ik heb net met de afdeling gynocologie (of hoe je het schrijft hihi) gebeld over hoe en wat en ik mag 26sept bij hun langskomen voor de eerste echo eerder hadden ze geen plek en dat maakt ook niet uit, ben helemaal blij!!! dus nog 3 weekjes wachten en dan zien we hopelijk een hartje kloppen!!!
Ik zou toch eens heeeel goed met je vriend gaan praten... Hartstikke gevaarlijk, kat bij kind. Als je kat op de baby gaat liggen kan hij/zij stikken. En dat doen katten echt, die zoeken het warmste plekje.
susy, Gefeliciteerd en welkom lilalief, dank je dat je susy even onder aandacht brengt yupgup, het lijkt mij ook geen goed plan maarja mijn vriend ziet de gevaren geloof ik niet, die denkt alleen is toch lief! maar die balonnen onthoud ik
@Susy, welkom meid en gefeliciteerd!! Huisdieren Wij hebben 2 honden, maar wonen nu tijdelijk bij mensen in, omdat ons nieuwbouwhuis pas in december klaar is en we ons oude huis al hebben verkocht, en zij hebben er ook 2, dus nu tijdelijk even 4 honden in huis!! Maar we kunnen ruim op tijd in ons eigen huis, dus dan nog maar met 2 beesies als de kleine komt! Ik ben wel benieuwd hoe ze daar op gaan reageren! Ze zijn wel gek op kindjes, maar ik denk dat de jongste hond van ons heel beschermend gaat worden en mij en die kleine wil verdedigen tegen iedereen die komt kijken! Dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Vandaag is de MvM instructrice langs geweest, de eerste plas zit alweer in de fles! Heb zo'n zwanger tijdschrift gekregen, daar zit ik nu lekker in te lezen, heerlijk!
Niet 2010 hoop ik (sorry flauw.. wat leuk dat je dan jarig bent!) Voor degenen die een 2e of 3e kindje krijgen: hoe gaan jullie de baby introduceren? Zoonlief weet het nu al en geeft af en toe kusjes op mn buik, ik wil hem gedurende de zwschap bij de baby blijven betrekken en misschien ook wel een boek kopen met een verhaaltje over een kindje die een broertje of zusje krijgt. Zou dat wat zijn? Na de geboorte wil ik hem als eerst de baby laten zien.. maar ik ben toch best wel bang voor jaloers gedrag.. hij is nu al zo jaloers als papa bv mama een knuffel geeft of als een ander kindje met zijn speelgoed speelt..
@daro: Ik heb geen andere kinderen. Maar vind het wel een heel leuk idee van dat boek. Zover ik kan opmaken ik jullie zoontje nu 1,5 dus lijkt me een leuke manier om toch duidelijk te maken dat er dingen gaan veranderen
@Daro, ons zoontje is echt nog te klein om de baby te introduceren. Vraag me zelfs af of hij er als de baby geboren wordt al wel iets van snapt, hij is dan 17 maanden als het goed is. Maar bij een ouder kindje zou ik veel boekjes gaan voorlezen over de komst van een baby, en inderdaad de buik laten voelen en erover vertellen. Jaloers gedrag krijg je misschien altijd wel een beetje. Je moet er denk ik heel goed op bedacht zijn dat je je oudste na de bevalling ook veel aandacht geeft. Hier alles goed! 's Avonds zie je al een beginnend zwangerschapsbuikje ontstaan (darmen natuurlijk ) Leuk hoor! Ik vind het nog wat te vroeg om een foto van mijn buik te maken, maar te zijner tijd show ik mn bolletje natuurlijk graag
Haha, nee 28 jaar geleden! Voor mij is het de eerste, maar toen mijn zusje haar 2e kreeg, hebben mijn man en ik haar zoontje lekker verwend door hem in die eerste week mee te nemen naar het Dolfinarium. En vraag mss aan familie die op visite komt ook of ze er op willen letten dat je zoontje niet wordt vergeten, dat ze er ook op letten hem veel aandacht te geven. Als ik op kraamvisite ga en ik neem iets leuks mee voor de baby, dan koop ik ook altijd wat voor de grote broer of zus. Die krijgt dan niet het gevoel dat alles alleen nog om de baby draait. En meestal gaat het volgens mij wel goed, als er visite komt, steelt je zoontje waarschijnlijk toch de show. Die kleine slaapt en eet, maar je zoontje kan rond rennen en praten! Vooral voor de mannen die met hun vrouw mee moeten op kraamvisite is het vaak makkelijker met zo'n ventje om te gaan als met de baby. En zelfs al is ie wel jaloers, dan zal het ook wel weer snel overgaan denk ik. Als ie maar gewoon overal bij betrokken wordt, en niet bij de baby wordt weggehouden, dan zal het allemaal wel goed komen!
@daro: Ik weet wel dat visite vaak geneigd is meteen naar de baby te gaan en dat kan natuurlijk verwarrend zijn. Mijn moeder nam altijd een kleinigheidje mee voor de andere kindjes en zorgde dat ze eerst even met hun bezig was. Misschien een idee om met vrienden en Fam te bespreken ?
Huisdieren. Wij hebben een hond van 1,5jaar en die is helemaal gek van kinderen. Alleen omdat we weinig kleine kinderen in de omgeving hebben waar hij mee omgaat zal ik hem langzaam laten wennen aan de kleine straks. Hij is nogal lomp en onbenullig soms maar zal nooit iemand kwaad doen, echt een allemans vriend dus ben niet bang dat hij zal bijten ofzo. Ook hebben we 2 kittens van 14weken. Dat idee van die ballonnen ga ik ook onthouden, ze gaan graag alles uitvinden maar wil ze absoluut niet in de box of babykamer hebben!! Vertellen. Wij houden ons mondje ook (hoe moeilijk dit ook is) tot we de echo hebben gehad. Als we een kloppend hartje hebben gezien krijgen onze ouders het te weten. Wanneer we de "gevaren zone" van 12weken voorbij zijn ga ik het van de daken schreeuwen Ik wacht nu denk ik wel puur om de angst dat het weer mis gaat... BH. Mijn borsten zijn ook zeker een cup maat gegroeid. Heb gelukkig nog 1 bh die me te groot was en nu dus goed past, maar ze doen me echt pijn. Dus binnenkort op zoek naar een nieuwe stevige bh. Buikje. Die heb ik van mezef ook wel een beetje maar merk wel dat ik hem moeilijk kan inhouden. Ook heb ik sinds de vakantie weer onwijs last van obstipatie dus dat zal mn bolle buik ook verklaren. Het is nu zeker nog geen foto waardig...
Wij hebben twee katten hier, en de tip met de ballonnen werkte hier super, ze gingen niet in de box en tegen de tijd dat Lila er was keken ze niet meer naar de box om. Dus wel handig om de box wat eerder op te zetten, eerst is er de nieuwsgierigheid en willen ze erin liggen, dan het afschrikken van de balonnen, en later als de baby er is is het ineens niet interessant meer. Hier stond de box toen 3 maanden voor Lila's geboorte al. Wij wonen gelijkvloers in een bungalow en onze katten mogen niet bij de slaapkamers komen, alleen in de woonkamer, bijkeuken, keuken en buiten. Natuurlijk moet je altijd een oogje in het zeil houden met huisdieren in de buurt, maar we hebben nooit problemen met ze gehad. (iedere kat is ook anders van karakter natuurlijk)
Mijn darmen rommelen inderdaad de hele tijd. Mijn man keek gister zo omdat hij het gewoon kon horen. Ik zit niet verstopt gelukkig.
wij hebben 1 rustige kat die ook echt geen kwaad doet, dus ook goed aan te sturen is 1 kat is soms wil en heel aanhankelijk maar ook goed aan te sturen en 1 kat is de ondeugd zelve, die gaat ook weg, die is niet aan te sturen valt de andere katten lastig hangt met der nagels in de gordijnen en doet soms pissen vanwege terretorium afzetten, die gaan binnenkort naar een stal toe waar ze zich compleet kan uitleven
BH: zit hier nog goed. Borsten zijn wel flink gegroeid. @Guusje (ofzo) hoop dat je zoontje het naar zijn zin zal hebben op de psz.
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje - 17 sept 1e echo - 19 sept VK 01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Ladyjade - 1ste kindje 07 mei - Holiday - 2e kindje - 12 sept 1e echo - 29 sept VK 07 mei - Cullen - 1e kindje - 24 sept VK- 28 sept 1e echo 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje - 30 sept VK + 1e echo 08 mei - Daro - 2e kindje 08 mei - trotsemams - 3e kindje-21 sept gyn+1e echo 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 09 mei - Roxie Hart - 1e kindje - 20 sept 1e echo 09 mei - Miffy - 1e kindje 10 mei - Essieee - 1e kindje - 19 sept gyn + echo 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje - 4 okt VK + 1e echo 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje - 20 sept VK intake 11 mei - Tina85 - 1e kindje - 13 september (vroege) echo 11 mei - Minkie86 - 2e kindje 11 mei - Pearl29 - 1e kindje 11 mei -Lieske -1ste kindje 12 mei - mamavanB - 2e kindje 12 mei - Mi77- 1e kindje Ik heb mijn afspraken er ook tussen gezet. Ik mocht heleaas niet eerder voor de echo dit worden 3 lange weken!
Onze kindjes zijn 6 en 7 jaar,we gaan vooral veel met de praten voor de baby er is en dan komt het vast goed. Ik heb zelf fors overgewicht,maar m`n buik is al echt een strakkere bol aan het worden.Spijkerbroeken kunnen niet meer dicht iig. Voelen jullie ook continue zoveel in je buik gebeuren?Ik herken het wel van de vorige,maar niet dat het gevoel er de hele tijd was.
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje - 17 sept 1e echo - 19 sept VK 01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo 05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktober VK + 1e echo 07 mei - Ladyjade - 1ste kindje 07 mei - Holiday - 2e kindje - 12 sept 1e echo - 29 sept VK 07 mei - Cullen - 1e kindje - 24 sept VK- 28 sept 1e echo 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje - 30 sept VK + 1e echo 08 mei - Daro - 2e kindje 08 mei - trotsemams - 3e kindje-21 sept gyn+1e echo 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 09 mei - Roxie Hart - 1e kindje - 20 sept 1e echo 09 mei - Miffy - 1e kindje - 26sept gyn + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje - 19 sept gyn + echo 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje - 4 okt VK + 1e echo 11 mei - LiLaLief - 2e kindje 11 mei - Yupgup - 1e kindje - 20 sept VK intake 11 mei - Tina85 - 1e kindje - 13 september (vroege) echo 11 mei - Minkie86 - 2e kindje 11 mei - Pearl29 - 1e kindje 11 mei -Lieske -1ste kindje 12 mei - mamavanB - 2e kindje 12 mei - Mi77- 1e kindje zo mijn afspraak er ook maar even bij gezet ben nu al zenuwachtig en moet nog 3weekjes wachten