Wij hebben gister bij de verloskundige aangegeven ook voor de prenatale screening gaan. De kans is klein zei ze voor ons (ik ben 24 vriend 28) maar ik wil weten welke mogelijke kansen er zijn. Ik werk zelf in de zorg, heb ook met gehandicapten gewerkt en kinderen/mensen met een syndroom van down zien er over het algemeen leuk en lief uit. Maar sommige hebben zo slecht stadium dat ik het voor hun gewoon zielig vind dat ze op die manier hun leven moeten leiden. Een man met syndroom van down, 36jaar maar het vermogen van een baby van 6 maanden heeft? Nee, die keus willen wij niet bewust maken. Maar.... Daar denk ik nu over. Ik kan niet zeggen hoe ik reageer of wat ik doe als na de screening uitkomt dat wij een kindje hebben met chromosoomafwijking. Ik kan me voorstellen dat mensen het niet eens zijn met mijn/onze mening. Maar dit is wel zoals wij erover denken. Ik gun elk babytje een geweldig leven en ons eigen kindje helemaal natuurlijk maar het leven moet wel waardig zijn. Voor degene met roze/bruin verlies. Voor mijn positieve test had ik dit ook onegveer ander halve week, toen ging het over. Bij 5 weken weer ongeveer 6 dagen en bij 6+4 wel een kloppend hartje gezien. Mijn gyn zei echt overduidelijk; zolang het roze is of bruin is er echt niks aan de hand!! Ik heb een hele gevoelige baarmoedermond dus bloed sneller. Bij bloed met stolsels klinkt het wel erger, ik hoop ook voor jou lilalief dat je vrjdag weer een goede echo hebt! Soms lees je wel eens over een hematoom in de baarmoeder?? Voor degene met een mooie echo, gefeliciteerd!!
Ik heb de VK even gesmst, dokter bellen heeft volgens haar geen zin. Die gaat me doorsturen naar de gyn die vervolgens ook niets voor me kan doen..
Eddie ik zal eens googlen! Maar mijn VK heeft wel mijn hele baarmoeder afgespeurd dus ik denk niet dat dat het is.. @ Bb, Tsja ik vind een heel maandverband vol bloed ook andere koek dan wat bruin bij het afvegen. Maar weet je, je kunt dingen niet vergelijken en als jou dat zorgen oplevert dan is dat oké, mijn situatie doet daar geen afbreuk aan. Iedereen beleeft het zijne anders!
heitje, gefeliciteerd met het wondertje van je vriendin! Phoe wat een llange bevalling! Tip: ben je misselijk eet dan vooral geen hema worst maar goed nu na 2 ijsjes weg gewerkt te hebben gaat het weer, vriendje moet vanavond voetballen *nou ja kijken ivm blessure* en ik ga altijd mee ivm de shirtjes (ik ben zo gek ze te wassen dit jaar) Over de screening; collegatje vertelde dat ze bij beide kids met de termijn echo een vergrote plooi zagen en ze dus door moest voor een screening. Er is haar tot 2x toe gezegd (2kids) dat ze 1op25 kans had, bij de oudste zelfs 1 op 10(!) en ze heeft 2 kei gezonde kindjes! Dus ik vind het erg dubbel.... Ja ze kunnen er iets mee zien. Maar niks is zeker. En misschien "dood" je dan wel een kern gezond mooi kindje. Wij hebben er nooit echt over na gedacht, leven met een handicap kindje lijkt me geen doen ->) maar na 22maanden eindelijk zwanger te zijn vind ik het wel erg moeilijk het weg te laten halen.. lila; goed dat je gesmst hebt, ben erg benieuwd.
Heb weer alle pagina's gelezen, maar geen notities gemaakt... Wat ik nog weet; - ik hoop geen bbz, wel fijn om dat hartje te horen hè?! Succes vrijdag. - neusje was hetzelfde! Zo schattig! - vreemd van die bloeding, heel knap hoe je zo kalm en nuchter kan blijven. We gaan je nog nodig hebben hier! Duim voor je! - bedankt voor alle leuke reacties op mijn foto's Sorry als (dat) ik mensen vergeten ben
Het is volgens mij wel zo, zoals de vk vertelde dat als je een kans hebt er verder onderzoek komt bij de gyn. Deze wordt dan ook vergoed. Dan kan er vast gesteld worden om wat voor chromosoomafwijking het gaat. En bij een chromosoomafwijking lijkt me niet dat je een gezond kindje op de wereld kan zetten?
mijn ouders hadden de keuze toen met mn zus maar kon ook gewoon zijn dat ze klompvoetje had... toen waren de testen tuurlijk wel anders maar goed stel je voor dt je je kindje dan weghaalt terwijl t maybe alleen maar klompvoetje of 11 vingers had ofzow
Denk dat je ook wel heel zeker moet zijn, of hoge percentage om echt te beslissen het kindje weg te laten halen. Als het heel duidelijk zou zijn dat het kindje een zware afwijking zou hebben, zou ik denk ik ook, met pijn in mijn hart, de zwangerschap afbreken. Ook ik heb van dichtbij handicapt meegemaakt. En velen gun je zoveel meer. Maar het is geen leven voor sommige.. Klinkt misschien hard, en anderen zijn heel blij met hun kindje ondanks een zware afwijking. Maar ik denk niet dat ik nou ja, wij, het zouden kunnen. Voor beide dan he... Maar denk dat je pas zoiets zeker kan zeggen als je er zelf voorstaat. Over eten: vanavond spruitjes met spekjes, aardappels en kipfilet.. Had er zoveel zin in, maar viel erg zwaar.. Zit nog uit te buiken haha
hebben jullie ook zo'n last van werkende bijk? wat steekjes in je buik enzo... is gewoon bandenpijn door oprekken bm denk ik maar elke keer denk ik toch is het echt geen kramp? ff off topic maar vriendlief is motor rijden en net hoorde ik allemaal sirenes getsie vinnut helemaal niets!! maar het is echt zijn moment van ontspanning.. maar ik hou mn hart vast!!
Essie bedoelde ik i.p.v. eddie.. autocorrect op Frank's Iphone! Dankjewel voor je compliment Tinie! Ik ben wel nuchter en kan dingen goed uitleggen of in perspectief zetten, alleen omdat ik vrij direct ben kan het ook weleens mensen voor het hoofd stoten, en dat wil ik niet! Maar goed, zoals we hier met elkaar kletsen kom je er gauw genoeg achter hoe iemand in elkaar steekt en als ik iemand beledig hoor ik het ook graag..
Als ze die punctie gaan doen weten ze het 100% zeker, of het down is of niet. Met plooi krijg je alleen een kansberekening geloof ik. Dat heb ik onthouden, moet me nog ff inlezen...
Die steken/krampjes komen hier met vlagen, vooral in de nacht en in de ochtend. Overdag valt het mee, heb ik meer 'last' van rommelende darmen enzo Van mij mag het soms wel wat meer rommelen hoor, heb ik tenminste het idee dat er iets gebeurd. Maaruh.. die pijn in je borsten, hoe lang kan dat duren? Dat ben ik wel zowww zat!! Auww...
Poeh, dat soort dingen zullen ze dan ook wel uitleggen neem ik aan. Want ik heb dr ook geen verstand van. Maar een vruchtwaterpunctie is toch ook in een later stadium? En hoorde dat dat best pijnlijk kan zijn.. Blegh dan kijk je er ook niet echt naar uit
@ Lila: nee ik ook niet. Ik hou er erg van als mensen duidelijk zijn en recht voor d'r raap En nuchter.. en dat ben je wel. Dat is wel heel fijn. Het is fijn om goed te kunnen relativeren.. zo blijf je met beide benen op de grond