Jij bent de baas! Goed dat je het zegt, ik ga eens kijken naar zo'n zijligkussen. Sowieso 'mogen' kindjes de eerste week toch op hun zij liggen? Volgens mij 'moest' ik mn zoontje na een week pas op zn rug gaan leggen. Dus de kraamhulp heeft daar niet zoveel over te zeggen, tegen de tijd dat je anders beslist dan zij adviseert is ze toch al weg Zoontje had een behoorlijk afgeplat achterhoofdje vanwege het op zn rug liggen, kreeg zelfs een kale plek in zn haar En bij het cb telkens gezeur over een voorkeursligging voorkomen.. da's allemaal zo tegen mijn moederinstict ingegaan.. ik vind het op de zij liggen veel natuurlijker. Als baby heb ik zelf ook altijd op mn zij gelegen. Wel afgewisseld op links en rechts natuurlijk, en met een opgerolde handdoek in mn rug. Mn man in Marokko net zo. Vanaf het moment dat mn zoontje kon draaien (4,5 mnd) slaapt ie op zn buik, vaak met zn knietjes opgetrokken en zn beentjes gekruist. Waarschijnlijk lag ie zo ook in mn baarmoeder. Nu slaapt ie nog steeds zo.. waardoor ik me wel heb afgevraagd of het nou wel zo handig was om hem op zn rug te leggen telkens, schijnbaar vond ie dat helemaal niet fijn.. hij sliep ook erg onrustig, altijd met zn armen aan het wapperen en veel huilen.. maar ja hem eerder op zn zij of buik leggen is toen niet eens in me opgekomen, als new born mama hield ik me natuurlijk aan alle adviezen. Nu heb ik wat meer vertrouwen in mn eigen moedergevoel.. maar ingaan tegen adviezen blijft toch eng hoor!
Ik ga denk ik ook voor de zijligging, heb nu al van een aantal moeders dat advies gekregen. Waarvan een aantal met een uk met een helmpje....
Luieremmer. bij mijn zoon hadden wij een gewone het stonk altijd ondanks zakjes om de dag zak verschonen. gezegd zodra ik zwanger ben wil ik zo ander deze dan ook direct gekocht en gebruik hem nu al heerlijk geen geur gewone zakken erin 1 week en dan legen. echt een aanrader.
had m van de week bij hema gehaald voor 7,50 (heel veel nachtmode/joggingbroeken), weet niet of ze er nog zijn... Maat is S t/m XL.
@ iedereen die reageerde op de broek/buik: thanks Child: hopelijk zal de uitslag straks goed zijn en heb je geen suiker. 77wonder: welke heb je nu??? Ik kom er niet helemaal uit in je tekst... Rug/zijligging: heb ff gekeken in map van kraamzorg, hier zeggen ze op de rug leggen met hoofdje afwisselend naar links en naar rechts gedraaid. hmmm. ik zal eens met mijn moeder over hebben, hoe zij dat destijds deed (4 kids en nooit helmpje gehad, dus genoeg ervaring dacht ik zo). Net weer zo'n achterlijke opmerking gehad, ging een raketje kopen bij een snackbar. Zegt die vent: zoo hij heeft flink raak schoten he! Nog voordat ik wat kon zeggen, zei hij er achteraan: sorry dat had ik niet moeten zeggen, kan eigenlijk niet he. Sjongejonge, echt asociaal!
Goede middag allemaal, Ik heb alles even bij gelezen, ik vind het erg fijn dat mensen mijn vragen beantwoorden... Voor mij ook heel leerzaam of wat nieuwsgierigheid... Dat mag toch gezegd worden Hebben jullie btw 's nachts weleens een enorme steek bij schaamstreek, echt van korte duur (alsof je door een wesp geprikt wordt).... Hoe scheren jullie? laat je dat door vriend/ man doen? doe je het met spiegel of op gevoel? Hoe gaan jullie dat rondom bevalling doen (kort, kaal of laten staan?)? Wat wordt er geadviseerd? @Luieremmers: ik heb gewoon twee goedkope luieremmers, just in case... Ik weet niet of ik ze ga gebruiken, maar altijd handig als je ze binnen hand bereik heb. @lekker weer: Ik zat net eerlijk in de tuin van het zonnetje te genieten, alleen jammer dat de zon snel uit onze tuin verdwijnt... Dan kan ik wel op onze bankje voor gaan zitten, maar dan zit ook iedereen naar je te kijken... Daar heb ik geen zin in... @Child: Fijn dat alles goed was. @ Daro: Beterschap voor zoonlief. @Elies25: Wat een mooie buik... Wees er maar trots op. Die opmerking, tjs aan de ene kant kan ik er wel om lachen maar anderzijds denk ik waarom mensen vaak opmerkingen willen maken als iemand zwanger of dik is... Waarom?
Sefanja Steken bij de schaam streek heb ik regelmatig. Echt zo,n felle steek. Ik heb het ook af en toe als ik na het fietsen van het zadel afstap. Betreft het scheren. Vanmorgen nog gedaan en tja down under gebeurd dat nu maar op gevoel. Want met die buik zie ik niks meer.
@Steken Alleen aan de zijkant, m'n banden. (nog) niet in schaamstreek... Maar daar zitten toch ook banden/spieren/pezen? @Scheren Gaat sinds deze week echt niet meer, alleen op gevoel. Ga denk ik laten harsen, blijft het ook langer weg. En anders vraag ik vriendlief te helpen @Elies mooie buik, ga zo ook voor die broeken kijken!
steken ook, ik merk dat het vooral is als ik te snel iets wil doen... In bed met omdraaien bijvoorbeeld, of snel van bank opstaan... AUWIE!!! ik was net met mijn meoder naar dorp toe, man voel me net een bezienswaardigheid hihi.... ongemakkelijk soms was net in de tuin (helaas geen zon in tuin nu) in hangmat gaan liggen... MMM lekker.... maar kwam er amper uit hihi...
dag meiden, ik zag een mooie buik voorbij komen... die trok mijn aandacht meer dan de broek Wel een goed idee om ook even naar broeken te kijken. slapen; ben ik nog niet over uit. Ik ben ook benieuwd naar de voorkeur(en) van de kleine. luieremmer, hier komen dr twee; 1 voor de katoenen en 1 voor de wegwerp. De katoenen wordt wel een goed afsluitbare, de wegwerp weet ik nog niet. En idd, zakjes van de Action! steken: vooral in mijn lies. Net werd ik ook weer geprikt. En nu komt het ook weer wat vaker voor als ik opsta dat ik steken in de bm voel. scheren gaat ook op gevoel. Al sla ik vast heel veel over, ik wordt gek van de jeuk als het te lang wordt! ik wordt op straat veel aangestaard. Zal ook wel even een fotootje plaatsen want mijn buik is weer erg gegroeid (borsten ook) en weer ronder... Verder vandaag weer stage gehad en mijn beoordeling binnen. Ik heb net an een 7 en nog wat puntjes waar ik komende week aan kan werken voor de laatste beoordeling.
ja, ben erg tevreden over mijn cijfer hoor! Hij dacht aan een 6.5 maar mag alleen hele cijfers geven, dus ik was erg blij dat hij het afrondde naar boven
ludora ik heb 9 hydrofiel luiers en dat was volgens kraamzorg genoeg omdat het buiten flink droogt in mei en sterkte vandaag al denk ik dat je al geweest bent naar het graf van je vader. heitje hopelijk draait de kleine gauw weer!! essie veel plezier op texel!! child heb ik wat gemist.. moet je in het zh dan? daro lekker een prductief dagje dus miekr haha een man met nesteldrang.. geweldig!! skaya en hadden ze alle prducten bij kv? bb het werken word nu ook wel zwaarder hoor!! last van de hitte enorm!! gisteren zelfs naar geworden op mn werk.. sefanja ik doe het scheren op gevoel.. vriendlief vind het eng om te doen XD nijntje gefeliciteerd met je cijfer!! hier ziek.. loop te snotteren en hoesten en voel me zo beroerd!! uk is gelukkig wel lekker aanwezig.. vanavond een bruiloft van vrienden.. ga er wel ffies heen ben wel benieuwd naar dr jurk en ik heb dr nagels gedaan dus wil ffies kijken of alles nog goed zit aangezien ze alleen nagellak wou en geen gel..
AAAHHH ik ben t weer kwijt... Dus poging, sorry als ik iets belangrijks over sla... Nijntje, mooi toch!! Proficiat!! Buik mooi!! Broek, misschien voor na de bevalling wel handig en mooi. Maar momenteel kan ik onder mijn buik echt niets hebben!! Scheren, nou al eventjes dat dat zelf niet echt goed meer lukt Ik doe maar wat op gevoel. Normaal heb ik geheel kaal, maar nu is mijn motto, bikinilijn proberen netjes te houden. Dan valt t niet zo op als ik een stukje vergeet !! Mijn zus komt volgende week mijn onderbenen harsen. Daar kan ook ook al even niet meer bij, alleen met mesje, maar t groeit mij te snel met alleen mesje scheeren. Wij hebben 11 april een buikenshoot, en dan laat ik me wel even goed inspecteren door manlief. Luieremmer, ik heb er een van TommieTippie, navullingen van de Kruidvat. Lijkt mij gewoon fijn dat je niet iedere keer naar buiten hoeft. Vooral omdat ik er toch ergens rekening mee hou dat ik me misschien echt niet goed voel na de bevalling (reumapiek ed) Euh verder, mijn mama is klaar met de bekleding van het wiegje, net gewassen, en het matrasje is ook binnen. Morgen even alles strijken en dan zal ik een foto maken, vind t zo schattig!! Verder moeeeeeeee. Gaap.... Lig er vroeg in....
ludora.. ja doe mn best.. ben wel blij als die 2 weken straks om zijn en ik kan genieten van mn verlof!! net gehoord mn moedertje heeft hartritme stoornissen binnenkort fietstest en inspanningstest
hier vandaag even lekker met manlief geshopt een deel uitgegeven van het geld dat we met ons huwlijk hebben gekregn dus we zijn helemaal blij en we hebben inmiddels ook alles voor de baby dus dat is ook super!!
@nijntje81: mooi cijfer meid... @Pris: zoals Ludora zegt, let wel goed op jezelf... Wat gaan jullie vanavond doen. Wij gaan naar vrienden, vriendin is 10 weken korter zwanger... Ik maak het niet laat...
War zijn die flanellen luiers voor??? Heb alleen de katoenen. Ook ik wordt nagekeken op straat??? En zoooooo groot en rond ben ik niet. Denk dat de mensen het mooi vinden ofzo? Gelukkig geen nare opmerkingen