haha, mir, Komt vast allemaal weer goed. Ik ben eigenlijk nog maar 5 kg aangekomen tijdens de zwangerschap, dus dat valt mee. Maar die buik....... Ik kreeg vanmiddag in een winkel wel complimentjes van de verkoopster en een andere klant, dat je echt alleen mn buik zag groeien en dat ik verder nog zo mooi slank was. Pff, toch wel heel fijn om te horen Zeker omdat ik gisteravond na het douchen ook heupvetjes ontdekte...... @mamajulia: Grappige buikfoto met allemaal die stipjes! Wij weten ook nog niet goed wat voor babyfone. Waarschijnlijk wordt het er eentje die op de Iphone werkt, dan kunnen we de kleine overal zien, ook als we aan het werk zijn. Vandaag geen leuke dag; eerst belde een vriendin om te zeggen dat zij en haar man uit elkaar zijn. Het gekke is dat het tussen hen al heel lang niet zo lekker ging, maar dat echt niemand die wist. Zelfs haar ouders schrokken zich rot toen ze opeens met haar koffer op de stoep stond. Erg triest....Het leek echt een perfect stelletje met een perfect leven. Ik vind het wel raar dat ze nooit iemand in vertrouwen heeft genomen en altijd maar deed alsof het zo leuk was. Daarna belde een nichtje van vl om te zeggen dat haar moeder (zijn tante dus) plotseling is overleden. En net belde het meisje wat mijn paard nu rijdt, zij ligt in het ziekenhuis met ontzettende buikkrampen. Waarschijnlijk moet haar blindedarm eruit. Heel sneu, want ze zou vrijdag op vakantie gaan, waar ze zich al zolang op verheugd had. En natuurlijk nog altijd niks van de klusjesman gehoord. Zo, dit was wel genoeg ellende voor 1 dag......
@Lotje, daar zaten we ook aan te denken qua babyfoon, maar was bang dat we dan een probleem krijgen als ze wel een keer naar opa/oma gaat. Niet iedereen heeft zo'n telefoon of kan er mee omgaan en dan vond ik het minder praktisch. En wat een fijn compliment! Dan zal het vast meevallen met die heupvetjes . Wat een ellende zeg allemaal! Zowel van je vriendin, als het nichtje van vl (ofja haar moeder) en je bijrijdster pffff. Dat is zeker geen goede dag! Hopelijk binnekort veel goed nieuws als compensatie ofzo.. Net is het kraampakket bezorgd, maar nog geen babyfoon.. beetje raar aangezien postnl aangaf dat de bezorger onderweg was. Misschien komt ie nog ofzo...
@Yunami Ah, thanks! Ik zit net als Lotje te denken aan een systeem wat met de iPhone werkt, moet me even inlezen nog. Ach, de babyfoon zal ik waarschijnlijk als laatste aanschaffen Even een algehele update. Het gaat lichamelijk super met me, alleen doe ik een beetje te veel waardoor ik erg uitgeput ben. En een baby bouwen, én fulltime werken, én een sociaal leven onderhouden, én het huishouden doen én een baby uitzet bij elkaar sprokkelen is blijkbaar echt te veel van het goede. Heb mezelf dus huisarrest gegeven, en ik hoop dat dat helpt. Niet meer afspreken met vrienden, niets meer in de weekends plannen. Heel fijn.. (NOT!) maar wel voor een goed doel. Ik kreeg van onze (zwangerschaps)haptonome namelijk de wijze opmerking dat iedere avond kapotmoe om half 9 naar bed moeten eigenlijk al een teken van je lichaam is dat het te veel is allemaal. En dat uitgeput aan je zwangerschapsverlof beginnen niet heel verstandig was omdat het dan eigenlijk al te laat was om nog fit en wel te zijn voor je zwangerschap. En ergens heeft ze misschien wel een beetje gelijk.. Hoe staan jullie daarin? Zijn jullie ook zo ontzettend moe? Hoe laat liggen jullie er 's avonds af? En werken jullie ook fulltime? En balen jullie er van dat je zoveel dingen af moet zeggen?
Ja, hier precies hetzelfde.... Baby bouwen )) fulltime vrij zwaar ( veel lopen, staan, tillen) werk (6 dagen vaak) huishouden, hond, paard, vrienden en familie en constant doodmoe. Ik lig ook meestal ook rond 9 uur in bed of anders op de bank te slapen en smorgens kan ik er nog niet uit. Ik probeer er ook rekening mee te houden door op zondag zo weinig mogelijk te doen, maar dat valt niet mee. Ik wil dan toch ff naar mn paard en met de hond naar het bos. Als ik niet met vrienden. afspreek of met vl iets leuks ga doen heb ik het idee dat ik alleen maar werk en slaap. En op het werk wordt er ook wel rekening met me gehouden, maar het werk moet ook af. En dan natuurlijk nog de verbouwing......Ik vind het dus ontzettend moeilijk om rustig aan te doen. Ik ben het niet gewend en wordt er heel onrustig van. En lichamelijk voel ik me prima. Wel sla ik dit jaar voor het eerst in mn leven carnaval over ( met heel veel moeite) want zelfs ik zie in dat dat teveel een aanslag op mn lichaam is Ergens had ik in mn hoofd dat ik tijdens mn zwangerschapsverlof tijd genoeg zou hebben om uit te rusten voor de bevalling, maar dat werkt zo dus niet.....pfff Ik ga het hier maandag ook met de vk over hebben want ik weet gewoon niet hoe ik het rustiger aan moet doen.
Yunami: gefeli met de baan, klinkt goed! En mooi buikje zeg, goed gegroeid Leuk om te zien, de vergelijking. En wat je zegt: nog 3 maand te gaan, wat moet dat worden? Dat vraag ik me ook vaak af haha Vlinder: welkom! Ik heb me vanmorgen maar weer eens gewogen. Ben nu rond de 6 kilo aangekomen. Bij mijn dochter had ik dit gewicht op het einde! (maar begon ik ook met minder ) MamaJulia: leuk, die stippeltjesbuik respect hoe je dit allemaal volhoudt, je dagbesteding! Ik ben sinds een paar weekjes (zo goed als) klaar met school en heb dus alle tijd van de wereld. Dit doet me zo goed! Mijn dochter is overdag op school dus ik heb ruimschoots de tijd om eens af te spreken met iemand of het huishouden te doen. Ik merk ook dat ik me telkens meer terugtrek in huis (ben normaal juist sociaal heel actief en veel op pad) maar ik voel me daar eigenlijk wel goed bij. Goed dat je zelf je grenzen aan gaat geven. Ik geloof wel dat je uitgeput je verlof ik kan gaan, lijkt me ook dat je daar best een lange nasleep van kan hebben. De 1e tijd met de baby is al vermoeiend genoeg, het is denk ik wel heel lekker om daar uitgerust aan te gaan beginnen. Lotje: Ai, wat een vervelend nieuws van je vriendin. Was je zelf ook niet op de hoogte dat haar relatie niet goed verliep? Wat een ellendige berichten allemaal vandaag Hier verder weinig nieuws. Volgens mij is de nesteldrang echt losgebarsten! Dacht dat dat meestal rond de 34 week ofzo kwam, maar heb het hele huis schoongemaakt/opgeruimd. Wat een heerlijk gevoel! Kon vanmorgen ook lekker uitslapen dus had veel energie. Lekker is dat voor een keertje
@MamaJulia, hmm bagger dat je het zo rustig aan moet doen maar het is wel wat je zegt, EN babybouwen, EN fulltime werken, EN huishouden, EN sociale kringen, EN babyspullen... pfff mens ik zou allang tussen een paar plankjes liggen. Dat trekt toch niemand? Helemaal NIKS meer doen is misschien ook weer het uiterste? Misschien gewoon afspreken en dingen doen met mate? Af en toe afspreken met vrienden, bij jou thuis bijvoorbeeld? Zet je lekker al het drinken en eten op tafel, kunnen ze zelf pakken, hoef jij alleen nog maar te zitten en gezellig te doen. @Lotje, vervelend dat ook jij zo moe bent . Hoop dat de vk goede tips heeft want ook wat jij allemaal opnoemt lijkt me erg zwaar. Is er niemand die iets uit handen kan nemen om het al iets minder te maken? @Charlie, goed bezig zeg!! Lekker zo'n opgeruimd huis! @Vermoeidheid/rust, Mijn vermoeidheid is EINDELIJK grotendeels weg sinds een week of 2/3. Maarrrrr ik klop het wel even af want ben als de dood dat het wéér terug komt... Ik werk ongeveer 3 uur op een dag 5 dagen in de week. Dus verre van fulltime... Ik doe wel het gehele huishouden, ml doet de boodschappen omdat die te zwaar beginnen te worden. Ik ga wel vaak mee als lopend boodschappenlijstje. Wij hebben eigenlijk om de dag wel iets te doen, vrienden, paardrijden, familie, uitstapjes, klussen in huis, laatste babyspullen kopen etc. Ik plan het echter wel zo in dat we altijd minimaal 1 dag/avond rust er tussen hebben. Hebben we beiden ook veel behoefte aan om af en toe even bank te hangen... Ik ben dus wel erg van de rust en regelmaat (soms een beetje té) maar dit werkt prima hier in huis. We hoeven zo niks af te zeggen en ik ga iedere avond om 10 uur naar bed en sta om half 8 op en ben dan gewoon de hele dag energiek tot bedtijd, dan val ik echt om maar dan slaap ik ook goed . @9maanden beurs, wij gaan niet. Heb alles al in huis dus een beetje zinloos voor ons om dat hele end te reizen . Babyfoon is toch nog binnen gekomen . Ik ga straks eens ff rustig kijken hoe het allemaal werkt maar ik vind hem er puntgaaf uit zien!!
@Lotje: Fijn om te horen dat we dus wel gewoon Superwomen zijn (haha ) en dat er niets raars aan is dat ik zo ontzettend bekaf ben Het IS ook allemaal best veel. Ook voor jou dus: rustig aan doen. Goed naar je lijf luisteren en af en toe even janken omdat het allemaal niet gaan zoals jij wilt. En streng zijn voor jezelf, want jouw To do-lijstje staat ook veel en veelste vol constateer ik zo.. Uiteindelijk geloof ik dat alles altijd wel ergens goed voor is en dat dit slechts een voorbereiding op de baby is. Als die er straks is kunnen we namelijk ook niet alles meer.. @Charlie & Lotje: Thanks voor het stippeltjescompliment Is gewoon een normaal T-shirt jurkje van 9,95 de Hennes die ik nu in alle kleuren en prints insla omdat ze icm een (zwangerschaps)legging prima passen en ik ze straks ook nog aan kan. Vind al die zwangerschapskleding aanschaffen zo zonde. Heb dus een paar zwangerschapsbasics en die combineer ik zolang het nog gaat met gewone kleding. @Charlie & Yunami & Lotje: Ik zou willen dat het minder kon met werk, maar helaas is dat nu nog even niet haalbaar. Per 1 maart ga ik vast 1 dag minder werken en daar kijk ik (zoals je zult begrijpen) er naar uit. Daarbij zit ik nu te spelen met de gedachte om dat ene uurtje verlof waar je per dag officieel recht op hebt aan het einde van de dag op te nemen. Overdag een uurtje slapen zou kunnen (woon superdicht bij mijn werk), maar vind ik zelf echt niet prettig. Uurtje eerder naar huis daarentegen is misschien wel prettig. Misschien ook een idee voor jou Lot? Gelukkig zijn de babyspullen nu grotendeels binnen dus hoef ik me daar ook niet meer mee bezig te houden. Alleen nog wat kleine dingetjes, maar dat is vooral ook heel leuk natuurlijk. Even huisarrest nog en dan rustig aan weer wat meer afspreken. Vind buiten de deur juist wel chill omdat ik dan A. zelf niets hoef te doen en B. weg kan gaan wanneer ik wil, zonder dat ik mensen er uit hoef te zetten. Voor jullie info; ik woon hartje centrum, de kroegjes zitten hier om de hoek, dus in de logistiek gaat de energie niet zitten @Yunami Maar wat jij allemaal opsomt vind ik ook nog best wat hoor! Ach, het is maar wat je gewend bent denk ik ook. Laat je me weten hoe de babyfoon bevalt? Stuur je je vent even naar de babykamer om babygeluidjes te maken zodat jij kunt checken of hij luid en duidelijk door komt, hahaha! #Negenmaandenbeurs PRESENT!! Via het Kruidvat kun je gratis avondkaarten krijgen, dus mijn een-dag-eerder-dan-ik-uitgerekende vriendin en ik gaan vrijdagavond eens even checken hoe het is om 'een van de zwangere kippetjes' te zijn. Wij zijn beiden kets-nuchter en zijn wel benieuwd hoe het zal zijn. Waarschijnlijk een drama, dus in dat geval is plan B; lekker een drankje doen in Mokum. @LovePeet en @Charlie: Hebben jullie al leuke beursaanbiedingen gespot? Of leuke tips? Zat op de site te kijken, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van..
Bagger dat je het niet rustiger aan kan doen voor nu. Maar misschien is dat uurtje verlof dan inderdaad een uitkomst. En wat je zegt zit ook zeker wat in wat betreft het buiten de deur af spreken, helemaal niet over nagedacht haha . Ik ga de babyfoon vanavond zeker even proberen, ml is nu op werk dus helaas geen oefen persoon aanwezig. Maar dan laat ik mijn bevindingen weten
Ik heb nog geen leuke aanbiedingen e.d. voor de 9 maanden beurs gezien (ook nog niet echt gezocht ) maar als ik iets tegenkom laat ik het weten! Ik ga met een vriendin (30 apr. uitgerekend). Dagje uit, beetje een 'once in a lifetime thing', en nu maar hopen dat het echt heel erg leuk is! Heb ook geen idee wat ik er precies van kan verwachten. Volgens mij ben ik helemaal kapot als ik thuis kom haha, slenteren word ik zoooo moe van tegenwoordig!
Ik wil ook een trolley voor m'n boodschappen!! Tres oude-oma, maar dat boeit me niets. Waar heb jij hem gekocht? En wat kost die? Want die bij de Blokker kosten 30 euro en dat vond ik een beetje te gortig
Ik heb ook een trolley, jaren terug bij de ikea gekocht met ikea family korting, weet niet meer voor hoeveel maar het was niet duur. Ook de babyfoon getest. Super helder beeld en geluid! Ook in het donker kun je nog steeds alles super helder zien/horen. Ik weet niet of er een terugspreekfunctie op zit, dat ga ik een dezer dagen nog uitproberen. Babykleertjes zijn ook gekocht (via marktplaats) heb echt een heleboel setjes voor 75 euro van maat 50 t/m 104 !! Voor die prijs heb je in de winkel net 7 misschien 8 setjes hihi. Vandaag even het rolgordijn in de babykamer ophangen en dan hoeven we alleen nog een matrasje te kopen voor in de wieg (op onze slaapkamer) en dan zijn wij er meen ik helemaal klaar voor
Ik ga ook vrijdag naar de beurs! Leuke buikfoto met die stipjes, hihi! Lotje wat een slecht nieuws zeg... Babyfoon, ik wil er 1 met heeeeeel veel bereik, zodat we heb ook bij de buren (1km verderop ) neer kunnen zetten. Een camera hoeft van mij niet en zo'n moderne telefoon heb ik ook niet, hihi. Ja ik ook nog steeds veel moe, soms gaat het wat beter. Ik werk 24 uur per week maar wel onregelmatig. Vroeg opstaan was nooit favoriet, maar dat hakt er nu nog harder in. Ik probeer zoveel mogelijk te rusten op de dagen dan ik werk en de dagen dat ik vrij ben kijk ik hoe ik me voel en probeer ik het huishouden een beetje te doen. Maar vaatwasser en stofzuigen doet manlief want dan krijg ik echt overal last van. Boodschappen haal ik wel, maar manlief laad vervolgens de auto uit . Ik kan jullie echt aanraden, voor zover dat mogelijk is natuurlijk, luister naar je lijf en neem je rust als het daar om vraagt. Het is een hele klus hoor zo'n "baby bouwen" . (deze preek krijg ik altijd van mijn therapeut ) Net de VK gebeld, buik blijft bij vlagen gespannen en aangezien we de carnaval tegemoet gaan, wilde ik het toch even overleggen. Wordt straks terug gebeld, ben benieuwd. Nu lekker huis beetje aan kant maken, bedden afgehaald en in de was gestopt en zo de tassen inpakken en dan in de loop van de dag naar het zuiden. Zal mijn rustigste carnaval ooit worden, maar ik rij in ieder geval de optocht zondag en dinsdag.
Bestaan die dan? Wil ik ook!! Kan ik bij het koffiebarretje om de hoek gaan zitten als de baby haar dutje doet @Yunami Thanks voor de tip! Ga even kijken bij Ikea, misschien hebben ze ze idd wel in die Family hoek, goeie!
Terug gebeld! Geen zorgen maken, is de groei en heeft niks met ongeluk te maken. Wel ff rusten als ie zo gespannen is en er mag geen regelmaat in zitten, nou dat zit er niet. Ik weer gerust. Fijn weekend allemaal, tot volgende week!
Ja ze bestaan met 3 km bereik! Ook bestaat en een soort portofoon achtig iets, die hebben nog meer bereik. Kijk maar eens op mp.
Mijne heeft 150 meter bereik, meer dan voldoende voor hier in huis . Zou zelf niet de kleine alleen laten, zelfs niet voor een kop koffie bij de buren maar dat komt omdat het zo een keer bijna goed mis is gegaan toen ik zelf nog klein was dus ben veel te bang dat mij overkomt hihi. Ik heb echt knallende ruzie gehad met de kraamzorg net (begint al goed *zucht*). Het schijnt dat groene kruis dus geen een groot bedrijf is maar losse bedrijven en ik heb me in september bij 1 aangemeld, en de verzekering heeft mij bij een ander filiaal aangemeld. Nou maakt het in principe niks uit, want beiden komen ze in mijn woonplaats. Maar ik moest me dus bij 1 uitschrijven, met als gevolg een rekening van 40 euro voor mijn kosten... Ik had in januari nog gebeld met hun en toen hebben ze mij de gegevens die ik door moest geven aan izz ook doorgegeven maar dus nooit duidelijk gezegd welk filiaal. Toen izz vroeg of het groene kruis A was bevestigde ik het, omdat ik dus niet wist dat er nog B, C en D etc. waren... de verzekeraar is dus ook niet verantwoordelijk voor de fout omdat ik bevestigde en dat kunnen ze aantonen... Baal er erg van want het is gewoon 40 euro aan weggegooid geld... mja nu niks meer aan te doen.
hay meiden, Even een snelle reactie, heb het erg druk en als ik dan thuis ben gelijk kapot, lees wel nog geregeld mee via telefoon maar daarmee is reageren is lastig! @ 9 maandenbeurs: Ik weet nog niet of ik ga. Zit in dubio of ik het het geld waardig vind! Ook geen trolley trouwens haha @ mir: Blij dat het niet door het ongeluk komt, maar toch maar goed rustig aan doen hoor! @ extra uurtje (weet niet meer wie) lijkt me een goed plan. Denk aan jezelf en de kleine hoor! (hoor wie het zegt haha) @ yunami: Wat fijn dat de babyfoon binnen is en het zo goed doet. Maar wat balen van de kraamzorg. Is indd gewoon weggegooid geld zeg! Jammer dat je nooit een 'poot' hebt om op te staan, ze zijn altijd goed ingedekt En wat een mooie aanbieding op marktplaats zeg! Jij kan voorlopig vooruit! Heb je wel de kleertjes op foto gezien of is het op de gok? @ hier: Spullen in baby kamer staan. Vandaag weer wat kleertjes gekocht maar moet nog veel meer bij.. denk ik.. Vind het lastig, heb echt geen idee hoeveel ik van wat moet hebben.. jullie suggesties? Na weer een drukke dag, nu even thee drinken, voice kijken en dan weer lekker slapen.. Fijne avond iedereen!