Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Ik meld me hier ook. Ik heb nog geen idee wanneer ik uitgerekend ben, maar zwanger ben ik wel.
    Eigenlijk zou ik ivm pco gaan beginnen aan clomid als ik ongesteld zou worden. Dus ik heb een middeltje geslikt om de menstruatie op te wekken, maar desondanks bleef de menstruatie uit. Ik snapte er helemaal niks van. Afgelopen maandag heb ik voor de zekerheid een echo gehad in het ziekenhuis en daar was tot ieders verbazing een vruchtzakje en dooier te zien. Inmiddels een clear blue digital gedaan en die gaf 3+ aan. Dus dat betekent dat ik al meer dan 5 weken zwanger zou zijn.
    Volgende week opnieuw een echo om te zien of er dan ook een vruchtje zichtbaar is.

Ik heb kwaaltjes in de zin van: ondefinieerbaar gevoel in mijn onderbuik en misselijk (gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven). En mijn smaak verandert een beetje en ik heb het ook af en toe koud.

Groetjes,
    Elmo

2. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ik moet a.s. november ook een keer naar de tandarts en bij mij maken ze elk jaar een keer een foto omdat ik aanleg heb voor gaatjes tussen de tanden. Ben dit keer dus weer aan de beurt, maar ga het dus deze keer overslaan.

Verder blijf ik tobben met die misselijkheid. Gisteren lekker avondmaaltijd gegeten.. hmmm nog even een hapje.. en fout! Alles kwam er weer uit. Bah.
    Soms helpt de gemberthee bij mij trouwens wél.. Ik heb een pakje van Zonnatura en ga dus binnenkort weer een nieuwe halen. "Je kan natuurlijk ook pure gember raspen", zei mijn man, "dat werkt misschien nog wel sterker". Ik moest heel hard lachen.. en zei: "stel je mij eens voor op het moment als ik misselijk ben.. en dán zie je mij dus nog even gember gaan raspen!" Nee dus..:D

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
  4. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemorgen allemaal. Kijken of het me lukt om op veel mensen te reageren..

@ Veldmuisje, knap hoor dat bij jou niemand het nog weet. Ik heb al een aantal mensen verteld dat ik zwanger ben. Alle familie weet het al. Maar mijn vorige zwangerschap is mis gegaan en iedereen leeft dan extra mee nu.

@ Viev, ach ja, omdat ik een knaltest heb moet ik me niet te druk maken denk ik. Voel me ook op en top zwanger. :)

@ Minnie, dat is ook zo. Voor iedereen is het een spannende tijd. Maar ik wil er in het openbaar niet teveel over kwijt, maar wij zijn ons kindje ver in de zwangerschap verloren, hiervoor. Dus ik ga niet meer zeggen: "Mooi, de 12 weken zijn om" maar het word een heel andere zwangerschap met veel meer spanning. (wie hier meer over wilt weten mag me pb-en) Maar ik ga proberen te genieten van dit wondertje. Fijn dat je dat positieve gevoel al hebt. Ik heb dat pas na de 26e denk ik, als dan alles ok is.

@ Ludora, hier ook geen blupjes hoor. Nog niet. :) Die menstruatiepijn is herkenbaar voor me. Dat heeft te maken met de groei van de baarmoeder. Niks om je zorgen over te maken.

@ Bezigbijtje, dat heb ik ook inderdaad. Het is net alsof dit over iemand anders gaat, en niet over mij. Soms een beetje onwerkelijk nog.
    Wat ontzettend bijzonder dat je nu lekker zwanger mag zijn na bijna 2 jaar. Inderdaad, positief zijn. :)

@ Hoelang het duurde zwanger te zijn. Bij mijn *dochter duurde dit anderhalf jaar. Nu ben ik wonder boven wonder in maand 7 zwanger. :$ Daar ben ik erg dankbaar voor.

@ Miffy, wat voor stage doe je? vervelend dat je je zo beroerd voelt.

@ Vmb1981, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ja hoor, die onzekerheid hebben de meesten wel denk ik. Je hoopt allemaal dat alles goed mag blijven gaan.

@ Milla Rose, super dat je nu na zo'n lange tijd zwanger bent. Genieten, en proberen niet te denken of het mis kan gaan ja of nee, dat geld namelijk voor iedereen.

@ Kayde, welkom en gefeliciteerd. Over dat roze slijm: ik zou toch even bellen als ik jou was met een vk of zo. Ik weet niet of dat normaal is eerlijk gezegd.

@ Manonii, welkom en gefeliciteerd.

@ Elmo83, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Bijzonder, zo onverwachts...

@ Veldmuisje, oja die foto moet ik ook nog. Daar gaan mooi sowieso weer 9 maanden overheen. :D

@ Mamamel, ik heb me aangemeld. Dat is zeg maar dat je privé kan praten zonder dat mensen mee kunnen lezen?

Ik kom nog wel een paar keer kijken vandaag hier, want ik zie al wel dat er veel gel*lt word hier. ;) Moet het wel bijhouden natuurlijk.

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    mamamel: ik ben lid! ;)

@ALL: kom zo kletsen ga nu naar de huisarts melden dat ik zwnager ben. Die lieve man heeft zoooo met ons meegeleefd... Zijn jullier daar ook heen geweest?

tot strakjes!

xxx

6. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb vooral last van veeeeeeeeel plassen (overdag is het net zo erg als 's avonds en ook 's nachts moet ik er nu minimaal 1 keer uit)
    Ik ben bij alledrie mijn zwangerschappen maar 1 dag misselijk geweest, dat is wel een zegen!
    Verder heb ik echt supergevoelige tepels, niemand mag er ook maar naar kijken (al wordt het gelukkig wel minder nu)
    En die buik he? Die lijkt met de dag te groeien, verstoppen is echt al lang geen optie meer, iedereen ziet het (behalve als ik mijn jas aan heb). Vandaar dat iedereen al ingelicht is!

7. monaatje

monaatje Lid

16 aug 2011
    89
    0
    0
    Halloo Manonni!! gezellig jij ook hier! :)
    Fijn dat de echo goed was!

Ik heb a.s donderdag de 1e echo, ben erg benieuwd hoever ik daadwerkelijk ben.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ik weet nog dat ik mijn eerste zwangerschap meldde bij de HA telefonisch, en toen werd me verteld dat ik dat niet hoefde te melden. :(
    Dus doe het nu dan ook maar niet. Als ik dan weer zo'n reactie krijg. ;)
    Maar wel fijn dat de jouwe wel zo meeleeft.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @jel
    ik loop stage in een gezinstehuis, hier wonen kinderen met geestelijke beperking of gedragstoornis
    erg leuk, soms ook erg intensief vooral al je niet zo lekker bent

@nieuwe dames
    welkom en gefeliciteerd

10. Jel

Jel Niet meer actief

@ Miffy, dat klinkt leuk. Kan me wel voorstellen dat het intensief is.

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    het is geweldig!!
    zie er al tegenop om ze te moeten verlaten
    het is ook dat ze niemand op mijn niveau mogen aannemen anders hadden ze me heel graag als werknemer gehad
    maaar het is af en toe best zwaar
    die kinderen zijn soms echt raar bezig
    maar elke dag is anders en het verveeld nooit

12. Jel

Jel Niet meer actief

Hoe bedoel je op jouw niveau? Heb je niet de goede opleiding er voor of zo? Hoe oud zijn die kinderen dan?

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    nou ik ben als ik zo mijn diploma heb helpende niveau 2
    en om daar te werken moet je verzorgen ig hebben niveau 3
    omdat er ook kinderen zijn met een lichamelijke berperking en met medicijnen voor adhd en andere aandoeningen
    en je moet zelfstandig kunnen werken en dat mag je als helpende niet
    dus dat is wel erg jammer
    de kinderen zijn op dit moment tussen de 7 en 19

14. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Goede morgen, weer lekker actief hier!!

Welkom alle nieuwe zwangere en proficiat!!

@Jel knap dat je dat allemaal onthouden had !!!

Ik ben (gelukkig) een leek met alle afkortingen, ivf weet maar verder houd het op! Is er een afkortingen lijst. Het is een beetje moeilijk meeleven/voorstellen wat jullie hebben gedaan met IUI, heb geen idee wat het is.

Ik blijf echt onzeker, ik kan alleen maar denken aan mijn vriendinnen waarbij t mis is gegaan. En het zijn er meer die goed gegaan zijn hoor, maar ik heb moeite om t uit mijn hoofd te zetten.... Volgens mij ben ik alleen daarom al zo moe...

dadelijk komt MvM, ben benieuwd.

15. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    @ Miffy das zwaar werk lijkt me!!

16. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hee meiden.. Mijn testen worden iets lichter.. Ik maak me zo'n zorgen.. Dinsdag was ie maximaal donker, echt niet normaal zo blij was ik! Maar nu wordt de test langzaam lichter en clearblue bleef gisteren staan op 1-2. Het zh en verloskundige zeggen dat de kleur niets zegt. Ook de indicator niet. Maar hier op zsp lees ik vaak andere dingen. Heeft iemand er ervaring mee? Ze moeten toch donkerder worden? Sorry weet niet of ik al in herhaling val. Ben zo teleurgesteld, dacht als ik straks eenmaal zwanger ben ben ik blij.. Maar dat ben ik dus nog niet. Alleen maar bang..

17. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hi Milla, wat vervelend voor je! kan me voorstellen dat je er onrustig van wordt..ik zelf heb er geen goede ervaringen mee, maar ik lees ook veel positieve dingen. vergeet niet dat HCG nog wel eens schommelt in het begin van een zwangerschap. weet niet of je onder behandeling staat bij een gyn? misschien dat ze je HCG waarde even kunnen prikken?mocht het niet goed zijn kunnen ze weinig voor je doen. dan is het moeder natuur die haar werk doet (geloof me ik heb t 3x gehad en het is echt niet leuk), maar zoals ik al zei: ik lees ook veel positieve verhalen!heel veel sterkte!

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik kan me jou stress wel voorstellen. De huisarts zou toch bloedprikken? Anders gewoon er naar toe gaan. Je hebt recht op zorg, en jij maakt je zorgen!!

Ik heb er geen ervaring mee helaas....

19. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hi Ludora,er staat volgens mij onder zwangerworden/behandelingen een afkortingenlijsttopic (helemaal bovenaan) :)zo kun je wijs uit het gebrabbel ;)

20. mi77

mi77 Lid

5 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Allemaal,

Knap van degene die steeds alle onderwerpen onthouden. lukt me niet om bij te houden...

Onzekerheid is erg herkenbaar. Voordeel is dat ik me nu echt zwanger voel, lees: heel veel klachten haha. Heb geen testdrang gelukkig. Maar snap helemaal dat jullie dat wel hebben.
    Heb geen verstand van lichter wordende testen kan ik je niet mee helpen.

Mocht ik nog iemand vergeten zijn dan welkom en gefeliciteerd. Zou ik nu al aanspraak kunnen maken op zwangerschapsdementie? :)

Deel Deze Pagina