mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik haal nu trouwens 2 verhalen door elkaar.
    (van Trotsemams en Miekr)
    @Trotsemams: Jij kreeg toch sowieso keizersnede?
    Ik las gister iets over sec.op. en dacht: O mooi, ze heeft keizersnee voor elkaar... maar die kreeg je al toch? Waarom heb je sec.op aangevraagd?

(zal wel iets gemist hebben....;))

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik sta ook stil..buik lijkt zelfs iets kleiner ;) Mss is beebje ingedaald,m`n buik zat echt zo hoog en nu heel laag.Heel anders,best apart.
    Hier wel nog groeispurten aan het eind,maar wanneer ongeveer durf ik niet meer zo te zeggen :cool:

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Minkie86: ja echt leuk dat wassen! Net alvast 1 pakje bij C&A gekocht in maat 50.

BB: wat goed dat alles goed is en dat je geen suiker hebt! Leuk hoor dat ze nu al konden zien dat de kleine veel haartjes heeft. Wat heerlijk dat je man zo meehelpt en je moeder ook.

Rompertjes zeeman: aha dan ga ik er vanuit dat ze in de kleine maten gewoon goed zijn. Mocht t toch niet goed blijven dan kan mijn man wel even wat bij de hema halen.

Bloem18: haha ja dat kan natuurlijk ook! Ik vind met haar ook mooier, maar wacht rustig af.

Vluchttas: is nog steeds niet compleet hier, ga volgende week zorgen dat hij helemaal klaar staat.

Net belden ze van de verloskundigenpraktijk, kreeg even de schrik (vorige keer hebben ze geprikt op resus dus dacht dat ze belden dat er antistoffen waren!!), maar was alleen om afspraak te verzetten pfiew!

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Klopt,ik kreeg ook hier in het ziekenhuis een keizersnede.Maak me alleen veel zorgen over beeb (ligt al 5 weken voor op groei)..en dat in combi met geschiedenis van zoon (woog 11 pond bij geboorte en had erg veel last van zijn gewicht).Zoon heeft erg lang nodig gehad om te herstellen (ruim 1 jaar).
    Hoe dan ook,de gyn hier wil lang wachten met de ks...ondanks mijn grote zorgen (die neemt hij totaal niet serieus).

Daarom een second opinion in het ziekenhuis waar zoon en ik na de bevalling naar overgeplaatst zijn omdat zoon naar de nicu moest.
    Daar is wel goed geluisterd naar mijn verhaal,gyn begrijpt mijn angsten en vind ze ook reeel.Hij wil wel graag eerst overleggen met collega`s en de neonatoloog.Dat vinden wij juist prima,het is nu eenmaal niet een standaard situatie.
    Het feit dat meer deskundige gaan oordelen geeft mij iig een gerust gevoel.Wat het besluit dan ook zal zijn,dan weten we iig dat het een goed doordacht besluit is.

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Okay, heel begrijpelijk.
    Wat lijkt me dat vervelend zeg, dat hij zo'n last van zn gewicht heeft gehad.
    En 11 pond..pieuw...

Ben benieuwd wat uit overleg komt. Wanneer hoor je er meer van?

6. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Child,dat was ook echt heftig.Je zag het ook aan hem,het zat hem echt in de weg.
    Tijdens de zwangerschap van zoon gaf ik bij de gyn heel vaak aan dat ik me zorgen maakte,omdat ik gewoon voelde dat zoon heel groot en sterk was.Heb meerdere malen aangegeven dat ik dacht dat mijn lichaam de bevalling niet aan zou kunnen.
    Dat werd niet serieus genomen...werd een beetje afgedaan als overbezorgde moeder.Kreeg wel extra groeiecho`s en die de schatting was dat zoon 8 a 9 pond zou zijn.
    En nu neemt dezelfde gyn me niet serieus (eerder in de zwangerschap wel overigens,toen ik aangaf dat deze beeb met 24 weken al zo groot en sterk was kreeg ik gelijk een groeiecho.Daar kwam toen uit 5 weken voorsprong.Dat zou de gyn toch aan het denken moeten zetten,als een moeder het toch iedere keer juist blijkt te hebben).

Maar goed,toen vertrouwde we op de gyn.Nu weten we inmiddels wel beter en kan ik niet blindelings vertrouwen op het advies van de gyn hier.
    Volgende week donderdag weer een afspraak bij de andere gyn,dan horen we wat hun advies is.

7. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Trotsemams, Ben heel benieuwd wat er volgende week donderdag gezegd word. Wel raar dat jouw groei-echo's zo afweken met werkelijkheid, je hoort het vaker. (erg vervelend, wat is het nut nog van zo'n echo dan he?)
    En moedergevoel zou inderdaad goed moeten zijn lijkt mij.

Hoewel ik daar bij mij over twijfel.. Ze hebben het over groter kindje (liep volgens laatste echo week voor, (vast weinig in jouw ogen:p;)) maar ik voel juist geen groot/sterk kindje... Maar ligt wel elke x diep naar binnen, af en toe is hele buik weg. Dus zit de rest bij mijn rug ofzo????
    Ik heb volgende week donderdag ook afspraak. Dan voor weer een echo, zodat ze goede vergelijking met laatste echo kunnen maken om te kijken of het echt een groter kindje wordt...
    Spannend

8. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    heb ff nieuw onderwerp in de club geopend

vond het niet zo'n fijn onderwerp om hier te plaatsen dus als jullie in de club willen reageren zou ik dat fijn vinden.

thanks

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ilonka, ben ff gaan kijken!!

Vluchttas, hier nog niet mee bezig eigenlijk. Moet die nu al klaar staan?

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    ik heb ook helemaal geen vluchttas gereed, nog niet eens aan begonnen, moet toch pas met 36 weken?

11. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ooooo, ik moet ook niet die verhalen lezen bij 'kraamweek' over wat voor rare dingen bezoek kan doen :$:(

12. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hoe verder in je zwangerschap hoe moeilijker ze het kunnen meten,dus tja..het zegt niet altijd iets.Bij mij zijn vorige keer meerdere verkeerde inschattingen gemaakt,dus ik ben erg blij dat ik in het ander ziekenhuis terecht kon en serieus genomen werd.
    Spannend is het zeker!

Kan goed dat je beebje tegen de rugwand aanzit.Goed dat ze nog een keer een echo gaan maken.Mss is het bij een weekje voorsprong gebleven,zou mooi zijn ;)

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Vluchttas: Ik ben em langzamerhand aan het inpakken. Officieel inderdaad met 35/36 week hoeft ie pas klaar te staan maar las ook hier van iemand (BB?) dat t erg vervelend is voor partner om tas in te pakken als jij in ziekenhuis komt te liggen plotseling. Mn man zal alles wel weten te vinden, maar tis toch lekkerder als het klaar ligt....

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    whaha,wat heb je gelezen?? Mss wel goed om te lezen,dan ben je juist voorbereid.Mij overviel het nogal eens waardoor ik echt met een bek vol tanden zat;)

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Whaha, waar staat dat dan?:D

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Vluchttas hier ook nog niet hoor, moet idd pas bij 36 weken en ga ik ook echt pas tegen die tijd doen.. ik ben nog in de fase van spulletjes kopen en ga ook pas wassen als het een beetje lente wordt. Maar wel logisch dat bb wel al een vluchttas klaar heeft.

Verder moest ik erg lachen om babies met haarbanden die op paaseieren lijken, exactly my thoughts :) Hier zou het juist gek zijn als de baby erg blond of kaal is, met een Marokkaanse papa.

Rompertjes van de zeeman vind ik juist erg fijn! Maar ik ben dan ook één van de weinige mama's in Nederland die geen fan is van Hema babyspul :) Past gewoon allemaal net niet mooi bij mn manneke..

17. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ze raden aan om het vanaf 36/37 weken te doen, maar je weet toch nooit wanneer het komt? Zijn genoeg verhalen van veel te vroeg bevallen of andere complicaties waardoor je ineens naar t ziekenhuis moet. Dan kan je het maar beter klaar hebben staan dan dat je op dat moment nog moet stressen.

Zo is mijn idee erover, dus ik zet m lekker vast klaar, geeft weer rust in de tent!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dat is zeker zo!! Toen mn zoontje met 2,5 week opgenomen werd in het ziekenhuis (en ik dus ook) moest mn man wat spullen op gaan halen.. nou hij kwam echt met hele rare dingen aanzetten, zó totaal niet wat ik gevraagd had :D En hij was ook van alles vergeten, had niet eens een tandenborstel ingepakt :$

Dus zelf doen is zeker aan te raden al zijn niet alle mannen zoals die van mij natuurlijk :p

19. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Tinie: nu ben ik ook wel benieuwd, ga ff kijken!

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ja heb je veel gekkigheid gehad dan?

Ik ben benieuwd. Ik kan zo niemand bedenken waarvan ik gekke dingen kan verwachten in kraamweek. Enige waar ik klein beetje bang voor ben is dat schoonmoeder over-enthousiast gaat zijn.... (en wonen vlakbij, dus ook veel bezoek???) maar ik moet het maar afwachten.
    Als het me te ver gaat, heb ik mond op goede plek zitten, hoop alleen dat ik dat dan nog heb en geen last heb van hormonen:D

Deel Deze Pagina