Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Allereerst; wat een vreselijk verhaal zeg!

Helaas ben je niet de enige.. na mijn MA brachten ze mij ook nog flessen..
    Huilend heb ik nog een fles volgemaakt omdat ik nog HCG in mijn lichaam had tot mijn man zei "ben je nou helemaal gek geworden"?
    Ik kreeg wel een tegoedbon voor een bosje bloemen..

Ik snap dat het moeilijk beslissen is zo, vind het ook lastig!

[ edit; ik zit te liegen hier.. ik kreeg geen nieuwe flessen, ze haalden de oude niet op, dus toen ik verwacht had dat ze weg waren gehaald werd ik er bij thuiskomst mee geconfronteerd. Kennelijk slijten de details wel ;) )

2. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Welkom nieuwe zwangeren :D

De lijst blijft groeien, gezellig!

@Buikjes, leuk die foto's al heb ik begrepen dat het nu vooral darmen zijn.
    @Kwalen, ik heb het ook steeds koud, vooral in de nacht. Ik ben sowieso een koukleum en koppelde dat niet aan de zwangerschap.

3. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Wat heerlijk he, dat we zwanger zijn! Ik vind het toch weer zo leuk, ik denk dat ik mezelf gewoon verraad op mijn werk nu ik de hele dag met een grote glimlach loop :)

@Moedersvoormoeders, ik heb het de vorige keer niet gedaan. Geen reden eigenlijk, ik werd er niet op gewezen door een vk ofzo, en heb er zelf ook niet zo bij stilgestaan. Ondertussen heb ik op dit forum natuurlijk de nodige verhalen gelezen en ga ik het wel doen. Het lijkt me heel goed en we wonen ondertussen ook in een geschikt hoekhuis met een steeg ernaast, zodat de buren niet van de flessen hoeven te meegenieten ;)

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    hier nog zo iemand die het constant koud heeft!!

5. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

En maar weer.. Welkom nieuwe dames! Gefeliciteerd!
    Lijst blijft groeien.. Leuk, gezellig! :D

MvM Ik heb daar de 1e zwangerschap aan meegedaan, maar toen bleek op de echo dat ik een MA had. Dus.. Toen moest ik bellen om door te geven wat er was gebeurd. (niet leuk!)
    Daarom wilde ik de 2e keer eerst de echo afwachten, weer een MA. Dus, helemaal niet geplaatst.
    En met de zwangerschap van Levi was het na de goede echo's vakantie. Dus niet meer opgegeven.
    Nu twijfel ik, want wil graag helpen. Maar.. Ik denk dat ik me pas opgeef na een goede echo. Gewoon voor m'n eigen gevoel.

6. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA heel erg...al 3 dagen...ik lag eergisteren na mijn nacht-toiletbezoek (ook leuk trouwens NOT)
    te klappertanden in mijn bed ik dacht heb toch geen koorts of zo...na ja ik kreeg het gewoon niet warm...
    en nu weer vanavond... maar mijn vriendin (niet zwanger) had het ook koud.. dus hihi ik weet het niet meer hoor..

en ik voel kleine blubjes in mijn onderbuik nog iemand last van? (voelt niet als darmen)

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja! Da's de baby! :D Ja, ik heb die blubjes ook, zijn echt je darmen. Je lijf gaat echt rare dingen doen nu je zwanger bent haha. Straks ga je echt denken: zou dit de baby zijn? En dan zit je gewoon wat lucht dwars :)

8. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    MvM, ik wil hier ook wachten totdat ik duidelijkheid heb. Afzeggen na een MK is niet leuk.
    Ik bedenk mij ook ineens dat ik door het verdriet na mijn mk vergeten was om de vk af te bellen. Werd ik opeens gebeld met we hadden u verwacht. In tranen uitgelegd dat ik een mk had gehad en het vergeten was. Gelukkig waren ze erg lief en begripvol.

Heeft iedereen nu een afspraak staan bij de vk? Het bovenste houdt mij nog tegen om een afspraak te maken.
    Kou, zit hier weer te kleumen op de bank. Heb lekker mijn dikke badjas aan :D Ik ben een angsthaas die dan ook niet teveel thee durft te drinken.

9. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Blubjes hier ook last van! Mijn darmen draaien sowieso overuren:$

10. Artemiss

Artemiss Lid

23 aug 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd nieuwe mama's!!

Wat een verhalen lees ik bij sommigen van jullie over MvM, wat lijkt me dat ontzettend vervelend om mee te maken.
    Mijn vorige zwangerschap heb ik niet meegedaan omdat ik heel veel bloedverlies had in de eerste weken. Mijn hoofd stond er toen helemaal niet naar. Heb me toen wel voorgenomen mocht ik ooit weer zwanger worden om dan wel mee te doen. Dus gisteren heb ik de dame van MvM over de vloer gehad. Was erg gezellig!
    Ik ben ook sinds gisteren al aan het plassen, want omdat de test zo knalde mocht ik meteen starten volgens haar. Was wel weer even spannend hoor, die test... Zie hieronder het resultaat!!

Vanmorgen voor het eerst overgegeven na de eerste hap brood. Rest van de dag geen last van misselijkheid. Wel koud en moe, ik ben niet de enige lees ik hier!

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hier een latertje, net terug van bandrepetitie :)

Over de kou, dat kan kloppen!
    Ik moet mijn dosis schildkliermedicati verhogen omdat ik zwanger ben, en de schildklier is o.a. de thermostaat van je lichaam. (voor de medicatie had ik een temperatuur van 35.3..)
    Dus zal wel een beetje met elkaar te maken hebben!

Oh ja, en ik voel ook blubjes!!

12. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Oke dat wist ik niet. Maar dan is het koud hebben dus inderdaad een teken van een zwangerschap. Gelukkig heb ik een heel warmbloedige man, die kan mij wel weer opwarmen :D

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Koud heb ik het alleen met vlagen. Vooral eind v/d middag.

Prutteltjes, geborrel, ik voel t ook allemaal hihi :) jullie ook al last van steken/krampjes, dat de boel zich daar aan het oprekken is?

14. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

#254 daydreamer, 2 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2011
    Goedemorgen! Zooo... De (ochtend)misselijkheid is hier vanmorgen écht doorgebroken! Pfffffffffff... Kon niet langer blijven liggen, moest eruit om even wat te eten. Heel voorzichtig een cracker.

Kou Heb ik ook met vlagen. ('s avonds in bed sowieso!) Dan kleed ik me extra aan met een warm vestje.
    Maar wat ik ook heb.. Een soort opvliegers, gister bijvoorbeeld.. Was met Levi wandelend naar de winkels gegaan voor een paar boodschappen, maar op een gegeven krijg ik het toch warm. Pff.. En krijg er dan meteen zo'n glimmend en zwetend hoofd van. Vreselijk! ;)

Artemiss Goed van je! En wat een mooie test! ;)
    Lekker ruiken die flessen, hè? Haha!

15. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    MvM: ik weet het nog niet. Ik heb inderdaad al meerdere verhalen gehoord dat de interne communicatie daar niet altijd even goed verloopt. Bovendien werk ik fulltime en zie ik het ook niet zo zitten alles buiten te zetten. Ik ga morgen een week op vakantie en kan en nog even rustig over nadenken en discussieren met mijn vriend. (inofboekje mee :))

Ik heb nog steeds weinig last. 's ochtend een heel klein beetje misselijk en 's avonds wat vermoied en koud, maar daar blijft het tot nu toe wel bij. Verder inderdaad wat geplop en krampjes/steken, maar niets om me zorgen over te maken. Al maak ik me daar dan weer zorgen over. pfff.

Misschien voor de geruststelling nog een testje doen?

16. Artemiss

Artemiss Lid

23 aug 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daydreamer: ja, wat een lucht zeg! pffffff..... Na het plassen adem in, dop eraf, plasje erin en dan snel dop er weer op. Kannetje omspoelen en wegwezen haha.
    Ik heb die opvliegers ook! Heb ik net een vest en warme sokken aangetrokken vanwege de kou, ga ik even iets doen (zoontje pyamaatje aantrekken, tandjes poetsen de hele riedel) loop ik weer te zweten als een os met een vuurrood hoofd. Vest en sokken weer uit. Lekker bezig!

@Noenz, succes met je keuze om wel of niet mee te doen en een hele fijne vakantie gewenst. Geniet ervan! Waar ga je heen?

17. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag ook vroeg wakker, en een bakje yohurt krijg ik er niet in, blehh!

Wbt dat opvliegers heb ik ook, ik dacht eerst, onee toch geen koorts, maar het zijn wat jij ook zegt echt opvliegers, tis ook zo weer weg!

ook de puistjes heb ik last van, anders nooit geen puistje te vinden op me hoofd, nu vooral bij mijn haargrens en kin, jippie, lijk wel een puber:$

18. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Dank je wel Artemiss. Wij gaan met de tent naar Frankrijk. Lekker midden in de nacht naar het toilethok lopen. Hihi. We gaan zeker genieten!

19. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Goede morgen dames,

Kou: Daar kan ik me bij aansluiten haha, gelukkig is het vaak maar een paar uurtjes en dan lijkt er weer niks aan de had hihi. Pas had ik een avond waar flees sokken, flees badjas en fleese deken tepas kwamen zo koud had ik het en mijn man snapte er niks van hihi de zon scheen zelfs nog buiten haha.

Darmen: Ook hier kan ik me weer aansluiten hihi. Alles borreld eroplos pff. Hebben jullie dat ook dat je om het uur alweer erge honger hebt, maar nergens zin in hebben??

Misselijk: Gelukkig met vlagen en als ik erge honger heb, dan moet ik eigelijk eten, maar heb dan helemaal geen zin om te eten. Ook heb ik van die dagen dan noemt mijn man wat ideeen en dan kan ik alleen denken Bah nee dank je haha.

Gister de VK gebeld en we hebben een afspraak. Helaas kreeg ik te horen wat ik zelf al vermoede dat ik waarschijnlijk naar een gynecoloog doorgestruurd word vanwege mijn BMI. Ach het is niet anders, ik ben nou eenmaal zoals ik ben. En voor ik zwanger werd was ik al bezig met de eeuwige strijd tegen de kilo's. Toch heb ik er wel even een traantje omgelaten omdat ik even van mezelf baalde. Gelukkig was de VK er erg vriendelijk over en zei dat als ze in het ziekenhuis er iets van zeiden ik hun meteen kon bellen. Ze zou dan wel eens even er wat van zeggen haha.

Zo de afspraak heb ik erbij gezet hoor:

01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo
    01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo
    01 mei - Milanfleur - 1e kindje
    01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo
    02 mei - Chinwa - 1e kindje
    03 mei - Miranda80 - 3e kindje
    03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn)
    04 mei - Guusje44 - 2e kindje – 16 sept gyn 1e echo
    04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo
    05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo
    05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo
    06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo
    06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo
    07 mei - Holiday - 2e kindje
    07 mei - Cullen - 1e kindje
    07 mei - Tinie84 - 1e kindje
    07 mei - Mamamel88 - 1e kindje - 30 sept VK + 1e echo
    08 mei - Daro - 2e kindje
    09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo
    10 mei - Essieee - 1e kindje
    10 mei - Veldmuisje - 1e kindje
    11 mei - LiLaLief - 2e kindje
    11 mei - Yupgup - 1e kindje
    11 mei - Tina85 - 1e kindje
    11 mei - Minkie86 - 2e kindje

20. Gatto

Gatto Lid

17 mei 2011
    29
    0
    0
    Publications Support Manager
    Voorburg
    Hallo allemaal.
    Kan ik me bij de Mei 2012 mama's voegen?? Vandaag ben ik 5 weken zwanger. Na een lange weg van ICSI.
    Ik heb pas op 15 September een echo dus ik ben echt onwijs zenuwachtig! Zeker nadat het in januari fout ging en ook omdat ik nu eigenlijk helemaal niet iets bijzonders voel..niet misselijk, mijn borsten voelden vorige week flink zwaar maar inmiddels weer normaal...etc....Er gaat vanalles door m'n hoofd :(
    Groetjes,

Deel Deze Pagina