Ik wil nog ff bumpen dames: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Zou over ongeveer 2,5 week een meeting kunnen plaatsvinden mochten we het over de datum en locatie eens worden dus post snel je ideetjes en of je kan etc. Lees vanavond de rest even bij, heel druk dagje hier!
Onze overbuurvrouw is gister bevallen van de derde, een jongen. Ze hadden al twee meiden, dus vind het erg leuk voor hun! Hier gaat het redelijk, spierpijn in nek en rug wordt minder, ik heb goed geslapen, alleen m'n banden doen erg zeer (denk tenminste dat het m'n banden zijn). Ik probeer dus heel rustig aan te doen vandaag en hoop maar dat het morgen weer wat beter gaat... Gister bericht gehad dat de auto te repareren is, kost een beste smak geld, maar een andere kost meer en hij was nog veel te goed, dus over ruim een week heb ik hem weer terug! Maar een week zonder auto in het buitengebied is knap lastig, zit gewoon gesoleerd... Nou moet ik me toch kalm houden dus dat scheelt. Maar het idee alleen al dat ik nergens heen kan... Nou ja vanavond is manlief weer thuis!
Ik had vandaag een hele rare aanval. Ik zat in de auto (ik reed niet) ik zat naast iemand en ineens begon mijn rechter onderrug te trekken en te krampen, werd ik heet en misselijk. Het was echt heel onplezierig. Ik heb de hele stoel platgelegd en heb heel rustig moeten ademen en ogen dicht gedaan en heel rustig zakte het, kwam het weer terug en na 20 min was het weg. Ik moet er wel bij zeggen dat ik verkouden ben en druk aan het werk ben ipv uitzieken in bed. Ik had allemaal afspraken staan die ik niet af kon zeggen (eigen ondernemer). Iemand enig idee wat dit was?
shk: geen idee wat er bij je gebeurde, maar misschien geeft je lichaam aan dat je even gas terug moet gaan nemen? Ikzelf ben ook altijd zo'n sufferd die alsmaar doorgaat en daardoor slecht opknap... Soms moet je gewoon toegeven aan je ziekzijn, hoe moeilijk dit ook is om over te geven. Zou je soms een soort van harde buik hebben gehad? Dan trekt er ook ineens vanalles samen? Als je erg je twijfels hebt, even de verloskundige bellen denk ik...
zo ik ook weer !!! na totaal 3 dagen nonstop geklust te hebben ... ben ik op! en moet ik ook echt gas terug neme
Tip voor dames die naar een meeting willen: mocht het in een weekend vallen heeft de NS weer onbeperkt reizen voor 1 dag voor 13,99 bij de kruidvat
@ Shk: geen idee wat dat geweest kan zijn. voel je je nu weer goed? Lastig als je een eigen zaak hebt he? Pff, ben wel stiekem blij om te lezen dat veel van jullie moeite hebben met een lichaam dat niet meer zo meewerkt... Ik was vandaag vrij, hele familie was hier om te klussen zodat ik niks hoefde te doen.... En ik heb de hele dag maar wat dom rondgelopen! Ben nu nog moe-er dan wanneer ik gewoon vanalles doe. Haha, zo lastig om niks te doen. Maar wel veel minder harde buiken gehad. Maar goed, de logeerkamer is helemaal af dus als de zolder niet op tijd af is, gaan we daar de babykamer maken. @ within: dat is wel mooi meegenomen!!
Ik denk zeker dat het een warning was dat ik gas terug moet nemen. Gelukkig nergens meer last van gehad. Gelukkig morgen de hele dag de mogelijkheid voor een rustdag en beddag. Volgende week hele week wel weer mega druk. Even goed opladen maar morgen. Heb wel het idee dat mijn buik een groeispurt heeft eindelijk. Ook voelen mijn man en ik sinds week 21 de baby elke dag goed bewegen!
@Zustertje, ja mijn man maakt het ook niet uit dus heb ook vrije keuze hihi. @Charlie, dat van de stress wist ik niet, dat is wel een puntje om mee te pakken voor me. Hopelijk vinden jullie binnenkort DE naam, moet vast goedkomen ! Superrr leuk zeg dat filmpje!! Kleding nog goed uit kunnen zoeken? @Shandy, vervelend dat je zo ziek bent zeg! Hoe gaat het nu? Wat lief van je ouders, scheelt een hoooop ! @Mir, ja fijn van de wc zeg!! Fijn dat alles nog goed rommelt in je buik!! Hopelijk voel jij je ook snel beter. Leuk van je overbuurvrouw! Fijn ook dat de auto te repareren is, jammer van de centen maarja toch fijn dat je niet meer kwijt bent voor een nieuwe! Enne heel veeeeeel slapen dan kom je je tijd vast wel door @Lotje, ja die harde buiken zijn verschrikkelijk naar! Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Heb je lekker genoten bij je paardje? Fijn dat de logeerkamer iig al af is ! @Shk, Klinkt niet fijn.. en goed uitzieken hoor! Snap dat je als ondernemer erg druk bent maar je weerstand is echt nihil tijdens je zwangerschap en je moet echt even goed voor jezelf (en kleintje) zorgen! @Lovepeet, jij dus ook rustig aan doen! @Within, thanks voor de tip Zoooo volgens mij ben ik ook weer bij Wij hebben flink heen en weer gesjouwd vandaag. Had me ineens bedacht dat ik de slaapkamer toch in een andere kamer wilde dus dat hebben we vandaag gedaan... nesteldrang denk ik Knie is nog steeds overbelast ondanks dat ik hem nauwelijks belast heb dus daar baal ik wel van, maarja we zien wel. Over 3 weken (dan dus 30 weken zwanger) krijg ik een fotoshoot voor de buik dus daar heb ik wel zin in hihi hopelijk is hij dan een stuk ronder.
01/05/13 - Zustertje12345 - 23 jaar - JONGEN 01/05/13 - Lolsmurf - 27 jaar - VERRASSING 02/05/13 - SandraBenjamin - 34 jaar - VERRASSING 03/05/13 - nenny - 23 jaar - 1e - MEISJE 04/05/13 - Yunami - 23 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Ytest - 25 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e kindje - MEISJE 06/05/13 - Riverr - 26 jaar - 1e kindje - JONGEN 09/05/13 - Jade12 - 21 jaar - 1e - MEISJE 10/05/13 - Within - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e- JONGEN & MEISJE 13/05/13 - Lotje02 -31 jaar - 1e kindje - JONGEN 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - geslacht? 17/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - 3e kindje - MEISJE 17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e kindjeJONGEN 18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN 20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - geslacht - MEISJE 20/05/13 - Charlie - 30 jaar - geslacht - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - geslacht JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e Afsprakenlijst 05/02/13 - Within - VK 05/02/13 - NienT - VK 08/02/13 - ProudMama90 - VK 14/02/13 - Shk - pretecho 3D/4D 14/02/13 - NienT - Pretecho 3D/4D 15/02/13 - Shk - VK 19/02/13 - Jade - VK 20/02/13 - Mir81 - VK 26/02/13 - Yunami VK VK Controle was weer super. Mevrouw was zo druk dat we de hartslag niet heel duidelijk konden horen maar hij was wel goed aanwezig. Had nog nagevraagd over BV en FV, ook zij zei dat als ik me er niet fijn bij voelde ik het zeker niet moest doen, dus keuze is nu zeker gemaakt voel me ontzettend opgelucht. Qua echo vertelde ze me dat er in principe geen meer kwam, maar dat ze altijd even een echo kunnen maken als we daar behoefte aan hebben gezien ze toch zelf een apparaat hebben ben ik wel blij om!
Lotje: fijn dat de rust je goed heeft gedaan!! Vervelend he, om te merken dat je nu gewoon minder kan dan voorheen. Merk dat bij mezelf ook wel. Heb ook als ik met huishoudelijke taken bezig ben en bv een beetje moet bukken, strekken, etc. ik echt uitgeput kan raken, hebben jullie dat ook? Yunami: Thanks!! Dat van de stress met bv heb ik destijds bij dochter zelf ondervonden, dat was echt niet leuk. Ik wilde wel voeden maar ze kwam telkens vaker (omdat ze te weinig binnenkreeg), dat was zo vermoeiend. Nesteldrang, volgens mij krijg ik er ook last van haha, 't weekend ook bezig geweest met opruimen, schoonmaken boven om plaats te maken voor babykamer. Mijn man gaat de (toekomstige) babykamer geheel stuken en schilderen, ben dus wel erg benieuwd hoe het straks wordt! Lijkt me zo heerlijk om de meubeltjes er dan neer te zetten enzo, wordt dan allemaal weer een beetje 'echter'. Leuk trouwens zeg, een fotoshoot!! Ik ben zelf fotograaf en heb een aantal weken geleden nog een zwangerschapsshoot met iemand gedaan, was leuk!! Ik weet niet niet of ik er zelf eentje wil, ik fotografeer heel graag maar ik vind model zijn helemaal niet prettig! Verder weinig nieuws hier. Heb mijn laatste tentamen ever gehaald! Ik had echt het gevoel dat het een zware onvoldoende zou zijn, maar het was een 9!!!!!!!!!!!!! Woensdag krijg ik als het goed is de uitslag van het bloed/suiker onderzoek, ik ben erg benieuwd. Vrijdag naar de Gyn voor volgens mij een groei echo o.i.d. Gister en eer gister was baby heel erg rustig!! De dagen ervoor juist weer heel erg druk. Op die drukke dagen kan ik weleens denken van 'lig eens stil' , maar op die rustige dagen neem ik mijn woorden terug en denk ik 'beweeg eens iets meer' . Stom hé? Toch nog een beetje onzekerheid dan. Merken jullie ook veel verschil op in de bewegingen, dat het per dag echt kan verschillen? En merk je ook een ritme? Hier wordt baby vaak wat druk als ik net in bed ga liggen (leuk!), laatste tijd ook wel als ik wakker wordt. Verder verschilt het nog wel per dag.
01/05/13 - Zustertje12345 - 23 jaar - JONGEN 01/05/13 - Lolsmurf - 27 jaar - VERRASSING 02/05/13 - SandraBenjamin - 34 jaar - VERRASSING 03/05/13 - nenny - 23 jaar - 1e - MEISJE 04/05/13 - Yunami - 23 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Ytest - 25 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e kindje - MEISJE 06/05/13 - Riverr - 26 jaar - 1e kindje - JONGEN 09/05/13 - Jade12 - 21 jaar - 1e - MEISJE 10/05/13 - Within - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e- JONGEN & MEISJE 13/05/13 - Lotje02 -31 jaar - 1e kindje - JONGEN 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - geslacht? 17/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - 3e kindje - MEISJE 17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e kindjeJONGEN 18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN 20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - geslacht - MEISJE 20/05/13 - Charlie - 30 jaar - geslacht - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - geslacht JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e Afsprakenlijst 05/02/13 - Within - VK 05/02/13 - NienT - VK 08/02/13 - ProudMama90 - VK 08/02/13 - Charlie- Gyn 14/02/13 - Shk - pretecho 3D/4D 14/02/13 - NienT - Pretecho 3D/4D 15/02/13 - Shk - VK 19/02/13 - Jade - VK 20/02/13 - Mir81 - VK 26/02/13 - Yunami VK
01/05/13 - Zustertje12345 - 23 jaar - JONGEN 01/05/13 - Lolsmurf - 27 jaar - VERRASSING 02/05/13 - SandraBenjamin - 34 jaar - VERRASSING 03/05/13 - nenny - 23 jaar - 1e - MEISJE 04/05/13 - Yunami - 23 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Ytest - 25 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e kindje - MEISJE 06/05/13 - Riverr - 26 jaar - 1e kindje - JONGEN 09/05/13 - Jade12 - 21 jaar - 1e - MEISJE 10/05/13 - Within - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e- JONGEN & MEISJE 13/05/13 - Lotje02 -31 jaar - 1e kindje - JONGEN 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - geslacht? 17/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - 3e kindje - MEISJE 17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e kindjeJONGEN 18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN 20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - geslacht - MEISJE 20/05/13 - Charlie - 30 jaar - geslacht - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - geslacht JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e Afsprakenlijst 05/02/13 - Within - VK 05/02/13 - NienT - VK 08/02/13 - ProudMama90 - VK 08/02/13 - Charlie- Gyn 11/02/13 - Lotje - VK 14/02/13 - Shk - pretecho 3D/4D 14/02/13 - NienT - Pretecho 3D/4D 15/02/13 - Shk - VK 19/02/13 - Jade - VK 20/02/13 - Mir81 - VK 26/02/13 - Yunami VK
@Charlie: Wauw een 9!! Goed zeg! Ja, ik merk ook dat bukken enz. niet meer zo soepel gaat. En ik heb ook het idee dat ik minder adem heb en sneller uitgeput ben. En ja, ook hier dagen dat de kleine weinig beweegt en dat is niet leuk. Vanmorgen had ik een beetje roze afscheiding en dan ga ik ook echt zitten porren om hem maar te voelen. Gelukkig was ie meteen heel druk. Ik merk nog niet echt een ritme, ik voel hem vooral goed als ik mezelf even rustig hou. Dus tijdens de pauzes, of als ik in bed of voor de tv lig. @Yunami: Fijn dat alles goed was!! Ik krijg rond de 32 nog een groeiecho, ik dacht dat dat standaard was. Goed dat ze zo duidelijk was over bv, dat maakt voor jou de keuze ook weer makkelijker. Gewoon niet doen dan! Hier nog altijd niks van de klusjesman gehoord...begin langzaam te twijfelen of we hem ooit nog wel terug gaan zien. Volgens mij begint de nesteldrang hier ook langzaam te komen, ben al het hele weekend aan het dweilen en loop met een doekje achter de hond aan als die heeft gedronken (hij neemt een slok water en gaat dan door de keuken lopen terwijl alles uit zn bek druppelt) En ik ben begonnen aan 3 schilderijtjes voor de babykamer en kan niet wachten tot de meubeltjes en alle rest komt. Maar dat duurt nog een maand.......
Yunami, fijn dat de controle goed was en je nu een voor jouw goeie keus hebt kunnen maken. Charlie gefeliciteerd met je tentamen, goed hoor! Mooie buik Lotje! Bewegen: Hier voel ik de kleine elke dag wel bewegen, maar vooral als ik voorover ga zitten of ga liggen rusten/slapen. De ene dag idd meer als de andere. Ik merk vooral nu na dat ongeluk dat bukken echt niet meer wil, dan doen meteen m'n banden zeer en protesteert m'n buik. Dus ben nu nog voorzichtiger. Ik ga regelmatig tussendoor even liggen (als ik thuis ben), als is het maar een half uurtje. Vanmorgen wakker geworden met keel- en oorpijn en een rood hoofd. Heb al dagen manlief volgestopt met pillen en drankjes, maar helaas het mocht niet baten, ik ben toch aangestoken... Dus aan de honingdropjes en tijmsiroop want verder mag je niks...
@Charlie, jaaaaaa lekker zeg een 9!!! Goed gedaan!! En kan me voorstellen dat het vermoeiend was zo met de voedingen. Ben benieuwd hoe jullie kamertje wordt straks, leuk hoor! Grappig dat je ook fotograaf bent! Ik heb net een nieuwe spiegelreflex dus was al op man, katten en mezelf aan het oefenen maar doe het beiden graag (model staan en foto's maken). Hopelijk ook nog een goed resultaat woensdag, dan zou het helemaal mooi zijn. Wat de bewegingen betreft heb ik hier hetzelfde. Erger me soms aan alle drukte maar als ik een dag ofzo amper iets voel erger ik me daar weer aan. T is ook nooit goed he ? Mijn dame is vaak voor het slapen gaan actief, in de ochtend even en in de middag. Meestal heeft ze dat ritme dagelijks. @Lotje, ja rond de 30 weken groeiecho is standaard bij sommige verzekeringen. Ik ga zo nog even uitzoeken of wij die krijgen of niet. En anders vraag ik de VK gewoon nog een keer om een echo . Vervelend dat je nog niks van de klusjesman hebt gehoord! Hopelijk komt er snel beweging in zodat je je nesteldrang ook lekker op de volle loop kan laten !! Wat een maffe hond hihi, hier hebben de katten een handje er van om met brokjes te spelen, ook reuze irritant . Mooi buikje en leuk jurkje zeg!! @Mir81, shit dat je aangestoken bent zeg, en pas op met de drop ivm hartslag he . Bukken kan ik ook niet fatsoenlijk, voel het dan echt trekken en steken in m'n lies, heel vervelend! Pak je rust lekker en ziek goed uit!!
@ yunami: Fijn dat je keuze nu gemaakt is en dat natuurlijk alles goed was bij de vlos. haha kamertje wisselen dus Hoeveel slaapkamers hebben jullie? Een fotoshoot leuk! wij hebben hem met 34 weken! @ charlie: Een 9 mooi! Gefeliciteerd zeg! @ Lotje mooie buik! En wow dat zal wel schrikken zijn geweest die roze afscheiding! Gelukkig was jullie kleine man gelijk actief! @ baby voelen: Hier alleen als het rust is. Geen regelmaat eigenlijk... tja heb zelf ook geen regelmatig leven dus kan ik moeilijk van kleine uk verwachten haha! Sorry voor iedereen die ik vergeten ben om op te reageren!