Hier Dame (en andere geïnteresseerden), checklistje voor de vluchttas: Ouders Online - Checklist kraamtijd (bevalling en babytijd) En dit is ook wel leuk: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/230150-vluchttas-miste-uiteindelijk-niet-nodig.html
@Zustertje, komt idd helemaal goed allemaal @MamaJulia, ja natuurlijk zit dat goed, we zijn er allemaal voor elkaar lijkt me @Lotje, haha ben benieuwd hoe je vriend het vindt! Wel fijn dat een andere aannemer zo snel kan beginnen en snel klaar kan zijn, jammer van de prijs @Dame, heb ergens een lijstje, zal hem even uittypen onderaan dit bericht. @Mir, tjezus die is echt perfect rond zeg haha wat een mooie buik. Lijkt me wel wat groot inderdaad voor jouw termijn. Ben benieuwd wat er uit de groei echo komt! Super jurkje zeg!! VK controle vanochtend was weer goed, meisje is nog altijd een meisje (korte echo gehad) en alles was prima Ben maar 1 kg aangekomen dus dat was al een verbetering op de gebruikelijke 3 kg aankomen tussen de controles in de laatste tijd. Heel blij mee Nou met die vriend van me is het nog een heel gedoe geweest... Heb na behoorlijk wat bemiddelen kunnen regelen dat hij vanavond weer daar kon slapen en vanaf morgen kan hij terecht bij een andere vriend van hem tot hij een eigen plekje heeft. Ex van hem deed behoorlijk lastig en was niet echt bereid om mee te werken... zucht. Achja, mooie uitlaatklep voor mijn stress en hormonen zullen we maar zeggen Hierbij de lijst die ik uit een magazine heb gehaald voor de ziekenhuis tas. Geen bijbel, maar misschien handige richtlijnen - Warme sokken (tijdens de bevalling kun je last krijgen van koude voeten) - Pantoffels - Badjas - Nachthemd, pyjama of ruim shirt - Set schone kleding (kies iets wat lekker zit) - VoedingsBH (voor wie BV gaat geven) - Onderbroeken (kies geen nette onderbroeken, dat is zonde ivm bloedverlies) - Kleding voor de baby (2 setjes met mutsjes) - Toiletspullen - Ponsplaatje voor het ziekenhuis (indien ze dat nog gebruiken, bij mij namelijk niet) - Pasje van de zorgverzekering - Zwangerschapskaart van de VK - Boeken en/of tijdschriften (eventueel) - Camera met volle batterijen (eventueel ook reserve?) en genoeg vrij geheugen!! (eventueel) - MP3 speler (eventueel) - Snacks waar je veel energie door krijgt (bevalling is vermoeiend) - Geld voor parkeerautomaat - Maxi Cosi (oefen van tevoren even met het in de auto vast zetten) - Bevallingsplan (eventueel) Als tip staat er bij: een post it op je tas te plakken met daarop de dingen die je pas op het laatste moment kunt pakken zodat je ze niet vergeet.
Ik had begrepen dat je vanaf 30 weken je 'vluchtkoffertje' alvast klaar moet gaan zetten. Maar misschien wil ik te snel bedankt voor de lijstjes!
Op mijn lijstje staat bovenaan vanaf week 37 Ikzelf ga hem met week 35 klaar zetten, wil altijd alles ruim op tijd af hebben en vind 5 weken van tevoren ruim genoeg
Mijn VK zei van de week ook dat 37 weken vroeg zat is. Maar het is waar je je zelf prettig bij voelt lijkt me.
Gossie pietje als ik nu al aan een vluchtkoffer moet gaan denken krijg ik het spaansbenauwd, m'n huis is nog lang niet klaar! Zo goeiemorgen allemaal! Nou ik moet vandaag dus een afspraak maken voor een groeiecho, wordt hier niet standaard gedaan, maar m'n bm is te groot dus even kijken hoe groot Krum is. Volgende week dinsdag eindelijk tijd om bloed te prikken, dus hoop voor het einde van volgende week te weten hoe of wat. Ik ben wel een beetje bang voor zwangerschapsdiabetes... Als ik dan moet gaan prikken heb ik echt een probleem, want dat ga ik echt niet zelf kunnen... Nou ja even afwachten maar, is het enige wat ik kan doen. Maar ik ben er nog niet helemaal gerust op... Lotje wat balen van die klusjesman, dat kun je er echt niet bij hebben! Ik wordt hier ook al aardig nerveus, manlief is vanaf woensdag tot eind maart weg voor werk en ik zie de deadline van 1 mei steeds dichterbij komen... Maar hij beloofd dat in april alles goed komt... Yunami wat naar voor die vriend van jullie, tsja meer als een beetje bemiddelen en klaar staan kun je in zo'n situatie ook niet echt. Hebben jullie al een bevallingsplan?
Hoi allemaal! Lotje: wat een gedoe met die klusjesman!! Dat wil je er echt niet bij hebben nu, balen zeg!! Hoe vond je vriend de zwangerschapsgym? Mir: Mooi strak buikje!! Hier hetzelfde 'probleem' als jou; een te grote bm. Heb nu al twee groei echo's en de suikertest gehad. Over 3.5 week hebben we de 3e groei echo. Onze baby is aan de grote kant, ligt bovenin de groei curve maar het is nog niet zorgwekkend. Vanaf week 34 word ik overgedragen aan de Gyn (ipv 36 weken). Yunami: Thanks voor je lijstje! Zustertje: ik herken je angst (nog) niet zo. Ik zou wel een sprongetje willen maken naar 37 weken ofzo, vind het zwanger zijn nu wel weer mooi geweest Vorige week dus weer een groei echo gehad. Weer zes foto's meegekregen. Haha, wij kunnen wel een foto album maken met alleen echo foto's, we hebben er zoveel nu! Aardige echoscopiste deed ook nog een stukje 3D. De baby lag net als de vorige keren mooi met het hoofdje naar onder. Nog steeds een grote baby, volgens mij werd hij/zij de vorige keer (29wk) op 1650 gram geschat. Maar ach ja, het zijn allemaal schattingen. Voornaamste is dat het goed gaat met de baby. Vanaf week 34 dus over naar de Gyn. Als ik het goed begrepen heb bespreken we de volgende keer mijn keizersnee en met een beetje geluk heb ik dan al een datum, spannend! Weet niet meer wie het zei (Lotje?) maar de zwangerschap van mijn dochter (11) is al weer zolang geleden, ik heb altijd teruggeblikt op een hele fijne zwangerschap. Aan het eind had ik een hele grote buik, dus ik vraag me nu wel af hoe het kon dat ik daar geen last van had! Misschien heb ik het iets geromantiseerd de afgelopen jaren, maar ik vind het nu best wel zwaar worden. Slapen is niet meer zo leuk, ik slaap heel licht en de buik zit in de weg/voelt zwaar. Krijg nu ook wel meer het verlangen dat mijn lichaam straks weer gewoon van mij is, in plaats van deze gedeelde staat. Maar ik doe het met liefde hoor Allemaal een fijne dag!
Goedemorgen! Hoop dat iedereen een beetje heeft kunnen slapen vannacht? Ik heb echt als een BLOOOOOK geslapen! Ben wel nog steeds moe... zucht. @Mir, hoop ook dat je snel weet wat er aan de hand is en dat het niks ernstigs is natuurlijk! @Charlie, wat een luxe al die echo foto's haha! En fijn dat je binnenkort al een datum hebt. Lijkt me heerlijk om te weten wanneer je je kleintje mag verwachten. @Bevallingsplan, ik heb het e.e.a. proberen in te vullen maar verder dan... - 'ik wil niemand anders dan mijn man en vk/gyn erbij, ook niet in de gang/wachtkamer of andere ruimte in het ziekenhuis ' - 'fam/vrienden pas inlichten wanneer we daar beiden aan toe zijn en we even een "ons" momentje hebben gehad' - 'geen foto's van smerige bloederigheid onder de navel' - 'ik ben doodsbang voor naalden dus liever geen infuus/ruggenprik etc.' ...kom ik niet. Qua houdingen en hoe en wat ik wil tijdens pijn/weeën weet ik simpelweg niet en ik zie het dan wel Ik krijg het gesprek over de bevalling bij de VK pas rond 36/37 weken dus wellicht dat ik daarna wel nog wat punten krijg, maar op dit moment denk ik voor het overgrote deel 'we zien wel hoe het loopt'. Wil er ook niet te veel over nadenken en vastleggen om zo ook teleurstelling te voorkomen mocht het anders lopen dan gepland
haha Yunami, zo ziet mijn bevallingsplan er ook uit....ik heb echt geen idee.....Maar wil vooral met rust gelaten worden. Gisteren op zwangerschapsgym hebben we wat houdingen met partner geoefend, maar daar werd ik helemaal kriegel van (partner achter je zitten, over je buik aaien, je hoofd vasthouden) dus dat wil ik tijdens de bevalling helemaal niet. Wel hebben we een fijne houding voor de baarkruk gehad dus nu twijfel ik of ik toch niet liever op een baarkruk wil bevallen. @Mir: Ik heb ook nog niet over een vluchttas nagedacht. Eerst het huis klaar!! @Charlie: Spannend zeg. Lijkt me heel raar om nu al een datum te hebben. Maar wel fijn dat je niet zo hoeft te gaan zitten wachten tot de bevalling begint. Vandaag eindelijk bericht gehad van onze klusjesman!! (heeft mijn boze aangetekende brief toch geholpen) Hij had het aan zn hart en weet ik veel, maar vl heeft heel netjes en zonder boos te worden gezegd dat dat ons probleem niet is en dat hij moet zorgen dat de zolder klaar komt. Klusjesman zou vandaag een planning mailen en donderdag weer beginnen. Ben benieuwd of ie dat ook echt doet
@Mir Spannend wel.. Ik hoop ook voor je dat het geen zwangerschapsdiabetes is. @Lotje Goedzo, PAK HEM LOT!! Misschien komt het dan toch nog allemaal goed.. Ik hoop het voor je! @Yunami Ik sluit me er ook bij aan. Behalve dan dat van die ruggenprik, want ik ben niet zo bang voor prikjes, dus als het me op dat moment toch fijner lijkt, kom dan maar op Wel wil ik ook nog even checken of ik mijn navelstreng en placenta kan doneren na de bevalling, want er schijnen belangrijke stamcellen in te zitten die stoffen bevatten die ze goed kunnen gebruiken bij de behandeling van kanker. @Charlie Ok. Stop. Ik heb dus gemist dat jij een keizersnee MOET. Waarom? Wil je het nog een keertje uitleggen? Maf joh, dat je dan straks gewoon weet wanneer je kindje komt.. Lijkt me heel raar! Maar misschien ook wel weer fijn, kun je gericht ergens naar toe leven
even snel tussendoor: Hier gaat de verloskundige de bevalling met ons bespreken met 34 weken. We kregen deze site als tip om alvast te bekijken: GEBOORTEPLAN - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen Hier kun je doormiddel van een checklist bekijken wat je prettig vind tijdens de bevalling. Misschien toch handig om bijvoorbeeld te kijken welke effecten bepaalde pijnstilling op je lichaam/baby heeft etc. Vriend en ik gaan er van de week maar eens voor zitten, week 34 is immers al over 2 weken :O.
Hierbij de lijst die ik uit een magazine heb gehaald voor de ziekenhuis tas. Geen bijbel, maar misschien handige richtlijnen - Warme sokken (tijdens de bevalling kun je last krijgen van koude voeten) - Pantoffels - Badjas - Nachthemd, pyjama of ruim shirt - Set schone kleding (kies iets wat lekker zit) - VoedingsBH (voor wie BV gaat geven) - Onderbroeken (kies geen nette onderbroeken, dat is zonde ivm bloedverlies) - Kleding voor de baby (2 setjes met mutsjes) - Toiletspullen - Ponsplaatje voor het ziekenhuis (indien ze dat nog gebruiken, bij mij namelijk niet) - Pasje van de zorgverzekering - Zwangerschapskaart van de VK - Boeken en/of tijdschriften (eventueel) - Camera met volle batterijen (eventueel ook reserve?) en genoeg vrij geheugen!! (eventueel) - MP3 speler (eventueel) - Snacks waar je veel energie door krijgt (bevalling is vermoeiend) - Geld voor parkeerautomaat - Maxi Cosi (oefen van tevoren even met het in de auto vast zetten) - Bevallingsplan (eventueel) Als tip staat er bij: een post it op je tas te plakken met daarop de dingen die je pas op het laatste moment kunt pakken zodat je ze niet vergeet.[/QUOTE] telefoon oplader. een lekker snoepje ( iets te knagen tussendoor )
Gisteravond borstvoedingscursus gehad. Wat een aanfluiting zeg.. Misschien prima als je je nog helemaal niets over borstvoeding gelezen hebt, maar voor mij (en mijn vriendin) werd er niets nieuws verteld. Ach, aan de andere kant is het ook wel weer fijn, want zo kregen we in ieder geval de bevestiging dat we alle theorie inmiddels wel kennen. Nu de praktijk nog Ook heb ik gister mijn laatste pakket hydrofielen besteld (had er maar 8 ofzo, en ik denk dat ik een grootgebruiker ga zijn) en heb ik dan toch maar eindelijk de donkere denim ByKay draagdoek besteld waar ik al maanden op aan het kwijlen ben. Rib uit m'n lijf, maar ik ga mijn beide oma's vragen of ze willen doneren zodat we de draagdoek dan uiteindelijk van hen hebben. Mochten er meer geïnteresseerden zijn; hij is het goedkoopst (lees: Minst DUUR!!!) bij Baby Dump: ByKay Baby Carrier Denim Dark Wash Maat 5 | Buikdragers | Baby-Dump Kan niet wachten om mijn stoere 2 meter vent met ons moppie in die toffe doek te zien lopen.. *Smelt* Overigens heb ik voor ons maatje 6 besteld op aanraden van een dame op de negen maanden beurs. Zo passen zowel ik (1.77m) als 2 meter vent hem straks
@Lotje, ik denk ook niet dat ik van het gefriemel allemaal ben, maar laat manlief het tzt gewoon proberen. Hij merkt snel genoeg of hij van me af moet blijven dan ja of nee haha. Fijn dat je eindelijk bericht hebt van de klusjesman. Hoop dat hij nu ook echt door pakt!! @MamaJulia, ja ik heb ook aangegeven dat men gewoon rekening moet houden met die fobie. Als ik tzt schreeuw om een prik dan laat zeker maar komen hoor . Mooie maar idd dure draagdoek zeg! En fijn dat je de theorie in huis hebt voor BV @Floral, bedankt voor die link! Die checklist is prima zeg, veel handiger dan het formuliertje wat ik ergens vandaan had. Heb hem net even doorlopen en opgeslagen @Lovepeet, ja die oplader enzo heb ik er zelf ook nog bijgeschreven @Mir, inderdaad spannend zeg! Ik ben gisteren helemaal vergeten een buikfoto te maken, zullen we zo even alsnog doen! Edit: Ik had net trouwens een oefenwee of iets... weet ik veel... leuk was het in ieder geval niet!! Alsof iemand vanaf m'n bh band alles naar onder duwde, flinke pijn op mijn rug, ribben en buik/schaambeen... na 15/20 seconde trok het weer weg en het is nog niet terug gekomen... gelukkig.
Yunami, leukkk!! Mooie buik!! Ik wacht nog op de foto met ogen en mond erbij Wel handig trouwens om (geboorteplan) de maxicosi van te voren even uit te proberen in de auto. Ik heb mn neefje/nichtje weleens in de auto maar ik snap niks van dat stomme ding haha, 't zal wel heel simpel zijn hoor. Mag mijn man binnenkort even uitzoeken MamaJulia: Weet ook niet eens of ik dat ooit wel vertelt heb hoor . Ik heb een auto-immuunziekte. Als ik gewoon zou bevallen loop ik kans dat de genezing van onder langer dan normaal duurt. Door deze ziekte liep ik al bij de Gynaecoloog dus zij is op de hoogte hiervan. Van haar mocht ik kiezen tussen een gewone bevalling of een KS. Nu heb ik eerder een KS gehad en dit was helemaal niet leuk, maar ik durf anderzijds het bevallingsrisico niet te lopen (uitgaande van de minste scenario's). Als het goed is wordt de baby in week 39 gehaald. Zodoende weet ik ook dat ik nu nog max. 9 weekjes hoef te wachten BV avond: heb ik laatst ook gehad, had hetzelfde gevoel als jij. Wat ik alleen nog wil weten is hoe ik de baby het beste aanleg. Ik heb nl. tepelkloven gehad bij mijn dochter en geloof me; dat wil je echt niet! Moet me er nog eens in verdiepen.. Die buikdrager is heel leuk!! Ik twijfel er wel over, zou zoiets niet gaan zweten? het lijkt me zo warm. Ik zal straks ook ff een nieuwe foto toevoegen
Bekijk bijlage 311789 Toch wel een beetje gegroeid, ik had het gevoel dat mijn buik de afg. twee weken niet echt gegroeid was.
Mmmzz, heb even vergeleken met de zwangerschap van mijn dochter. Het lijkt erop dat ik nu groter wordt dan destijds.. Bekijk bijlage 311803