Wat een mooie buiken allemaal!!!! Yunami kan zijn dat je knie idd overbelast is doordat je banden etc weker worden. Ooit eerder last gehad van die knie? Ik heb drie operaties gehad aan 1 knie en werd er al meteen voor gewaarschuwd. Charly, bij de babydump hebben ze een lijst in de winkel staan, kun je zo meenemen en ik heb er ook 1 in een tijdschrift gezien. Maar ik ga altijd met m'n vriendin winkelen die gastouder is en die zegt me dan hoeveel ik van alles nodig heb en wat handig is, ideaal! Maar ik hou de lijstjes ook wel een beetje in de gaten. Sterkte met de prikkerij! Lotje wat een rotdag!!! Morgen even lekker naar je paard, knuffelen! Gister wezen shoppen voor de wc, wat een uitdaging in zo'n klein hok! Het ergste was nog de tegeltjes, vandaag nog even een keer terug om te kijken en dan toch maar bestellen. Hoe eerder we van de dixie af zijn hoe beter, maar gaat waarschijnlijk 2 weken duren... Word wel de duurste vierkante meter in huis tot nu toe . En dan moeten we binnenkort ook de badkamer nog...
@Mir, nee nooit eerder last van gehad. Duur he verbouwen? Maar wel geslaagd dus? Dat is wel fijn Knie was idd overbelast. Huisarts vertelde me idd over de banden en gezien ik op oneven terrein heb gewandeld (tja, limburg he) heb ik mijn knie dus overbelast. Vocht was aanwezig maar niks om me zorgen over te maken. Rust met mate en bewegen met mate werd me voorgeschreven. Hopelijk gaat het snel over. Ook iets gekregen om het maagzuur te neutraliseren (kan er al 2 dagen amper door slapen) en ons bed mag al op klossen, dit zou al moeten helpen volgens hem.
@ mir: haha ojee en de badkamer zal wel meer m2 zijn! Maar zijn het uiteindelijk de tegels geworden die je had gezien? @ yunami: Bv lastig ja.. Hier ga ik het niet doen.. Voel me er echt totaal niet fijn bij. Jammer dat de avond niet heel boeiend was. Gelukkig is je knie 'maar' overbelast en niks ernstigs! Dus de heuvels in limburg maar even ontzien haha Hopelijk gaat het snel beter! @ lotje: Hoe gaat het nu?
De badkamer zijn er ongeveer 4 m2 , maar als die dan ook 4x zo duur wordt als de wc dan teken ik er voor! Maar ben bang dat het wel meer gaat kosten... Het zijn uiteindelijk de eerste tegeltjes die we gezien hadden, waren we maar nooooit verder gaan kijken, hahaha! Het wordt een donkerbruin houtmotief op de grond, dan een matwitte tegel 30x45 tot 1.35 tegen de muur (verticaal) en op de koof in de hoek waar de leidingen van de badkamer boven in komen te lopen en het fonteintje tegenaan komt een mozaiek (4,5x4,5 tegeltjes) van bruin/zand kleurige steentjes van vloer tot plafond. De muur boven de tegeltjes wil ik schilderen, waarschijnlijk een metallic kleurtje. Dus wordt wel heel mooi . Yunami, wat erg fijn is voor je knie, biofreez smeren. Je zou even moeten kijken waar je het kunt kopen, maar bij de meeste particuliere drogisterijen is het te koop, dus geen kruitvat etc. helaas.
@zustertje, ergens blij en opgelucht om te lezen dat ik niet de enige ben die me totaal niet prettig voelt bij het idee van BV. Waarom ik dat gevoel heb weet ik niet, maar als ik al foto's zie van het gebeuren en dingen er over lees en hoor gaan bij mij de nekharen omhoog staan.. Zal het maandag even met de VK bespreken. @Mir, klinkt goed zeg, ben reuze benieuwd naar het resultaat. Bedankt voor de tip, zal het vandaag even aankijken want de pijn trekt heel langzaam al een beetje weg
@Mir: Tja, verbouwen valt idd bijna altijd duurder uit dan je in gedachten had. Maar als het resultaat dan mooi is dan is dat niet erg toch? Ben erg benieuwd naar het resultaat. Klinkt erg mooi! @Zustertje en Yunami: Als jullie nu al zeker weten dat jullie geen bv willen geven is dat prima toch? Ik ga het wel proberen, maar als ik me er niet fijn bij voel dan stop ik er ook mee. @Zustertje: Het gaat wel met mij. Voel me nog niet super en ik slaap ook superslecht, maar ben alweer wat minder in paniek dan maandag.... Ga het hier volgende week ook met de vk over hebben.
Meeting meiden ik heb even wat suggesties geplaatst . Doe maar kalm aan Lotje, even een pas op de plaats... Ik wil wel bv gaan geven, als het lukt een jaar.
@Lotje, ja is ook zo! Fijn dat je al minder in paniek bent maar hoop dat je je snel weer beter voelt en beter slaapt. Slim ook om het bespreekbaar te maken met de vk @Mir, ik ga checken
@ yunami: ja maar ik vind het wel heel moeilijk... Het voelt toch ren beetje als falen. Ik ben gewend om heel veel te doen en vind het wel moeilijk om toe te geven dat ik het niet aankan en hulp nodig heb. Maar dit hou ik geen 3 maanden meer vol zo. @ mir: ik blijf meelezen
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb dat gevoel ook continue, voorheen stond ik vroeg op bom vol energie en klaar om de hele wereld aan te kunnen en nu is daar 0% van over. Helaas hoort het er bij schijnt.. Probeer toch positief te blijven het is tenslotte (ja cliché) voor een goed doel en we hoeven nog maar 3 maandjes . Kop op, een kindje in je buik maken is niet niks en kost een hoop kracht en moeite.
Yunami: Bedankt voor je complimenten Jurkje heb ik met nog wat positiekleding via Mp gescoord, maar dat jurkje is toch wel favoriet, het zit zo lekker!!! Jammer dat de info avond een beetje tegenviel. Ik weet even niet of je het ergens geschreven had, maar wat is precies je twijfel tussen fv en bv? Oh, ik lees verder en zie het nu. Het is op basis van je gevoel dat bv je niets lijkt? Mijn vriendin heeft toevallig precies hetzelfde. Zou het iets zijn om het gewoon te proberen, en als het niets is ermee te stoppen? Ik snap je overigens wel hoor. Mijn dochter heb ik een paar maanden bv gegeven, toen ging het niet meer (te weinig voedingsstoffen). Ga dit keer weer proberen. Vond het wel heel bijzonder om bv te geven. Je knie, wat vervelend joh. Maar klossen, oh ik vond ze bij mijn dochter destijds zo fijn haha, heb ze er nog 3 maand onder gehad, na haar geboorte Lotje: hoe gaat het nu met je? Oh, die stress kan je nu zo niet hebben hé, wat vervelend Ik voel me af en toe ook zo'n dweil. Lusteloos, rusteloos, moe, niet in staat om allerlei activiteiten te doen. Ik heb het tot nu toe maar toegeschreven aan mijn afstuderen, misschien onderschatten we het zwanger zijn ook wel? Mir: oh wat handig dat ze zo'n lijst hebben bij de babydump. Die vriendin is ook superhandig haha, dat scheelt wel om iemand met ervaring mee te hebben! Hier verder weinig nieuws. Volgende week vrijdag moet ik weer naar de Gyn voor een extra echo en onderzoek. Weet niet precies wat ik me erbij voor moet stellen. Hoop in elk geval dat alles goed is met de baby. Zijn jullie al uit de namen trouwens? Excuses als ik dit eerder heb gevraagd, ben sinds de zwangerschap soms zooo vergeetachtig!
Ja het is puur het idee van het geven van BV. Wat veel dames als bijzonder zien kijk ik echt ontzettend tegen op. Het lijkt me helemaal niks en heb er eerder een afkeer voor (bij mezelf! ) dan dat ik er normaal mee om kan gaan. Qua mezelf is de keuze dus makkelijk gemaakt en wil ik voor flesvoeding gaan. Alleen wil ik niet dat de kleine iets tekort komt qua voedingsstoffen en daarom twijfel ik enigszins. Op zich dacht ik ook aan proberen maar ik ben wel iemand dat als ik iets doe het ook goed wil doen, en door mijn 'afkeer' betwijfel ik of ik dan niet weer tegen alles aan loop te schoppen zoals ik nu met de zwangerschap tot nu toe ook heb gehad omdat ik me niet 100% prettig voel. Hoop dat het extra onderzoek goed is enzo! Nog even afwachten dus. Namen hebben wij al ja en dat vergeetachtige ook lol @Hardebuiken, nou ik heb een flinke harde buik te pakken. Niet fijn . Maar weet nu iig wel wat het is...
Hoi meiden, even een kort berichtje van mij. Gister op weg naar huis op een kleine kettingbotsing gereden... Auto stuk, ik in de stress met een hele harde buik. Manlief met de autoambulance de auto opgehaald en toen door naar de verloskundige, hartje klopte goed gelukkig. Vannacht de kleine eindelijk weer gevoeld. Nu overal spierpijn en gevoelige banden. Even een paar dagen bijkomen...
@Lufdelefie, mooie buik! @Mir, Jasses!! Wat naar zeg! Gelukkig met de kleine dus alles goed! Hoe is het met jou buiten de bandenpijn en spierpijn? Doe lekker rustig aan
@ yunami: ja ik heb er ook een afkeer tegen bij mezelf. Gelukkig zegt vriendlief dat ik moet doen wat ik wil dus was keuze snel gemaakt haha! Die low energie krijg ik nu ook.. Vreselijk want wil zoveel haha! En die harde buik.. Raar gevoel he.. Maar nu weet je wel wat wij bedoelde haha @ mir: jeetje wat schrikken! Gelukkig Zijn jij en de kleine in orde! Nu lekker bij komen! @ lotje: goed idee om met vk over te hebben en vooral lekker rustig aan doen @ Charlie: hier weten we al heeeel lang de naam! En jullie? @ buik: weet even niet meer van wie de foto was maar erg mooi buikje!
luf: mooi buikje!! Mir: zo, dat is schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met de baby. Nu even een paar daagjes niks doen en bijkomen. Balen trouwens wel van je auto, veel schade? Yunami: die twijfel begrijp ik wel goed, zeker je dilemma dat je je kindje het beste wilt geven maar dat het voor jezelf niet goed voelt. Zowel Fv als Bv hebben voordelen. Ik denk zelf dat Bv uiteindelijk het beste is, maar ik weet ook dat stress invloed heeft op (voedingswaarde van ) de Bv. Gelukkig heb je nog eventjes om een knoop door te hakken Namen: Nee wij zijn er absoluut niet uit. Voor een meisje op zich wel, maar qua jongensnamen vinden we gewoon niet DE naam. Wel een lijstje met 'best wel leuke' namen, maar ik wil zo graag DE naam. Ben nu soms bang dat ik er geen een ga vinden. Gister nog even geknutseld met foto's en een filmpje, https://vimeo.com/58693833 Niet veel bijzonders hoor, alleen mn bewegende buik (op het laatst) vond ik wel grappig. Ik ga mijn kledingkast uitzoeken (handig als je niets kunt passen ) ,moet ruimte maken voor de kleding van mijn man. Fijne dag allemaal!
Wauw Charlie wat een mooi filmpje! Die bewegingen in je buik...zo klein en al zoveel beweging veroorzaken! Mir wat schrikken zeg...fijn dat de kleine het goed maakt, hopelijk mag jij ook snel weer opknappen! Hier nog steeds in de lappenmand.... behoorlijk doof, eerst links en daarna ook rechts oorontsteking gehad, ongelofelijk dat 'ik' ineens zo ziek ben. Ik ben altijd maar degene die als het half kan, gaat werken en doorgaat en nu lukt dat niet! Mn pa en ma vanmorgen geweest en vonden dat het nu eens tijd was om mezelf rust te gunnen... En tot mijn grote verrassing boden ze aan om de kinderwagen te betalen (die hebben we een poosje terug al uitgezocht en moeten we over een paar weekjes ophalen)
Hier is vanmorgen een begin gemaakt met de wc, joepie! Ik ben nog aardig van het padje... Heb vanmiddag toen iedereen weg was lekker op de bank geslapen. Ik heb hoofdpijn en alles doet me zeer. M'n knie is blauw van het tegen het dashboard knallen. Ik weet nog steeds niet hoe het met m'n auto is, of die nog te reanimeren is en wat dat gaat kosten... Ik ben nu wel heel erg blij met het gerommel in m'n buik, nog veel meer als daarvoor! <3
@ mir: ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent en nu bont en blauw! Fijn dat alles goed gaat met de kleine. En dan is het inderdaad fijn om wat te voelen. Doe lekker rustig aan! @shandy: beterschap! En wat een leuke verrasing van je ouders! Wij hebben de kinderwagen ook van mijn ouders gekregen. @ charlie: tja ik ben nogal gewend om veel te doen en maar door te gaan. En het eerste halfjaar van mn zwangerschap heb ik dat ook gewoon kunnen doen. Nergens last van gehad en nu gaat dat opeens niet meer. Eigenlijk ook wel logisch....maar wel moeilijk omdat het voor mijn gevoel " opeens" niet meer gaat. @ yunami: nu weet je dus wat een harde buik is... Vervelend gevoel he? Ik heb er vandaag wel een paar keer last van gehad, terwijl ik echt rustig aan heb gedaan. maar ze waren gelukkig niet pijnlijk. Hier gaat het inmiddels weer wat beter. Vriendlief heeft nu ook wel door dat het niet goed met me ging, dus heeft anderen vandaag zoveel mogelijk laten werken zodat ik het rustig aan kon doen. Ook hebben we besloten om tot maart te wachten op de klusjesman en anders de babykamer op de logeerkamer te maken. Dan heb ik iig weer rust. Morgen komen mijn ouders weer klussen en ik heb een vrije dag gekregen! Dus ff lekker naar mn paard en wat thuis rommelen. Wel raar om zelf te niksen als iedereen aan het werk is hier. Naam: wij hebben wel al een jongensnaam maar we zijn nog niet 100% zeker.