Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Proudmama wat vervelend zeg! Kan je goed begrijpen en met die hormonen erbij werkt niet bevorderlijk! Schrijf maar lekker van je af hier! Daar zijn we voor! Maar is dus vriendinnetje van je broer of wat? En wilde ze dit ook of? Kop op meid! Laat je niet kisten door zo'n snotneus;)

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ proudmama: niet leuk inderdaad... Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, je zwangerschap moet iets bijzonders zijn, ook voor je (schoon)ouders. Kun je bij niemand anders terecht om even "gewoon zwanger" te zijn? Bedenk maar dat jullie kindje iig overdacht en welkom is.

Hier net de laatste zwangerschapsgym gehad en wat theorie over na de bevalling. En ik maar denken dat bevallen erg is en we daarna kunnen genieten.... Blijkt er in de kraamtijd ook nog een heleboel ellende op je af te komen, van bloedingen, hechtingen, kraamtranen, gigantische en pijnlijke borsten tot je afvragen of je het kind wel echt wil....

3. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Proudmama, knuffel!!! En sterkte... Probeer wat steun van je vriend/man te krijgen en sluit je een beetje af voor die vervelende mensen.

Vannacht weer een beetje redelijk geslapen, goh wat is dat fijn!

Gister de kraamzorg gehad en een heel boekwerk gehad, alleen sommige dingen die ik daar lees wil ik inderdaad nu nog niet weten. Ik snap dus helemaal wat je bedoelt Lotje!

Gister ook de eerste les van de zwangerschapscursus, was wel gezellig!

Verder heb ik sinds zondag een vervelend hoestje, erg vermoeiend. Sinds maandagavond ook gele roggels, bah! Even kijken of ik het met huis-tuin-en-keuken-middeltjes red of toch naar de ha ga... Zo eerst naar het zh om bloed te prikken.

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

20 weken echo heb ik nooit complicaties gehoort...

gyn? nog geen idee...
    ik heb die echo vrijdag gehad.. waaruit bleek dat ons meisje te klein is..
    en vervolgens zijn het ziekenhuis ons bellen,,
    maar raad eens...
    mog niet gebelt..
    ik moet zo toch naar de vk dus zal het er gelijk over hebben

5. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @ProudMama, he verdorie dat is echt klote. Kan me voorstellen dat je het echt rot vindt :( dikke knuffel!

@Lotje, jep... daarom kijk ik ook echt tegen de kraamtijd op. Doe mij maar de tijd daarna ;). Maarrrr het hoeft niet zo negatief te zijn, net als dat je bij bevallingen horror verhalen hebt heb je die ook van de kraamtijd. Fingers crossed dat we meer geluk hebben allemaal ;).

@Mir, vervelend van je hoestje zeg en succes met bloedprikken!

@Lovepeet vervelend dat ze nog niet gebeld hebben, ben benieuwd wat de vk zegt!

Hier gaat alles wel oké. Gisteren weer 2 keer een oefenwee gehad en wat harde buiken... naar. Wel redelijk geslapen dus voel me weer wat fitter.

Hierbij mijn wekelijkse bijdrage weer :)

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Mir: Voel je je al wat beter?

@Lovepeet: balen dat ze nog niet terugbellen.. Ik ben ook benieuwd wat de vk zegt.

@Yunami: Inderdaad, je HOEFT het allemaal niet te krijgen, maar ik ging wel met een akelig gevoel weg bij gym. Maar goed, zo zijn er ook genoeg verhalen over horrorzwangerschappen en dat viel hier ook wel erg mee, dus het is inderdaad een kwestie van geluk hebben denk ik. Eerst maar eens die bevalling. (die nu toch wel dichtbij komt...)
    Heb gisteren bij de action maar mega-oma-onderbroeken gehaald voor de eerste tijd. -zucht-
    Hier ook veel last van harde buiken snachts als ik moet plassen. Dus maar braaf elke keer eruit en dan niet meer kunnen slapen. GRRRR.....

Vanmorgen met hond naar het bos geweest, rent het arme beest keihard tegen een hek van gaas en prikkeldraad aan. :(
    Heel zn neus ligt nou open, zo zielig. Ik heb het schoongemaakt met betadine en kijk het nu even aan. Als het dik wordt toch maar even naar de dierenarts.

Klusjeman zou vandaag weer beginnen maar nog niemand gezien. Hij smste net dat ie vanmiddag komt. Ik hoop alleen dat ie pas komt als vriend weer thuis is, want ik zit inmiddels weer te koken en denk dat ie de volle laag krijgt als ie nu binnenkomt. (mevrouw van rechtsbijstand raadde me aan om vooral rustig en netjes te blijven.......)

7. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Joe, zit ik even een lang weekend op een waddeneiland, gaan jullie helemaal LOS! Even bijlezen...

*3 uur later* JA, BIJ!!! :)

@Mir Fijn dat je de groei echo hebt gehad en wat spannend dat je tot de 25ste moet wachten voor de uitslagen. Ben heel benieuwd..

@Zuster en @Peet Wat is nou het plan met die kleine van jou? Wachten tot hij vanzelf groeit of wat? En bij jou Peet?

@Proudmama Wat een ZOETE 4D foto zeg :) Echt heel lief.. En wat rot dat je zwangerschapsgeluk nou een beetje verpest wordt door je schoonzusje. Ik kan je maar 1 advies geven: Loslaten meid. Je kunt niets aan de situatie veranderen, je kunt het alleen maar accepteren. En onthou goed; jij bent je moeder en je vaders dochter, jouw zwangerschap beleven jouw ouders veel intenser dan die van haar schoondochter, wedden?

@Lotje Ik zie er ook een beetje tegenop, tegen die kraamtijd. Maar de belangrijkste les die ik inmiddels geleerd heb (en die jij zelf ook al in de pocket hebt), is dat ik het allemaal maar een beetje over me heen moet laten komen. Iedereen ervaart haar zwangerschap anders. Alle verhalen die ik tot nu toe gehoord heb blijken voor mij niet waar te zijn, dus die kraamtijd zal ik waarschijnlijk ook anders ervaren dan anderen..
    Wb de MEGA onderbroeken; Briljant! Ga ik ook maar doen :)

@Yunami MOOOOOOOIE buik!! Enneh.. Oefenweeën ja? Hoe voelt dat?

Tot zo ver. Hier gaat alles nog steeds prima. Lang weekend achter de rug dus, waarin ik veul gefietst heb. Iets dat ik sinds mijn fiets gejat is in zwangerschapsweek numero 8 ofzo niet meer gedaan had en waar ik me derhalve een beetje op verkeken had.. Conditie-wise was het prima te doen, want ik was zo alert om een elektrische fiets te huren, alleen punani-wise was het redelijk drama.. AU!! Ook baarmoeder-wise was het zo nu en dan (lees: bij klinkerweggetjes) ronduit pijnlijk. Maar hey; vet veel gezien, heerlijk uitgewaaid, lekker bijgekletst en mede dankzij het bad (heb ik thuis niet) dat we in ons huisje hadden toch ook wel een heel klein beetje bijgekomen. Een heeeeeeel klein beetje :)

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    MamaJulia, waddeneilanden zijn altijd leuk!

Heb samen met de drogist een hoestdrank gevonden die je mag als je zwanger bent, de blauwe slijmoplosser van Natterman, nou moet het de komende dagen beter worden...

Ach en toen ik toch in de stad was meteen wat leuke paasdingetjes gekocht, vrijdag ff het huis versieren als ik vrij ben. Nu eerst ff plat.

9. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, wat naar van je hond. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop! Is de klusjesman inmiddels geweest? Wat kunnen jullie doen als hij weer niet komt op dagen etc.?

@MamaJulia, lekker zeg zo'n weekend. Kan me voorstellen dat fietsen niet echt geweldig is nu. Volgens mij hebben jullie wel genoten :). Ik ervaarde de oefen weeën alsof er een enorme druk ineens op komt zetten vanaf de bh band, daarna zakte dat naar onder over mijn ribben, buik en rug en trok helemaal door naar mijn schaambeen. Echt alsof alles vanaf boven naar onder werd geduwt met een hoop pijn. Het duurde meestal iets van 20 seconden en dan was het weg. Had het met mijn moeder overlegd en die gaf aan dat het idd een oefenwee was wat ik voelde dus denk dat ik nu wel een heel klein beetje weet wat er komen gaat zucht.

@Mir, hopen dat het z'n werk goed doet en leuk zeg die paasversiering. ML moet werken met pasen dus ik sla het versieren dit jaar ff over :).

10. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    He proudmama, ik begrijp je hoor ! Is helemaal niet leuk !
    Trek het je niet aan en denk nu maar gewoon aan jezelf ! Jouw gezondheid, je kindje, jouw geluk zijn nu het belangrijkste... en het overige een beetje negeren...

Oei Lotje, niet leuk van jouw hond... hou het goed in de gaten hé !

Hier nogal moe ! En ik ben precies vermoeider als ik meer slaap heb gehad... iemand ervaring mee ?
    xx

11. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik moet zelf werken goede vrijdag en zat en zon, maar vind het gewoon gezellig :D.

@Lotje als je het met betadine schoongemaakt hebt kan het zo en zo niet meer gehecht worden volgens mij. Ik denk dat de hond het zelf schoon blijft likken en als er geen troep uit komt of dik word komt het helemaal goed! Wel een nare plek op z'n neus! Verder geen wondjes? Prikkeldraad is echt drama!

En is de klusjesman al geweest?

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Inneminne: Geen ervaring mee, ik ben de hele zwangerschap de ene dag doodmoe en de andere dag vol energie!

@Mir: hier ook weinig paasversiering, we hebben in de winkel genoeg pasen staan en eerste paasdag zijn we bij mijn ouders. Maar wel leuk, ga je echt een paastak maken?

Hond: het was niet zo diep dat het gehecht moest worden, is alleen een flink stuk vel af. Ziet wel zielig uit, maar volgens mij heeft ie geluk gehad. Hij heeft het inderdaad zelf ook schoongelikt en net zat ie alweer met zn neus in het zand, dus volgens mij heeft ie er weinig last van, gelukkig. Het is ook niet dik of warm.

Klusjesman smste vanmorgen dat ie vanmiddag zou komen....nog altijd niemand gezien.... -zucht- Hij heeft nog 4 dagen!

@Yunami: Het loopt nou via de rb, we hebben hem een brief gestuurd waarin we hem in gebreke stellen en waarin we gezegd hebben dat als ie binnen 2 weken (nu nog 4 dagen dus) niet met een redelijke planning komt EN weer begint met werken, wij het recht hebben om het contract te beeindigen en hem aansprakelijk te stellen voor alle geleden en nog te lijden schade die wij hierdoor oplopen. Hoe dat verder precies zit weet ik niet, want de offertes die wij opgevraagd hebben bij anderen zijn een stuk duurder dan die van hem. Ik weet dus niet of hij dat dan moet betalen ofzo....Maar dat kunnen we in ieder geval volgende week iemand anders aan het werk zetten!
    Ik ben alleen heel bang dat hij precies weet hoe het werkt, en vrijdag pas weer komt opdagen ofzo. Eigenlijk ben ik helemaal klaar met hem...... *adem uit*

Morgen groei-echo, bespreken geboorteplan en gesprek met de gyn. (geen idee waarom...)

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    zucht dan krijg je precies de vk die je niet mag ....
    zucht...
    maar heb wel mijn afsprAak...

maandag 11:15 int ziekenhuis zijn voor de echo

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Das balen lovepeet... Maar die afspraak is nu even belangrijker!

15. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    @Lotje ik zou die klusjesman ook echt door het raam trekken hoor, sjezus.. Wat een pannenkoek. Hopen dattie niet meer op komt dagen zodat je lekker met een schone lei met een ander kunt beginnen en rb het verder met de mijnheer in kwestie af kan handelen.

Dan even voor jullie allemaal; is het normaal om zo 'vroeg' al een groeiecho of liggingsecho te krijgen? Ik krijg die van mij pas met 35 weken ofzo joh.. Was er bij jullie aanleiding voor (behalve dan bij Zus en Peet) of is dat bij jullie VK's standaard rond de 30 weken?

16. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @mamajulia: Hier is het standaard om met 32 weken een groei-echo te krijgen en met 36 weken krijg ik nog een liggingsecho.

Net terug van de echo en alles was helemaal in orde. Kleintje doet het goed, is goed en precies volgens zijn curve gegroeid.
    Toch wel weer een opluchting!!
    Alleen mijn bloeddruk moet in de gaten worden gehouden, want die is wat gestegen, maar nog wel goed.

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Inneminne, soms helpt het idd om dingen te ondernemen als je moe bent. Soms kreeg ik daar energie voor terug.

@Lotje, fijn dat het op zich mee viel met de hond. Ik hoop dat hij niet zo uitgekookt is dat hij net op tijd met een plan komt en dat ze bij RB iets met hem aan kunnen en jullie snel met een andere klusjesman verder kunnen. Dit schiet natuurlijk niet op he? Fijn dat de kleine helemaal goed was en met je bloeddruk is niet zo gek met al dat gedoe toch? Wel proberen rustig te blijven dus ;).

@Lovepeet, wel fijn idd dat je iig je afspraak hebt! :)

@MamaJulia, ik krijg geen groei echo of echo voor de ligging. Wordt door mijn verzekering niet vergoed. Mijn vk voelt wel iedere keer via de buik hoe ze ligt en hoe groot ze is/de bm is. Een echo is volgens hun niet meer nodig en als ik er een wil kan ik dat zo vragen.

Mevrouw lag heel vervelend dus ik heb haar letterlijk naar de andere kant van mijn buik gedwongen (beetje duwen aan een kant en toen schoof ze zelf al op). Ze ligt helaas weer terug aan de rechterkant te duwen tegen die ribben die al ontzettend veel pijn doen... zucht.

Verder de dagen aan het tellen, zaterdag is mijn laatste dagje werk en daar kijk ik echt naar uit hihi :D

18. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    ja ik had gister al even een creatieve voorwee, om in de juiste termen te blijven, hahaha! Had nog van de wilgentakken met lichtjes erin en die heb ik in de keuken gezet met wat veertjes erin en een nestje met van die nepkievietseitjes, zo gezellig! In het raam aan de voorkant ga ik een wilgentak neerzetten met gekleurde eitjes erin enzo en dan nog wat kleine dingetjes in huis. Ach ik hou daar wel van, lang leve de Xenos :D. Verander een paar keer per jaar zo wat dingetjes in huis.

MamaJulia, bij ons is een groeiecho ook niet standaard, in principe na de 20 wkn niet meer, maar die van ons groeit te hard, dus vandaar een extra echo en we zullen er nog wel 1 krijgen om hem in de gate te houden.

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Heerlijk yunami!! Ik moet volgende week nog en dan heb ik ook verlof.
    Onze kleine ligt altijd aan de linkerkant, hoe vaak ik hem ook opschuif. Hij ligt nu met zn rug naar mn zij en zn hoofdje naar beneden. Nu maar hopen dat ie zo blijft liggen.

Krijg net een sms van vl dat de klusjesman opeens is opgedoken en weer begonnen is.... Ga zo naar huis en even vragen wat de bedoeling nou is en hem eea op papier laten zetten. En proberen om wat traantjes te laten vloeien, misschien helpt dat ;)

20. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    #2560 MamaJulia, 20 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
    WB de groei/liggingsecho: Ik ben halverwege mijn zwangerschap van VK veranderd, en bij mijn eerste praktijk was zo'n extra echo niet standaard. Bij de VK waar ik nu zit is het weer wel standaard en volgens mij wordt dat ook gewoon vergoed omdat ze het onder de noemer 'medische indicatie' schuiven. Overigens is het dus ook niet perse nodig, volgens mij vinden die dames dat gewoon leuk om te doen. Mij is het om het even, ze voelen inderdaad iedere controle hoe ze ligt en hoeveel ze gegroeid is.

@Lotje Whooe!! Spannend! Ik hoop heel er voor je dat hij eigenlijk gewoon doet wat hij moet doen en zich aan de afspraken houdt. Dingen op papier zetten is inderdaad een heel goed idee.

@Yunami Waarom heb jij eigenlijk zo vroeg al verlof?

@Mir Gezellige huiselijke kneuter dat je d'r rondloopt :) Leuk hoor! Mijn moeder deed dat vroeger ook altijd, en ik vond het als kind te gek :)

Deel Deze Pagina