2 keer meegedaan met M.v.M en weet niet of ik deze keer weer mee doe. ben bij beide zwangerschappen vanaf het begin begonnen waardoor ik na 10 weken echt blij was dat ik er vanaf was. En tja een kado ervoor is ook leuk. en bij onze zoon kreeg ik er leuke spullen voor hem voor. (een heel servies) nachtlampje en ook nog wat leuks voor mezelf. En nu is het gewoon veel minder. moet er elke week een stukje voor rijden. (wordt hier niet aan huis opgehaald) ben t/m 16 weken hondsberoerd geweest elke keer als ik moest plassen weer misselijk van de bakken. Dus ik weet nog niet of ik deze keer mee doe.
Ik vind het jammer dat je zo in de verdediging schiet. Juist omdat je verhaal voor mij weer een bevestiging van de schade die artsen met hun onkunde aan kunnen richten. Een arts is géén borstvoedingsdeskundige en kan aan de samenstelling nooit zien of dit voldoende voedingsstoffen bevat. Dat er problemen waren, ja, dat is duidelijk. En ik vind het heel naar voor je dat deze problemen ontstaan zijn. Maar door dat op deze m.i. agressieve manier aan mij duidelijk te willen maken, sla je de plank volledig mis. Ik weet hoe het is om een kind te verliezen dank u wel, dus door je verhaal op deze manier aan mij uit te leggen kwets je mij meer dan je (hopelijk!) wilde. Ik vind het rot dat de arts op deze manier de 'schuld' in jouw schoenen heeft geschoven, terwijl dit absoluut niet het geval is. Een dergelijke arts had van mij een klacht aan zijn jasje gekregen en vooral mijn vertrouwen niet meer gekregen. En er was ook iemand die zei dat iedereen zelf moest beslissen of je kunstvoeding of borstvoeding geeft. Dat is hier de discussie helemaal niet en ik vind het jammer dat het op deze manier wel zo loopt. Waarom moet er een front gevormd worden dat onderscheid maakt? Iedereen heeft recht op zijn eigen keuzes, maar dat betekent niet dat een moeder die ontzettend blij en trots is op haar borstvoeding, zich dan maar stil moet houden omdat dit mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kan worden door een moeder die een andere keuze heeft gemaakt.
Ik vind ook dat de keuze tussen kv en bv helemaal bij jezelf ligt. Niemand die daar iets mee te maken heeft. Maar net waar je je zelf goed bij voelt. Omdat dit mijn 1e kindje is/wordt wil ik het wel eens proberen, lukt het niet gaan we gelijk over op kv. Ik heb zelf geen problemen met kv. Ben zelf 10 weken te vroeg geboren en mijn ouders mochten mij nog niet eens zien of kaartjes versturen. En ben ook groot en sterk geworden met flesvoeding!
Hoi Meiden even een paar vraagjes. Hebben jullie ook last van erg moe zijn als je gezellig een daje samen met je man gaat winkelen?? Normaal wil ik zomaar niet naar huis als mijn man eindelijk een keer mee gaat winkelen, maar sins ik zwanger ben ben ik echt zo snel moe en ik wilde het liefste zitten hihi. Verder heb ik vandaag al andere BH's moeten kopen heb B80 maar ze zaten allemaal verschrikkelijk vervelend. Nu bij de Hema 2 meegroei BH's gekocht voor zwangere vrouwen (zwarte en witte). Die zit me toch lekker. Me borsten doen echt verschrikkelijk zeer en groeien, ik dacht dat dat altijd een geintje was dat ze dan zouden groeien. Hebben jullie dit ook ??? Verder in de ochtend krijg ik niets weg misselijk maar naar een uurtje of 2 gaat het wel weer. Groetjes Debby
@Pat voelen we ons samen blegh vandaag pat. Ik wil echt graag genieten van het mooie weer, maar ben strontchagerijnig en moe. Vanacht amper geslapen, vriend was van gistermorgen tot vanmorgen weg, had verwacht dat ie wel even zou bellen gisteravond, maar hij belde vanmiddag pas om kwart voor een toen hij gelijk doorging naar een klus. En dan wordt ie boos dat ik geirriteerd reageer. bah. hebben vanavond een feest, maar helemaal geen zin in nu. En dan wordt ik helemaal emotioneel van zo'n berichtje van @priscilla dat haar vriend zo lief is om een uur te rijden voor broodjes. dan vraag ik me soms af of mijn vriend de enige is die mij niet snapt.. hij doet wel heel veel voor me, maar soms begrijpt ie het gewoon niet dat alles best wel een impact heeft op je gevoelens ofzo. nou ja, morgen weer een dag.
Priscilla, wat heb jij een lieve vriend zeg! Draakje, Over mvm,ik heb ze afgelopen woensdag gebeld, binnen een week zal ik terug gebeld worden voor een afspraak en dan wil ik ook mee gaan doen . Deb, hier hetzelfde probleem, normaal hou ik echt van shoppen maar vandaag kon ik echt niet meer na 3 winkels te hebben gezien, ook moet ik al op een grotere BH overstappen maar heb perongelijk 2 stuks met een te kleine omvang meegenomen dus moet even ruilen. Souries, een dikke knuffel , wat onswijs balen zeg dat het lijkt of je vriend het niet helemaal snapt wat er allemaal veranderd in jou lichaam en hoe je je er bij voelt, hopelijk heb je morgen een betere dag. Ik word net wakker van een slaapje van 1,5 uur. Normaal kon ik nooit overdag slapen maar was nu zo moe dat ik ineens lag te tukken op de bank. ben vanochtend eerst even voer voor m'n paardjes gaan halen, daarna even in de Baby&Tiener store rondgeneusd (en heb niks gekocht dus ben trots ) en vervolgens nog 2 nieuwe matrassen besteld wat nu echt wel nodig was.
Phoe hier ook eentje die moe is hoor! Verder al vanaf vannacht zwaar op de maag.... Kokken hoef ik niet, maar zit dr wel tegen aan. Eten zakt HEEEEL langzaam voor mijn gevoel. En ik heb dorst maar nergens zin in....oehjeeej hahaha.... knuffels
Heitje karweitje, vind je het nu spannend om weer zwanger te zijn? Wanneer heb je je echo? ik hoop dat je mee kan doen aan mvm.. heb je ju nog last of gebruik je med? Waardoor je mis. Niet mee kan doen? Welk blad heb je gekocht?? Pat, wat balen dat je je beroerd voelt. Lekker rustig aan doen hoor!!! Hier niet zo veel last.. Wel echt een hormoon bom.. hahaha!! Ben sneller opgefokt maar kan ook weer zo janken.. Heb trouwens last van zware polsen, armen kent iemand dat? Heb het al een paar dagen? Souries,heb je al de uitslag van je urineonderzoek?? Priscilla, het is ook eng hoor die eerste echo.. je moet doen waar je je goed bij voelt toch.. als je daarna mee wilt doen prima.. snap het wel hoor dat je het bevestigd wilt hebben dat je zwanger bent.. vooral als je weinig kwaaltjes hebt.. Liefsss
Calice, slapen overdag kan ik nu ook erg goed. Ben gisteren om half 9/ 9 uur al naar bed gegaan en ben er maar 2 keer uit geweest om te plassen en vanmorgen pas om half 9 weer wakker. Bijna de klok rond geslapen. Knap dat je niets gekocht hebt wan het kriebelt denk ik toch wel iets om wat te kopen. Lees hier dat vele moe zijn. Mijn moeder heeft een tutteldoekje gekocht van RKC Echt super lief. Ik zelf heb nog niets gekocht wil daar nog even mee wachten, maar hoelan dat duurt weet ik niet haha. Kon net van me vriendin vandaan even de kleine geknuffeld die pas geboren is. Heb me vriendin nog niets verteld dus die zal wel blij verrast zijn als ik het ga vertellen.
hey hey, ik herken dit wel hoor, mijn man heeft ook absoluut geen begrip voor mijn hormonen en alles wat er verandert in mijn lichaam. als ik snel boos wordt of snel gekwetst ben door de hormonen dan gaat ie gewoon de discussie met me aan tot ik moet janken en zegt dan doodleuk dat ik een hormoonbom ben jah dat weet ik ook wel! ook lichamelijk en al die onzekerheden, hij lijkt er geen minuut mee te zitten, erg vervelend. bij mijn vorige zwangerschap was hij om na de echo, hopelijk nu ook!
Wat een weertje zeg!! Van mij mag het zo nog wel ff blijven. Kv of bv moet ieder voor zivh weten toch??? Tenminste dat vind ik wel, en ik ben het ermee eens dat als je kv geeft je je eigen moet verdedigen op de een of andere manier. Is trouwens bij mij niet het geval, ik moest me eigen de vorige keer juist verdedigen omdat ik bv gaf, zag mijn omgeving het nut niet zo van in, vooral mn moeder, want ik had ook geen bv gehad. Nou dit keer ga ik het weer en hopelijk beter doen en heb lak aan wat ze zeggen. Net een beetje geschrokken, ging plassen en had een inieminni klein beetje ( echt heel minimaal) bruinig op toiletpapier zitten, en ook een beetje een trekkerig gevoel in de buik. Ben nu iedere keer aan het broekloeren. Ben blij als het woensdag is.
Dat snap ik ik had gisteren ook helder rood bloedverlies een heel klein beetje en was daarna weer over maar je bent toch bang ben ik ook. Ik mag 6 okt na de VK ben ook blij als het dan is.
@vlinder, Even een antwoord van mij Wat klote dat je ook een mk hebt meegemaakt.. Daro zal je vast geen pijn hebben willen doen.. Maar kan natuurlijk niet voor haar praten.. Wel jammer dat jij dat zo voelt Zelf denk ik niet dat er bewust groepjes gevormd over wel of niet bv. Ik zelf vind het prima dat er moeders zijn die bv geven en zal daar zeker niks over zeggen.. Waarom ik denk dat er onbewust groepen komen s omdat er toch altijd vooroordelen zijn.. Wat meiden hier schrijven en ik zelf ook ervaar is dat je eigenlijk "fout" bezig bent als je kv geeft ipv bv.. niet door jou! Maar overal wordt het aangemoedigd en ik heb zelf bij een goede vriendin meegemaakt dat ze echt zaten te pushen om bv te geven.. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan.. Nee is nee.. Dit is zeker geen aanval op jou.. want echt ieder zijn ding! Maar doordat bv zo "gepusht" wordt snap ik wel dat sommige meiden soms fel reageren.. want waarom moet je steeds verantwoording geven over het feit dat je kv wilt geven.. Laten we ieder zn eigen ding doen en lekker laten.. Dit is nl. Een onderwerp waar discussie's over blijven komen.. Wil alleen niet dat je denkt dat er tegen jou gepraat wordt.. want dat kan niet de bedoeling zijn..tuurlijk moet je niet je mond houden omdat jij bv geeft en trots bent.. Ennn.. we willen allemaal het beste voor ons zelf en voor ons kindje.. ( bovenstaande geldt natuurlijk voor iedereen ook voor mij en niet alleen voor vlinder) Nou goed.. dat was het wel weer Hihi.. Wanneer ben jij uitgerekend?? Heb je nog niet zovaak voorbij zien komen? Heb ik nou gewoon niet op zitten letten?? En heb je 1 mk gehad of meerdere? Werd er niet helemaal wijs uit.. Hoop iig dat je volgend jaar een gezond kindje in je armen mag houden Liefs
Hee D3b ik zie dat jij echt n week verder bent dan ik.. grappig!!! Zie je bij jou al verschil?? Bij mij niet..
d3b ik mag ook 6oktober.... nog 12 dagen minnie; schrikken zal dat indd zijn zeg! Hoop dat het wegblijft. Hier ook vandaag soms gemene steken.
weer een paar keer wezen plassen en gelukkig geen bruinig meer, heb wel meer (witte) afscheiding, maar lees dat meer meiden dat hebben, zal wel niks zijn, mn gevoel was goed en dat blijft goed. positief blijven denken
Heb trouwens een mooie bos rozen van mn mannetje gehad, lief he! Wat eten jullie vanavond, ik ga die macaroni proberen die laatst iemand hier had opgeschreven ( weet niet meer wie) ze noemde het studentenmacaroni, met oa spinazie a la creme, creme fraiche, kruiden, etc etc. Lijkt me zo lekker!
Hej meiden, Minnie fijn dat t gestopt is!! Schrikken. Had vanmiddag ineens een steek, ik trok er schijnbaar helemaal wit van weg. Hij was zo weer weg en niet meer gevoeld. Zel er bij horen. Ik mag 5 okt voor een echo, ik kan echt niet wachten. Ik heb eigenlijk al een kamertje op t oog, maar ik dacht even dat mijn vriend een rolberoerte kreeg toen ik er over begon.... Hij wil pas dingen gaan komen na de 20 weken echo.... Nou schat dát dacht ik niet Maar we moeten wel een middenweg vinden, nu ook wel heel vroeg.... Ik ga me de hond lopen, koken en ik denk slapen. Ben erg moe!!