Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ook goedemorgen, hier eindelijk weer eens een goede nacht gehad, ook al was ie veel te kort en ging de wekker om 5u...

Ik heb nog geen vluchttas klaar staan en zelfs nog geen lijstje gemaakt, ben alleen maar druk met de verbouwing etc en of dat allemaal wel optijd klaar komt.

Rompertjes maat 50 had ik helemaal niet, verwacht niet dat we die nodig hebben, maar heb nu van de schoonzus van m'n vriendin een doos vol kleertjes gekregen maat 50 en 56 dus als we het nodig hebben heb ik genoeg. Verder heb ik zelf iets van 8 rompertjes en 8 setjes/boxpakjes maat 56 en idem van 62. Pyjama heb vanaf maatje 62. En ik heb slaapzakken gekocht. 1 "4 seizoenen" voor 0-12 mnd bestaande uit een wat dikkere met afritsbare lange mouwen en een dunndere zonder mouwen die je ook weer in elkaar kan ritsen en nog 1 met lange mouwen voor de eerste maanden voor buiten in het slaaphok.

Ik was ook alles met m'n eigen wasmiddel, de witte dingen met witte reus voor de witte was, de gekleurde kleertjes met witte reus voor de gekleurde was. Ik heb wel een wasverzachter gekocht die van Silan babyzacht, die ruikt zo lekker, daar doe ik een druppeltje van in :).

Ik denk dat ie eerder komt, 25 mei is volle maan, wie weet :).

2. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Thanks Inneminne! Ik vul de vluchttas vanavond even aan.

Ik heb denk ik veeeeeeel te weinig kleertjes voor de eerste tijd, maar ik heb het vage vermoeden dat wij HEEL veel kleertjes gaan krijgen van m'n vriendinnetjes en overige kraamvisite, dus ik dacht, ik haal het minimum wat we nodig hebben, en de rest komt dan wel. Wij wonen echt hartje centrum, dus ik kan bij de overburen C&A, H&M enzovoorts in laten slaan in de kraamweek als het moet. Dus ik heb:

- Een stuk of 7 rompertjes maat 50/56
    - Twee pakjes uit een stuk maat 50/56
    - 4 truitjes maat 50/56
    - 4 vestjes maat 50/56
    - 2 broekjes (en ja, da's echt te weinig, daar wilde ik er nog minimaal wel twee bij halen)
    - gazilion sokjes en mutsjes uit de erfenis van een nichtje :)

Voor de maten daarna zitten we gebakken, want we hebben onwijs veel kleertjes van dat nichtje over kunnen nemen. De eerste drie jaar hoef ik dus in principe niets voor d'r te kopen.

Denken jullie dat ik nu nog iets bij zou moeten halen?

3. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Mir, fijn dat je goed geslapen hebt, jammer van de wekker dat wel. En ik heb ook pas een week de tas klaar staan en ben alweer 36,5 week dus tijd zat hoor ;)

@MamaJulia, Als je nog 2 broekjes er bij haalt heb je wel genoeg lijkt me. Het schijnt idd zo te zijn dat je heel veel krijgt van het kraambezoek en anders is er zo wat bijgehaald natuurlijk, zeker als je midden in de stad woont ;).

Hierbij weer mijn wekelijkse update. Buik is goed aan het groeien...

4. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Goed hoor mama julia;) Hier de koffer zo goed als ingepakt. Bedenk steeds weer dingen erbij maar wil ook niet teveel meenemen.

Met 2 broekjes erbij heb je wel genoeg toch?

Ik HAD 4 setjes maat 50. 3 boxpakjes maat 50/56. En een stuk of 4/5 pakjes maat 56. Maar sinds mijn babyshower heb ik nu een stuk of 10 pakjes van allebei en extra boxpakjes. Rompertjes had ik al flink wat maar nu ook nog meer.. en dan ben ik nog niet eens bevallen dus ik zou niet meer gaan halen( Op die 2 broekjes na dan).

Yunami wederom een mooie buik!

@ hier.. nog 1 nachtje slapen en dan in de safe zone voor alles..

Ga nu ook vocht vasthouden:( Olifanten benen en handen / armen. Vingers buigen gaat niet heel fijn meer en mijn huid staat op knappen:( Nog meer mensen last van?

5. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Dankje! En je bent flink verwend zeg, leuk!
    Lekker ook die 'safe zone' maar dan begint het wachten ook echt denk ik hihi.

Ik houd ook veel vocht vast, mijn enkels lijken wel gekneusd te zijn zo dik :(. Benen vallen mee en polsen ook niks, alleen mijn voeten, enkels en vingers.

Had net nog even een stress momentje gezien manlief nog wat avond en nacht diensten heeft en hij dan alleen op werk is en niet zomaar weg kan... Direct dus even met z'n baas gebeld want ik wil in de 'nood' scenario's er wel van uit kunnen gaan dat mijn man gewoon direct naar huis kan, dat is nu dus ook geregeld... maar men wat komt het hard op je af ineens :$.

6. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Mooie buik Yunami! En fijn dat alles geregeld is op het werk van je vriend.

Leuk zustertje dat je zo verwend bent!

MamaJulia bedoel je met 50/56 dat je 7 rompers 50 en 7 rompers 56 hebt? Ik dacht dat ik alleen 56 nodig had, maar er is mij toch gezegd dat ik ook voldoende 50 nodig heb.

7. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Hier weer een klaagbericht...
    Gisteren te horen gekregen dat mijn oma (66 jaar) een agressieve hersentumor heeft en het ziet er niet best uit...

8. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vluchttas stond ook niet klaar... gevolg: ik moest gisteren hals overkop naar het ziekenhuis en moest m'n tas nog inpakken. .. maaaar alles is goed gekomen.

Mijn bloeddruk is te hoog en heb eiwitten in de urine. Reageer later uitgebreid op jullie.

9. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Ahaa, dat is goed om weten ! Dankjewel !
    Ik vind pyjamaatjes wel leuk, ik heb bijvoorbeeld deze : Product Detail | H&M BE
    Zolang het kindje er gemakkelijk in slaapt hé.
    Morgen ga ik bij collega om nog wat kleertjes over te nemen :)

10. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    ProudMama, veel sterkte, héél veel sterkte !

11. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @ProudMama, oei dat is niet niks :( sterkte!

@Floral, schrikken joh :( laat ze maar goed voor jou en de kleine zorgen!

@Inneminne, oe die zijn wel leuk zeg!!

12. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    @Yunami Wat een prachtbuik heb je toch meissie.. Op en top zwanger, echt fantastisch! Klote dat jij ook last hebt van vocht. Je kunt er echt niets aan doen toch? Wel heel fijn dat je je liefje kunt afroepen wanneer dit gewenst is. Moet ik ook maar eens gaan regelen.. Die van mij werkt in de horeca en babyJulia zich 's avonds of 's nachts aandient kan het zomaar zijn dat ik hem niet te pakken krijg.

@Zus Thanks, ik denk ook dat ik het bij die twee extra broekjes hou. Hey enne, gefeliciteerd met je safe zone! Kut van dat vocht joh, heb nu nog nergens last van maar ik hou m'n hart vast voor mijn lijf straks..

@Mir Nee, ik bedoel dat ik een stuk of 7 rompers in maat 50/56 heb. Dat zijn rompers van bijv. de HEMA, die zijn standaard maat 50/56. Maar als jullie ventje lang en niet te mager is past hij heus wel gelijk in 56 hoor, desnoods sla je de mouwtjes om. Deed mijn moeder vroeger ook.

@Proudmama Wat een rotbericht meissie, schrikken! En zo facking jong ook.. Niet eerlijk. Rustig aan doen, het even laten bezinken en duimen, duimen.. Je kunt niets aan de situatie veranderen helaas, dus het enige dat je kunt doen is lieve mensen om je heen houden, vaak bij je omaatje zijn en je niet te druk maken. Succes meis!

@Floral WHOOOOOWWW... Zie, maar goed dat ik langzaamaan toch aan het pakken ben ;) Maar wat een schrik hey! Ben benieuwd wat er aan de hand is. Hou je ons op de hoogte? En hou je jezelf even rustig?

@Inneminne Zoete pyjamaatjes dat ja :) Maar ik blijf toch bij boxpakjes en zachte broekjes met een romper en een shirtje voor in het begin als pyjama.

13. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Proudmama jeetje het zit je niet mee!!! Heel veel sterkte!!!

Floral, kalm aan en laat ze maar goed voor jullie zorgen, sterkte!!!

Wij hebben vanmiddag weer een groeiecho!

14. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    vandaag weer een groei echo in het ziekenhuis n.a.v de GUO 2 weken geleden omdat het hoofdje te klein is.
    Zit er zo erg tegenop :(

Lopen jullie nog gemakkelijk of zijn jullie ook aan het waggelen?
    Ik begin namelijk te waggelen omdat mijn blaas erg pijn doet bij het lopen. Zou ze aan het indalen zijn?

15. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @MamaJulia, dankjewel! Aan vocht kun je volgens mij niks doen nee. VK vroeg er nog naar of ik er last van had maar kon ook geen tips geven. Kun je je vriend ook niet bereiken op het nummer van zijn werk?

@Mir, hopelijk een goede groeiecho :D

@Dame, hopelijk jij ook een goede groeiecho, misschien is het hoofdje al gegroeid. Ik ben al een poosje aan het waggelen ja, maar nog geen ingedaalde baby. Buik zit gewoon in de weg denk ik.

16. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    #2736 Yunami, 10 apr 2013
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
    Ff een vraagje over haarverf, zijn d'r hier dames die dat gebruiken?
    Ik heb tot nu toe ammoniak vrij geverfd maar het pakt niet goed (snel vaag en terug bij af). Nou lees ik merendeel op internet dat het geen kwaad kan (normale verf met dus ammoniak) maar net als bij alle andere dingen zegt de een 'het kan' en de ander 'het kan niet'.

Is er toevallig iemand die het weet? Heb niet heel veel zin om voor zoiets kleins de vk te bellen namelijk en wil graag mijn haar een dezer dagen nog ff fatsoenlijk maken voor de grote dag ;)

Edit: toch maar ff gebeld. Kan gewoon, zolang het maar niet iedere week gebeurt :D

17. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Eergister de haren nog in de coupe soleil laten gooien door een vriendinnetje. Kan gewoon hoor meis, niet aan 't handje.

18. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    groei echo net gehad, kindje is goed gegroeid en hoofdje groeit wel mee maar is iets kleiner. Waarschijnlijk gewoon een klein koppie dus ik wordt weer overgedragen naar de vk. Gewicht wordt geschat op 2560 gr, lijkt mij wel redelijk toch?
    Morgen weer een afspraak bij de vk dus ben benieuwd wat zij erover zegt.

Overigens nog niet ingedaalt hier, wel in de bekken.

@Yunami: Gelukkig mag je nog je haar verven, mijne moet ook nog gedaan worden voor de grote dag :)

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @MamaJulia, ah kijk eens aan, doet me goed om te horen! (Ja ik ben een stresskip soms lol)

@Dame, jaaa wat een fijn nieuws! Lijkt me een ontzettende opluchting! Ben benieuwd wat de vk morgen zegt :)

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Proudmama: Wat een rotnieuws...heel veel sterkte
    @Floral: Oei dat is schrikken, maar je bent nu iig in goede handen in het ziekenhuis. Denken ze aan zwangerschapsvergiftiging?
    @mamaJulia: Ik heb ook niet echt heel veel kleertjes. Ik heb in verschillende maten wat rompertjes en setjes en de rest wordt wel bijgehaald als de kleine er eenmaal is en mij is verteld dat je van visite ook altijd wel een hoop kleertjes krijgt. Ik heb ook geen pyamaatjes.
    @Yunami: Hier ook iets van vocht in mn benen, ik hou ze 's avonds en 's nachts maar hoog en dan is het goed te doen.
    Ik heb mijn haar niet meer geverfd sinds ik weet dat ik zwanger ben. Een stalgenoot van me is kapster en zij raadde het toch af, dus maar geen risico gelopen. Maar ik lees overal dat het gewoon kan, dus dat zal dan wel.
    @Dame: fijn dat toch alles goed is!! En een klein koppie lijkt me tijdens de bevalling niet zo heel erg......
    En ja, hier ook flink aan het waggelen. Ik probeer er wel op te letten, maar als ik lang gezeten heb dan wil ik nog wel eens waggelen. Hoe meer ik beweeg hoe beter het weer gaat.

Deel Deze Pagina