Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Goedemorgen!

Ik heb vanmorgen ook nog een test gedaan, want vandaag is officieel mijn NOD. En de streep is al bijna net zo donker als de controle streep, dus ik denk dat dit wel mijn laatste test is geweest.
    De vorige keer heb ik heel veel getest, maar het zegt toch niks of het goed gaat.

@Vlinder, ik begin ook al last te krijgen van mijn bekken. Dus na een goede echo ga ik gelijk een afspraak maken bij de fysio.

Gaan jullie trouwens nog meedoen met moeders voor moeders? Ik natuurlijk wel, want dankzij hun ben ik al 4 keer zwanger geworden. Maar ik geef me pas op na de eerste echo.

2. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Goedemorgen.

Ik heb gisteren nog een test gedaan en deze was ook knalroze. Ik doen er maandag nog een en dan bel ik de VK. Even de tijd nemen om het te laten bezinken en beseffen.

Ik weet nog niet of ik me opgeef voor moeders voor moeders. Ik moet me er nog een beetje verder in verdiepen.

Hoe weet je of je last van je bekken hebt? Ik heb namelijk 's avonds en 's nachts enorme pijn in mijn heupen en bovenbenen. Het voelt een beetje als groeipijn en ik kan mijn benen dan echt niet stilhouden. Is dat herkenbaar?

3. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    1 mei - Noenz - 1e kindje
    1 mei - Camadia - 1e kindje
    4 mei - Guusje44 - 2e kindje
    4 mei - Artemiss - 2e kindje
    6 mei - Vlinder84 - 3e kindje

4. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

zullen we ook een lijstje maken wanneer je een afspraak bij de vk hebt?

5. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    @guusje, ja bij mij komt mvm vanavond langs. Vind het wel spannend want moet dan weer een testje doen. Ben zo bang dat hij dan ineens omo-wit blijft :)

Ik hoorde alleen wel van meer meiden dat die bussen erg stinken. Ze doen er een stofje in waardoor de urine goed blijft maar veel zwangere vrouwen worden echt onpasselijk van die geur en het grappige was dat mijn moeder mij gisteren precies hetzelfde verhaal kon vertellen. Zij heeft een jaar of 30 geleden ook meegedaan en die geur wist zij zich nog te herinneren!
    Ben dus heel benieuwd :D

Verder vandaag weer hoofdpijn. Gisterenmiddag de hele middag vlagen van misselijkheid gehad en gisterenavond krampjes. Dacht even dat ik ongi werd maar uiteindelijk gelukkig niets te zien. Blijft toch een eng idee vind ik...zal ook denk ik best nog wel bang blijven dat het mis gaat :(

Ik zie dat sommige meiden al een afspraak hebben gemaakt met de VK. Weet iemand met hoeveel weken je dat normaliter doet (als je niet in de MMM zit)?

6. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ik heb begrepen dat je rond wk 8/9 je eerste intake hebt bij de VK en dat het slim is om hiervoor zo snel mogelijk een afspraak te maken.

7. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    @noenz, dan ga ik maandag meteen even bellen!
    Bedankt! :)

Bij jullie trouwens ook zulk slecht weer met onweer en windstoten? Pfff...

8. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ja enorm. Ik werk in Amsterdam en het was rond 9 uur gewoon nacht. straatverlichting ging aan en mijn raam stromde open!
    Waar zit jij?

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ik twijfel(de) nog even of ik me al zou aanmelden..
    Denk dat ik vandaag of morgen 4 weken zwanger ben.
    Heb 9 dpo heel licht positief getest en 10 dpo was het 2e streepje al een stuk duidelijk! Had ook het gevoel dat het raak was.. Vandaar het vroege testen.

Dit is m'n 4e zwangerschap. Voor mijn zoontje Levi heb ik 2x een missed abortion gehad. Dus durf eigenlijk niet teveel te hopen, maar aan de andere kant.. Wil ook niet te negatief zijn. Moet vertrouwen hebben!
    Spannende tijd in ieder geval!

Wel leuk dat we hier allemaal ongeveer even ver zijn!

Maandag wil ik de verloskundigenpraktijk bellen voor een intake/termijnecho. Al een mijlpaal op zich! Haha!

10. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in Hilversum en ineens werd het pikzwart en een donderklappen! Ongelooflijk zo hard!
    Morgen zouden we lekker met z'n 14-en gaan bbq-en maar denk dat ik het vlees maar in stukjes snijd en dat het een gourmetfeestje wordt ;)

11. daydreamer

1 mei - Noenz - 1e kindje
    1 mei - Camadia - 1e kindje

4 mei - Guusje44 - 2e kindje
    4 mei - Artemiss - 2e kindje

5 mei - Daydreamer - 2e kindje

6 mei - Vlinder84 - 3e kindje

12. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Daydreamer en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker over bent. Is de kans bij jou daardoor ook groter dat het weer mis kan gaan?
    Hier kun je er lekker over praten! Ik ben zelf ook wel erg onzeker ondanks dat dit mijn eerste zwangerschap is. Ik hoop gewoon dat alle meiden op dit forum een prachtige plakbeeb hebben!

Voeg je jezelf ook nog even toe aan het lijstje (naam, uitgerekende datum, hoeveelste kindje)?

Ik ga maandag bellen naar de verloskundige want ik zie nu net bij haar op de site staan dat je haar vanaf 6 weken zwangerschap mag bellen :( dus moet nog even geduld hebben.

13. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je had jezelf al toevoegd aan het lijstje terwijl ik aan het typen was zie ik nu haha!

14. daydreamer

Camadia Ik heb mezelf al toegevoegd. En gelijk even een kleur gegeven, als jullie dat goed vinden?
    Is wat makkelijker zoeken naar de lijst.

Maar bedankt! Jij natuurlijk ook gefeliciteerd! :D
    1e kindje dus? Hoe voel je je? Was het snel raak?

Als je miskramen hebt gehad, is de kans iets groter, ja. Maar ja, 3e keer zat het goed. Dus kan nu ook zo maar ineens! Laten we daar lekker van uit gaan. Spannend voor iedereen!!!

15. daydreamer

Camadia We schrijven langs elkaar heen! Haha!

16. daydreamer

Verloskundige bellen Hier staat op hun site dat het vanaf 4 weken mag. Wat een verschil dan.

17. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Hoe zijn jullie erachter gekomen welke verloskundige je wilt?

18. daydreamer

Noenz Er is er hier maar 1 in de buurt. ;)

19. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    @ daydreamer. Das makkelijk, bij mij wel 10!

20. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    @daydreamer, gelukkig maar dat de kans nu ook klein is bij jou! Bij ons was het in de 2e maand raak. Nu hebben we vorig jaar ook een paar maanden geprobeerd maar zijn toen na een tijdje gestopt ivm een trouwerij waar ik ceremenoniemeester was. Dus al met al vrij snel.

Wat een verschil idd tussen de verloskundigen. Misschien dat ze zoiets hebben van het kan in die eerste weken nog misgaan? Is ook niet echt hoopvol ;)

@Noenz, ik kon kiezen uit twee verloskundigenpraktijken, meer zitten er hier namelijk niet. Heb je wel je verzekering al gebeld om te vragen of je vrij mag kiezen? Bij sommige verzekeringsmaatschappijen kun je namelijk alleen kiezen uit een aantal praktijken die bij de verzekering aangesloten zitten. Anders worden de kosten niet vergoed.

Deel Deze Pagina