Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Jeetje, wat schrikken Yunami! Ik hoop dat het 'gewoon' een blaasontsteking is, en dat de pijn snel weg is!

Ik had gisteren ineens pijn onder mijn ribben (rechts), daar schrok ik ook heel erg van!

Vandaag zit ik officieel in het 3de trimester van de zwangerschap! spannend! Het einde komt nu echt in zicht.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    haai dames,.. ben df niet veel online ,... beetje crisis hier thuis... kom later wel voor meer uitleg

3. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Jade, pijn aan je ribben is ook niet fijn, weet er alles van :(. En fijn he, aftellen ;)

@Lovepeet, klinkt niet fijn, sterkte!!

Het is geen blaasontsteking. Moet maandag nog een keer urine inleveren voor de zekerheid. VK heeft me 2 dagen volle bedrust/bankrust opgelegd en ik mag niks doen, behalve iedere 4 uur een paracetamol nemen..

Het kon zijn dat het de combi was van snel groeiende buik en extra actief kind, dit zou extra spanning op de buik zetten en vandaar de flinke pijn.
    Als het na 2 dagen niet minder zou worden dan weer ff bellen. Ze stelde ook voor om even langs te komen voor de hartslag van de kleine als me dat wat meer geruststelling gaf, maar aangezien de kleine continue trapt en beweegt heb ik er alle vertrouwen in dar met haar alles goed gaat... nu ik nog pfff.

4. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Sorry meid als ik je bang maak.. Maar laat aub kijken naar je baarmoedermond.. Als je geen blaasonsteking geb maar wel erge pijn met harde buiken erbij is de kans wel aanwezig dat het invloed heeft op de baarmoedermond.. Het hoef ookniks te betekenen maar dan weet je het wel voor de zekerheid..

Ik ben er heel voorzichtig in omdat ik me zoontje ben verloren en nu weer thuis zit met complicaties en het zetten van een nood cerclage bandje..

Sterkte meis..

5. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Bedankt voor de 'heads up'. Ik kijk het even aan, de pijn is inmiddels weg, buik is wel nog steeds hard. Mocht het nou pijnlijker worden/de hardheid niet afnemen dan bel ik of einde van de middag of morgenvroeg weer naar de VK.

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Yunami: wat schrikken zeg.... Vreemd dat je zolang een harde buik hebt, lijkt me vreselijk. Ik ben altijd zo blij als ie weer wegtrekt. Nu maar even lekker rustig op de bank dan. Op zich wel een geruststelling dat je de kleine nu zoveel voelt, ook al levert dat extra pijn op. Veel beterschap!

@Lovepeet: Klinkt inderdaad niet echt fijn...heel veel sterkte!!

@Milan: Hoe is het nu met jou?

@Jade: Ja, ik maandag!! Dan komt het einde inderdaad in zicht.
    Ik schrok gisteren ook een beetje toen die mevrouw van het UWV zei dat ik over 1,5 maand al met zwangerschapsverlof ga...

7. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Yunami, oei, laat je maar goed opvolgen hé. En misschien ook de raad van Milan opvolgen hé ! Bij twijfel je vk raadplegen ;)

Lovepeet, sterkte..

Jade, juij 3e trimester !

Lotje, laat de rust jou welgevallen hé... Hier in België een weekje vakantie en ik geniet ervan ! Eventjes geen stress :)

Ik ga dadelijk ook naar mijn ziekteverzekering, eens luisteren wat ik allemaal in orde moet brengen !

Groetjes!

Lotje,

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ yunami: hoe is het nu??

Net kwam vl binnen met een valentijnskado, een pakje en mutsje voor de kleine! Hij was helemaal alleen naar de babywinkel geweest en had daar om de maat gevraagd, zo schattig!

Hier inmiddels ook geen navel meer... Ipv een gat is het nu een spleetje :(

9. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Inneminne, succes met het regelwerk!

@Lotje, wat lief van je vriend zeg!

Buik hier is nog steeds meerendeel van de tijd hard/opgezet, maar totaal niet pijnlijk. Heb sinds 3 uur vanmiddag ook geen paracetamol meer gepakt want heb er geen 'last' van.
    Kijk het even aan tot morgenvroeg, mocht het dan nog hard/opgezet zijn bel ik toch even nog een keer met de vk.

Kleintje is wel nog steeds super actief dus ik maak me in principe niet te veel zorgen.

10. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Yunami, ik moet precies niet veel regelen, op 1 papiertje na... namelijk aangeven wanneer mijn moederschapsrust start... maar ja, dat moet pas voor de bevalling gebeuren...
    en nadien komt er een hele papierwinkel op gang...

Oef dat je je kleintje goed voelt trappelen hé !! Leuk leuk ! Dadelijk in de zetel ook eens voelen hoe het in mijn buikje zit ;)

Lotje, leuk van je ventje, héél leuk !!

11. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Oh dat valt dan weer mee. Zo te horen is het wel heel anders geregeld dan in NL.

Buik gaat op dit moment even goed, maar toen ik vanochtend wakker werd was hij nog steeds super hard (kleintje wel mooi actief). Heb dus toch even de VK gebeld en die komt zo even langs voor een controle. Wil toch ff zeker weten of er wel of niet iets is.

12. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    VK is geweest, er was idd niks aan de hand *pfffieeeeuwww*!
    Ik draag best naar voor en vandaar komt er veel druk op mijn bm, daarnaast een hyperactieve dochter die voor nog meer druk op de bm zorgt met als eindresultaat een harde/gespannen bm.
    Mocht het nu toch weer pijn gaan doen en mocht dat aanhouden moest ik wel weer ff bellen, maar voor nu moest ik het met name rustiger aan gaan doen. :)

De VK stond ook een beetje perplex van onze actieve dame, mijn buik ging alle kanten op tijdens het onderzoek haha.

13. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Yunami, fijne geruststelling!!! dus jullie kleintje is zo'n druktemaakstertje haha, grappig! Hoewel, ik kan me voorstellen dat het soms ook weleens irritant is. Gaat het de hele dag door? En als je naar bed wilt/slapen?

Hier weinig nieuws onder de horizon :)

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik zit wel geregeld op het forum en lees hier en daar wat mee, maar laat weinig van me horen....
    Even een vraagje: hoe voelt het als je kindje de hik heeft-- voelt het dan alsof je steeds een tikje in je buik krijgt ,regelmaat ertussen? Want dat voel ik nu :)
    Verder alles okee hier. 25 feb word eindelijk het kamertje behangen en kunnen we ons kamertje in gaan richten...zoveel zin in!

15. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Yunami: fijn dat alles goed is met de kleine meid!

Shandy: ik heb de hik nog nooit gevoeld (volgens mij :p), dus géén idee!

Hier een buikfoto van mij (28+1):

16. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Oef Yunami !! :)
    Leuke buik Jade !
    Ik heb vandaag zwangerschapskledij gekocht, ben er best blij mee !! Ok, beetje prijzig, maar ik dacht : hé, waarom niet... en nu hou ik me gedeist :p
    slaapwel !

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Charlie, Onze dame is net zo regelmatig als d'r moeder haha. Vaak is ze rondom 8 uur wakker, dan rond half 12, dan rond 4 uur, daarna rond 7 uur en als laatste rond 10/11 uur als ik naar bed ga even. Als ik in slaap val slaapt ze ook weer en staat ze 's ochtends weer met me op haha. Ik heb d'r 's nachts nog niet gevoeld, ik slaap er denk ik nog doorheen ofzo haha. Vandaag heeft ze wel echt een extreme drukte gemaakt, er zijn weinig momenten geweest waarop ik haar niet voelde dus ze zal vannacht/morgen wel weer even moe zijn (hoop ik haha).

@Shandy, ik heb ook nog geen hik gevoeld dus zou het niet weten. Leuk dat jullie ook bijna aan de slag kunnen!

@Jade, mooie buik zeg!! Is jouw navel ook al een beetje aan het ploppen of lijkt dat gewoon zo?

@Inneminne, haha fijn dat je geslaagd bent met het shoppen!

18. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Zo ik ben ook weer in de lucht :D.

Ik heb alles bijgelezen, maar ga even niet op alles reageren, sorry...

Hier gaat het redelijk. Heb last van m'n nek door het ongeluk en nu ook hoofdpijn. Tel daar m'n snotneus en m' hard groeiende buik bij op dan weet je ongeveer hoe ik me voel... Volgende week controle bij de vk, ben heel benieuwd wat die van m'n buik vind, een paar weken geleden zat de bm nog rond m'n navel, nu volgens mij wel 4 cm erboven! Mag van mij wel iets minder hard groeien, vind het geen fijn gevoel. Kleintje is wel regelmatig lekker actief, gezellig hoor.

Jullie buiken groeien ook hard als ik de foto's zo zie! Ik zal proberen volgende week weer eens een foto te maken, is alleen zo lastig, we denken er elke keer aan als het al donker is en dan krijg je toch minder mooie foto's...

19. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Yunami.. Ben blij dat het niks is maar dan weet je het zeker.. Ik vind het altijd wel eng en laat er dan extra nakijken voor de zekerheid.. Nu lekker rustig aan doen :))

Lotje.. Lief dat je het vraagt.. Hier gaat alles tot nu toe goed.. Ze zit er gelukkig nog warm in <3 het ergste is wel dat je niks mag en dagen/weken op de bank ligt of bed.. Maarja alles voor het kleine meisje.. We zijn lekker bezig met het kamertje, want ja de kans is groot dat ze eerder komt.. Jullie ook al bezig?

Shandy...ik had het ook bij mijn eerste zoontje.. En het is inderdaad de hik.. Je voelt een soort tikjes in je buik.. Echt gek gevoel..

Verder met iedereen ook goed??

Liefs

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ mir: hier ook hoor, mijn bm zit ook al een heel stuk boven mn navel. Ik heb het idee dat mn buik met de dag groeit. Maar volgens de vk was ie precies volgens het boekje. Ik vind het nu ook allemaal wel erg hard groeien....hij groeit ook recht naar voren dus recht van voren valt het mee, maar van opzij.... Zal ook zo een foto makrn.

@ milan: fijn dat ze er nog veilig zit, elke week extra is toch mooi meegenomen. Wel balen dat je niks mag nu, is het een beetje uit te houden? Het is iig voor een goed doel!

@ jade: mooie buik!!

@ inneminne: fijn dat je geslaagd bent!!

Hier zijn mn ouders weer de hele dag geweest on te helpen klussen. M had een heel leuk rompertje gekocht voor onze kleine! En nu lekker in bad!
    We hebben ook eindelijk weer nieuws van onze klusjesman, hij mag weer werken en begint dinsdag aan de dakkapel!!!

Deel Deze Pagina