Pfff, ik geef het even op hoor. Ik heb nu zo'n 10 pagina's doorgelezen, en ik ben het ff beu.. Kletskousen!! Ik lees vanaf nu wel weer braaf mee en haak dan aan, lijkt me makkelijker. Wel fijn om te lezen dat het met het gros van jullie nog steeds goed gaat. Wat hickups her en der, maar de baby's zitten nog veilig en wel binnen. Nice! En die buiken, meiden toch!! Zo leuk om de verschillen te zien. Kleine buikjes, grote buiken, ploppende navels, prachtig! Even nieuwsgierig, is er hier iemand van wie de baby al ingedaald of aan het indalen is?
@Floral, dankjewel!! Ik ben alleen niet blij met de groei van de achterkant hahahaha. Jij hebt ook een super mooi buikje nu zeg! Fijn dat je weinig klachten hebt en hopen dat je een beetje je slaap kan pakken. Mijn broeken heb ik inmiddels ook een maat groter gekocht want die werden te strak. Jurkjes en topjes gaan nu nog gelukkig. @ProudMama, ik wist helemaal niet dat dat kon, daar ga ik ook even achteraan dan want ik werk als freelancer. Beterschap! @MamaJulia, haha ja meelezen is makkelijker dan bijlezen, je hebt groot gelijk hoor . Ik zou willen dat ze al aan het indalen was, dan zou ik minder last van mijn ribben hebben namelijk. Helaas nog niet dus
O meiden wat een mooie buiken!!! Inneminne jij ook hoor, prachtig! Ik heb ze op het fototoestel staan maar moet vier dagen werken vanaf maandag en elke dag vroeg op dus ben helemaal af als ik thuis kom, dus heb nog geen fut gehad om ze erop te zetten, sorry... Ik hoop vrijdag. Ben gister om 19u naar bed gegaan, maar had het heet vannacht dus na de eerste plas om half een onrustig verder geslapen. Maar toch lekker een lange nacht gemaakt, scheelt wel. Yunami wat naar dat je er zo'n last van hebt, ik heb daar nog geen last van gelukkig, maar goed jij bent 4 weken verder dan ik dus wie weet wat mij nog te wachten staat... Heb ik nog even een ander vraagje, ik heb de hele zwangerschap al behoorlijk veel afscheiding, maar nu af en toe hele waterige afscheiding, het is niet helder, dus geen urine of vruchtwater, maar wel vloeibaarder als anders. Ik voel het dan ook gewoon lopen (sorry voor de ranzige details ). Herkent iemand dit?
@ProudMama, heb me even ingelezen op die ZEZ van het uwv, bedankt joh je bent een held! Ga zo direct de aanvraag invullen en versturen! @Mir, ik heb hele lage ribben zei mijn vk dus mijn kleintje heeft veel minder ruimte dan bij de gemiddelde normale vrouw dus als je geen kort bovenlichaam hebt hoef je je waarschijnlijk minder/geen zorgen te maken Ik herken het niet van de afscheiding. Ik heb wel meer dan normaal sinds dag 1 van de zwangerschap maar niet zoooo vloeibaar. Misschien ff googlen of vk of ha bellen? Ik heb echt mijn dag niet, kom nergens aan toe want kom handen tekort heb manlief uit pure wanhoop gebeld op werk, die kan gelukkig over 40 minuten vervroegd naar huis... kon wel janken want ben bek en bek af... zucht. Nog ff en dan is hij thuis, kan ik even liggen en komt alles weer goed
True, true.. Ik pak hem hier dus op. Rot joh, van je ribben. Ik vroeg me al af of ik dat zou krijgen, maar mijn romp (raar woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) is juist vrij lang in verhouding, en daarbij draag ik mijn kindje laag, dus ik heb d'r -nog- geen last van. @Mir, dat hoeft dus niet perse zo te zijn, dat je last van je ribben krijgt. Hangt denk ik een beetje van je postuur af. Waarschijnlijk is ons aller Yunuami een mini-vrouwtje Maarreh.. Last van afscheiding heb ik ook. Normaal gesproken heb ik daar bijna geen last van, maar de laatste weken juist wel. Schijnt niet raar te zijn las ik, maar vind het knap irritant. Vol aan de inlegkruisjes dus maar. @Floral Ik heb sowieso de tik om dingen een maatje groter te kopen (minder last van het rollade-effect), dus ik pas overal nog wel in. Maar ik denk eigenlijk ook dat ik afgezien van de baby nog niet zo veel aangekomen ben.. Vrijdag moet ik naar de vlos, even vragen of ze een weegschaal heeft. @Zustertje Keihard aftellen.. NAAR MIJN VERLOF!! Nog 6 weekies @All ik vraag het van het indalen omdat ik sinds maandag het gevoel heb dat dat het geval is. Als ze nu beweegt doet ze dat veel lager dan normaal, ik voel d'r echt tegen mijn punani aan zeg maar. En dan niet tegen de uitgang, maar laag voorin tegen mijn schaamheuvel. Heel raar en eerder echt niet zo. Moet vrijdag dus naar de vlos, benieuwd of zij iets kan zeggen ervan. Ben benieuwd naar jullie verhalen mbt indalen..
Wat mij verteld is tijdens een info avond is dat ze meestal indalen met 32-34 weken, dus het zou wel kunnen denk ik. Ik ben vrij lang dus hopelijk blijven mijn ribben gespaard...
Ben ik weer even, heb niet alles gelezen. Wat een mooie buikfoto's komen er voorbij! Nog een week of 10 en dan komen de baby's al, sterker nog, over 5.5 week 'mag' de 1e zich al aandienen Heel soms bekruipt mij het gevoel dat ik wel een beetje klaar ben met het zwanger zijn Heb het volgens mij een beetje verheerlijkt, ik dacht voorheen dat ik nooit zat zou worden van DE buik, maar nu vind ik 't soms wel weer mooi geweest. De hele dag dat geschop en gewiebel is soms ook best weleens irritant. Terwijl als ik niets voel ik weer ongerust ben hoor, en dan verlang ik juist weer naar de bewegingen haha Vorige week vrijdag nog een extra echo gehad op mijn school. Werd sochtends gebeld dat ze zwangere 'proefkonijnen' tekort kwamen. Stelde op zich niet zoveel voor. Waren 2 verloskundigen die een aantal aspecten moesten opmeten, dus eigenlijk was het best wel saai Vrijdag hebben we weer een groei echo, ben benieuwd of ons kleintje gegroeid is, en hoeveel!
Wedden? Is bij mij tot nu toe ook zo. En ik meen me te herinneren dat wij ongeveer even lang zijn.. 1.77m? Snap ik best hoor.. Misschien dat je je een beetje verkeken hebt op hoe lang het eigenlijk duurt allemaal? De vorige keer is immers al weer eventjes geleden voor je Misschien een idee om je nu dan opnieuw in te stellen op 'Nog dik tien weken, als het tegenzit nog 3 maanden'? Kan het in ieder geval niet nog erger worden. Enneh, jij krijgt echo's alsof het waterdruppels zijn man! Ik ben jaloers!!
@MamaJulia, maar 1.65 dus idd mini vrouwtje en in verhouding lange benen, kort bovenlichaam. Ik krijg soms ook schopjes en stoten tegen mijn schaamheuvel, maar een paar uur later zit ze weer helemaal bovenin. Draaikont dat het is. @Charlie, hihi je bent echt de enige niet . Al moet ik zeggen dat als ik die 5,5 weken lees ik in paniek schiet "neeeee ik moet nog zoveel doen voor ze mag komen!!' zucht . Leuk zeg al die echo's!! Nog even buiten de deur geweest met manlief, heeft me echt goed gedaan. Wilde nog gaan werken maar daar ben ik echt te moe voor. Ik ga of mee naar de manege of toch maar de bank op zoeken en dan heb ik het wel gehad voor vandaag.
Mama julia, inderdaad, gewoon lezen, teruglezen lukt me ook niet... zeker geen 10 pagina's, ik onthou het toch niet Charlie, nu al de buik beu ? Dat mag de mijne een groeispurt nemen hoor Maar angst vliegt me soms ook om de oren. Even wat kleertjes in zeeman gekocht en had bij mezelf meer vragen dan antwoorden. Ik mag me zo niet opjagen.... en dan denk ik : nee, ben er niet klaar voor... Lijkt me zo'n chaos van spulletjes die je nodig hebt ! En 't is niet dat de zeeman super gestructureerd is... Wel megaleuke luiertas gekocht in de hema: http://www.promobutler.be/nl/winkels/Hema/luiertas-1130779
@Inneminne, leuke tas, had hem ook gezien ! Die angsten zijn heel normaal, als je straks al je spulletjes heb staan/liggen/hangen heb je meer overzicht en is het minder eng @NienT, mooie buik!
Ja ik ongeveer 1.80, dus een mega vrouwtje . Zo vandaag laatste dag van 4 dagen achter elkaar werken, waarvan 3x 5u op en 1x 6.30u. Ik ben zo blij dat morgen de wekker om 8u gaat! Morgen de badkamer spullen uitzoeken en bestellen, zaterdag de hele dag ALV van de bracheorganisatie van mijn man en zondag uitslapen en klussen. Ik heb van de week twee tassen met positiekleding gehad om te lenen, zitten echt heerlijke shirtjes in en ook twee jurkjes, ik ben normaal niet van de jurkjes, had ik ze gister even gepast, maar dan lijk ik ineens echt mega zwanger, hahaha!! Maar ze zijn wel leuk, dus ik ga ff 2 leggings kopen. Ik beloof dat ik jullie een foto zal laten zien als ik er 1 aan heb.
Ik ga Yunami vanaf nu Mini noemen en Mir vanaf nu Maxi @Inneminne Gelijk heb je Dit kost veel minder tijd zo, stuk makkelijker Als ik dingen begin te vragen die jullie allang besproken hebben dan geef je maar een seintje.. @Nien Wat een moooooooie buik! Eigenlijk zouden we de jongens en meidenbuiken eens op een rijtje moeten zetten om te zien of er nou echt verschil in zit. Ik draag bijvoorbeeld best wel naar voren, maar de meiden die ik ken die een jongen krijgen dragen vrij breed. Ik vind die van Nien vooral mooi rond @Mir Wat fijn dat je nieuwe zwangerschapskleding hebt! Ik heb ook alle broeken die ik heb geleend van een vriendin, zo fijn! Scheelt een hoop centen.. Ben heel benieuwd naar je zwangere pens Tip voor de legging: schaf er eentje aan waar er geen naad voorop loopt. Is namelijk heel vervelend als je buik groter wordt. Ik heb er een paar met naad en een paar zonder, en die met naad ben ik blij om uit te doen aan het eind van de dag. Dus niet deze: http://www.hema.nl/winkel/dames-en-heren/dames/zwangerschapskleding/broeken-en-leggings/zwangerschapslegging-(45510001) Maar deze: http://www.hema.nl/winkel/dames-en-heren/dames/zwangerschapskleding/broeken-en-leggings/naadloze-legging-(45532400)
Haha Maxi... Ik had vroeger een klein iel vriendinnetje en ik was groot en breed, toen werden we Timon en Pumba genoemd . Ik heb bij H&M op de site een leuke met bloemetjes gezien voor onder het zwarte jurkje, dus heb manlief zo gek gekregen dat we morgen even bij de H&M gaan kijken als we toch voor de badkamer naar "de grote stad" moeten. Zal er ff opletten idd, ik draag normaal van dat seamless ondergoed van hema, maar dan gaat m'n buik nu heel erg van kriebelen. Dus nu alleen nog maar katoen. Ik snap werkelijk niet dat er niet meer katoenen zwangerschapsondergoed te vinden is... Dus zo'n naadje is idd ook niet fijn! Een jongensbuik draagt toch meer naar voren en een meisjesbuik breed/rond??? Ik draag echt duidelijk naar voren.
Ja die legging heb ik!! Die is superfijn!! En dat van die buiken, dat dacht ik dus ook! Alleen is het bij iedereen die ik ken juist precies andersom. Snap er dus geen bal meer van. Het zullen wel bakerpraatjes zijn
O NienT Mooie foto trouwens, volgens mij heb jij wel een beetje dezelfde buik als ik, alleen ik ben iets zwaarder...
Pff ben hier veel te lang niet geweest... Sommige dames hier kwebbelen de hele dag door geloof ik Vind het lastig om het allemaal terug te lezen (en te onthouden, schaamschaam) Geloof dat het met de meeste van ons wel aardig gaat op wat vervelende verkoudheden of andere probleempjes na. Hier gaat het lekker. De babykamer begint eindelijk op te schieten. Kon het niet laten om alvast het 1 en ander te wassen, gister hing mn zolder vol met hydrofiele luiers... Moet nog vijf weken werken en vind dat een heel gek idee!