft hier weer eens de hik, maar schopt dan ook lekker, dus ik ga zo snel even languit liggen want me ribben zien dan flink af.
    Ligt ook nog steeds zoals altijd de laatste tijd, en voel nu de hik in me kruis.. dus offie al wat gedaald is, geen idee...

Vandaag minder dagje, wel goed geslapen! Maar last van me bekken is weer flink en ik baal dat ik vandaag niet niks kan doen want man is weer hele dag van huis. En iemand zal de hond uit moeten laten.. *dan is het wel even slikken dat je zo'n grote lompe hond hebt*
    Net maar flink rondje gelopen en hij slaapt nu gelukkig. Dus vanavond voor het eten nog ff snel en dan mag mijn man het doen als hij thuiskomt.. *ook sneu he..*

Mja, wat te eten.. dat is altijd gedoe als ik alleen ben, dan wordt het al niks...

Ik ga terug de tuin in, had geen zin om laptop te verhuizen! Fijne dag nog!!

*ga nog ff in buikjestopic kijken*

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Hier alleen nog maar positieve dingen gehad gelukkig. (of ik zie het niet whahaha, kan ook)
    Ludora had volgens mij laatst vervelende ervaring met groepje jongeren dacht ik

3. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Sam: Rondleiding is vanuit onze zwangerschapscursus.
    Ben vorig jaar al op verloskamers geweest (bevalling zusje) maar tis altijd leuk om even te kijken + ze gaan ook uitleggen waar je kindje heen gaat als het niet zo goed gaat enz.enz.

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Child: ahh ok, ben er zelf ook al eens binnen geweest, bij geboorte van mijn broertje. Ik wou per see kijken :) Mja dat is al ruim 10 jaar geleden hahaa

Mja zkh is zkh, dus witte kamers en kaal.. Kan me ook niks schelen eigenlijk.. Maar dacht misschien hoort het erbij..

Ow ja, over opmerkingen, mwah nee eigenlijk geen last van. Wel leuk is dat als je bij de bios in de rij staat voor de toiletten die dames die daar werken je erdoorheen loodsen om als 1e aan de beurt te zijn. Kon ik zo om lachen, en was erg fijn! Want ophouden doet auww!

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

hmmm misschien omdat ik er vrij jong uitzie? Mensen zijn ook altijd erg verbaasd. Terwijl ik 25 ben, op zich niet piepjong meer toch?

Sam4hope: nee dat lijkt me niet prettig haha, maar met andere broeken ook niet. En op zich is vruchtwater toch als t goed is kleurloos (tenzij baby heeft gepoept)?

Hier hebben ze leuke ziekenhuiskamers, geen wit steriel gebeuren, maar een beetje sfeer. En elke kamer heeft een multimedia scherm waarop je kunt tv kijken, internetten, skypen en bellen.

6. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Goedemiddag :)

Heerlijk weer, heb mij gewaagd aan een wandeling. Krijg gelijk al zomerkriebels en zie mezelf al wandelen met de kleine :D Intake kraamzorg net gehad 2 aardige dames. Ik krijg straks 59 uur, 10 uur extra door mijn klachten. Helaas moet ik dus wel klossen nemen, met een matras verhogen kwam niet meer voor zeiden ze. Ze waren heel volhoudend dus ik moet er maar aan geloven en klossen nemen, hopelijk overleeft het bed het.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hihi Elies hier kijken mensen altijd eerst naar mn zoontje van 2 en dan naar m'n buik, dan fronsen ze even verbaasd of zoiets en dan kijken ze pas naar mn gezicht hahaha. Ik ben 26, maar zie er schijnbaar wel jong uit. Moest een paar weken geleden bij het kopen van sigaretten voor mn man zelfs mn ID laten zien :D Toen had ik mn zoontje niet bij me, anders hadden ze dat zeker niet gevraagd. Als mn zoontje erbij is vragen ze in supermarkten ook altijd of ik zegeltjes spaar en dan mevrouw erachter, als hij er niet bij is vragen ze dat niet hahahahaha :D

Hier een formulier van UWV binnengekregen voor mn WAZO.. er staat dat ik dat 6 of 4 weken voor mn uitgerekende datum kan laten ingaan. Ik was in de veronderstelling dat ik persé 6 weken moest vanwege mn ziektewet.. zit nou al een kwartier op de UWV site te zoeken maar kan er niks over vinden.. iemand hier die het weet?

Want zou natuurlijk wel ideaal zijn, 4 weken van te voren betekent pas 2 weken later in de WW komen.. en dus 2 weken langer 100% ipv 70%.

Zkh rondleiding: viel me bij de eerste op hoeveel er eigenlijk te zien is, ik was bijvoorbeeld erg verbaasd over verloskamers met privé badkamer, sfeerlicht en tv/radio.

Vluchttas: hier nog steeds niet. Ga morgen maar weer eens een lading kinderkleertjes wassen, die heb ik ook nog steeds niet gewassen. Ben bij de eerste lading witte was blijven hangen. Ach, als het goed is heb ik nog tijd zat.

Ochtendjas en slippers zou ik niet meenemen hoor, of je moet van te voren weten dat je meerdere dagen moet blijven. Vorige keer moest ik na de geboorte nog 30 uur blijven en toen liep ik gewoon op sokken rond en in een pyjamabroek + t shirt.. volgens mij heeft mn man toen wel slippers meegebracht voor onder de douche. Die mocht toch niet blijven, dus die kon gemakkelijk nog wat dingen ophalen.

Hier gaat zoontje vanavond bij mn moeder slapen ivm de zkh rondleiding vanavond. Ik kijk er zoooooo naar uit om morgenochtend gewoon lekker uit te slapen en rustig aan te doen. Echt hemels, douchen en naar de wc zonder pottenkijkers en even alleen aan mezelf denken! Kinderen zijn leuk hoor maar soms..

8. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Dribel, wat vervelend dat je die klachten hebt. Fijn dat de brace wat helpt. Zal het na de bevalling verdwijnen?

@Zeeman, heb daar ook wat dingen voor de baby gekocht, niks mis mee toch ;)

@ 77wonder2, welkom.

@ Vluchttas, moet ik maar eens aan beginnen. Alleen wil ik nog wat makkelijke kledingen daarvoor kopen.

@Mannen met nesteldrang, de mijne is ook dagelijks in de weer omdat ik het niet kan doen. Hij is sowieso netjes maar nu extra. Ik vind het wel fijn zo kom in niet in de verleiding om het zelf te doen.

@Rondleiding ziekenhuis, hier ook afgelopen week de kraamkamers gezien. Het was wit, saai en ziekenhuisachtig.

@Child, fijn dat de kast nu in orde is kun je lekker inruimen. Wel raar idd dat ze verwachten dat men die gaten niet gebruikt.

@Opmerkingen, hier helaas een slechte ervaring werd er verdrietig en boos van. Een stel bouwvakkers deed een eend na toen ik langsliep :( Door de pijn sleep ik met 1 been en waggel ik.

@BB, nu bij de controle. Je mag best aangeven dat je het niet trekt hoor heb ik al meerdere malen gedaan. Heb de laatste keer in tranen de vk gebeld. Dat wil niet zeggen dat je wilt dat je kindjes al geboren worden. Ik denk dat we idd verlost zullen worden na de bevalling ;) Nog even volhouden meis.

@Financien, hier wel 2 inkomens maar geen superinkomens maar we redden het wel.

@ Miekr,ik heb de bruine ijzertabletten, moet zeggen dat ik vorige jaar de rode had en daar kreeg ik geen maagpijn van. Leker genieten van het weer met je boys ;)

@Sam, vervelend dat je een slechte dag hebt. Rustig doen zover het kan. Even afzien zo met de hond uitlaten.

9. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Toevallig hierover gebeld laats en ik mocht de datum kiezen dus 4 of 6 weken vooraf.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dank je voor je snelle antwoord Cullen! Dat zei de jongen die ik sprak bij de aanvraag ook, maar ik dacht (lekker dom van mij) dat hij gewoon niet wist dat ik in de ziektewet zat.

Ik kan ook nergens op de site of in de foldertjes vinden dat het 6 weken moet zijn... 2 jaar geleden moest ik wel voor 6 weken van te voren kiezen maar ja toen had ik nog een werkgever en zat ik enkel gedeeltelijk in de ziektewet, dat zal het verschil wel zijn dan.

Fijn! Dan ga ik natuurlijk 4 weken invullen. Bedankt!

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Sorry toch nog even terugkomend op dat uwv verhaal.. want nu vond ik dit:

Uw Ziektewet-uitkering stopt 6 weken vóór de uitgerekende datum. Dan begint uw zwangerschapsverlof en krijgt u vanaf dan een zwangerschapsuitkering voor minimaal 16 weken. De zwangerschapsuitkering is 100% van uw dagloon.

Heb net nog even gebeld en deze jongen zei dat het 6 weken van te voren moet ingaan omdat ik ziek ben ten gevolge van de zwangerschap.

Hmm snap er nu niks meer van, ik ga wel ff naar het UWV gedeelte op deze site :)

12. 77wonder2

77wonder2 Lid

14 sep 2011
    74
    0
    0
    NULL
    omgeving zwolle
    lees dat er veel van jullie zijn met geld problemen helaas wij ook.

zijn jullie soms ook zo moe dat je haast niet uit je handen kan krjigen. soms is zoon lief me te druk pfff vind ik gewoon erg.

13. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Daro: haha ja dat zal mij misschien ook wel gebeuren straks! Leuk dat je naar de rondleiding gaat, gaat je man nog mee?
    En even lekker een nachtje/ochtendje voor jezelf, heerlijk!

Mannen met nesteldrang (had ik ff gemist??): heeft hij zeker erg gehad, nu alles in de babykamer klaar is, wordt dat weer minder. Maar als er bezoek komt, doet hij goed zijn best om het netjes te hebben.

77wonder2: welkom nog! Ik ben wel moe, vooral zo rond een uur of 4 op mijn werk, pffff geen zin meer! Savonds knap ik meestal weer op.

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    daro; indd 6weken vooraf. Omdat je in zw zit mag je dat dan niet kiezen. Is wat mij altijd verteld is (en vind ik ook wel zo logische)

ben benieuwd wat ze tegen jou van deze site zeggen. Tegen mij is dat bovenstaande gezegd:)

@all:

hier (ondanks de pijn) een trotse mama!! :D

Alles is goed met de twins, ze zijn nu 1756 en 1875 gram! Was volgens de gyn een heel mooi gewicht. Ze hebben nog voldoende vruchtwater, de ruimte werd nu wat minder.

De ribben pijn is niks aan te doen en komt doordat de bovenste daar met het hoofdje ligt en geen kant op kan omdat de onderste er tegen aan ligt met de billen... Dus vandaar constant die pijn. Gyn zei normaal kan dat verschuiven maar doordat de billen er nu tegen aan drukken kan t niet weg. (fijn!)

Ook de misselijkheid en t spugen zal niet weg gaan zolang de bovenste zo hoog blijft liggen, die ligt namelijk met het lichaampje heerlijk erboven op.

a.s. maandag al afspraak bij CWZ (eigen zh) helaas niet met mijn eigen gyn die zat hele week vol. En dan vanaf woensdag mag ik daar bevallen.... dus nog ff 6/7 daagjes duimennnnn en me rustig houden.

Ik mag alles wel al weer gaan opbouwen ook mag ik weer gaan autorijden en met hond kleine stukjes lopen. Maar dit hebben we besloten pas vanaf de 32 weken te doen zodat we geen risico lopen om alsnog naar radboud te moeten...;)

zo heel verhaal hahaa...

15. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Dat is gek Daro ik heb voor 4 weken gekozen en zit in de ziektewet:(

16. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Wat fijn BB, ik snap dat je heel trots bent. Dat mag ook. Die 6 dagen ga je reden hoor;) Wij tellen mee. En lekker dat je dan straks wat meer mag doen zonder in de stress te schieten.

17. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Dames hoeveel hydrofieledoeken hebben jullie? Ik heb er nu 18 maar wil nog een pak bijkopen is dat nodig? Pak van de hema met 6 stuks. En hoeveel monddoekjes, badcapes, lakentjes (wieg,ledikant), dekentjes, hydrofiele washandjes hebben jullie. Ervaren mama's hoeveel is een must?

Hier goed op dreef al sinds gister bezig met wassen. Vandaag alle doeken gewassen :D

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    BB inderdaad alle reden om trots te zijn op je twins en die laatste 6/7 dagen ga je redden!!

Elies: ja tuurlijk gaat ie mee, hij heeft ook weinig keus :) Ik vraag niet veel maar soms houd ik wel mn poot stijf. Hij werkt deze week wel 65 uur dus van harte gaat het niet, maar ja geven en nemen hé..

Cullen: ik vermoed dat er een verschil zit tussen in de ziektewet zitten en dan zwanger raken (waar dat stukje wat ik plakte over ging) en in de ziektewet komen vanwege je zwangerschap. Maar toch zei die jongen aan de telefoon dat ik omdat ik vanwege zwangerschapsklachten in de ziektewet ben beland, moet kiezen voor 6 weken. Is jouw aanvraag al geaccepteerd? En had jij een werkgever voor je in de ziektewet kwam? Misschien zit m daar het verschil in, ik zat in de ww. Hoe dan ook, ik begrijp m niet meer en heb behoefte aan een antwoord zwart op wit. Ik laat je wel weten wat ze zeggen :)

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    18 hydrofielen is genoeg hoor. Ik heb er ook zoiets. Bijkopen kan altijd nog maar ik zou het nu even niet doen!

Monddoekjes gebruikte ik amper (gebruikte overal hydrofielen voor). Ik heb er denk ik 5 ofzo?
    Badcapes: heb ik er maar 1 van, gebruikte ik ook amper. Volgens mij wordt 2 of 3 aangeraden?
    Lakens en dekens: Ze zeggen 3, dan heb je altijd 1 op het bed, 1 in de kast en 1 in de was. Ik heb het gered met 2 dekentjes voor het ledikant en 1 voor de wieg en nog nooit misgegrepen. Lakens had ik er 2 van.
    Hydrofiele washandjes: heb ik nu 6 nieuwe gekocht voor de baby. Voor mn oudste denk ik ook dat ik er 6 had, maar die heb ik al heel snel niet meer gebruikt waar ze voor bedoeld waren. Ik vond ze wel erg handig als poetsdoek :)

20. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    heet iemand van jullie jetski op marktplaats???

Deel Deze Pagina