alle "nieuwe" mama's proficiat en gezellie dat jullie hier ook zijn. Ik zag dat Kleintjuh nog niet op de lijst staat. wie zou dat willen/kunnen doen? Hier alles goed verder.... beetje zenuwachtig omdat ik helemaal geen klachten of pijntjes heb Alleen borsten een beetje gevoelig....
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje 01 mei - Monaatje - 1e kindje 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Holiday - 2e kindje 07 mei - Cullen - 1e kindje 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 08 mei - Daro - 2e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje 11 mei - Tina85 - 1e kindje 11 mei - Minkie86 - 2e kindje
Heb vandaag nog een test gedaan (gekregen van collega die ik wel op de hoogte moest stellen aangezien ik in de ochtend niet in staat ben sommige werkzaakmheden te doen en hij zo lief is het over te nemen). Zo een met conceptieindicator. Die geeft aan dat ik 2-3 weken geleden conceptie heb gehad dus 4-5 weken zwanger ben. Terwijl volgend mijn cyclus en uitreken programmatjes ik morgen pas 4 weken ben op zijn vroegst. Iemand ervaring? Ach gaat het alleen maar sneller haha Volgens de telling ben ik 13-5 uitgeteld, met moederdag is dat niet mooi. Ben nog niet zo handig om het lijstje toe te voegen.... Ga proberen alle zorgen eens weg te stoppen en alleen te genieten. Succes allemaal.
Wederom welkom voor de nieuwe dames!! Het wordt hier al lekker druk!! Ik las over de geruststelling van na een paar dagen nog eens testen. Dat wil ik ook graag, want ik haal me nu telkens in mn hoofd dat die ene test die ik gedaan heb misschien wel vals positief gaf. Maar dan denk ik weer: mn menstruatie blijft al 4 dagen uit, ik ben de hele dag door misselijk, ruik heel sterk; etc etc.. so who am i kidding? Stom he, tis mn tweede kindje maar het voelt toch even spannend.. maar ivm vakantie en gesloten winkels hier ivm suikerfeest kan mn man geen test halen voor me dus ik moet maar niet zo zeuren! Heb net de website van moeders voor moeders bezocht.. doen jullie daaraan mee? Vorige keer heb ik het niet gedaan, ik ben toen de eerste 16 weken de hele dag door misselijk geweest dus ik was al blij als ik kon plassen zonder over te geven, laat staan dat ik mn urine zou moeten opvangen.. klinkt heel egoistisch maar zo bedoel ik het niet, ik trok het toen echt niet. En het idee stond me een beetje tegen dat een farmaceutisch bedrijf winst maakt dmv de urine van vrouwen. Maar na al wat langer op internetfora actief te zijn geweest weet ik ook hoe moeilijk het voor sommigen is om zwanger te raken, als ik daaraan kan meehelpen doe ik dat natuurlijk graag.. tja misschien doe ik het nu wel. Hoe denken jullie daarover?
Even een reactie over moedervoormoeders. Ik moest van de huisarts de VK bellen gisteren bellen, die nemen het over, een huisarts maakt alleen melding dat je zwanger bent. Ze vroegen na het gesprekje of ik hieraan mee wil doen, ik heb ga gezegd, en ze komen a,s maandag al voor uitleg en kan volgend weekend al starten!
@daro: Ik heb me wel aangemeld ookal is het nog zo vroeg. Ik zou het ook fijn vinden als het ons niet had gelukt dat ik gebruik kon maken van medicatie dus wil mijn steentje eraan bijdragen . Zo mezelf er even bijgezet : 01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje 01 mei - Monaatje - 1e kindje 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Holiday - 2e kindje 07 mei - Cullen - 1e kindje 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje 08 mei - Daro - 2e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje 11 mei - Tina85 - 1e kindje 11 mei - Minkie86 - 2e kindje
Ik weet dat mijn zus het ook gedaan heeft drie keer. Ik kan me voorstellen dat het niet altijd lukt als je zo misselijk bent, aangezien ik nu al drie keer per dag boven de pot hang. Ik wil graag iedereen helpen (lees: heel de wereld) maar twijfel nog. Kan nog even nadenken want kan je pas met 6 weken aanmelden. Als ik het weet laat ik het je weten.
Jeetje, wat wordt hier druk gekletst zeg Moeder voor Moeders: ik vind het een heel goed doel! Ikzelf had ook hulp nodig gehad als het deze ronde niet gelukt was. Ik zou dolgraag meedoen, maar ik zie het niet zo zitten om de flessen op de stoep te zetten. Ik woon op een appartement, en onze ingang is aan een volledige "blinde muur". Ik weet zeker dat kinderen kattekwaad gaan uithalen met de flessen. (Ik woon tegenover de basisschool) Nu heb ik wel gehoord dat je de flessen ook zelf kan inleveren, maar ik kan nergens de inleverlocaties vinden... Als het niet te ver weg is, wil ik dat nog overwegen... Weet iemand of je kan ook inleveren buiten de kantooruren? Ik werk namelijk fulltime...
Ik wil wel meedoen, maar doe het niet. Woon in een appartementencomplex en lijkt me niet handig. Met spelende kinderen hier om het gebouw heen. Bovendien hoeven de buren nog echt ff niet de MvM flessen te zien staan. Dan zul je vast zeggen, dan breng je ze toch weg? Jaa, maar we hebben nog geen auto. En om nou door weer en wind op de fiets met je pisflessen te lopen klungelen... Needankje... Stel dat we nog een keer zwanger mogen raken en in een leuk rijtjeshuis wonen, dan geen probleem!
Hallo allemaal en gefeliciteerd met de frummeltjes in jullie buikjes!! Ik wil me hier ook graag aansluiten. Na een periode van 1,5 jaar ben ik uiteindelijk in de mmm met gonal-f spuiten en pregnyl de eerste keer dat ik een eisprong had (ik heb PCOS) zwanger geworden!! Kan m'n geluk echt niet op! Dankzij de pregnyl van MvM ben ik nu zwanger, dus mezelf aanmelden was een van de eerste dingen die ik heb gedaan! Maandag heb ik m'n MvM intake. Ik moet door mijn trage schildklier onder controle blijven bij de gyn en dus ook bevallen in het zkh. En ik had 2 super mooie eitjes door het spuiten, dus ook nog kans op een tweeling!! Op 20 september heb ik mijn eerste echo, met 7+5 om te kijken of het er 1 of 2 zijn! Super spannend dus! Ik zal het lijstje even opzoeken en invullen! Geniet allemaal lekker van deze spannende periode en hopelijk hebben we allemaal een mooie plakbeep! XX Saar
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje 01 mei - Monaatje - 1e kindje 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Holiday - 2e kindje 07 mei - Cullen - 1e kindje 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje 08 mei - Daro - 2e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje 11 mei - Tina85 - 1e kindje 11 mei - Minkie86 - 2e kindje
Ik ga wel meedoen. Dat van de afslankpillen die er illegaal van gemaakt worden staat me ook erg tegen maar ik wil de vrouwen die ongewenst kinderloos zijn daarmee niet benadelen dus ik doe het toch. Ik vond het wel heel zwaar toen ik de eerste keer meedeed en een MA kreeg, dat was confronterend om de flessen nog te zien staan met zoveel verdriet.. Maar; ik doe dus mee.
Ha Saar, welkom en gefeliciteerd! Ik heb zelf ook een traagwerkende schildklier.. wist niet dat je dan naar de gyn moest! Maandag toch maar even bellen al kom ik door de zwangerschapscholestase (hoogstwaarschijnlijk) toch bij de gyn terecht uiteindelijk.
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje 01 mei - Monaatje - 1e kindje 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Holiday - 2e kindje 07 mei - Cullen - 1e kindje 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje 08 mei - Daro - 2e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje 11 mei - Tina85 - 1e kindje 11 mei - Minkie86 - 2e kindje __________________
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje 01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Holiday - 2e kindje 07 mei - Cullen - 1e kindje 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje 08 mei - Daro - 2e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje 11 mei - Tina85 - 1e kindje 11 mei - Minkie86 - 2e kindje
Bij mij is het een half jaar geleden door mijn fertiliteitsarts ontdekt. We zijn nog een beetje zoekende met de dosis thyrax, misschien dat het daarom is. Mijn dosis is wel meteen verdubbeld toen ik vertelde dat ik zwanger was. Zo, ik las het over al die jeuk en schuursponsjes!! Pfoe! Hopelijk wordt het deze keer minder, meid!!
Ik ben zo moe! Kan hier ter plekke in slaap sukkelen Als dat het enige is, naast de maagzuur en de kou, dan knijp ik echt in mijn handjes. Maar juich nog niet te vroeg, want krijg altijd pas na een week of 6 de echte misselijkheid en rugklachten. Wat betreft MvM, ik vind het moeilijk. De eerste keer wilde ik meteen meedoen en heb ook voor hen geplast. Maar toen ons dochtertje overleed had ik gebeld dat ze geen flessen meer hoefden te brengen. Die vrouw vond het zo erg voor ons en er zouden geen flessen meer komen. De dag na de bevalling en dus haar overlijden, wat stond er op de stoep? De krat met flessen Weer gebeld, er kon amper een excuus vanaf en het zou niet meer gebeuren. Week later: weer die verdomde krat met flessen op de stoep! :x Mijn man heeft ze zonder pardon in de vuilnisbak gegooid. Enkele maanden later kreeg ik een echofotolijstje thuis gestuurd met daarin de boodschap dat daar de mooiste echofoto in kon en dat ze mij nog een fijne zwangerschap wensten en een wolk van een baby. Jullie snappen dat ik de tweede keer niet mee heb gedaan... Nu twijfel ik, ik vind niet dat de fout van MvM ten koste moet gaan van andere vrouwen en hun zwangerschapswens. Maar het mag ook niet ten koste gaan van mijzelf. En mocht het weer misgaan en ze gaan er weer op deze manier mee om, vrees ik dat ik heel akelig ga worden. Dus nee, weet je wat? Ik laat deze beker toch maar aan mij voorbij gaan, hoe graag ik andere mama's ook zou willen helpen. Eerst zelf maar eens zien of dit een gezond kindje wordt.
Man.. hoop ik ook.. Ik slik thyrioidum, heb het via een orthomoleculair arts. Helaas behoor ik tot de 20/25% van de mensen waarbij het bloed geen schildklierproblemen aangeeft. Met een ochtendtemperatuur van 35,3 en ik die al jaren aankom ondanks goede voeding (op het eind zelfs 1,5 kilo per week!!!) dacht de orthomoleculair arts er gelukkig anders over! Nu ben ik gewisseld van huisarts en die staat er wel achter, jammer alleen dat ik er zo lang mee rondgelopen heb. Ik slik de maximale dosis van 120mg, moest ook weer omhoog want had net afgebouwd naar 90mg!