Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Blaasontstekingen. Bah. Ik heb t 3 jaar lang elke maand gehad. Hormonaal (niet chronisch) toen ik stopte met de pil was t weg, maar blijft gevoelig. Bij t idee dat t komt pak ik homeopatische tabletten met cranberry. Werkt heel goed en kan geen kwaad

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Jel donderdag. nou lees ik net wel op internet dat bloed in de urine niet wijst op een miskraam en dat dan het bloed toch echt apart moet komen, dus ik weet niet wie gelijk heeft, de doktersassistente of internet, maar goed...wachten duurt lang.

leuk een weekendje weg! waar ga je heen?

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hahhhaa vast te veel,,, gewoon weer lekker inhaken dan;)

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ik denk ook dat het weleens veel kan zijn.

Ik noem het een weekend weg, en dat zijn we ook wel, maar we logeren een weekend bij mijn ouders, die wonen hier 2 uur rijden vandaan. ;) Ik vind het teveel op 1 dag, op en neer. Dus blijven we gezellig het hele weekend bij ze. Ze zijn al wel op de hoogte hoor, van de zwangerschap. :)

5. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    souries. Hoe bedoelt ze: "kan alle kanten op" wordt daarmee een miskraam of een blaasontsteking bedoeld. Sorry, ik snap het niet helemaal, maar ik duim wel voor je.

Kleinduimpje, van harte!

6. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16

Ik heb het uit 'Het groot homeopatisch gezondheidsboek' en gevonden onder specifiek 'Zwangerschapsbraken'.

Lobelia Inflata (officieel Lobelia Pentarkan, maar VSM Nederland mag geen Pentarkan verkopen of zoiets) en het is te bestellen via Homeo-Distri. In vele vormen, je kan het beste even bellen met de informatielijn van hen, dan helpen ze je aan de juiste vorm (D zoveel of in granules). Vooral geschikt dus voor zwangerschapsbraken!

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @noenz ze bedoelt dat het goed kan gaan en dat het niks te betekenen heeft, of het kan inderdaad een miskraam worden. wel irritant want bij elk krampje dat ik nu voel schiet ik de bomen in..

8. Jel

Jel Niet meer actief

Wat een onzekerheid Souries. Konden we de eerste weken maar gewoon overslaan en starten in week 12 of zo.

9. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Goedemorgen:D,

@ Jel, Jaa verschrikkelijk he.. hahaha ben een emo Draakje;)
    Zo zielig is het niet.. of nou ja.. al die mensen in het ziekenhuis en overlijden enz.. pff!
    T mag van mij wel weer rustig worden daar in Meerdijk;)
    Hahaha.. en niet zo flauw... gewoon bijlezen:p (geintjee)

@ Opmerking over die lijst met namen van mensen die niet meeschrijven.. jaaa ik vind het wel een goed idee..;) Want ik vind het alleen intressant van de mensen die hier indd daadwerkelijk meeschrijven..want daarvan maak je (samen) alles mee.. (maar idd mis. kijken over een tijd?!) en als ze er wel bij blijven staan... ook prima! :D

@ Souries, Okee wel fijn dat je echo naar voren mag!
    Hoe voel je je verder?
    Ben je gerustgesteld?
    Ik vind het van haar kant wel een beetje makkelijk.. jij zit in de angst, zij niet..
    Ik lees nu net je stukje van de HA!
    Pff wat vervelend!!
    Wanneer hoor je de uitslag?

@Yupgup, succes zo bij de tandarts.. hoop dat je het daar schoon houdt:p

@Dana, nou lekker slordig zeg!
    Ze kan toch gewoon een afspraak met je maken:(
    Dan heb je iets om naar uit te kijken.. die vrouw had vast de dag niet;)

@ Topic.. hahahaha gezellig!!
    Je moet ook wel veel bijlezen als je eventjes niet gekeken heb.. ik heb vanmorgen gepost maar kan nu alweer bijlezen!

Ik weet niet meer wie het was maarreee.. bedankt voor de tip vand e 2 schermen!
    Veel fijner.. ik kan het allemaal niet onthouden hoor wat jullie schrijven.. hahaa:)

@Kleinduimpje!
    Welkom!!:D

Nouuu ik ben eindelijk bij geloof ik.. hahaha!
    Hier af en toe veel honger jaa.. pff.. ik pak dan gewoon wat.. een broodje, fruit, soms iets lekkers om te snoepen;)
    Lekkerrr!!
    Ga nu ook maar eventjes wat te eten pakken:D

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @souries
    volgens mij als ze je urine op kweek zetten ivm bloed heeft dat niks met je zwangerschap te maken
    volgens mij gaan ze dan echt kijken of er iets met je blaas en misschien nieren aan de hand is
    als je echt een flinke blaasontsteking hebt kun je dit bloed ook vinden met afvegen en dus buikpijn hebben

11. Dana

Dana Niet meer actief

eet smakelijk draak :D

12. Jel

Jel Niet meer actief

Ik had na de bevalling ook een blaasontsteking opgelopen door catheters die ik tijdens het bevallen in kreeg.
    Ik had een dag erna thuis zo'n pijn in mijn buik en mijn urine leek net roosvicee, zo rood was het, zat ook allemaal bloed bij.

Dus Souries, ik hoop eigenlijk dat dat het bij jou ook is. Dan krijg je daar gewoon een kuurtje voor, al mag je in dat geval dan niet mee doen met mvm. Dat mag niet als je antibiotica gebruikt.

13. Dana

Dana Niet meer actief

dit klopt maar volgens mij kan er ook bloed meekomen terwijl je plast, ongemerkt. dus dan zou het alle kanten op kunnen en bloed van je ontsteking kunnen zijn of bloed dat meegelekt is terwijl je plast. misschien bedoelde ze dat met kan alle kanten op.

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hallo goeiemorgen girls,

Souries: ok dat is hoop ik een geruststelling voor je, dat de vk zich niet druk maakt. Maar mocht je toch meer buikpijn en/of bloed krijgen, meteen aan de bel trekken he!
    Hier krijg ik al een echo met 6.2/6.3.... dat hebben ze zo ingepland...en niet voor niets lijkt mij? Maar ik hoor ook dat ze in het ziekenhuis betere apparatuur hebben..misschien is dat het verschil met een vk-praktijk?
    Ik hoop voor je dat alles weer goed gaat!
    Ik lees nu ook het berichtje van Tina, en ik ben het eigenlijk ook wel met haar eens! Als jij je nog ongerust voelt, gewoon weer bellen en gaan eisen!

BB: Ik vind het ook gek ja dat het overal zo anders is...zie berichtje hierboven...ik mag niet voor niets zo vroeg al komen lijkt mij? Misschien om te kijken of het op de goede plek zit..want heb een kijkoperatie gehad + hsg dus alles is doorgespoeld en daardoor de kans op een bbz is groter...(maar denk niet dat ik dat heb).
    En ja, ik hou het in mn achterhoofd ja een meerling, want voor mn gevoel had ik met de Clomid deze ronde wel 6 eieren! ;)
    Wat fijn dat die 'natuurlijke' dokter je toen zo goed heeft geholpen! Miss kan ie ook wat aan je rugklachten doen als het zo blijft? Maar ik snap je gevoel hoor, ik neem het liefste ook niks de hele zwangerschap...maar heb ook in mn achterhoofd dat het later misschien niet anders kan en dat het voor mijn rug te zwaar wordt. Volgens mijn chirurg moet ik ook de laatste 3 maanden plat omdat ik het anders niet vol ga houden...we zullen zien...
    Oh haha heb je berichtje niet zo goed gelezen, je gaat dus heen! Succes!

An: fijn dat de zetpillen zo goed werken! Ik zal het onthouden mocht het hier ook te gek worden!

Yupgup: hoe ging het bij de tandarts? Hoop niet dat je kokhalzend op de stoel hebt gelegen? Ik moet morgen..waaaaah! Ben daar ook wel een beetje bang voor!

Daydreamer: nee vooral in de avond buikpijn. Nu is het helemaal weg..

Jel: ik zou de mensen gewoon op de lijst laten staan...je ziet vanzelf wel of ze nog nieuwe afspraken/echo's doorgeven of niet...
    We geven je wel een update na je weekend weg hoor! ;)
    Noenz: sterkte met je misselijkheid! Kun je het wel een beetje verbergen op je werk? Of weten ze ervan?

Dana: de neiging om te testen wordt wel steeds minder...maar heb nog 1 digi test liggen waar ik een 3+ op hoop te zien, morgen? Die neiging komt gewoon omdat je het dan steeds weer een beetje beseft dat je écht zwanger bent! :D

Lijstje volgen: ik volg het allemaal niet zo precies, maar eet wel gezond en gevarieerd en probeer juist om voldoende calcium binnen te krijgen (ik lust geen melk), en ik ben wat voorzichtiger met alles.

Kleinduimpje: gefeliciteerd en welcome to the kletskousen-club! :D

Veldmuisje: ah, Lobelia, dat ken ik wel! thanks voor de info!!

Hier: ik heb zooooo'n rare nacht gehad! Heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik veselijk misselijk was en erg hoesten en benauwd steeds?? Merkte het gisteravond op de fiets ook al, voelde me echt benauwd en kreeg een pijnlijke luchtpijp? Wat zal dat nou weer zijn? Voelt echt een beetje als bronchitis maar waar het van komt, geen idee? Nu ook nog steeds hoesten, net alsof ik rook..met allemaal slijm mee... zal dat van de zwangerschap komen?

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Oh ja en ik vind het ook errug gezellig hier! Al is het wel bijna een dagtaak om up-to-date te blijven hahaha....hoop stiekem wel dat het straks een beetje rustiger wordt, zodat het niet zo erg is als je ff een dagje niet kijkt... ;)

16. Dana

Dana Niet meer actief

heitjekarweitje, ik ga volgende week nog 1 keer testen :D

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb trouwens ook een stomme vraag
    kon het zo 1,2,3 niet vinden
    ik heb door een "probleempje" met de zorgverzekering alleen nog maar basisverzekering
    worden de echo's dan vergoed of moet je dit zelf betalen en dan met name die van de verloskundige
    en de controle's en alles wat je bij de verloskundige krijgt

18. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    haha, dank je:D

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hahaha.... 6 eitjes jeetje dat zou wat worden:p

Ik ga er indd heen, het is geen "gewone" rugpijn maar echt de menstruatie rugpijn...

@all; vandaag is mijn buik erg actief vergeleken met de vorige 2 dagen... leuk (of juist spannend hahaa) ik geniet er zo van, maar andere kant denk ik dan weer... (whahaha hoe erg ben ik) dadelijk geniet ik en is het juist iets fouts...;)

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Miffy, volgens mij staan de echo's,controles enz altijd in je basispakket. Maar je kunt het wel checken op de site en dan gewoon ff de polis opzoeken? Welke zorgverzekering heb je?

Ik ga de mijne wel aanpassen in december...komt goed uit zo!

Deel Deze Pagina