Hier vandaag mijn HCG waarde gekregen. Ik ben zwanger, MAAR héél pril! Heb een HCG waarde van amper 29. Huisarts zegt dat ik me geen zorgen moet maken, dat ik waarschijnlijk toch een cyclus had deze maand van 28 dagen ipv 26 dagen. En dan was mijn NOD eigenlijk pas morgen (10/9), dus volgens haar heb ik test gehad voor mijn NOD. Blijf wel voorzichtig, want met vorig miskraam had ik HCG van 55. Wel kan haar verhaal kloppen, zal even mijn cyclus van de maand op een rijtje zetten: 13/8: regels gekregen 24/8: vruchtbaar cervixslijm 25/8: steekjes en krampen (daarom dat ik dacht cylcus van 26) 27/8: terug steekjes en krampen maar wel harder dan 25/8. 25/8 hebben we nog geklust, weekend van 27/8 niet gelukt omwille van drukte. 29/8: heb ik beetje roos afgekuist 5/9: ineens SERIEUZE steek in mijn zij, spurt naar WC, roos afgeveegd, inwendig was er wat rood, dagen erna niets meer, enkel inwendig bruin slijm (sorry dames) Dus als ik dan begin te rekenen: wss 28/8 eisprong gehad, zaadje van mijn man heeft het goed volgehouden, dus bevruchting 29/8, ze zeggen 5-10 dagen voor innesteling, dus 5/9 is 7 dagen later. Kan perfect kloppen! Haha, ben mezelf niet aan gerust maken hoor!
01 mei - Noenz - 1e kindje - 21 sept VK - 28 sept 1e echo 01 mei - Camadia - 1e kindje - 20 sept VK + 1e echo 01 mei - Milanfleur - 1e kindje - 17 sept 1e echo - 19 sept VK 01 mei - Monaatje - 1e kindje - 22 sept VK + 1e echo 02 mei - Chinwa - 1e kindje 03 mei - Miranda80 - 3e kindje 03 mei - Saar28 - 1e kindje - 20 sept 1e echo (gyn) 04 mei - Guusje44 - 2e kindje 16 sept gyn 1e echo 04 mei - Artemiss - 2e kindje - 23 sept VK / 28 sept 1e echo 05 mei - Daydreamer - 2e kindje - 21 sept 1e echo - 3 okt intake VK 05 mei - Kleintjuhh - 1e kindje - 12 sept 1e echo 06 mei - wanna be a mama - 1e kindje - 12 okt vk + 1e echo 06 mei - Vlinder84 - 3e kindje - 13 sept gyn + 1e echo 06 mei - xxNienkexx - 1e kindje - 17 oktVK + 1e echo 07 mei - Ladyjade - 1ste kindje 07 mei - Holiday - 2e kindje - 12 sept 1e echo - 29 sept VK 07 mei - Cullen - 1e kindje - 14 sept gyn- 1e echo 24 sept VK- 28 sept 2e echo 07 mei - Tinie84 - 1e kindje 07 mei - Mamamel88 - 1e kindje - 30 sept VK + 1e echo 08 mei - Daro - 2e kindje - 27 sept VK + 1e echo 08 mei - trotsemams - 3e kindje-21 sept gyn+1e echo 08 mei - Cashewnoot - 1e kindje 09 mei - shirley1987 - 2e kindje - 12 okt VK + 1e echo 09 mei - Roxie Hart - 1e kindje - 20 sept 1e echo 09 mei - Miffy - 1e kindje - 26sept gyn + 1e echo 10 mei - Essieee - 1e kindje - 19 sept gyn + echo 10 mei - Veldmuisje - 1e kindje - 4 okt VK + 1e echo 11 mei - LiLaLief - 2e kindje - 30 okt 1e echo 11 mei - Yupgup - 1e kindje - 6 okt VK + 1e echo 11 mei - Tina85 - 1e kindje - 13 september (vroege) echo 11 mei - Minkie86 - 2e kindje - 4 oktober VK + 1e echo 11 mei - Pearl29 - 1e kindje 11 mei - Lieske -1ste kindje - 3 oktober vk intake 12 mei - mamavanB - 2e kindje 12 mei - Mi77 - 1e kindje 12 mei - jen89 - 2e kindje - 29 sept 1e echo 14 mei - Hellow86 - 1e kindje - 19 september 1e echo Gyn 16 mei - Skaya - 1e kindje 17 mei - Priscilla4 - 1e kindje - gyne 19 mei - Kellyae - 2e kindje mezelf erbij gezet. Maandag bel ik naar gyn. om afspraak eerste echo te maken, met mss toch nog een extra bloedtest ertussen.
hey meiden geen veegje met gekleurd slijm meer gehad gelukkig!! geeft toch weer wat rust.. kan me nog niet helemaal beseffen echt zwanger te zijn hoor hihi!! kan een echo met bijna 5 weken ook al of is dat nog te vroeg? liefs
@kleintjuh: Ik zou er idd maar op rekenen dat die echo inwendig wordt! Ik denk dat er uitwendig niet genoeg te zien zal zijn... Ik snap wel dat je daar een beetje tegenop ziet, maar je moet maar in gedachten houden dat die mensen de hele dag niets anders doen. Voor jou is het wel vervelender. Ik heb denk ik inmiddels zo'n 30 inwendige echo's gehad, en het is idd geen pretje als je daar in je blote lala rondloopt, maar verder is het niet pijnlijk of vervelend. Tja, het is de enige manier om te zien wat er in zit! Maar als je een wat langere tuniek aantrekt ofzo of een kort rokje op een legging ofzo, dan valt het mss wel mee! Neem iig maar niet je schoonmoeder mee ofzo! Succes en laat ons even weten maandag hoe het ging!
@alle nieuwe meiden: welkom! En nog gefeliciteerd! Wat-voor-kleur-dan-ook-verlies: Phoe, idd veel meiden die er last van hebben! Ik gelukkig nog niet, zou ook gaan flippen hoor! Snap het heel goed dat je daar onzeker van wordt! Alles is toch al zo spannend, zelfs zonder dat soort dingen die je aan het twijfelen maken! Ik hoop dat het bij iedereen snel weg is en dat het allemaal plakbeepjes blijken te zijn! Kraamzorg Ik ben ook van plan om met de jaarwisseling weer van zorgverzekering te veranderen. Maar is dat dan wel handig met het regelen van kraamzorg? Of is de kraamzorg niet iets wat je evt (afhankelijk van je zorgverzekeraar) bij een gecontracteerde aanbieder moet afnemen? Ik moet in het zkh bevallen. Als je daar bevalt en een paar dagen zou moeten blijven, dan gaan die van de kraamzorg af toch, maar dan krijg je overgebleven dagen toch nog wel? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Bedankt voor al jullie reacties. Pff ik hoop stiekem dat de VK geen inwendig echo apparaat heeft. En als het echt niet anders is dan moet het maar straks moet die kleine er ook uit via die weg Spannend kan dan zien hoever ik ben en of het er misschien wel 2 zijn wat wij vermoedden
Omdat ik al 6 kilo aangekomen ben en een behoorlijke buik heb. Kijk maar bij mijn foto's hihi Of ik ben verder in de zwangerschap. Vandaar dat ik al snel een echo krijg anders had ik liever gewacht dan krijg je geen inwendige echo
@kleintje je hebt inderdaad al een redelijke buik kun jij het wel geheim houden?? of heb je het al aan mensen verteld??
@ miffi We hebben het al aan onze familie verteld. Op me werk heb ik het al aan een aantal collega's verteld. Het is haast niet meer te verbergen nu. En 6 kilo aankomen in een korte periode zien mensen natuurlijk ook. Dus ik denk dat collega's ook wel een vermoede hebben. Mijn leidinggevende weet nog niks wil daar zo lang mogelijk mee wachten het liefst tot na de drie maanden voor de safe. Heb net ook maar mijn navelpiercing eruit gehaald, hopen dat ie mooi dichtgroeit..
Ik weet niet of er al geantwoord is (ik lees van voor naar achteren bij haha) maar: Bij een vroege echo gaat het inwendig (vaginaal) en anders uitwendig. Je doet je broek gewoon los en schuif je ondergoed wat naar beneden, verder niets. Zorg voor een volle blaas!! dan kunnen ze het beter zien allemaal..
wil je hem niet houden??? ik heb al een speciale piercing besteld bij onze piercingshop zodat ik hem in kan houden
Dat hoeft echt helemaal niets te zeggen hoor.. Toen ik 11 weken zwanger was van Lila kreeg ik de vraag of ik het nog een beetje vol kon houden.. megabuik al! Als je eerder zwanger geweest bent weet je lichaam wat hij moet doen en groei je meestal sneller. Het is ook per vrouw verschillend!
Dit is mijn eerste zwangerschap dus van dat sneller groeien gaat voor mij niet op denk ik. @miffy Nee ik wil me piercing niet meer terug gaat straks alleen maar in de weg zitten met een kleine. Ik had vorige week ook een speciale zw piercing besteld maar elke keer vallen die balletjes er weer af dus dat heeft ook weinig zin. Dan maar geen piercing meer. was er toch al op uitgekeken.