Ik snap je wel heel goed hoor! Voor iedereen is deze periode onzeker. Zal er een kloppend hartje zijn en is de echo verder goed. Als je dan ech tot 10 à 12 weken moe wachten is dat lang... Hopelijk kun je de 20e vragen of ze wat eerder een echo willen maken, dat je je erg veel zorgen maakt ofzo. Ik ben ook goed opzoek naar een verloskundige praktijk die goed overkomt en het liefst met eigen echo apparatuur.. Maar zit nu nog bij de gyn, misschien hebben zij tips voor een goede verloskundige. Wat betreft alcohol vind ik ook lastig. Afgelopen weekend hadden we feest hier in het dorp dus kon ik zeggen dat ik antibiotica had. Aankomend weekend is in een vlakbij gelegen dorpje ook feest waar we heen gaan en wat ga ik dan zeggen? Voor een heel weekend met familie is dit erg lastig. Misschien ook de smoes blaasontsteking en antibiotica?
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje - 17 sept 1e echo - 19 sept VK 01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo - 3 okt intake VK 05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo 06 mei - wanna be a mama - 1e kindje - 12 okt vk + 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktVK + 1e echo 07 mei - Ladyjade - 1ste kindje 07 mei - Holiday - 2e kindje - 12 sept 1e echo - 29 sept VK 07 mei - Cullen - 1e kindje - 24 sept VK- 28 sept 1e echo 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje - 30 sept VK + 1e echo 08 mei - Daro - 2e kindje - 27 sept VK (+echo?) 08 mei - trotsemams - 3e kindje-21 sept gyn+1e echo 08 mei - Cashewnoot - 1e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 09 mei - Roxie Hart - 1e kindje - 20 sept 1e echo 09 mei - Miffy - 1e kindje - 26sept gyn + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje - 19 sept gyn + echo 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje - 4 okt VK + 1e echo 11 mei - LiLaLief - 2e kindje - 30 okt 1e echo 11 mei - Yupgup - 1e kindje - 20 sept VK intake 11 mei - Tina85 - 1e kindje - 13 september (vroege) echo 11 mei - Minkie86 - 2e kindje 11 mei - Pearl29 - 1e kindje 11 mei - Lieske -1ste kindje - 3 oktober vk intake 12 mei - mamavanB - 2e kindje 12 mei - Mi77 - 1e kindje 14 mei - Hellow86 - 1e kindje - 19 september 1e echo Gyn --------------------------------------------------------- Net naar het ziekenhuis gebeld en ik mag 19 sept voor de eerste echo, wil morgen eigelijk nog even bellen of ze volgende week HCG kunnen prikken... ben ik net vergeten te vragen... @yupgup, verloskundige doen liever niet vroege echo's zonder rede, omdat het ook heel erg veel onzekerheid mee brengen... Je zwangerschap verzwijgen is niet liegen, als je er goed bij voelt kan je het je familie/vrienden vertellen dat je zwanger bent, dan hoef je het ook niet te verzwijgen... de smoes wat Essieee aangeeft is een goede!! gebruik ik staks denk ik ook, als ik het nodig heb... bij mij weten het mijn schoonzus en zwager en mijn collega vriendinnetje... en de leidinggevende van mijn man omdat hij vrij moet hebben de 19e... geniet van je zwangerschap!!
Hier ook (gelukkig) nog geen misselijkheid te bekennen. Werd vanmiddag op het werk ineens heeel erg duizelig... iemand daar al last van gehad toevallig?
He! Ik wil ook graag mee schrijven hier! Ik heb net getest (1 minuut geleden) en ik ben zwanger!!! Ben zo blij! Ik ben uitgerekend op 14 mei en ik hoop dan te bevallen van mijn 3e kindje. Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!! Even gillen hoor, sorry.
Monaatje - ik ben misselijk en duizelig. Had dat tijdens mn vorige zwangerschap ook regelmatig. Moet je wel in de gaten houden hoor.
Ik las net het een en ander over vroege echo's. Toen ik zwanger was van Boaz heb ik met 5 weken en 3 dagen een echo laten maken bij een echo bureau. Dat moet je dan wel zelf betalen, maar dan weet je wel meteen waar je aan toe bent. Vond het die 30 euro zeker waard. Het hartje konden we toen al zien kloppen.
Wat een reacties, Ik lees wel mee, maar heb niet altijd de tijd om te reageren. Tis wat, wat er gebeurt in je lichaam, als je zwanger bent! ik ben vannacht wakker geweest van 'bandenpijn'? Als ik moest hoesten (beetje verkouden) ging ik door de grond, echt gigantische steken in mijn liezen/schaamstreek? Vanmorgen er gelijk op tijd uit, om te kijken (doe ik een paar keer per dag) of ik geen bloed ben verloren. De VK zei vorige week dat dit bandenpijn is, maar toch beangstigd me het soms. Hebben meer meiden dit? Heb soms de ene keer ook meer last van me borsten , dan de andere keer. Ben gelukkig nog niet misselijk!
welkom en gefeliciteerd!! is zo een echo maar 30 euro :O:O daar ga ik eens over nadenken is wel een leuk cadeautje voor de 20ste als ik 6 jaar met mijn vriend ga
Heb het voor de zekerheid even nagekeken, maar het was 37,69 dan kreeg ik wel de foto's afgedrukt en op een cd. Lijkt me inderdaad een heel goed kado!
Ja, of echobureau. Ik ben bij echobureau utrecht geweest. Daar doen ze ook medische echo's. Vond het er erg prettig. Maar weet natuurlijk niet waar jij woont
hoi meiden, ik wil me even officieel aanmelden als mei-mamma. Ik heb vorige week woensdag (NOD) positief getest. Volgens mijn berekening ben ik 7 mei uitgerekend. Ik ben wel bang dat ik niet heel actief zal zijn hier, want ik ben nog druk met de januari-2010-mamma's. Hiernaast dus mijn dochter (15-01-2010), werk, huishouden en sociaal leven. Druk, druk, druk. Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik maar af en toe even mee kom kletsen. Heb destijds heel veel gehad aan dit forum. Ik zie dat jullie al heel veel gekletst hebben de afgelopen dagen zeg!! Iedereen een prettige zwangerschap gewenst alvast!!
hey meiden, net terug van een geweldig beurs dag... maar ik verlies sinds vanmiddag wel bloed .... het gekke is dat het niet op mijn maandverband zit. maar als ik ga plassen komen er dikke slierten rood mee! en bij het afvegen is het gewoon helder rood bloed!! ben niet in paniek, maar ben boos!! en een klein beetje verdrietig .... niet weer die angst .... gatverdamme ... dit cadeautje kwam zo onverwachts ... ben gewoon bang dat het fout zit! heb verder geen kramp of zo... alleen menstruatie gevoel in onderbuik .... heb wel vreselijke koppijn ... maar ja das dan wel weer te verklaren ... pffff
heh jeetje, wat vreselijk klo..!! Ik leef erg met je mee! Die angst heb ik soms ook, omdat het allemaal nog zo pril is! Ik hoop dat alles goed afloopt!
Hè bah wat klote zeg!! Wanneer moet je voor het eerst naar de verloskundige dan? Ze zeggen vaak dat zolang het geen stolsels bloed is met buikkrampen het niet fout hoeft te zijn. Maar nu heb je pas zekerheid als er een echo gemaakt wordt. Heel veel sterkte en vanaf hier duim ik met je mee dat alles goed komt met dit wondertje!
Nieuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd. @Holiday, bah zeg! Ik ga duimen dat het niks ernstig is. Hopelijk gaat het allemaal goed.
thanks ik duim mee voel me ook een beetje huilerig worden nu .... ik krijg a.s. maandag een echo dus dat duurt niet zo lang. als ik morgen zou bellen en ik zou al langs mogen komen, dan sturen ze je toch naar huis met de boodschap even afwachten mevrouw! Dus die kwelling doe ik mij zelf niet aan. Zat er aan te denken om een test te halen morgen als deze nou aanzienlijk lichter is als die van vorige week (echt een dikke vette test) dan weet ik ook genoeg he... ik zal z.s.m berichten als ik meer weet. x holiday