Goedemorgen. Ik zal ook wat minder reageren want heb ook erg last van ribben links. Gisterochtend is het mis gegaan. Tijdens het afdrogen heb ik een verkeerde beweging gemaakt waardoor ik nu nauwelijks mobiel ben. Met veel moeite kan ik uit bed komen en naar toilet gaan. Trap lopen gaat voetje voor voetje. Oftewel doe er lang over voordat ik beneden ben. Zolang ik stil lig heb ik er het minst last van. Manlief zorgt goed voor me. Is nu wel naar het werk want er moet toch geld binnen komen. Maar zodra er iets is dan mag ik hem bellen en komt ie naar huis toe. Mijn verlof is dus 1 dag eerder ingegaan. Wel jammer, maar als ik van de week weer mobieler ben.... dan ga ik nog even op bezoek om gedag te zeggen. Ik wil snoepen, maar mag dat helaas niet. Dus genieten jullie extra voor mij?
Pearl,ai dat is balen zeg Lief dat je mannetje zo zorgzaam is! Ik doe met je mee snoeploos zijn Gaat het wel beter met je suikers nu?
*wil ook paaseitjes* Pearl, wat vervelend! Ben je ook onderuit gegaan of is het alleen een spier? Pfft Pat, ook al van die rotnachten... Sterkte.. Trotsemams, beterschap! Hou je in de gaten dat het geen longontsteking wordt?? Draakje, zal zo es ff in club kijken. Hier, snot en snotverkouden... Kan niet normaal meer ademen. Net nu ik nog zoveel wil doen. Heb hoofdpijn en word s nachts elk (half) uur wakker met een volle kop en een harde buik. Voel beeb nu ook niet, net als gistermorgen. Straks maar ff wat eten om hem wakker te schudden. Vraag me toch af of het allemaal wel goed gaat maar de vk zegt van wel..... Hoop zo dat ik me volgende week beter voel, moet nog een aantal dingen doen die eigenlijk niet kunnen wachten (vluchtkoffer inpakken, beddengoed maken voor wieg, etc...)
Oei wat mindere berichten mbt gezondheid en mobiliteit, sterkte allemaal! Pearl, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Ik begrijp niet zo goed wat je klachten precies zijn (spier verrekt ofzo?) maar ik hoop dat de pijn snel minder wordt. Yupgup: misschien even een neusspray halen die je mag gebruiken in de zwschap? Lijkt me niet prettig om nu zo moeilijk te kunnen ademen, ik ben helemaal niet verkouden maar al buiten adem als ik een klein stukje loop.. dus met een dichte neus erbij lijkt dat me niet prettig. Koninginnedag: sla ik over dit jaar hoor, ik zie mezelf nog niet hoogzwanger rondhobbelen op de vrijmarkt.. Snoepen: gek genoeg heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Ik heb alleen maar zin in komkommers, fruit en salades. Zal wel door het weer komen? Miekr: hopelijk is het bloeden opgehouden. Je zult wel vinden dat ik in herhaling val maar zou je echt niet even de gyn laten kijken? Hier heel erg slecht geslapen, veel pijn. Heb gisteravond gestofzuigd en gedweild en da's niet zo slim geweest. Moet ik ook niet doen maar ja ik ben eigenwijs.. Zometeen even naar de supermarkt lopen met zoontje en ik denk dat we de rest van de dag in de achtertuin te vinden zijn Gek hoor, als ik nog zou werken zou dit mn laatste werkweek zijn.. en nu zit ik gewoon alweer bijna 7 maanden thuis.. het leven kan raar lopen.
An1985: wat leuk zon babyshower! Balen dat je zo misselijk was! Daro: 2 plofkraken in dezelfde straat pfiew dat is niet niks! Enne rustig aan jij hoor. Bloem18: vervelend al die pijntjes, ben je al bij fysio geweest? Mooie kinderwagen trouwens! Tinie84: wat een leuk idee die mand! Skaya: bloeddruk of je suiker misschien? Ik heb het ook wel eens als ik te lang niet eet. Miekr: hoe gaat t nu met het bleodverlies? Slapen: hier weekend goed geslapen, maar vannacht weer om 5 uur wakker (eigenlijk dus 4 uur) en niet meer geslapen tot 7 uur pfff. Ben nu moe!! Ff kijken of ik de dag wel vol maak hoor, vanavond ook nog partneravond van de zwangerschapscursus en wil daar wel naartoe met mannetje. Vocht: benen omhoog als je op de bank zit/ligt savonds. Ook in bed kussen onde je voeten. Ik heb trouwens geen last van vocht in handen/voeten/enkels/gezicht. Maargoed, wat niet is, kan nog komen. Weer: ik vind het heerlijk, deze temperaturen en zonnetje mmmm. Voor mij hoeft het niet zo heet te zijn als in de zomer, hoop ook niet dat dat gebeurt zo in april/mei. Gister lekker op terrasje in zon gezeten! Wel beetje verbrand trouwens. Drinkende man: heb ik hier geen last van gelukkig, wij drinken geen alcohol. Zwangerschapsdementie: iemand daar last van? Ik merk het nu wel steeds meer. Zaterdag met boodschappen doen hele sleutelbos (bonuskaart) vergeten bij de kassa en kwamen we pas thuis achter, dus man weer terug met de auto. Geloofden ze niet dat hij bij mij hoorde (gebeurt zo vaak), dus ik die vrouw nog via de telefoon moeten overtuigen pfff. Verder had ik gister hele dag t idee dat kleine te rustig was. Bewoog wel, maar niet zo hevig. Tot ik savonds op de bank lag, een en al gestuiter en bulten in mijn buik. We hebben in een deuk gelegen, het ging maar door!
Zo ben weer bijgelezen! Een heerlijk weekend achter de rug, vol zon, verjaardagen en ijsjes eten Zoontje slaapt inmiddels en man is gelukkig weer beter en naar zijn werk. Vanmiddag lekker de stad in met zoontje, wil nog wat dingetjes halen voor de babykamer (mandjes voor in de commode voor sokjes/verzorgingsproducten enzo) en toch nog 1 stelletje maat 50. Ook nog even kijken voor mezelf, want na de bevalling zal er van shoppen waarschijnlijk niet zoveel terechtkomen, dus wil toch mijn zomerse kleding een beetje aanvullen. @Bier drinkende mannen, mijn man drinkt elke dag 1 of 2 biertjes, maar dus nooit zoveel dat rijden een probleem is. Van mij mag hij dus blijven drinken tijdens de zwangerschap, ik drink dan gezellig een 0% biertje met hem mee @Paaseitjes, ze liggen nu voor me op tafel Voor zo lang het duurt natuurlijk, maar dat geklets over paaseitjes maakte me hongerig hihi. Verder geen commentaar op de meiden die aan de paaseitjes zitten, van alle zwangerschapskilo's zit er bij mij minstens 1 kilo paaseitjes aan @Pat, balen zeg van die vervelende nachten. Dat kun je er niet bijhebben.. Ik slaap zelf wel duidelijk lichter, maar daar blijft het dan wel bij. Succes bij de vk straks. @Trotsemams, beterschap! Een een drukke beeb is best gezellig @Pearl, vervelend dat je een verkeerde beweging hebt gemaakt en er zo'n last van hebt. En jammer dat je op je werk dan niet echt afscheid hebt kunnen nemen. Wie weet als je je weer wat beter voelt nog een keertje erheen. @Yupgup, ook beterschap. Niks aan zo verkouden zijn, vooral als je nog van alles wilt doen.. @Daro, hou die gezonde trek maar vast, is veel beter! Rustig aan en groot gelijk straks lekker de tuin in! @Elies, maar proberen overdag een beetje te rusten, want het is wel leuk om vanavond naar de partneravond te kunnen. En gisteren gelukkig kunnen genieten van het gestuiter van jullie kleine Nog een heel gedoe met de vergeten sleutelbos! Irritant he! @zwangerschapsdementie, poeh hou maar op.. ik lijk wel helemaal de kluts kwijt af en toe. Dan loop ik naar zolder en vraag me daar vervolgens af wat ik er ook al weer kwam doen..vreselijk. Keuzes maken kan ik ook al niet, zo gek.
Oja, over zwangerschapsdementie gesproken, nu vergeet ik helemaal wat te vragen aan de mama's die van hun 2e of 3e zwanger zijn.. Geven jullie je oudste ook een cadeautje na de bevalling, alsof de baby ook wat voor broer/zus heeft meegebracht? Zou dat leuk zijn, en zo ja wat? Ben een beetje aan het dubben hierover..
Minkie: ik zal hier de stretcher uitklappen op mn werk, ben benieuwd wat ze daarvan vinden Heb wel al gezegd dat ik niet weet of ik de dag volmaak, geen probleem. Ik vind het een heel leuk idee, een cadeau voor de andere kids!
Vandaag naar gyn in het CWZ geweest.... JEEEJ! Nog maar 2dagen! Alles is prima in orde, ze hebben het erg goed in mijn buik dus het lijkt er niet op dat ze snel al zullen komen. Word flink bewogen. Van de bovenste ligt het hoofdje en rugje helemaal in/op/tegen mijn ribben en dat zorgt ervoor dat ik veel al alleen maar kan liggen door de pijn. Bukken gaat daardoor niet meer. Mijn rug doet een plekje erg veel pijn, zitten/liggen lukt dan alleen met pittenzak die goed warm is. (gelukkig slaap ik snachts nog heerlijk!) Dat was volgens de gyn een zenuw/spiertje waar de kleine dan op/tegen ligt. ze bewegen beide goed, ik voel bijna de hele dag door van alles in mijn buik. OOk de hik hihi. Verder met vlagen flink misselijk weer/nog steeds. Dat zal helaas wel tot het einde gaan blijven. het word wel flink zwaarder nu... maar tis nog te doen! ((lees straks bij, eerst ff liggen net gegeten NU MISSELIJK!!!!!!!))
@Elies, oja haha je bent nog aan het werk Stretcher uitklappen is dan toch een tikkie vreemd natuurlijk @Bezigbijtje, wat super dat je kindjes het zo goed doen!! Nog 2 dagen, maar zo te lezen ga je dat gewoon redden!
het gaat stukken beter met mijn suikers. eigenlijk wilde ik vandaag weer een curve doen, maar dat sla ik even over ivm pijn. ik denk dat ik iets verrekt heb, maarja zeker weten doe ik het niet. Net naar toilet geweest om te ontlasten (sorry vies praatje), maar ook dat ging lastig. a. omdat het te stevig was en b. omdat ik moeite had met persen ivm pijn rib. Maar het is uiteindelijk gelukt. Ben weer opgelucht. Nu even aan het eten en dan ga ik weer even lekker op bed liggen en rib weer laten ontspannen. Misschien neem ik mijn borduurspullen wel mee op bed heb ik wat te doen zolang de tv nog niet is opgehangen (vanavond wel )
Fijn BB dat het zo goed gaat met je beebjes!!! Idd nog maar een paar daagjes en dan 32 weken!! Hier vandaag 32 weken, whoehoee! Sterkte voor de meiden met pijn en gesnotter! Meiden hebben jullie het soms ook zo benauwd? Heb het idee dat de kleine af en toe al flink tegen mn longen aandrukt?
Hoihoi, Zwangerschapsdementie, jah.... Erg irritant, ik sta normaal echt bekend als een lopende agenda. Ik onthoud altijd alles.... Dus ik heb er best last van. Alle kwakkelende meiden, baaaalen!! Rustig aan doen maar.... Pearl, balen van die ene dag zeg!!! en van de paaseitjes. Mijn uk houdt ook van paaseitjes (wordt ie erg wakker van ) Dus ja ik moet wel he Mijn man en ik drinken zeeeeeelden. Ik denk eens per jaar, een rose biertje als we thuis BBQ-en. Dus dat is gelukkig geen issue hier. Ik heb zelf nogal problemen met drank gebruik. (vader en ex vriendje waren verslaaft, zodoende heb ik erg veel nare dingen meegemaakt) Dus ik veroordeel denk ik erg snel. Vooral in jou situatie Miekr zou ik nog niet misschien accepteren dat hij nu zou drinken. (1 pilsje is iets anders als drinken overigens) Zelf slecht ter been, 2 jongens rondhobbelen, hoog zwanger en vaak bloedverlies en ook al een opname gehad..... Oh wat zou hij aan mij een verkeerde hebben. (zit me er nu al over op de vreten!!) Ik hoop dat ie zijn verstand snel vind Miekr!!! Stuitligging, ik weet het niet. Ik denk dat de billetjes boven liggen, maar t zou ook zijn hoofd kunnen zijn denk ik. Echt hard schoppen is er niet meer bij, het is meer woelen. Maar ik heb dadelijk een groeiecho, dus dan kunnen we em weer even zien. Heb wel gedroomt dat er iets niet goed was, dus ben best gespannen moet ik zeggen. Hoop dat de gyn ook nog tips heeft voor dat vocht vasthouden. Als ik mijn voeten nu zie (sporadisch ) dan zijn mijn enkels weg !! Ik mis inderdaad ook een heel aantal mei mama's. We zijn er helaas wel een paar verloren onderweg. Ik hoop alleen maar dat dat is omdat er geen puf is, en dat het met de ukjes allemaal wel goed gaat. BB Je gaat goed opweg naar je doel!!! Dadelijk duurt het inderdaad nog 5 weken!! Zou wel heel mooi zijn. Wel apart dat deze laatste weken dan zo'n gevecht hebben moeten zijn.... Ik heb al weer best wat gedaan vanmorgen, was opgevouwen vaatwasser in en uit geruimt, gestofzuigt (of stof gezogen? ) en een zooi administratie gedaan. Zo dat ruimt lekker op. Nu alleen vanmiddag nog boodschappen doen.... Daar zie ik dan weer wel tegenop... Maar ja alleen lukt het me gewoon niet meer helaas. En manlief werkt de komende 9 dagen aan een stuk door dus t moet. Ik meld me vandaag denk ik dus niet meer. Fijne dag!!
Hoi meiden, Van het weekend heb ik al lekker de babykleertjes en alle hydrofiele luiers ed. gewassen. Nu alleen nog strijken, haha. Verder nog maar 2 weekjes werken, begint al op te schieten! Sinds afgelopen week heeft de kleine een paar keer de hik gehad, wel grappig om te voelen! Sefanja, ben idd toch wel opgelucht nu de kleine niet meer in stuit ligt! Hopelijk blijft de kleine goed liggen Wat leuk dat je een babyshower hebt gehad! Essiee, lekker weer gehad in Texel denk ik? Was het leuk verder? Miffy, heb je een mooie dag gehad vorige week? Heb niet helemaal teruggelezen.. Miekr, 2de box gekocht, wel handig idd! An, leuk dat je een babyshower hebt gehad! Heitjekarweitje, leuk dat jullie een eigen winkeltje hebben geopend! Volgens mijn vk kunnen kindjes nog tot een week of 35/36 draaien. Hopelijk dat de kleine nog goed gaat liggen! Child, leuk dat jullie de geboortekaartjes hebben uitgezocht! LiLaLief, wat leuk om te lezen dat je weer zwanger bent!! Gefeliciteerd! Pearl, dat is balen zeg van je ribben!
Vanmorgen naar vlos geweest, bloeddruk was goed alleen ijzer nog te laag en heb nu het advies om roosvicee of floradix te gaan halen. Zal wel floradix worden want roosvicee is niet te pruimen. Wat is eigenlijk het risico van te laag HB?? Vergeten te vragen en kan het ook niet snel terug vinden op google. Ik ben nu in totaal 10kilo aangekomen de laatste 3 weken anderhalve kilo aaargh. Over 2 weken weer terug. Overtijd lopen doen ze het een week, ff nagevraagd want zie dat zelf totaal niet zitten. Meiden met babyshower leuk zeg zo'n verrassing, helaas heb ik niet zo'n grote vriendenkring etc. Die zoiets regelen, je voelt je denk ik wel heel speciaal. Alcohol drinkende mannen, ik heb die van mij aangesproken en nog voor ik mijn zinnetje af had zei hij zelf al dat die dat zelf al had bedacht. Kado aan oudere kind, wij gaan mijn zoon wel iets geven maar wat? Zal vast wel een game worden en mijn vriend gaat met hem paar keer op stap, bv lasergamen etc. Zoon heeft tussen neus en lippen aangegeven dat hij bang is dat zijn zusje alles mag en hij niet! Dus extra aandacht van vriend is denk ik niet zo heel gek. Pearl wat balen zeg die pijn, hopelijk geneest het snel. Iemand met verstopte neus, ik heb gewoon de normale neusspray gehaald en maar 4 dgn gebruikt, wat een verademing is dat zeg. Alleen de ochtend en voor slapen gaan gebruikt zoutspray/ stomen helpt niet. Gelukkig heb ik er nu geen last van(****klopt af)
Heb gelezen maar blijft niks hangen hoor.. Ook ik heb last van zwangerschapsdementie. En is baal daar verschikkelijk van! Ik ben normaal van de vaste afspraken en vergeet vrijwel nooit iets qua verjaardagen ofzo.. Maar moet nu toch wel elke dag mijn agenda openslaan hoor.. Grrr @ Vocht: lijkt hier mee te vallen, wel nieuwe schoenen maatje groter gekocht voor tijdelijk nog die maandjes.. Ik ga zo ff het dorp in, Kruidvat enzo.. Even snuffelen en foto's ophalen. Heb mijn buikfoto's af laten drukken. Ga ik lekker plakboekje maken, want dat 9 maanden dagboek is bij mij niks van gekomen.. Dus daar maar eea uitknippen enzo, ben ik lekker bezig En dat natuurlijk lekker in de tuin! Net ronde met de hond gelopen dus die is ook weer moe
Zo hier ben ik weer een keertje! Hier gaat alles goed ook veel last van de zwangerschapsdementie ! Weer kan ik van genieten hoor! Hoop alleen niet op zon masker hihi As donderdag gaan we naar de gemeente voor geregistreerd partnerschap en smiddags groeiecho en savonds zh voor info avond! Wilde eigenlijk ook zwemmen maar me bikini is te klein Verder blijft er weinig hangen van wat ik mee lees! Maar voor iedereen met pijn sterkte!! Sinds ik 50% werk gaat het hier wel goed! Afgelopen vrijdag was ik ineens spontaan vrij ivm te veel personeel lekker zeg met dit weer dus nu tot woensdg vrij heerlijk en dan 1 dag werken weer 2 vrij hihi ik klaag niet nog maar 10 diensten verdeeld over 3 weken en dan verlof! Eindelijk me baby wasjes gaan doen en dan de baby vlichttas nog inpakken! Vriend wilde mijn vluchttas al in de auto zetten maar ben bang dat ik dan iets over me afroep dus dat doe ik pas bij 37 weken!! Wt doen jullie allemaal in de babyvluchttas? Liefsssss