Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Inneminne: Leuk een meisje!! Fijn dat alles goed gaat

@Milan: Voor jou is elke week mooi meegenomen, maar het gaat nu de goede kant op he? Fijn dat het kamertje al bijna af is.
    Hier schiet het alweer niet op. Onze klusjesman is alweer 2 dagen niet te bereiken. Ik ben inmiddels echt ontzettend boos, maar mag van vl niet bellen. Die is bang dat ik nu tegen hem tekeer ga en dat ie dan helemaal niet meer komt en we hebben geen tijd meer om iemand anders te zoeken - zucht-
    Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

Wij hebben gisteren intake van de kraamzorg gehad. Ik vond het wel een fijn gesprek. Ze heeft ook een aantekening gemaakt van de zolder, mocht het nou na de bevallig nog niet klaar zijn dan zal de kraamverzorgster wat flexibeler zijn.
    We krijgen ook 10 uur extra kraamzorg omdat vriendlief een eigen bedrijf heeft.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    goedemiddag dames..
    ik zit uitgeteld op de bank .. na gister aan 1 stuk 12 uur geklust te hebben . ben ik moe..
    straks naar de vk

3. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Inneminne, een meisje wat leuk! Hadden jullie al een naam?

@Milan, met de buik gaat het super! Bijna geen harde buiken meer gehad, wel pijnlijk schaambeen als ik buk of mijn benen hoog op trek. Fijn dat bij jullie alles goed gaat en dat het kamertje goed vordert. Laten we lekker hopen op een mooi einde van de zwangerschap straks!

@Lotje, jeetje wat naar dat die klusjes man het zo af laat weten. Kun je niet informeren naar andere klusjesmannen? Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de kraamzorg!

@Lovepeet, doe lekker rustig aan!!

Gisteren dus gesprek gehad met de kraamzorg, het viel me allemaal reuze mee!!
    Ik heb gekozen voor 5 uur kraamzorg per dag ipv de 8. Ik wil als het even kan niet te veel uit handen geven en met 5 uur zouden er 3 uur naar zorg voor mij en de kleine gaan en 2 uur voor overige werkzaamheden. Dat leek me meer dan genoeg. Mocht het nou toch zwaarder uitpakken dan verwacht kan ik altijd nog meer uren krijgen gaf ze aan.
    We hadden eigenlijk niet echt veel vragen dus het gesprek verliep heel vlot en was kort maar krachtig haha. Kijk er nu in ieder geval iets minder tegen op dan dat ik voor het gesprek deed ;)

4. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Lotje en Yunami, klinkt goed die gesprekken!!

Inneminne gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Ik heb het idee dat m'n buik weer een groeispurt heeft, is weer pijnlijk en gespannen, pfff wat een rotgevoel. Word ook beetje moe van de nachten, sinds een paar nachten moet ik er elke keer 3 keer uit per nacht om te plassen, overdag zijn het kleine plasjes en 's nachts watervallen. Ik denk dat ik vocht vast hou en omdat ik met m'n benen iets omhoog slaap het er 's nachts allemaal uit komt. Als dit zo blijft maar ff overleggen met de vk de volgende keer. Ga zo vroeg naar bed op de hoop dat ik wat uurtjes kan slapen vanacht... Trusten meiden!

5. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Dankjewel schatjes...
    Ik heb wel al een naam in gedachten, maar tijd brengt raad.
    Moet het nog met partner ook bespreken...
    Voorlopig neem ik mijn tijd. Hetzelfde met shoppen en zo. Eerst wachten op de 2e echo om te bevestigen !
    Oh en nog niks bijgekomen, maar gynae vond dat geen probleem, integendeel...
    En kraamzorg, daar pieker ik nog niet over ;)
    Liefs !

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ff update vk :
    120/75
    gewicht nogsteeds -2 startgewicht.
    kindje goed op groei en hardje goed
    stuitligging billen naar beneden .. voeten links ..rug rechts

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Mir: Heb ik deze week ook gehad, nu is het weer over.
    Snachts 3x eruit om te plassen is hier ook... ik slaap ook echt zooo slecht. Over een maand begint mijn verlof en dan ga ik echt een paar dagen lekker in bed liggen ;)

@Yunami: Fijn dat het gesprek meeviel, was hier ook. Ze proberen er toch echt voor je te zijn.

@Lovepeet: hopen dat je beeb zich nog omdraait dan...Die van ons blijft aan het draaien.

@Inneminne: Hier duurde het ook lang voordat er wat bijkwam en er een zichbaar buikje was. Met kerst was er nog weinig te zien en in 3 maanden tijd heb ik echt een enorme buik en +6 kilo erbij gekregen. Dus dat komt vast goed!

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    O Lotje wat fijn, over een mand al verlof! Tsja ik loop een beetje op jullie achter, ik moet nog 2 mnd werken.

Vannacht maar 1 keer eruit, fijn!!! Word je weer een beetje mens van :).

Lovepeet ben benieuwd of ie nog draait, ik heb info avond gehad van de week, daar zeiden ze dat de baby vaan tussen de 32 en 34 weken vast gaat liggen.

Als alles volgens plan verloopt halen we 9 maart het familiewiegje op bij manlief z'n tante, ik ben benieuwd!

9. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    vraagje : iemand tips ivm verkoudheid...
    Ik ben dus aan het niezen, mijn hoofd zit precies vol snot... pijnlijke keel.
    Ik ga dadelijk appelsienen persen... en heb ook 500mg paracetamol genomen... dat verlicht ook wat.
    Maar tips zijn welkom hé
    Liefs

10. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Inneminne, ui naast je bed, vitamine c bruistablet, echinaforce forte, kamille thee, cinoforce neusspray.

Ik ben eigenlijk vanaf het najaar tot voorjaar altijd wel wat snotterig, maar nu ik zwanger ben is het wel erger. Elke ochtend zit ik vol en kan niet zonder zakdoekjes. Vriendin was ook ontzettend verkouden laatste weken van de zwangerschap, schijnt erbij te horen. Ze is bevallen en was meteen over!

11. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Mogen we echinacea nemen? Ik ga allesinds echinacea thee drinken, dat verzacht ook wat... momenteel mijn appelsiensap aan het drinken...
    Ik mag niet klagen, heb nog niks gehad sinds ik zwanger ben... maar toch, had me liever gezond gehouden ;)
    Dankjewel !

12. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik eet al jaren zodra de r in de maand zit echina, dus ook nu ik zwanger ben. Heb de forte tabletten van Vogel, hoef ik er maar 1 per dag.

13. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik heb vandaag een pretecho laten maken :D, second opinion geslachtsbepaling, wilde het toch even zeker weten en....

1000% ♂! :D

Zal de foto's maandag plaatsen, dan kan ik scannen.

14. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Mir, vervelend dat je zo'n last van je buik hebt en je zo vaak er uit moet om naar de wc te gaan :(. Wel leuk van het familie wiegje! Leuk van je pretecho joh! Ben benieuwd naar de foto's :D!

@Inneminne, snap dat je voorlopig even je tijd neemt, moet je ook lekker doen en gewoon goed rusten en vooral genieten ;). Hoe is het nu met de verkoudheid? Hier geen tips helaas.

@Lovepeet, vervelend dat de kleine in stuit ligt, hopelijk draait dat nog. Wel fijn dat alles goed was met de kleine.

@Lotje, ja ze dacht echt mee en als ik ergens over twijfelde gaf ze al direct aan 'dan moet je het niet doen'. Ze was erg begripvol en erg objectief, dat deed me goed. Fijn dat jouw gesprek ook fijn was!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ben iets meer mezelf aan het pushen sinds woensdag, kom lekker aan mijn werk toe en verspreid het nu echt over de hele dag in korte blokken van 30 tot 60 minuten en neem daarna een even lange pauze om het huishouden te doen of gewoon even op de bank te liggen etc. Merk dat ik nu wel meer beweeg doordat ik mezelf zo push en daardoor heb ik raar genoeg minder last van mijn rug, knie en schaambeen en banden dan dat ik had toen ik zo rustig aan deed.
    Meer blijven bewegen dus haha! Ik word er ook een stuk energieker van dus alleen maar pluspunten tot nu toe.

Vanochtend merkte manlief op dat ik 2 natte plekken in mijn hemd had, ja... op de plek van mijn borsten....
    En dat terwijl ik net via mijn babybump app (die mijn weken/dagen bij houd en me voorziet van dagelijkse weetjes over mijn termijn) gelezen had dat het rond deze tijd heel normaal was dat het daar wat kan beginnen te lekken... ;)
    Weer iets om aan te gaan wennen dus...
    Ik ben er niet blij mee, vind het een beetje vies (ja zit tussen mijn oren) en kan al weken lang geen BH's meer aan doordat het pijn doet... weet dus niet hoe ik kan voorkomen dat ik straks continue met vlekken in hemden en truitjes rondloop... iemand tips?? :)
    Heb nu dus al continue gewoon hemden onder shirts aan ipv een bh maar ik ben bang dat het daar straks gewoon doorheen lekt...

15. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Heb je wel een goeie bh? Ik heb een fijne bh van Anita, sexy is anders, maar ik krijg er wel steun van. Aan het eind van de dag wil ik hem wel weer graag uit, maar overdag geen last van.

Je kunt ook eens kijken op lingerievoortwee.nl leuke site! En dan dus van die zoogcompresse erin :)...

Nou ik had vandaag een beetje bloed in m'n inlegkruisje... Heb vk gebeld, maar kon geen kwaad als het niet meer werd of regelmatig terug ging komen de komende dagen. Later belde ze me terug hoe het ging en hadden we het nog even over mijn buik, vandaag echt weer een mindere dag, rond m'n navel en daaronder weer vervelend gevoel. Waarschijnlijk weer groeispurtje. M'n controle afspraak is naar voren gehaald, waarschijnlijk dan ook inwendig onderzoek om te kijken of die harden groei verder nog "schade" aangericht heeft. En als het op m'n werk niet meer ging moest ik me ziek melden. Maar dat was niet de bedoeling! Ik kan de hele dag zitten in een goede stoel dus dat proberen we gewoon zolang mogelijk vol te houden. Het enige wat erin hakt is het vroege opstaan, misschien anders daar eens over gaan praten, volgens CAO hoef ik geen onregelmatige diensten meer te draaien, maar ja dat is het enige wat we hebben...

16. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ik heb een meegroei bh van de hema en heb een paar hunkemoller bh's gekocht 1,5 maat groter dan normaal. Ze passen goed maar na een paar uurtjes snijd en drukt het aan alle kanten (ook de meegroei bh) en zou ik hem het liefste met een schaar of mes verwijderen van mijn lichaam hihi.

Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip!

Schrikken van het bloed, hopen dat het inderdaad eenmalig is.
    Ook vervelend dat je je niet zo goed voelt :( hopen dat je controle goed is en dat het allemaal nog te doen is komende tijd.

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ yunami: hmm, dat lijkt me idd niet fijn :( hier gelukkig nog geen last van. Ik had ook ontzettend last van mn borsten maar heb ook een bh van anita. Net als mir, alles behalve sexy, maar sexy voel ik me toch al niet bepaald, dus als ie maar lekker zit. Ik draag ook veel sportbhs zonder beugels.
    Fijn dat je je verder wat beter voelt. Ik heb het hele weekend geEten en geluierd en merk nu ook dat ik veel meer last heb van mn rug en veel moeilijker beweeg.

@ mir: wat schrikken zeg... Gelukkig is het niet erger geworden. Ik heb dat al vanaf 6 weken dus ik raak er niet meer zo snel van in paniek. Ik merk wel dat ik het vooral heb als de kleine erg onrustig is en onderin mn buik schopt. Wel fijn dat je eerder op controle kunt.

Pfff morgen alweer 30 weken.... Nu gaat het wel echt heel erg snel opeens. Ik schrok ook weer van mn banner, hij is opeens al bijna op het einde.....

18. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    @Yunami
    Ik heb dat al een paar weken.
    Ik slaap snachts met een hempje aan en overdag heb ik gewoon een BH aan, dat lukt nog prima, heb nog nergens last van.

Wat betreft het verlof; wanneer gaan jullie allemaal met verlof? En hoeveel weken voor de uitgerekende datum?

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ proudmama: ik ga 1 april met verlof, 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik kijk er echt naar uit want het werken valt me steeds zwaarder, het is nu ook nog ontzettend druk...

20. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Misschien komt het dan wel door de kleine, die is zo druk af en toe! Ik heb nog nooit eerder vers bloed gehad, wel regelmatig bruine afscheiding door oud bloed.

Vanmorgen even gewogen, in 5 dagen 1 kilo erbij... :$ Aangezien ik gewoon normaal gegeten heb ga ik er vanuit dat alles weer behoorlijk aan het groeien is.

Moet nu volgende week maandag op controle, eerder kon ik niet.

Ik ga 1 mei met verlof, 5 weken voor uitgerekende datum, 20 augustus moet ik weer beginnen.

Deel Deze Pagina