Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monaatje

monaatje Lid

16 aug 2011
    89
    0
    0
    @mi77 dat klinkt erg spannend... suc6!.. ben benieuwd wat het is.

Heb vandaag de bevestiging van mijn zorgverzekeraar gekregen over de aanvraag van mijn kraamzorg. Er is bij ons in de regio een erg tekort aan kraamzorg dus dacht ik, ik kan het maar beter vroeg geregeld hebben en mocht het mis gaan kan ik het altijd nog annuleren.

Iemand al meer kraamzorg geregeld?

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Bedankt voor alle reacties, superfijn dat ik me hier ff kan afreageren. Pfft, de hormonen doen wat met me (want normaal ben ik natuurlijk noooooit zo ;)).

Mi77, spannend, hoop dat het niks is en alles gewoon goed zit. Maar wat ik me afvraag, zou je dan in het geval van een BBZ twee eitjes hebben gehad? Omdat er een vruchtzakje is en iets op de eierstok? Sorry, het is het vast niet, maar vind het maar raar. Dan denk je toch eerder aan een cyste? Weet trouwens van een ander meisje hier of ZP dat ze bij haar bij de VK ook niks zagen en twee dagen later bij de gyn wel. Die heeft betere apparatuur. Duim voor je, gaat vast goedkomen! Op naar een groeiende spruit :D hoe laat heb je afspraak?

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Monaatje, denk dat wij het na de eerste echo gaan regelen. Waar woon je, als ik vragen mag?

Weet helemaal niet hoe het hier met kraamzorg zit, valt ergens op te zoeken welke regio's druk zijn?

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Vorige keer pas na 12 wk kraamzorg geregeld, ik woon niet in een drukke regio (zuid west brabant). Ik denk dat ik het nu over een paar weken ga regelen.. als ik straks thuis ben van vakantie ga ik de verschillende aanbieders maar weer eens vergelijken.

Ik ga per 1 jan trouwens weer overstappen naar een andere verzekeraar of een ander pakket nemen, vorige keer ook gedaan. Zodat ik de eigen bijdrage kraamzorg vergoed krijg en ook de bevalling in het ziekenhuis (niet-medisch). Ik kan iedereen aanraden daar aan het eind van het jaar eens goed naar te kijken want dat loont echt de moeite!

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Jaa Daro, ben ik ook van plan. Nu een VGZ 'jong' pakket, straks een VGZ 'gezin'. Krijg veel meer vergoed inderdaad!

6. mi77

mi77 Lid

5 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ yupgup: Ik hoop het met je. Twee eitjes lijkt me bijzonder maar het kan wel. Vriendin van vriendin heeft laatst een miskraam en bbz gehad tegelijk. Ga ik niet van uit hoor maar weet het ook niet.

Mag om 15:15 uur naar de gynaecoloog. We zullen het zien, loop nu beetje verloren, even gewerkt maar daar wordt ik ook niet vrolijk van. Vriendje is wel gaan werken want die weet ook niet wat ie moet. Komt zo naar ziekenhuis. Hij is super lief maar kan me ook wel eens op mijn zenuwen werken haha.

Heb geen kraamzorg geregeld wist eigenlijk niet wanneer dat moet.

tot straks

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meiden..

net gyne gebeld... pfff wat een moeilijk mens zeg.. snapte het zelf nie eens geloof ik... heveel weken ben je? dus ik zeg 4.. hoelang ben je al over tijd dan... ik zeg aantal dagen want heb een korte cyclus... beweerd ze dat t nie kan!! dus ik leg uit dat ik vanochtend bij ha ben geweest gaat ze overleggen heb nu dus volgende week dondrdag een afspraak..
    moet ik naar een ander nummer bellen voor een echo... dus ik zeg tegen haar bij hoeveel weken moet dat dan? want bij mijn vorige zw werd er met 6 weken een echo gemaakt alleen had ik toen een vmk gehad... zegt ze oh joh iets van 8 weken ofzo...

pfffff..... ingewikkeld weer allemaal... nou eerst donderdag maar eens naar de gyne :D

8. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Heey meiden hebben jullie dat ook? De ene dag voel je van alles en de volgende dag bijna niets? Nu ben ik ook wel steeds aan het opletten hoor...
    Maar ik had dus tot een paar dagen terug en echt krampjes in mijn baarmoeder, soms zo erg dat ik er wakker van werd. En mijn borsten heel gevoelig. Maar de afgelopen dagen voel ik eigenlijk bijna niets, borsten beetje gevoelig maar niet echt pijn.
    Klinkt dit bekend??

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @mi77
    wat fijn dat je zo snel terecht kunt
    veel succes!!!

kraamzorg poeh....daar had ik nog niet aangedacht
    ik denk dat ik dat ga doen na de eerste echo op de 26ste

10. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @yupgup: Ik zit net als jij met een vgz jong en ga dit weekend eens uitzoeken hoe dat zit met vgz gezin. Heb jij er al iets over uitgezocht ??

@wannabeamamma: Gelukkig heb ik dat niet ik heb zowiezo elke dag last van mn borsten, wel de ene keer meer dan de andere keer. En ben ook wel elke dag erg moe en veel plassen. De misselijkheid komt gelukkig zo af en toe wat ik helemaal niet erg vind natuurlijk :D

11. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. mag ik mij hier ook aansluiten. ik ben op 12 mei 2012 uitgerekend :D

tot nu toe heb ik nog nergens last van (behalve van de griep) bij de zwangerschap van emily was ik extreem misselijk. hopelijk blijft de misselijkheid nu weg :)

12. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ja, heel herkenbaar! Ik voel sowieso heel weinig. Af en toe bandenpijn, maar dat is maar soms, meestal in bed wel, als ik op mijn buik draai. Dan voel ik ook mijn borsten een beetje, maar die voel ik verder ook niet. Ik heb wel heel erge rugpijn, ik word er gewoon gek van op mijn werk! Dan zou ik toch liever kotsen dan dat ik die rugpijn heb... zo erg is ie. Maar goed, het zal er wel bijhoren! Net als die twijfels of je wel genoeg voelt! ;)

13. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Welkom!
    Wel grappig zeg, jouw dochtertje heet Emily, net als mijn nichtje, en haar broertje is toevallig geboren op 12 mei! Echt toevallig! :D

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @jen89
    welkom en gefeliciteerd!

15. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Jullie hebben lekker veel gekletst, hopelijk kan ik het een beetje bijhouden ;)

MammaMel88, ik zal ook blij zijn als we de 12 weken hebben gehaald. Dan zijn we wellicht wat minder onzeker. Zie dat jij je eerste echo 1 dag na mij hebt. Nog 3 weekjes wachten..

Essieee, hoop ook voor je dat je beebje blijft plakken!

Yupgub, geen ervaring met temperaturen..
    Fijn dat je nu naar een andere verloskundige bent gegaan en daar wel meteen antwoord hebt gekregen!

Hier nog steeds geen klachten, maar begrijp dat je vanaf een week of 6 misselijk kan gaan worden? Hoop natuurlijk bij mij van niet ;)

LiLaLief, gisteren lekker naar de Mac geweest, jammie!

Cullen, vanochtend bruinverlies.. vervelend zeg!!

Kleintjuhh, maandag al echo, leuk zeg!

Daro, spannend van je zoontje die besnijdenis! En goede tip van die zorgverzekering! Daar moet ik ook nog eens goed naar kijken.

Mi77, balen van die onzekerheid. Wel fijn dat je vanmiddag al bij de gynacoloog terecht kunt.

Monaatje, hier nog geen kraamzorg geregeld. Weet eigenlijk niet hoe dat hier zit met de kraamzorg. Ga het maar navragen bij de eerste afspraak met de verloskundige.

Jen89, welkom en gefeliciteerd! En fijn dat je nog nergens last van hebt!

16. emje

emje Niet meer actief

@saar28,

dat is inderdaad wel erg toevallig :D iedereen in mijn omgeving denkt ook dat het dit keer een jongen word. omdat ik van emily heel erg misselijk ben geweest en nu nog helemaal niet. nja we zien wel. een meisje is ook erg welkom :)

ik vind het nog wel erg spannend. ik hoop dat deze zwangerschap goed gaat. voor ik zwanger raakte van emily heb ik 2 miskramen gehad :(

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Mi77, succes/sterkte/veel plezier nu! Hoop dat er wat moois uitkomt!

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
  19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meiden..

net met naar de wc gaan wat bruinige afscheiding...
    maak me meteen zorgen :(

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Maar bruinig is niet erg, toch? Zolang het niet helderrood wordt?

Deel Deze Pagina