@rose83 ik sta nog niet ingeschreven bij een verloskundige omdat ik eerst naar de gyneacoloog ga over 2 weken en dan een echo krijg de bedoeling is om daarna naar de verloskundige te gaan als ik een goede echo heb gehad dan....... ik probeer me niet zoveel zorgen te maken lees en hoor dat het bij heel veel vrouwen voorkomt dus zal wel goed zijn ben al een stuk rustiger iedereen bedankt voor de reacties!!!
Ook ik heb vandaag mijn zwangerschapslegging en rok aan, heerlijk. En een meegroeibh niet te lang mee wachten want dat scheelt echt mega. Heb nu tot ik hem uit doe geen pijn overdag. Welkom voor alle nieuwe en succes de komende weken
Hoi welkom en gefeliciteerd! Kan me je angst goed voorstellen. Zal duimen dat alles goed blijft gaan. En over dat niet leren kennen. Valt mee kan ik uit eigen ervaring bereken. Toen ik in 2009 bij de mei mama's kwam was het ook zo'n grote groep. Sowieso zijn er altijd mensen die na een tijdje niet meer komen en de rest leer je in 8 maanden goed kennen hoor. Wij mei mama's 2010 zijn nu inmiddels zo hecht dat we regelmatig afspreken en een eigen besloten forum hebben. Dus het kan echt wel.
Bedankt voor jullie lieve welkom! (Hoi Pris ) Ik heb op de 22e mijn eerste echo al. Doe mee aan Predict, een studie van Erasmus waarbij vrouwen van week 6 tot week 12 elke week een 3D-echo krijgen. Ben ervoor uitgenodigd vanwege mijn miskramen maar daarnaast zie ik die wekelijkse foto's als fijne geruststelling en leuke bonus! (Je krijgt ze allemaal mee) Moet wel daarnaast ook een "gewone" afspraak maken bij een verloskundige dus ik ga 2 echo-trajecten in. Kom maar op zou ik zeggen! Heb tot nog toe nog nooit mijn eerste echo gehaald... Zou al een mijlpaal ansich zijn... Nou, ik ben op vakantie in zuid Europa en zit vandaag zonder wifi dus ik gauw mijn dataroaming weer uitzetten. Kost klauwen
Dan zal ik me er maar geen zorgen over maken en hopen dat ik niet bij de (noodgedwongen) afvallers hoor... Dank je!!
Jeetje, je bent een middagje niet thuis en je hebt weer wat bij te lezen Ik zie jullie allemaal schrijven over positiekleding. Ik ging ervan uit dat ik daar sowieso de eerste 12 weken niet over na hoefde te denken, maar was dat een beetje naief van mij? ik heb wel een opgezette buik, maar kan mijn eigen kleren nog wel redelijk hebben. Voor ik zwanger werd ben ik 13 kilo afgevallen, dus ik heb nog wel wat grotere maten in de kast hangen, voor het geval dat, maar het lijkt me toch heerlijk om eens goed te gaan shoppen voor zwangerschapskleding, haha! oh en natuurlijk welkom aan alle nieuwe dames! btw, over een week ga ik gewoon onder m'n eigen naam verder hoor, eerst de opa's en oma's to be in lichten
wat bijzonder zeg!! dan mag je 6weken lang elke dag je beebje bekijken geweldig!!! hopelijk behaal je snel de 6weken en de eerste echo en mag je er lekker van gaan genieten
Goede avond dames, Nou nou ik had weer wat te lezen hoor . Alle nieuwe mama's Welkom en Gefeliciteerd !! @iedereen die in onzerheid zit: Hier draaien de duimen voor plak beebjes. Kwaaltjes: M'n borsten doen met de dag zeerder lijkt wel. Verder eigelijk de gewoonlijke dingen en ja plas me helemaal kwijt op het moment haha. Update: Gister uit eten geweest, even gegromd dat ik geen carparcio mocht . Maar netjes gevraagd of ze de gerooktezalm konden vervangen voor kip in de salade. Gelukkig was hij heerlijk . Verder zijn me darmen erg van slag geweest die avond. Vond het wel sneu voor mn ouders want had het gevoel dat ik na het voorgerecht de wc meer zag dan hun haha. Dus van obstipatie is hier geen spraken hihhi
@drukte forum, ook bij de december2010 mama's de ervaring dat je iedereen best goed leert kennen. Wij zijn na een tijdje ook naar een priveforum gegaan, zodat je ook wat makkelijker foto's van jezelf, buik, babykamer en baby kunt delen. Er zijn al verschillende meetings geweest met elkaar, super leuk! @Positiekleding, hier nog lang niet hoor. Heb nog gewoon maar jeans met riem aan, dus kan nog wel even mee Vorige keer ben ik pas richting de 18 weken positiekleding gaan dragen, daarvoor was het niet nodig. Best kans dat het nu wel wat eerder moet natuurlijk.. @Betty Barclay, bijzonder dat je met zo'n project meedoet. Kan me voorstellen dat het fijn is om elke week even naar jullie beebje te kijken. Hoop voor je dat je baby lekker bij jullie blijft deze keer. Hier een rustig weekendje gehad, heerlijk. Ook 's middags wat bijgeslapen, dus kan er weer tegenaan komende week. Kwaaltjes vallen nog steeds erg mee, merk alleen dat mijn reuk heeel sterk verbeterd. De vuilnisbak en luieremmer zijn nu dus helemaal klusjes voor mn man
Hi ladies (hi bb!!!! We meet again!!) vanochtend weer een test gedaan. Ik ben zo bang dat die lichter worden en ik het vruchtje weer verlies. Morgenochtend moet ik bloed laten prikken. Fa ze dat ik dat dezelfde dag moet doen, maar dat was zaterdag. Stom genoeg baal ik dan gelijk. Wel ben ik blij dat de testen echt donker zijn. Zo donker heb ik ze nog nooit gehad dus ik duim net als betty heb ik nog nooit een echo gehad. Afgelopen maand had ik de afspraak staan, maar werd vervangen door een check of mijn baarmoeder leg was. Ik hoop dit nooit meer mee te maken!! Toi toi toi meiden
Jeetje, wat is het druk geweest hier..... Veel om te lezen.... Nieuwe dames; welkom! En gefeliciteerd! Hier alles rustig, lekker weekend gehad. Wel moe... Ik oefen al voor het vroeg opstaan met een baby; we hebben een pup van 10 weken en is haal haar 's morgens uit de bench om kwart voor 7... Ook in het weekend... Vanmorgen was mijn man zo lief om het te doen zodat ik nog even kon slapen, lief! Ik ga proberen regelmatig te lezen en mee te praten.... Groetjes Marja
vanavond weer erg misselijk kan geen geuren verdragen avond eten dus ook maar overgeslagen en een smoothie gemaakt met vers fuit maar ook dit viel ook niet echt goed we gaan morgen naar mijn vriend zijn moeder, en die is homeopaat en dan gaan we vertellen dat ik zwanger ben en om een anti misselijkheids middeltje vragen ben inmiddels al 2kilo afgevallen
Hallo allemaal Ook ik kom me hier melden als zwangereGisteren een positieve knaltest, Volgens mij ben ik uitgerekend rond 20 mei, mijn eisprong was 29augustus. Dit is mijn 2e zwangerschap alleen wel 9 jaar later, heb nl al aan zoon van net 9 jaar rondlopen. Afgelopen 6 dgn regelmatig bruinverlies met soms een veeg rood tussendoor gehad en vandaag zo goed als weg. enigste kwaaltjes waar ik last van heb is een opgezette buik en in de avond is hij gevoelig. Borsten is minder pijnlijk aan het worden, misselijk ben ik nog totaal niet, wel dat ik niet echt zin heb in eten of een geur staat me niet aan. Ik hoop hier leuke contacten op te doen
ja inderdaad!! ik wou van te voren wel afvallen, maar niet tijdens mijn zwangerschap baaaaaaal er enorm van want normaal wil er niks af dus snap het echt niet heel emotioneel dus kan er wel van janken doe dat de hele dag al geloof ik.......
An! Leuk!! Jeetje, wij maken van zwanger raken wel een sport he... Zullen we nu maar zwanger BLIJVEN?? We schelen 2 dagen, gezellig! Toi toi toi morgen met bloedprikken meid! Je testen klinken goed! Ook ik heb nog nooit zulke donkere testen als afgelopen week... Had zo'n voordeelpak CB digital gekocht in NY (5 voor 29 dollar, dan kun je nog eens voor de lol testen) en die versprong eergisteren al op "pregnant" voordat ik uitgepiest was. 3 dagen eerder ging ie nog eerst 2 minuten knipperen met zo'n zandlopertje. Mijn HCG lijkt nu dus echt te stijgen. Liefs BB
Herkenbaar!!! Maar ik dronk een fles per dag en normaal vind ik cola vies. Ik mocht van de VK veel cola drinken, ik kwam bijna niet aan en bloeddruk was perfect. En daarnaast; skittles!!! Nu lust ik geen zoetigheid alleen hartige trek..