1 mei - MilanFleur - 1e kindje 1 mei - Noenz - 1e kindje 1 mei - Camadia - 1e kindje 4 mei - Guusje44 - 2e kindje 4 mei - Artemiss - 2e kindje 5 mei - Daydreamer - 2e kindje Hoi Dames, Wat leuk om te zien dat zich al vele hier hebben aangemeld. Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd! Hier helaas nog steeds een licht streepje, maar gelukkig wel iets duidelijker geworden. Maar moet zeggen dat ik het nog ontzettend spannend en onwerkelijk vind! We willen het zo super graag, maar allamaal nog zo pril Ik heb weinig last van kwaaltjes, beetje last van buikkrampjes en soms wat misselijk. Verder niet. Over de verloskundige, hier ook maar 1 in de buurt, dus dat is ook makkelijk. Ben erg benieuwd wanneer jullie het aan (schoon)ouders gaan vertellen. Wij willen hier denk neit al te lang mee wachten.. 6 mei - Vlinder84 - 3e kindje
Goede tip Camadia. Ik ga dat van het weekend wel even uitzoeken! Ik zat ook te denken om aan mijn HA te vragen welke hij aanraadt.
@noenz, heb ik ook gedaan, ik ben van de week langsgegaan bij de huisarts en hem om zijn mening gevraagd. Scheelt een hoop omdat hij vaak met deze praktijken te maken heeft. @MilanFleur, ik kon me niet inhouden en heb het na 4 weken en 1 dag aan mijn ouders verteld. Ik voelde me zo naar dat ik het fijn vond om er met mijn moeder om te kunnen praten. Mijn vriend vond het dan ook wel leuk als zijn ouders het zouden weten dus die hebben we het de dag erna verteld. De broers en zussen en de opa's en oma hebben we het nog niet verteld daarmee wachten we tot na de eerste echo. Weet je ook al hoe je het gaat doen? Ik had voor mijn ouders een hobby-boek gemaakt omdat mijn vader volgend jaar vervroegd met pensioen gaat. Verhaaltje voorin dat we leuke dingen te doen hadden verzameld voor ze die ze dan konden gaan doen. Toen ze verder bladerden zagen ze instructies om een traphekje te plaatsen, op te passen, leuke plekken om te bezoeken met je klein kind enz. Achterin hadden we dan gezet: als jullie er nu nog niet achter zijn wat we jullie proberen te vertellen...jullie worden opa en oma! En dan de ongeveer uitgerekende datum en de zwangerschapstest. Ze waren echt helemaal confuus, heel leuk. Voor mijn schoonouders hebben we een kinderfotoboek gekocht. We hadden gezegd dat we een vakantiefotoboek voor ze hadden gemaakt omdat ze zo weinig foto's van ons hebben. Toen ze hem opensloegen zat daar de test en hadden we daar hetzelfde verhaaltje als bij mijn ouders neergezet. Was een groot succes
Daydreamer, welkom en heel erg gefeliciteerd! vkpraktijk, wij konden de vorige keer kiezen tussen 2, maar de gyn had goede ervaringen met 1 ervan dus daar zijn wij toen heengegaan. Dit keer zal ik onder begeleiding van de gyn moeten bevallen. Ik was bij mijn zoontje met 36.4 weken opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging en omdat dat steeds erger werd is met 37 weken de bevalling ingeleid. Maar tijdens de bevalling verslechterde het heel erg en hing ik tegen HELLP aan, dus toen moest ik met spoed naar de OK. Camadia, wat een leuke manier zeg om het zo aan je ouders te vertellen. Daar zou ik nou nooit op gekomen zijn.
Wat raar om te zien, mei 2012 mamma´s Ik ben een mei 2011 mamma en precies een jaar geleden wist ik ook dat ik net zwanger was. Meiden, heel veel plezier en geluk de komende maanden!!
Dank je wel Debster. Super spannend en we hopen dat we net zoals jij in mei (jaartje later dan) onze kindjes in de armen te hebben. Sorry, dat ik ook voor de anderen spreek
@guusje44, brr wat naar, hoop dat dit je deze keer niet overkomt. Wel fijn dat je nu de gyn erbij hebt, mocht er dan weer wat zijn dan kan hij meteen ingrijpen! Dank je wel, had al zoveel manieren op internet gezien om het te vertellen maar wilde graag zelf iets verzinnen. Weet jij al hoe je het gaat vertellen en wanneer?
Bij ons weet eigenlijk iedereen van de directe familie al dat we bezig zijn met zwanger worden, dus elke keer als ik iemand spreek zal ik het ook gewoon zeggen. Mijn moeder, schoonmoeder en beste vriendin wisten het gelijk de dag van testen. En mijn schoonzus heb ik het ook verteld, wij waren de vorige keer gelijk zwanger en ze voelde zich zo schuldig dat het bij haar wel goed ging terwijl wij er al zo lang op moesten wachten.
Leuk dat iedereen zo verschillend is met hoe en wanneer vertellen. Wij zijn tot dusver van plan te wachten tot 12 wkn. Eerst maar even de grootste risico's uitsluiten en dan vertellen. Speelt ook mee dat mijn vriend al 2 kindjes heeft en dat we hun niet onnodig met verdriet willen opzadelen.
Guusje Bedankt! Jij ook! Heftig einde zwangerschap en bevalling gehad dus. Pff.. Moet je nu wel eerst aanmelden bij de vk? En pas de laatste weken naar de gyn? Het grote nieuws vertellen Wij wachten tot na de echo. Heb ik de vorige keren ook gedaan. Al wil ik het wel graag vertellen, hoor. Haha! Noenz Bij jou kan ik me dat helemaal voorstellen. Hoe oud zijn zijn kindjes?
Ik verwacht eigenlijk dat ik wel gelijk bij de gyn terecht kom. We lopen alweer een hele tijd in het ziekenhuis en ik vind dat denk ik toch een prettiger idee. Dus ik denk dat we na het eerste trimester weer naar het ziekenhuis in onze stad mogen.
Guusje! Het lijkt me inderdaad prettig als je in zo'n geval goed begeleidt wordt. Wel een heftig verhaal hoor. Spannend om weer te beginnen lijkt mij. Zijn kindjes zijn 8 en 5. Die krijgen het echt wel mee als we nu zouden communiceren. Ik ben net met een vriend uit eten geweest. Wat een ervaring was dat. Ik eet normaal juist dat wat nu niet mag. En ik aan de Spa rood. Haha. Hij had wel wat argwaan geloof ik.
hallo allemaal ook ik kom me melden!!! (dank je wel Guusje44 voor het melden ) Vanaf dinsdag weet ik dat we zwanger zijn maar gister toch nog maar een testje gedaan en nu weten we het zeker!!! Is voor ons de eerste en vind het allemaal best spannend eerlijk gezegd!!! Ouders,zus,broer en beste vriendinnen weten het al bij mij (gestopt met roken ineens.. hmmm dan gaan ze wel vragen stellen) en nu dus hopen dat we allemaal een plakkertje krijgen...
Hallo Dames, Wat leuk mei 2012 mama's! Mag ik ook mee kletsen? Ik heb afgelopen dinsdag ook een positieve cb test gehad. 3 mei ben ik uitgerekend van ons 1e wondertje!
Noenz Ja, op die leeftijd hebben ze natuurlijk alles goed in de gaten. Kan me voorstellen dat je het dan nog even wilt afwachten. Alcohol/niet roken Weet je wat ik weleens deed tijdens mijn vorige zwangerschappen en niemand mocht het nog weten.. Dubbelfriss (appel/perzik?) in een wijnglas, leek sprekend zoete witte wijn! Moet je wel thuis zijn.. Ik heb over 3 weken een feestje met véél vrienden. Er zijn er al 3 zwanger, dus die dames willen wel rijden. Die smoes kan ik dus doorstrepen. Maar gewoon een wijntje bestellen en er de hele avond mee rondlopen? Haha! Bestel ik er wel een watertje naast! Djonna Gefeliciteerd! Spannend hè! Monaatje Ook gefeliciteerd! Welkom! Ik had gister een beetje een offday.. Beetje negatieve gevoelens, last van onderrug, enzo.. Dacht echt: "Nu word ik ongesteld!" Maar nee, helemaal niet. Gelukkig niet! Vandaag weer vertrouwen erin. Misselijk/weeiig opgestaan, misselijk bij een lege maag.. En heb eens een keer een CB-test gedaan met indicator. Dit is het resultaat van vanmiddag! Vandaag dus vooral *blij blij blij*!!! Bekijk bijlage 178712