Wat zijn jullie stil Wij hebben uitgerekend dat we nog 10 weken hebben en dan moet alles klaar zijn... Gaan nu echt dagen inplannen wanneer we waat gaan doen anders komt het niet goed ben ik bang. Volgende week weer naar de Sanidump en de spullen voor de badkamer bestellen en de spullen voor de wc ophalen. Ik heb maandag weer controle bij de vk. Hoop dat ze me een beetje gerust kan stellen, ik word echt niet blij van m'n buik... Hebben jullie dat ook, zo veel/vaak een vervelende spierpijn in het midden rond en onder je navel? Gister ging manlief voor het slapen even met z'n hoofd op m'n buik liggen, die kleine meteen er tegen aan schoppen, echt leuk!! Daarna muziekje op m'n buik gelegd en toen lekker gaan slapen. Morgen ga ik even urine naar de ha brengen, wil even uitsluiten dat ik geen blaasontsteking heb.
@Mir: ik heb ook telkens zo'n gespannen/pijnlijk gevoel rond mijn navel! Ik vind dat ook écht een rotgevoel! 10 weken, nog maar! De tijd gaat snel he? Wij zijn hier thuis (of eigenlijk mijn vriend), ook weer aan het klussen geslagen. Wij hebben het huis een jaar geleden gekocht, toen een giga verbouwing gehad, maar het is nog lang niet klaar! Ik hoop dat jullie alles voor elkaar krijgen, dat scheelt weer wat stress! Yunami: mijn navel is er inderdaad al deels uitgeplopt, onder m'n kleding is het nog enigzins te verbergen . De rest ben ik weer vergeten Sorry. Hier gaat alles goed! Vandaag helaas wel hoofdpijn, maar hoop dat dat af gaat zakken! Verder vind ik de kleine heel rustig, al een tijdje. Daar maak ik me af-en toe wel zorgen over. Als ik rustig ga liggen, dan voel ik haar wel hoor! Morgen moet ik weer naar de verloskundige, dus zal ik dit ook even aangeven.
volgens mij was iedereen aan het genieten van het mooie weer. Ben gisteren de hele dag in het bos geweest, eerst 's morgens met mijn paard gewandeld (tja...je moet toch wat) en toen de hele middag met de hond naar het bos geweest en daarna pannenkoek gegeten. Had echt superveel energie!! @Mir: Schiet het een beetje op met de wc en badkamer? hier begint te tijd ook te dringen hoor, ik hoop dat de klusjesman morgen echt gaat beginnen, want 12 maart komen alle babyspullen. We hebben wel alles al gekocht, alleen nog een babyfoon en nog een extra dekentje. En ja, hier ook veel last van rondom mijn navel, die is ook erg aan het veranderen van vorm en de huid staat heel erg strak. Begin nu ook wat last van mn maag te krijgen, maar volgens mij moeder hoort dat er allemaal bij rond deze periode. Zij heeft ook 2 hele zwangerschappen nergens last van gehad alleen rond de 30 weken en groeispurt. @Jade: Volgens mij krijgen we toch last van nesteldrang. WIj zijn nog lang niet klaar met verbouwen, maar opeens heb ik vannacht besloten dat de logeerkamer ook nog verbouwd moet worden, daar zit nu een soort keukentje en dat moet eruit want daar moeten kasten komen. haha, denk niet dat we dat nog gaan halen voor de bevalling, maar goed. Eerst de zolder maar eens.
Fijn om te horen dat er mensen zijn die de pijn herkennen. Hier geen mooi weer hoor gister. Nee het schiet helemaal niet op, manlief is keidruk op het werk dus komen nu ff nergens aan toe... Zondag hebben we allebei een streep in onze agenda gezet en gaan we samen de overloop leeghalen en dan volgende week de spullen bestellen voor de badkamer en dan nemen we meteen de spullen voor de wc mee, die zijn net binnen. En dan moet de installateur weer komen voor het leidingwerk. 10 weken klinkt inderdaad heel eng, hahaha!
@Mir, wat vervelend hoe je je voelt. Hoe gaat het nu? Jammer dat jullie niet vooruit komen momenteel @Milan, fijn dat alles goed gaat en jullie al aan het kamertje bezig zijn, hoe vordert het nu? @Lotje, ook fijn nieuws allemaal, fijn dat de klusjesman ook weer verder gaat @Jade, ze groeien nu hard en zijn daarom wat rustiger, zolang je haar voelt als je even gaat liggen zal er vast niks zijn anders ff bellen naar de vk! Hier gaat het echt slecht... Gisteren had ik even een gezellige avond (etentje en bios) met een goede vriend met als resultaat weer flinke harde buiken en wederom een kapotte knie, ofja.. nog steeds. Ook vandaag weer pijn bij mijn ribben (bm of dochterlief zet er veel druk tegen) en als ik op de bank zit en op sta pijn bij mijn schaambeen door de druk van het gewicht. Flinke last van maagzuur, het begint nu ook vaak door het neutraliserende middel van de HA heen te komen... Ik begin echt zwaar af te takelen met name lichamelijk maar mentaal begin ik er ook doodop van te raken. Ik vind het nu echt niet leuk meer... ik hoop echt dat het de komende 2.5 maand snel voorbij gaat want krijg er echt gigantisch de pest in. Sorry voor het zeuren Dochterlief lag trouwens bij de thuis controle van de VK in stuit... heeft iemand enig idee tot wanneer ze nog op eigen houtje om kunnen draaien? Heb me wel voor de zekerheid ingelezen qua keizersnede/vaginale bevalling bij stuitligging, mocht mevrouw 'dwars' blijven liggen...
@Yunami: Balen dat het niet goed gaat.... Pijn bij mn ribben herken ik sinds kort ook, niet leuk! Ze zeggen dat vanillevla of melk ook helpt tegen maagzuur, maar ik weet niet of je dat al geprobeert hebt. Ik wordt ook best moe van alles wat ik nog wil maar niet meer kan hoor. Gisteren echt een goede dag, veel gewandeld, uit eten geweest en nergens last van. Maar vandaag...pffff.....rugpijn, moe, hoofdpijn..... Het is toch waar dat het laatste trimester niet leuk is. En lekker toch om af en toe hier te zeuren. @Mir: oh hier was het gisteren bijna lente, zonnig en ik heb in een vest buiten gelopen, echt heerlijk. Helaas is het nu weer afgelopen Balen dat het niet opschiet met verbouwen, hier precies hetzelfde. Komend weekend komen mn ouders en schoonbroer weer wat klusjes doen, want vriend heeft het superdruk met zn zaak en wij komen ook nergens aan toe. Oeh 10 weken.....dat is inderdaad niet veel meer....... Ik heb vrijdag mijn kraampakket binnen gekregen, brrrrrr dat ziet er eng uit met al die gaasjes, verbanden en onderbroeken. Ik wil dat nog even allemaal niet weten.
Melk vind ik echt smerig dus daar kom ik niet aan vanille vla heb ik geprobeerd maar werkt niet. Heb een neutraliserend goedje gekregen van de HA, dat heeft 3 weken keurig geholpen maar sinds gisteren gaat het daar dus dwars doorheen.. Vervelend dat het voor jou ook zo herkenbaar is het is idd niet niks dat laatste trimester. Ook jammer dat jullie ook nergens aan toe komen, hopelijk verandert dat binnenkort. En dat kraam pakket heb ik dus expres dicht gelaten, ik wil het momenteel ook nog niet zien/weten. Ik heb ook zo het flauwe vermoeden dat ik nog eens knallende ruzie ga krijgen met de kraamhulp om alles wat ik wel en niet wil doen na de bevalling... dat wordt nog iets.. heb helemaal geen zin in heel die kraam periode niet.
@ Yunami Dat maagzuur ken ik! Ik heb het eigenlijk al vanaf week 1 en het word met de dag erger. Ik heb het eerst laten gaan zo van nouja het hoort erbij maar op een gegeven moment was het niet meer uit te houden en toen heeft de vk mij een drankje aangeraden, Gaviscon. Bij de apotheek te verkrijgen. Nou dat was feest zeg! Zat in de eerste weken van mijn zwangerschap en was elke dag misselijk, en dan komen ze ook nog met een anijs drankje aan nou gatsiedarrie het kwam er al uit voordat het er in zat! Ik gebruik nu gewoon Rennies, ik eet ze per 2 op en ze werken ongeveer 4 uur. Deze kun je gewoon nemen met zwangerschap. Bij mij helpen ze wel, alleen na die 4 uur moet ik ook echt snel weer 2 opeten anders heb ik het gevoel dat mijn lichaam in stukken brand. En dan nog 14 weken te gaan pfffff. Ik ben op het moment ook steeds in zeurbuien hoor! Ik heb extreem last van bandenpijn, dit omdat onze meid constant onderin ligt op mijn banden. Ook heb ik sinds vorige week last met lopen van pijn in mijn onderrug/heupen. Ik loop daardoor heel moeilijk. Ook slaap ik slecht, ik heb gewoon geen slaap! Daarbij alle omstandigheden hierzo, broertje word tienervader, een vriend ligt kritiek in het ziekenhuis pfffffffffff ik zie het soms ook even niet meer zitten.
Zo ik gooi er even een positieve draai in , ik voel me goed vandaag!!! Het heerlijk geslapen, de eerste was is klaar, tweede gaat er zo in en dan ga ik even lekker naar de bouwmarkt. Ik ga vast wat in huis halen, dat scheelt weer. En voor vanmiddag staan er drie wasmanden schone was te wachten om op gevouwen te worden. Maagzuur, ja dat ken ik, begint nu ook af en toe. Ik geef het niet op, maar het brand in m'n slokdarm, echt een *piep* gevoel! Met rennies, melk en cola krijg ik het redelijk onder controle. Yunami, wat vervelend dat je even zo'n dip hebt! Probeer positief te blijven en je rust te nemen, je lijf is hard aan het werk! Proudmama, wat een vervelende omstandigheden... Sterkte!!! Kraampakket, hebben jullie dat bij de verzekering aangevraagd? Heb ze nog niet laten weten dat ik zwanger ben, oeps...
@Proudmama, He jasses dat klinkt ook helemaal niet fijn alles bij elkaar Dikke cyber knuffel vanuit hier en hopelijk gaan die laatste weken sneeeeel voorbij. Veel sterkte ook voor die vriend van je en je broertje (en ergens natuurlijk ook gefeliciteerd). @Mir, fijn dat jij je goed voelt en dat je zo lekker bezig bent! Ik moest m'n verzekeraard inlichten voor de kraamzorg en ze hebben toen direct een gratis kraampakket gestuurd Hier nog steeds een beetje van hetzelfde. Zal direct mijn man even achter de camera zetten voor mijn wekelijkse bijdrage. Edit: Hierbij
geen oeps .. heb ik nooit gedaan ook bij mijn dochter niet .. ik hoef ook geen kraam pakket.. die krijg ik toch niet .. en ik beval int ziekenhuis
Ai dat is ook vervelend lovepeet Ik dacht dat je het kraampakket standaard in huis moest hebben ook als je in het ziekenhuis bevalt? Dat is dus niet zo? Ik beval namelijk ook in het ziekenhuis, maar heb hem toch al staan.
nooi wat over gehoort ik had alcohol in huis watten .. kraamverband. veel bad lakens.. verder nix... terwijl ik tochecht bijna thuis beviel haha
Mooi Yunami! Lekker gegroeid ook in 10 weken, leuk om zo te zien Kraampakket: toevallig had ik vd week de intake met de kraamzorg. Ik moet wel een pakket in huis hebben, ook al beval ik niet thuis. Het ging dan met name om een aantal essentiële dingen uit dat pakket, maar ben eerlijk gezegd alweer vergeten wat Volgens mij las ik afg week in een flits dat een aantal zich niet topfit voelen. Zijn er nog dames die zich wel heel goed voelen ? Ik voel me op zich oké, maar ik merk dat mijn lichaam/buik echt lomp begint te worden. Zodoende ben ik eerder moe, minder adem, minder energie en ook nog af en toe maagzuur, bah. Wish me luck donderdag bij de 9maanden beurs Hoop dat ik het allemaal volhoud! Ik word nergens meer moe van dan slenteren, maar heb daar niet veel keuze vrees ik.. Bekijk bijlage 307335
nou bij mij word hij niet vergoed in het pakket.. mag hem zelf betalen bij mijn dochter is er niet eens naar gevraagd ik ga dat ding niet aanschaffen .. als er niet eens naar gevraagd word..
@Charlie, mooie buik zeg! Heel herkenbaar dat lompe en snelle vermoeidheid. Hoop dat je niet te doodop bent na de beurs