Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    @ mamamel. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt en fijn dat de VK zo lief en begripvol was. Je wordt goed in de gaten gehouden en er is dan niets om je extra zorgen over te maken.

2. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd! Het wordt steeds drukker.

MvM, Ik ga mij zeker opgeven, maar wel pas na een goede echo. Ik voel mezelf eigenlijk een beetje verplicht, omdat ik er zelf natuurlijk ook gebruik van heb gemaakt. En ik zou het erg egoistich van mezelf vinden als ik niks terugdeed. Bij mijn zoontje heb ik het ook gedaan en dat vond ik goed te doen. Maar toen was ik niet zo misselijk als nu.

Koud, ik heb het met vlagen ook enorm koud. Dan zit ik te rillen op de bank.

Misselijkheid, die is hier dus flink aanwezig. Vooral boodschappen doen vind ik een drama.

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @Gatto: Jeej wat spannend, kan me voorstellen dat alles nog erg verwarrend is. Vooral als het al eens misgegaan is. Ik zal voor je duimen meid dat alles precies zo is zoals het hoort.

@Noenz: Ja gelukkig wel je hoort vaak van die horor verhalen over gemeene opmerkingen enzo. Alsof mensen die zwaarder zijn geen recht hebben op een wondertje. Tuurlijk zijn de risico's groter daar ben ik me zeker bewust van, maar hoevaak hoor je niet van de vrouw zelf dat alles gewoon goed is gegaan en er vaak herrie is gemaakt om niets. Zonde om iemand z'n stress te geven als er nog niets aan de hand is.

4. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo
    01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo
    01 mei - Milanfleur - 1e kindje
    01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo
    02 mei - Chinwa - 1e kindje
    03 mei - Miranda80 - 3e kindje
    03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn)
    04 mei - Guusje44 - 2e kindje – 16 sept gyn 1e echo
    04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo
    05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo
    05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo
    06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo
    06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo
    07 mei - Holiday - 2e kindje - 12 sept. 1e echo - 29 sept. intake VK
    07 mei - Cullen - 1e kindje
    07 mei - Tinie84 - 1e kindje
    07 mei - Mamamel88 - 1e kindje - 30 sept VK + 1e echo
    08 mei - Daro - 2e kindje
    09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo
    10 mei - Essieee - 1e kindje
    10 mei - Veldmuisje - 1e kindje
    11 mei - LiLaLief - 2e kindje
    11 mei - Yupgup - 1e kindje
    11 mei - Tina85 - 1e kindje
    11 mei - Minkie86 - 2e kindje

Ik sta ook op het lijstje! nog 10 dgn ....ik tel af...

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ow meiden wat ik me afvroeg, Hebben jullie ook steeds de neiging om allerlei baby dingen op te zoeken. Ik heb nog net niet de neiging om al naar een baby kamer te kijken haha. Maar wil wel echt alles weten en als je die babyspullen voorbij ziet komen denk ik steeds hopelijk mogen we die over een paar maanden uitzoeken hihi.

6. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    @ mamamel. Nee ik heb die neiging totaal niet. Ik denk dat dat een beetje zelfbescherming is. Eerst wil ik de risico's op dat het mis kan gaat wat kleiner hebben. Gaat automatisch hoor. Ik denk dat ik het meer ga krijgen als ik de echo heb gehad. Ben een beetje een angsthaas he!?! ;)

@ Holiday. Over 10 dagen al. Spannend!!! Ik ga voor je duimen!

7. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Misselijkheid, ik heb het nog niet, maar zie er al wel best tegenop. Vorige keer heb ik tot 17 weken elke ochtend boven de pot gehangen. Maar ze zeggen geloof ik dat elke zwangerschap weer anders is, daar hou ik me maar aan vast ;)

@Noenz, veel plezier op vakantie!!

@MamaMel, jammer dat je naar de gyn moet. Maar daar wordt je vast ook heel goed begeleid. En je hebt in het ziekenhuis vaak betere en scherpere echo apparaten, dat is wel een voordeel ;)

@Gatto, welkom! Kan me voorstellen dat je nog wat in de zenuwen zit, maar vergeet niet gewoon te genieten van de eerste weekjes. Hopelijk gaat het nu goed en blijft je kindje dicht bij je.

Heb trouwens die neiging wel hoor MamaMel, ik ben al helemaal in mijn hoofd een babykamer aan het inrichten hihi.

Vandaag nog een dagje werken, en dan hebben we morgen een zussendag met mijn schoonzusjes. Het is nog een verrassing wat we gaan doen, al gaan we in ieder geval richting kust. Zal vast wel leuk worden! De vorige zussendag heb ik verteld dat ik zwanger was, en nu zou ik dat dus weer kunnen doen haha. Maar ik geloof dat ik het toch nog even ons geheimpje hou..

8. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Dank je wel Minkie. Jij veel plezier met zussendag :)

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Artemiss Ja precies!!! Ook dan, ja! Of... Sta ik op het punt de deur uit te gaan met de kleine man, jasje aan, schoentjes aan, tas ingepakt.. Pff, dan breekt het zweet me al uit!

Zomer Ook jij herkent de opvliegers dus?
    Ja, en puistjes.. Verschrikkelijk. Van die kleintjes. Ik heb ze voornamelijk op m'n kin en kaaklijn.
    M'g gezicht reinigen deed ik meestal alleen 's avonds, maar doe het nu ook 's ochtends. Even goed bijhouden! Haha!

Noenz Lekker, een weekje vakantie! Veel plezier!

MamaMel Fijn dat ze zo begripvol waren. Geeft toch een goed gevoel!

Gatto Welkom en gefeliciteerd!
    Wat enorm spannend, hè.. Zeker via de weg die jullie dus achter de rug hebben. Hopelijk deze keer een plakbeeb!

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Herkenbaar! :D Ik heb de dag van de CB digital test (toen durfde ik het pas te geloven!) meteen een paar rompertjes gekocht, gewoon om het al een beetje echt te maken voor mezelf. En ik ben de dichstbijzijnde babywinkel legaal doorgestruind! Ook gewoon voor mezelf omdat het nu eindelijk na 1,5 jaar mocht! En van mijn moeder had ik van die knuffeldoekjes gekregen van Bert en Ernie! :)
    En mezelf lekker op een 9-maanden dagboek getrakteerd! :D

Maar nu ga ik wel wachten met dingen kopen, hoor. Ik weet sowieso nog niet of het 1 of 2 beepjes zijn, en als het er 2 zijn wil je mss toch weer andere dingen kopen dan bij 1...

Jammer he, dat we nog moeten wachten! Ik kan ook bijna niet wachten om leuke buikbanden te kopen en daarmee te showen! :D Maar die ga ik sowieso pas bestellen na mijn echo als ik weet of ik een tweeling buikband mag kopen of niet!

Het blijft lastig he, om nog niet helemaal los te gaan! ;)

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @Noenz: Kan het me ookwel voorstellen hoor. Ben zelf eigelijk ook niet zo maar nu het begint door te dringen komt het wel steeds meer haha.

@Minkie86: Ow gelukkig ben ik niet de enigste haha. Ik heb dat ook al hoor dat ik zit te bedenken hoe ik het zou willen die babykamer hihi.

@saar28: Inderdaad erg jammer dat we nog zolang moeten wachten haha. Ik zei al tegen mijn moeder dat we wel geluk hebben dat de kerst er tussen zit :D. Kunnen we lekker veel babyspullen vragen :D. Vind het altijd z'n ramp met dingen verzinnen haha. Nou denk dat ik na de echo eens een lijst ga opstellen hoor ;):p

12. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Goedemorgen!

Kou: Ik had het juist warmer als normaal. Ik ben altijd een redelijk koukleum en de 3e week (week na conceptie) waren mijn man en ik op fietsvakantie. En pfff.. wat had ik het toch steeds warm! Dat kende ik niet van mezelf, ben altijd een koukleum. Maar goed, ik dacht.. kan ook zijn van het fietsen, dan wordt je bloedcirculatie enzo heel anders ;) jaja...

Darmen: Vreselijk! Ik heb al last van een spastische darm en moet al zo goed opletten op wat ik eet. En nu heb ik ook steeds zo'n last van een opgeblazen gevoel, darmkrampen enzo...
    Daarnaast gebruik ik regelmatig middelen om de stoelgang te stimuleren, maar vaak mogen die nu dus niet meer als je zwanger bent. Weten jullie alternatieven die wel veilig zijn???

Misselijk: Nog niet.. Ja heel soms heel vaag. Maar dat is niet anders als anders. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat..

MvM: Ik heb me hiervoor ook aangemeld en volgende week dinsdag heb ik de intake. Alleen woon ik best wel in een buurt waarin iedereen een beetje op iedereen let (vind ik overigens normaal gesproken helemaal niet erg) en dat vind ik met die flessen nu wel een beetje tricky. Dus ik ga kijken of ik ze mag halen en brengen. Ik werk ook veel thuis, dus dat kan gemakkelijk op kantoortijden. We zien het wel..

Babydingen: Ik zit wel veel op zwangerschapssites enzo en lees alles wat met 'mijn week' te maken heeft. Ook check ik alvast welke dozen ik allemaal kan krijgen :D en heb ik me opgegeven voor het gratis abonnement Wij Ouders (of zoiets). Ben nu wel heel wat zorgvuldiger met mijn mail.. altijd uitloggen en snel iets archiveren.. Want stel je voor! :D

Wanneer vertellen jullie het trouwens? Wij hebben een beetje het voornemen het onze ouders met 11 weken te vertellen en de rest (broers/zussen, vrienden/vriendinnen enz) bij 12 weken. Dan is het ook op een moment dat je kan zeggen dat de risicoweken voorbij zijn en het is bij ons de 1e, dus daar kan je ook nog niets over zeggen... Ik vind het wel heel spannend allemaal.. Kan het soms ook nog maar amper bevatten. Want op dit moment ben ik nog zo plat als een duppie ;)

Groetjes!

Mijn afspraak heb ik er ook bij gezet:

07 mei - Holiday - 2e kindje
    10 mei - Veldmuisje - 1e kindje - 4 okt VK + 1e echo
    11 mei - Tina85 - 1e kindje

13. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Gefeliciteerd Gatto en welkom!
    Dat wordt erg spannend voor jou of het allemaal goed gaat. Wij helpen je hopen!

Ik voel net als jij ook vrij weinig. Ik ben zwanger geworden met hormoon spuiten en pregnyl. Van de pregnyl kreeg ik ook hele gevoelige borsten en daarna werd het alleen steeds minder. Dus ik ging echt twijfelen of ik wel zwanger was. Ik ben ook niet echt misselijk ofzo. Soms een beetje duizelig en niet zo lekker, maar dat is nooit 's ochtends, pas laat in de middag, vroeg op de avond.
    Maar afgelopen was het hcg in mijn bloed getest en dat was toen 245 (op 18 DPO). Dat was volgens mijn gyn een goede score...
    Mss stelt dit je enigszins gerust voor nu... Het is natuurlijk ook gewoon afwachten, en jij bent natuurlijk pas rustig als het kindje er 30 weken inzit en alles gaat nog steeds goed! Kan ik me goed voorstellen!

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @Veldmuisje: Ik had 30/08 getest en op 31/08 hebben wij het verteld aan mijn ouders.Mijn schoonouders hebben we het gister ingelicht. Voor ons is het ook de 1e en ik wilde gewoon mijn eventuele zorgen met mijn moeder kunnen delen. Het leek ons nogal lullig als we mijn ouders wel iets vertelde en de zijne niet dus vandaar die ook. De rest krijg het pas te weten na de 1e echo. Alleen mijn man zijn broer en zus vertellen we het net voor de echo, omdat mijn broertje en zusje het al weten ( die waren er toevallig bij de 31ste haha). Mijn zwager heeft een kleine van 4 dus daarom willen we dat zo lang mogelijk uitstellen. Toch vond ik dat hun het eerder moeten weten dan onze eigen opa's en oma's. En die vertellen we het dan pas na de echo. Als het goed is ben ik dan 10 weken zwanger. Helaas kun je gewoon niet van tevoren voorspellen wat er gaat gebeuren, dus wij gaan van het positieve uit :D

15. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    07 mei - Holiday - 2e kindje
    10 mei - Veldmuisje - 1e kindje - 4 okt VK + 1e echo
    11 mei - Tina85 - 1e kindje - 13 september 1e (vroege) echo

Zow, ik heb vandaag een eerste vroege echo vastgelegd. Vanwege mijn BBZ in januari mag ik wat vroeger langskomen. 13 september staat de afspraak. Ik zou dan ongeveer 5w5d zijn... Spannend! Ben benieuwd of ze dan ook al en hartje kunnen zien.

16. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Vertellen, ik heb echt nog geen idee wanneer ik het wil vertellen. Ik wil het wel op een leuk moment en op een leuke manier doen denk ik. En voorlopig vind ik het ook nog wel fijn om het echt even ons geheimpje te houden. Misschien met 7 a 8 weken, of na de echo (ligt eraan wanneer we die krijgen natuurlijk, als dat pas met 12 weken is heb ik me allang een keer verraden :p )

@Saar, voor jou helemaal spannend of het er 1 of 2 zijn!

@Afspraak maken, nu de afspraken op de lijst steeds meer worden heb ik ook zoiets van "ik moet maar eens een belletje naar de vk doen". Volgende week maar doen! Maakt het wel weer wat echter en iets om naar toe te leven ;)

@Tina, fijn zo'n vroege echo. het is de vraag of je veel ziet natuurlijk.. Hoewel, had de vorige keer een echo met 6+2 weken en toen zag je een ring met daaraan een knipperlichtje, het hartje dus! Dat vond ik toen al heel wat!

17. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Minkie: tja, ik hou er rekening mee dat er nog weinig te zien is. Maar ik ben al blij als ze kunnen bevestigen dat het daadwerkelijk in mijn baarmoeder zit. Bij mn BBZ konden ze namelijk niets zien.
    En mocht het deze keer wederom niet juist zitten, moeten ze er echt wel op tijd bij zijn...anders kan ik niet meer op de natuurlijke manier zwanger worden... al moet ik zeggen dat mijn klachten nu totaal anders zijn dan die van bij mn bbz... heb er ergens wel een goed gevoel bij. Maar je weet maar nooit hè...we moeten voorzichtig blijven:)

18. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ja! Vind het super spannend!! Ik had een eitje van 18mm en een van 20mm, dus die zouden allebei heel goed bevrucht kunnen zijn! :D
    Het zou wel heel bijzonder zijn om een tweeling te krijgen, maar als ik het echt voor het zeggen had, zou ik er liever gewoon 1 willen, denk ik. Omdat je daar dan toch mss iets meer van kunt genieten. Het tempo ligt denk ik veel hoger bij een tweeling. Maar aan de andere kant, weet ik natuurlijk ook niet of ik straks nog een 2e keer zwanger kan worden. Het gaat toch niet zo makkelijk... Ik zou het heel zielig vinden als dat kindje alleen moet blijven. Dus dan is een tweeling wel weer super leuk!
    Ach ja, je kan er wel over nadenken wat je liever wilt, of wat praktischer is of wat dan ook, maar wat er ook in zit, ik ben er dolgelukkig mee! En je moet het toch nemen zoals het komt!

Vertellen Ik ben echt zo iemand die altijd alles moet delen! :D Dus toen ik in januari 2010 met de pil was gestopt, wist mijn halve familie het al! In ieder geval mijn ouders, zijn ouders, mijn 3 zusjes + aanhang (waaronder zijn broer). En een aantal goede vrienden. En het viel ook wel op dat wij in feb 2010 een groter huis hadden gekocht (nieuwbouw, dus we wonen er helaas nog steeds niet...), maar toch, dan gaan mensen al snel verbanden leggen! En mss ook wel doordat ik er vrij open over ben, wisten al heel snel een heleboel mensen het die ik niks verteld had (en niks wilde vertellen). Toen heb ik toch maar even tegen de familie gezegd dat ze het stil moesten houden.
    Toen ik eindelijk mijn positieve test had, ben ik meteen naar mijn moeder gereden met beschuit met muisjes! :D Mijn vader was werken helaas, dus die hebben we 's avonds nog verrast met beschuit! En mijn schoonouders en zusjes en zwager en een paar vriendinnen heb ik ook meteen ingelicht. Ook een beetje onder het motto van: ik vertel het nu zelf maar, voor er weer vanalles de ronde doet. Dan weten ze ook meteen dat ze het verder nog stil moeten houden.
    Op mijn werk weten ze het ook al: daar heb ik ook getrakteerd op beschuit met muisjes. Mijn baas en naaste collega's wisten al dat ik bezig was, ik zat soms 3x per week in het ziekenhuis, dus dan gaan er ook wel lampjes branden. Ik werk op een heel klein kantoor met maar een paar mensen, dus dan is het wel anders ook denk ik dan wanneer je 20 collega's hebt ofzo.

Tjonge, wat een lap tekst weer! *oepsie*

Het wordt wel al spannend zeg, de eerste echo van het cluppie hier al over 10 dagen!! :)

19. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Jeetje meid, wat spannend dan he, of het nu wel goed zit!! Ik duim voor een super echo met een kloppend hartje op de goede plek!! ;)

20. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Dank je saar! :)

Vlinder: ik zag dat jij ook de 13de mag :) hoe laat ben jij aan de beurt? Ik heb afspraak om 15.20...maar zal wel uitlopen. In het ziekenhuis loopt het altijd een beetje uit. :)

Deel Deze Pagina