Mei 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilanFleur, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Milanfleur: gefeliciteerd met de goede echo!!

Eten: ik ga lekker een stukje zalm in de oven stoppen en daarbij wat sla en gebakken aardappelbolletjes.
    Moet er alleen nu nog ff niet aan denken, de 2 broodjes van net vielen toch niet zo goed op de maag als ze eerder wel steeds deden...wat een raar gevoel zeg!
    Hier nu ook wat ongi-rugpijn. Rugpijn heb ik eigenlijk altijd, maar ongi-rugpijn kan ik wel goed onderscheiden, voelt altijd alsof ik tegen een steen aanleun met mn onderrug!

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wij eten spaghetti,
    mijn vriend heeft daar zin in
    mijn lichaam is er nu al tegen :( dus word niet veel eten vrees ik :(

3. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Weer veel bijgelezen en wederom is er een vraag ontstaan bij mij. Ik las dat de meeste gezond eten, doe ik zelf ook. Maar wat slikken jullie erbij? Pure foliumzuur of gecombineerde pillen?
    Ik heb de eerste weken foliumzuur geslikt, maar vandaag davitamon mama plus (met visolie) gekocht.
    Zou je ook teveel aan vitamine binnen kunnen krijgen? En tot wanneer moet je foliumzuur slikken?

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    HEEJ dat is een benaming die ik al tijden zoek voor mijn ongi rugpijn!

Goeie van je! :D (dat heb ik dus ook)

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik heb hierover contact gehad met verlos. omdat ik de ochtend een shake neem die knalt van vitamines enz. en ik slik ook zwanger tabletten sinds ik weet dat ik zwanger ben. Maar je kunt niet te veel krijgen melde ze mij. Alles wat je teveel krijgt scheidt je weer uit...

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Lieve allemaal,

ik ga afsluiten, nog half uurtje op de bank liggen en dan worden we opgehaald! Ben benieuwd hahaha mijn eerste "avond avontuurtje" sinds ik zwanger ben. Zal ik dat staan en al die eet/drink/rook lucht overleven? (het is een feestje van hongaarse mensen van werk van vriendlief. Dus veel nieuwe luchtjes enzo denk ik)

niet te veel kletsen he:)P)
    tot morgen lieverds.... hopelijk weer een goede dag dat we langer zwanger zijn!

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik slik davitamon compleet met visolie en tabletjes van floradix voor extra ijzer, zit trouwens ook foliumzuur in.
    Is een goeie vraag, kun je zo misschien teveel vitamines binnenkrijgen?? Volgens mij is allleen teveel vit.A gevaarlijk, de rest plas je toch uit als je teveel hebt??

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik slik ook Davitamon + visolie, toevallig! ;)

BB: haha ja heb wel geleerd om rugpijnen te omschrijven...klopt als een bus he ;)

9. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Volgens mij plas je dat gewoon weer uit ja....je lichaam neemt het dan simpelweg gewoon niet op omdat het niet nodig is

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik heb vanavond een verjaardag...ben blij dat het regent want dan valt het minder op dat we met de auto komen ipv met de fiets!
    Al is het wel zo dat ik bijna nooit meer drink dus ze zijn het wel gewend...+ de meeste van onze vrienden weten ons MMM-verhaal een beetje.... maar toch..wil niet dat ze doorkrijgen dat we binnenkort goed nieuws hebben, ze moeten nog heel even geduld hebben! :p

11. Sanny

Sanny Actief lid

13 sep 2011
    103
    10
    18
    Dordrecht
    wow kan jullie echt niet bijhouden. Ga even 30 pagina's lezen.

Hier alles goed, wel steeds misselijker.

Wil het echt eigenlijk aan zoveel mogelijk mensen vertellen, kost me zoveel moeite om het niet te doen! Wanneer vertellen jullie het op je werk?

12. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    @ Souries, ik ben gestopt met Champix, maar dat mag je niet met zwangerschap samen. In jou geval vindt ik het dus gewoon al knap dat je van 25 naar 5 bent. Het is nu eenmaal echt een verslaving. Ik duim voor je maandag!!!

@ Pricilla, ik denk inderdaad dat er mensen zijn die het een ander niet gunnen. Maar je moet je niet schamen voor je situatie. Wij zijn nu samen om lief en leed te delen, niet om elkaar te veroordelen. Iedereen doe iets op zijn of haar eigen manier!! Respect voor elkaar toch!

@ Pat hahahahaha, ik kan het me wel voorstellen. Mijn ontlasing komt ook wat moeilijk en moet heel hard drukken, geen prettig idee.

@ afvegen, ik kijk inderdaad ook de hele tijd of ik geen bloed zie!! hihi raar...

@ Sam gefeliciteerd en welkom en wat mij betreft ben je vergeven dat je niet terugleest!! ;)

@ Millan proficiat wat gaaf!!!!!!

@ BB welk boek, dat lijkt me zo handig !!

@ Ingel ik heb die ook die pillen. Ook uit mezelf gekocht, ik hoor woensdag of er mee door moet gaan. Ben natuurlijk wel gestopt met de losse foliumzuur!

13. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wauw.. ik ga heel even met moeders shoppen.... wat een geklets!!!

ik zelf ook gestopt met roken. moet zeggen dat ik zwaar verslaafd was, maar nu ongeveer 1x per dag denk van hmmmm... als ik het echt niet trek (vriend heeft een pakje liggen, maar rookt niet?) dan moet hij er 1 opsteken en ga ik naast m staan.. na 20 seconden heb ik er genoeg van en is het klaar. dat had ik niet verwacht! bij andere zwangerschappen had ik het daar veel moeilijker mee!

net nog wat cadeaus gekocht voor mijn zwangere zus... zo heerlijk om met die prullen te lopen... mijn ma wilde nog niks voor mij kopen omdat ze niet wilde vloeken :) zo lief dan.. .EERST een goede echo.. dan cadeautjes zei ze...

ze was op pad gestuurd door mijn vader om met mij te gaan shoppen (vaders weet nog officieel van niks, maar volgens mij heeft hij het door haha)

op mijn werk weten mijn managers het (i.v.m. vmks's en MMM) ook omdat ik uitpuil met werk en afgelopen dagen niet lekker was is dat wel fijn hoor... moest rustig aan doen met mini-me in mijn buik hihi

ik ga het vertellen na de 1e echo... zo ver ben ik nog nooit gekomen en ik heb zoiets van als ik dat haal moet het goed komen.

ga het aankomend weekend vertellen aan mijn vader... wil een soort advertentie schrijven (klad) en dan vragen wat hij er van vindt. ik wil dat hij het bedje maakt (hij heeft toen alles ook gemaakt toen mijn zus kwam en ik). dus ik wil een advertentie schrijven in de trant van :

gezocht: Opa die technisch is om een kinderkamer te maken bla bla bla..

ach ik ben zo benieuwd!!

ik ga lekker op de bank ploffen.. ik lees wel mee, maar niet om de 5 minuten :D

14. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    oh en ik slik foliumzuur en visolie (ik wil graag een slim kind :))

15. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Zo nou volgens mij alles bij gelezen en beantwoord.

Ik ben met mijn examen geslaagd, hakken over de sloot, maar ben toch trots op mijn puppekop!!

Mijn vriend was mee, en die heeft me vol gestopt met cola toen ik erg bleek begon te zien. Pfff wat een zware middag, thuis aangekomen ben ik mijn bed in gekropen. Hij maakte zich wel zorgen, ik zou dat normaal niet snel doen, dus ik heb em nog een keer uitgelegd dat we zwanger zijn :D :D :D

Hij gelooft het allemaal nog niet echt hahaha!!

16. Jel

Jel Niet meer actief

Bezigbijtje, best veel boterhammen die je moet eten he? Maar ik begin de dag met muesli, dat lijkt me toch ook ok? Tussen de middag 2 á 3 boterhammen.
    Veel plezier vanavond op het feest.

Alle ouders, broers & zussen weten het al hier. En een paar anderen. Verder nog niet heel veel mensen verteld. De rest hoort het wel bij 12 weken.

Minnie, wat jammer dat de band met jullie (schoon)ouders niet goed is.

Ludora, het zal er wel bijhoren, die vlokjes in de urine.

Heitje, dat klinkt lekker. :)

Miffy, mmmm spaghetti, ook lekker.

Vitamines: ik slik puur mama van ik geloof VSM. Dat slikte ik altijd al eigenlijk, ook voor het zwanger worden. Zit alles al in verwerkt, ook de foliumzuur. Dus ideaal. Dit potje is bijna leeg, hierna denk ik weer zo'n potje.

Sanny, ik krijg per 1 oktober net een nieuwe baan. Staan ze ook op te wachten daar, dat ik daar zwanger begin. ;) Ben wel een beetje bang om het ze te vertellen, bang voor vervelende reacties. Maar ik vertel het bij 12 weken. half november dus zo ongeveer.

An1985, wat een leuke originele manier om het te gaan vertellen, van die advertentie. :)

17. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    @ Jel ik zit ook met zo iets, ik heb een uitzendbaan en ondanks de beloftes zit er een vast contract voorlopig nog niet in. Ik kan alleen maar hopen dat ze me willen houden tot ik beval. Daarna zien we wel weer verder.... Ik heb jaren geprobeerd mijn leven te plannen, dat lukt toch niet. Dus ik probeer het te laten komen zoals t is.

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik ga nog even wat doen. Man o man wat ben ik moe vandaag...

Dat dutje vanmiddag deed me niet echt veel goed.... Misselijk !!!!!!

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ludora gefeliciteerd met je examen!!

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    idd het is zoals het is, go with the flow..

Deel Deze Pagina