@Charlie en Yunami: mooie buikjes! Ik ga er vandaag ook maar weer een foto van maken. Enne....heel herkenbaar, dat lomp en snel buiten adem. Ik heb net het bed verschoond en ik liep te hijgen als een locomotief...niet normaal toch.....En lomp ben ik ook, het schijnt nog altijd niet tot mijn hersenen doorgedrongen te zijn dat mijn buik zo dik is. Ik zit regelmatig ergens klem of stoot met mn buik wat om. Bahbah.... Verder gaat het hier redelijk goed al verschilt het per dag hoe ik me voel. Ik slaap wel ontzettend slecht en mijn buik voelt gespannen. Maar gelukkig geen last van maagzuur. Wel 's avonds het gevoel dat ik heel erg vol zit terwijl ik helemaal niet veel eet. @Charlie: Dat is ook de reden dat ik niet naar die beurs ga, ik wordt al moe als ik eraan denk om op mijn enige vrije zondag de hele dag te moeten slenteren. Wat hield die intake van de kraamzorg in? WIj hebben hem aanstaande woensdag en ik weet niet wat ik kan verwachten. Wil ze ook de babykamer enzo zien? (er is hier nog niks te zien) @Kraampakket: Ik heb hem gekregen omdat ik me heb aangemeld voor kraamzorg. Maar ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, dus geen idee waar ik al die enge dingen voor nodig ga hebben.
Mooie buik Charlie! Dat lomp herken ik, ook ik zit regelmatig klem om stoot ergens tegen omdat ik m'n buik even vergeet... Hihi! Nou wij zijn weer goedgekeurd! Bloeddruk 121/78. Baarmoeder was idd behoorlijk gegroeid in een paar weken tijd, ze mat 25 cm, dat was wat het maximaal mocht zijn. Ze gaan het wel in de gate houden, dat hij niet te hard groeit. Volgende week ff bloedprikken, moet 2 uur na ontbijt van 2 boterhammen, 1 met zoet en 1 met hartig en een kop thee. Ben benieuwd. Moeten 14 maart weer terug komen.
Geen idee, maar kan me ergens vaag herinneren dat ik ergens iets gelezen het dat het ergens op kan duiden, weet alleen niet meer wat... Ach we zijn allebei flink uit de kluiten gewassen dus dat het geen kleintje wordt had ik wel verwacht.
Zijn er nog dames vandaag naar de 9 maanden beurs? Zo ja, krijgen we vanavond verslag? Ik ga morgen! Ben benieuwd!
@Lotje, foto??? Fijn dat het voor de rest redelijk goed gaat, dat is beter dan slecht @Mir, fijn dat jullie ook weer goed door de keuring zijn gekomen . Ben benieuwd naar je bloedtest, hopelijk ook daar een goed resultaat . Meen dat te snelle groei kan duiden op zwangerschapsdiabetes. @Proudmama, veel plezier op de beurs!! Hier nog steeds aan het kwakkelen. Kan 30 tot 60 minuten rechtop zitten, dan begint de pijn bij de ribben en rug weer en moet ik een half uur gaan liggen, dan trekt het weer weg. Ik waggel dus de hele tijd tussen bank en stoel op en neer en kom zo lastig aan werken toe pfff. Verder heb ik al het e.e.a. van de to-do list af kunnen strepen en dat geeft me wat meer rust, hij wordt steeds korter! Ook nog een work out uitgezocht voor na de bevalling zodat ik met een uurtje sporten per dag in 60 dagen weer mijn lichaam terug zou moeten hebben. Lees goede ervaringen erover dus lijkt me het proberen waard. Ik wil mijn strakke kont en strakke buikje terug !!
@Yunami: Foto is gemaakt maar ik moet hem nog online zetten, wat niet lukt met mijn telefoon. Komt eraan dus! Balen dat je zo'n last van je rug en ribben hebt, ik kan me voorstellen dat je nergens aan toekomt. Wel fijn dat je to-do lijst korter wordt!! Die van mij wordt voor mijn gevoel alleen maar langer Mijn workout voor na de bevalling staat nog braaf in haar stal te wachten.....Ze wordt nu gereden door mn bijrijdster en 1x in de week door een stalgenootje die haar paard net heeft laten inslapen. Ben gisteren even geweest kijken toen zij ging rijden en bah, wat begon het te kriebelen als ik iedereen zo zag rijden. Het is dat ik werd tegengehouden, anders was ik er zo opgestapt. (niet dat ik er nog op was gekomen met die dikke buik, paardlief is 1,75.....) @Proudmama: Hoe was het??
@Lotje, vervelend dat jouw to-do list langer wordt Ook sneu zeg voor je stalgenoot, dat is nooit leuk! Wel fijn dat ze nu kan rijden met jouw dame, geeft denk ik wel wat afleiding! Ik was gisteren ook weer mee op de manege, dus die kriebels zijn zeer herkenbaar . Manlief kreeg wel bijna vliegles maar voor iemand die pas sinds december rijd heeft hij het keurig opgevangen en bleef hij netjes zitten. Ik was heel trots haha. Paardrijden staat bij mij straks ook als work out op het lijstje, maar dat is maar 1x in de week. Eigen paardje zit er helaas nog heel even niet in.
Nee, die stalgenoot heeft echt pech met paarden, dit was al haar 2e paard in 1,5 jaar. Heel sneu. Maar gelukkig klikte het supergoed met die van mij, dus kan ze toch lekker rijden en is iedereen blij. Ik vind het ook altijd wel spannend om mijn vriend of iemand anders op mijn paard te zien rijden. Het ziet er aan de kant altijd veel enger uit dan wanneer je erop zit. Mijn moeder vertelde gisteren dat zij in een paar maanden weer helemaal op gewicht was omdat ze borstvoeding heeft gegeven. Schijnbaar 'aten wij haar op' Ik hoop dat ik dat geluk ook zal hebben......
Klopt ik hoor van veel meiden om mij heen dat ze borstvoeding gaven en zo weer op gewicht waren of zelfs iets er onder!!! Dus ik zeg kom maar op!! Zo ik heb de negenmaandenbeurs overleefd. Ik was blij dat ik de rolator mee had, het was echt super leuk, maar een aanslag op je lijf... Jeetje wat was ik afgetuigd! Had ik echt niet verwacht... Heb ook bijna niet geplast de hele dag terwijl ik wel voldoende gedronken heb, had vocht vastgehouden door het staan en slenteren. Dus vanacht met de beentjes omhoog geslapen en twee keer eruit met hele hoge nood! Ik vond het echt leuk, heb bij de bykay stand een draagdoek geprobeert, heb nog even bij de maxicosi stand wat kunnen vragen, heb de katoenen luiers even goed bestudeerd, hebben leuke dingetjes gekocht (poloromper, flesjes, thermolepeltjes, speeltje, wiegdekentje, knuffellapje voor aan de speen (product uit Belgie, daar ga ik ook nog een wiegdekentje van kopen, die had ze niet bij zich, maar wat een fijn materiaal!!! Soort bamboe badstof)) en verder heel veel foldertjes en wat proefdingetjes gekregen. Alles ligt in de auto, vandaag nog ff verjaardag van mams vieren en dan weer naar huis. Als ik alles uitgezocht heb zal ik even een foto maken! Fijn dat je bijrijders bevallen Lotje, ik vond het nooit makkelijk om andere op mijn paard te zien. Bij mij kriebelt het soms ook wel, maar ik ben geen bakruiter, dus manege is geen optie. Toch wachten tot we ooit op een boerderij gaan wonen en er dan een paard bij huis kan .
haha daarom ga ik dus niet naar die beurs...wordt al moe bij het idee.....Wel leuk al die foldertjes en gratis dingetjes. Tja, ik vind het ook niet makkelijk om anderen op mijn paard te zien hoor, maar dit is echt de beste oplossing. Gelukkig is paardlief ook heel duidelijk in wie ze wel en niet leuk vindt, ik zie het meteen aan haar uitdrukking, dus dit zit met allebei wel goed. Ze zag er tevreden uit! Heerlijk een paard aan huis, maar wel heel veel werk. Die van mij staat op volpension, daar ben ik nu super blij mee. Moet er niet aan denken om nu nog stallen te gaan mesten.Wij staan aan de Loonse Duinen dus heerlijk urenlang door de bossen en duinen rijden.....ik verheug me er nu echt weer op. En als ik een beetje conditie heb opgebouwd buiten ga ik me wel weer aan een dressuurlesje wagen...
Was ik ook even weer! @9maandenbeurs: Ik vond het leuk! Dit was de eerste keer dat ik daarheen ging, ook nog nooit bij de huishoudbeurs geweest. Ik vond het een leuke ervaring ook en heb genoeg gekregen en gekocht. Ik had een trolley mee maar die had ik binnen een uur al vol. Gelukkig waren op de beurs zelf ook trolleys te koop . Heb me prima vermaakt daar, maar toen ik thuis was, was ik kapot. Was direct gaan douchen en slapen. Ook dagenlang last van mijn heupen gehad. Maar het was het waard!
Ja ik vond het ook een leuke ervaring! Misschien volgend jaar wel weer. Hebben vandaag opgeruimd, heerlijk, drie volle vuilniszakken weggegooid en een verhuisdoos vol oud papier! Dat gaat de goede kant op!! Heb vandaag ook nog twee mooie wikkeldekens van Red Castle op mp gescoord, ik is blij!!!
Hey allemaal, even een reactie op het kraampakket. Heb je die niet in huis overleg dan met je vk wat ze willen. Als je toch onverhoopt thuis bevalt dan heb je in ieder geval de spullen in huis die zij nodig hebben/graag willen dat je hebt. Ik krijg er 1 dus hier is het geen issue. Had laatst voorweeen en dacht echt dat het niet goed zat. Ik had het pakket van de vorige bevalling nog staan (ik beviel toen in het ziekenhuis maar had er toch 1 thuisgestuurd gekregen) en die spullen heeft de vk gebruikt voor haar controle. Gelukkig was alles goed. boosdoener was een blaasontsteking (pfoe). Ik was blij dat ik hem nog had. Voor diegene die het pakket niet gebruiken en spullen over hebben: er zijn stichtingen die die spullen graag ontvangen zodat ze deze kunnen gebruiken in armere landen waar zo'n pakket niet bestaat. Aangezien mijn gezin na de geboorte van mijn zoon compleet is ga ik dan mijn pakketten ook inleveren.
goedemorgen dames... pff wat eeni brakke dagen hier... ben alleen maar moe... als ik mijn bed uit kom wil ik na 2 uur weer terug. lopen word steeds lastiger van de week een dagje winkels en ballorig... heb savonds echt plat moeten liggen , ik ga vandaag naar kruidvat de gebruikelijke dingen halen. kraamverband enzo... ook heb ik met de actie van kruidvat mega veel luiers gekocht haha 9 pakken ... ( nee niet allemaal dezelfde maad haha ) ... en nog 3 pakken gekregenvan schoonmoeder ... dus ik kan voorlopig vooruit met de baby.... sneeuw ahhhh ik word er gek van geef me de lente ... ik was wezen wandelen met mijn dochter van 2 na een kwartier huilen van de pijn in der handen met handschoenen aan! sjaal muts dikke trui en winterjas... arm meisje.... ik wil weer lekker buiten kunnen spelen ... 9 maanden beurs wij zouden ook gaan maar ik hielt het niet vol.
Ik heb sinds 2 a 3 weken en hele rare pijn in mijn onderrug. Kan het ook slecht uitleggen maar het is bottenpijn. Het zit ongeveer onderin mijn onderrug bij mijn stuit en ik heb er vooral last van met opstaan of op gang komen met bewegingen en met lopen. Het doet echt heel erg pijn. Iemand idee wat dat kan zijn?
@Lotje, wel handig dat afvallen door bv, hoop dat het werkt voor alle dames die voor bv gaan @Mir, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en zoveel leuks mee hebt genomen !! Alweer wat opgeknapt? Ook goed aan het opruimen, altijd fijn! @Proudmama, fijn dat jij het ook zo naar je zin hebt gehad en dat het het waard was . Zou het ook even overleggen met de vk, hoeft niks te zijn maar zeker weten lijkt me toch het fijnste . @Aora, bedankt voor de tip, mochten wij hem niet (volledig) gebruiken wil ik het zeker doneren als zo'n stiching er iets mee kan. @Lovepeet, lekker veel luiers, die moeten wij nog halen hihi. Hier ook erg toe aan lente hoor, heb het echt gehad met die sneeuw bah! Manlief en ik hebben een hele leuke shoot gehad dit weekend, ga ze hier niet plaatsen ivm eventuele meelezers maar de nieuwsgierigen mogen me best toevoegen op fb (opvraagbaar per PB), daar staan ze wel
Ohh ik ben al een poosje niet geweest. Heel weinig bij de computer gezeten. 9maandenbeurs: Leuk dat sommigen zijn geweest en het zo geslaagd was! Kan me voorstellen dat je helemaal stuk was aan het eind van de dag! Ik zou ook heen maar uiteindelijk niet geweest, wel jammer.. Proudmama: wat vervelend! Zou even de VK bellen denk ik. Zou zo niet weten wat het kan zijn. Yunami: ben erg benieuwd naar je foto's, leuk! Ik pb je wel even Lovepeet: Handig die luiers! Is er nog steeds zo'n actie? En ik begrijp je verlangen naar de lente, doe met je mee ! Ben zo klaar met de winter Pff ik lijk wel een oude tak! bukken wordt telkens moeilijker en als ik al even buk hijg ik als een paard! Vandaag toevallig controle bij de VK, heb het gelijk maar gevraagd of dit erbij hoort vanaf deze termijn. Dit beaamde ze, maar doordat de baby/baarmoeder (te) groot is krijg ik automatisch ook wat minder lucht. Hopelijk wordt dat niet veel erger (vrees het ergste eigenlijk ) VK heeft vandaag mijn baarmoeder weer opgemeten, ze kwam geloof ik op 35 cm. Of was het nou 38? In elk geval was het bijna 10 cm te hoog voor de duur van de zwangerschap. Ook voelde ze de baby die ze echt wel 'fors' noemde. Gelukkig hebben we over anderhalf week weer een groei echo. Zou haast denken dat ik langer zwanger ben, maar dat klopt dan niet met de termijnecho. Bekijk bijlage 308385
Hebben jullie trouwens ook dat je soms echt ledematen voelt? Af en toe voel ik een elleboog, knie of hiel, heel duidelijk!