Ben benieuwd Lotje! MamaJulia, ach ja wat leuke kaarsjes, bloemetje, bakje bolletjes (hyacint etc.) mandje eitjes, gezellig toch! Wat ik nu weer heb, sinds gisteravond overal rode vlekken die jeuken. Net apotheek gebeld, maar even de hoestdrank laten staan, kijken of het dan beter word en anders vrijdag even huisarts bellen, geen idee waar het anders van kan komen... Maar vervelend is het, grrrrr!:x
@Mir, klinkt leuk zeg de versiering. Jammer van die rode vlekken en jeuk. Hoop dat je er snel vanaf bent! @Lotje, dan ga jij dus met 33 weken met verlof? Lekker zeg Hoop dat het allemaal lukt met de klusjesman @MamaJulia, ik kon kiezen tussen 6 of 4 weken voor de bevalling verlof, en heb voor 6 weken gekozen en dat is goedgekeurd. Ik moet zeggen dat ik daar heel blij om ben want lang achter de pc zitten lukt met mijn rug/ribben niet goed .
@Yunami Ah jaaaa, zie het nu in ene.. Jij bent ook echt gewoon bijna 34 weken.. Wow!! Voor mijn gevoel duurt mijn verlof nog vet lang, maar dat is echt onzin, want ik hoef ook nog maar 3,5 week. Bizar.. Dat van dat achter de computer zitten herken ik wel ja. Ondanks dat mijn bovenlichaam in verhouding lang is en ik dus nog geen last van mijn ribben of weinig lucht ofzo heb, vindt ze het niet zo leuk als ik zolang ineen zit.. Ga dus nu maar proberen wat eerder naar huis te gaan. Maar dat lukt tot op heden niet echt..
@ lotje: en hoe is het afgelopen met de klusjesman? @ lovepeet: laat je weten wat ze zeiden ben benieuwd! @ mamajulia: nog maar 3,5 week! Je bent er zo @ yunami: lekker gaan genieten van je verlof! Hier: vandaag 34 weken precies! Weer een mijlpaal! Vandaag weer wat kleertjes gewassen en gestreken, maar nog steeds niet klaar haha heb namelijk weer een nieuw eerste pakje voor baby besteld die als het goed is morgen binnen komt.. Kan zo moeilijk kiezen en vriend maakt het niet uit. Ga morgen toch maar een bevalplan schrijven. En moet nog wat dingen hebben voor in de vluchtkoffer! Ow ow ow het komt zo dichtbij nu! Hebben jullie alles al gewassen en gedaan? Vind het ook zo lastig om bedje al op te maken enzo want dan komt er weer stof op enzo en heeft het niet zo veel nut naar mijn idee haha!
@Zus Ja, en dan maar hopen dat ze nog even blijft zitten.. Moet er niet aan denken dat ze zich een week nadat ik verlof heb al aandient..
@Zustertje, je lijkt wel al opgewekter of nog steeds een beetje in paniek? Ik heb de bedjes niet opgedekt hoor, dat doe ik pas in de laatste week (ivm stof). Kleertjes zijn wel al gewassen enzo, moet alleen nog een 1e pakje uitkiezen...
Haha nee ben wel opgewekter, hou het niet zo nauw met die groeiechos en zowel vriend als ik zijn geboren met gewicht van minder dan 3 kg. Zolang ctg en vruchtwater en bewegingen goed blijven vind ik het prima! Heb niet zo zin om nog ongeveer 6 weken in spanning te zitten haha @mamajulia: nou daar moet je Indd niet aan denken! Maar zal toch wel niet!
Gelukkig! Heeft ook idd helemaal geen nut je er druk om te maken. Geeft jou een hoop stress en dat bevordert de groei al helemaal niet . Lekker genieten, komt goed .
@Zuster Goedzo, heeft ook inderdaad helemaal geen zin. En als het ECHT stress zou zijn zouden ze je wel in het ziekenhuis gehouden hebben, toch? Fijn meis, kun je inderdaad de laatste 6 weken rustig genieten voor zo ver dat gaat. Wb bedjes en kleertjes etc; ik ben ook zo goed als klaar nu met wassen en alles, moet alleen nog het matrasje van het wiegje laten stomen. Wilde eerst een nieuwe laten maken, maar ik dacht later, ik probeer dit eerst. Het is het matrasje van een hangwieg uit onze familie en baby's die erin gelegen hebben lagen er ook maar 3 maanden in ofzo. Eerst maar eens kijken of ik hem zo weer voldoende fris krijg. Een nieuwe laten maken kan altijd nog. Voor het (familie)ledikant laat ik dan wel een nieuw matras maken, omdat ze daar zo lang in zal liggen.. Opmaken doe ik dan wel als ze er (bijna) is. Da's natuurlijk zo gedaan. En dan: Het eerste pakje.. Ik ben er nog niet uit hoor! Jullie wel? Iemand die al een foto wil delen? Lijkt me leuk om jullie eerste pakjes te zien
Kom ik ook weer eens binnen vallen! Ik weet niet meer wat er allemaal gekletst is hoor, sorry . Hier gaat alles goed, ik merk dat ik wat vermoeider ben, maar verder weinig te klagen! Ik heb in verhouding ook een lange romp, maar merk dat ze af- en toe toch wel lekker onder mijn ribben zit te wroeten. Echt in elkaar zitten, voelt dan ook echt niet fijn. zwangerschapsverlof heb ik niet, omdat ik mijn hele zwangerschap al thuis ben. Ergens vind ik dat wel jammer . Het leek me wel wat, zo'n periode voor de bevalling lekker in huis rommelen/kleertjes wassen etc. Nu bestaat mijn tijd eigenlijk alleen maar uit rommelen in huis, dus dat is natuurlijk niet zo leuk. Ik ben nog niet echt ver met wassen/strijken trouwens. Ik kom een beetje ruimte tekort op het moment (om de was te drogen), dus ik stel het steeds uit. De hydrofielen en dergelijke zijn wel allemaal al gewassen en gestreken. Dit is het pakje dat wij hebben uitgezocht als eerste pakje: Hier is een groei/liggingsecho ook standaard bij de verloskundige! Komende dinsdag krijgen wij hem. Volgens mij wordt het allemaal vergoed door de zorgverzekeraar hoor. Hier staat het apparaat in de praktijk, dus ze grijpen redelijk snel naar het echo apparaat. Soms kijken ze even snel, soms wat uitgebreider. edit: ik ben dan dus al wel bijna 34 weken. Met 28 weken heb ik er ook 1 gehad, maar volgens mij was dat niet standaard (was toen een vervangend verloskundige ) Hier is het bedje trouwens wel opgemaakt, maar ik moet het allemaal nog wassen! Dat ga ik met 36 weken doen, daarna maak ik het denk ik weer op, maar dan doe ik er een gewoon, wit laken overheen.
Wat zijn jullie al ijverig! Hier nog niks gewassen.... Wel al lakentjes en dekentjes in het bedje en de wagen. Maar volgende week heb ik verlof en als het dan een keer mooi weer is dan ga alles wassen. Oma wil dan graag komen om te strijken. En dan idd alles opdekken en een laken erover. Ik twijfel nog over 2 pakjes... Een is helemaal gebroken wit en een is wit met blauw....maar wel allebei echte babypakjes dus ik weet het nog niet. Klusjesman is inmiddels alweer 2 dagen aan het werk met 3 man. Vandaag de laatste dag breken en dan gaan ze volgende week beginnen met de dakkapel. Hehe.... Nu maar hopen dat ie zich nu wel aan zn belofte houdt!!
@Lotje ik wilde alles zo goed als klaar hebben voor mijn verlof zodat ik dan niet nog van alles moet en hoef en dus echt kan chillebillen op het terras in de zon. Puur eigenbelang itt ijver dus Maak een foto van je pakjes! Ben zo nieuwsgierig! Zal vanavond zelf mijn opties ook eens hier neerzetten. Benieuwd waar jullie dan voor kiezen. En fijn joh, dat de klusjesman hulptroepen heeft meegenomen, schiet het tenminste op! Hopen idd dat het goed blijft gaan.
aha...das ook wel slim ja.... Maar ik ga al met 33 weken met verlof, dus nog tijd zat om lekker te nixen! Vandaag weer een lakentje binnengekomen dus de uitzet schiet aardig op. Ik heb veel via internet besteld, dus krijg bijna elke week wel een kadootje..haha! Ik zal dit weekend een foto maken van mn pakjes.
Mooie buik Lotje en wat fijn dat er nu eindelijk volop gewerkt wordt! Nou ik heb dus waarschijnlijk een allergische reactie gehad, ze konden alleen niet precies zeggen waarop, maar zelf denk ik de hoestdrank, zou niet weten wat het anders geweest moet zijn. Gaat inmiddels weer een stuk beter, maar de huid is nog niet helemaal ok. Het gesnotter en gehoest houd aan, maar ja wat wil je met dit weer! Vannacht bar slecht geslapen, manlief was weer thuis en had mij duidelijk gemist want kroop lekker tegen me aan. Op zich heel lief, maar ik kon geen kant meer op en naast dat ik al niet kon slapen van de harde wind lag hij ook te snurken... Nou ja morgen lekker samen uitslapen en dan een dagje klussen. M'n vriendin komt helpen behang afstomen in de babykamer en nog even een muur verven beneden. Dat eerste pakje vind ik zo moeilijk! Ik heb een leuke van de C&A met bosbeesten en die van de Prenatal Mijn kleine vriendjes. Maar ben er nog niet uit of 1 van de twee hem wordt of toch wat anders.
Hierbij ons eerste pakje! Als die onverwachts toch groot is word het ook het pakje van kleine vriendjes van de prenatal! Maar hoop toch echt dat hij dit past want anders moet er veel kleding ongedragen weg
Welke maat is dat dan Zus? Ziet er normaal uit toch, voor een jongetje? Ik ga zo ook even een foto maken, leuk